Теми статей
Обрати теми

На замітку

Редакція ВД
Коментар

На замітку

 

Заміна «старих» свідоцтв про сплату єдиного податку/фікспатентів на свідоцтва платників єдиного податку нового зразка

У попередньому номері «ВД» на с. 1 ми вже зазначали про необхідність заміни свідоцтв єдиноподатників і фікспатентників. Ураховуючи актуальність цього питання, поговоримо про це детальніше.

31 травня 2012 року спливає строк дії «старих» документів — тимчасових замінників Свідоцтва платника єдиного податку . Нагадаємо, що до таких замінників згідно з підпунктом «а» пункту 5 розділу II Закону України від 04.11.2011 р. № 4014-VI належать видані на 2011 рік свідоцтва про сплату єдиного податку (юридичних осіб і підприємців) і фікспатенти, строк дії яких було продовжено до отримання Свідоцтва платника єдиного податку нового зразка, але не пізніше ніж до 01.06.2012 р. (продовжено, зрозуміло, лише для тих суб'єктів, які не пізніше 25.01.2012 р. подали заяву про застосування спрощеної системи оподаткування та не отримали відмову).

На це часове обмеження краще орієнтуватися і тим суб'єктам, в яких на руках не було зазначених вище документів, виданих на 2011 рік, однак яким при переході на єдиний податок у 2012 році видали Свідоцтво про сплату єдиного податку старого зразка з позначкою «Свідоцтво діє з «___» ____________ 2012 року та підлягає поверненню та/або обміну у день отримання нового Свідоцтва» (лист ДПСУ від 17.01.2012 р. № 1447/7/15-2217).

Таким чином, до кінця травня цього року зазначеним вище єдиноподатникам необхідно мати Свідоцтво платника єдиного податку, форму якого затверджено наказом Мінфіну від 20.12.2011 р. № 1675. Тим більше, що податкові органи на місцях уже запрошують підприємців здійснити таку заміну.

При цьому податківці рекомендують, щоб на момент заміни Свідоцтва види діяльності платників єдиного податку вже були перереєстровані з КВЕД-2005 на КВЕД-2010. Звертаємо вашу увагу, що такі заяви можуть мати виключно рекомендаційний характер. Вимагати обов'язкової заміни КВЕД-2005 на КВЕД-2010 саме зараз податківці не мають права (спільний лист Державної реєстраційної служби, ДПСУ, Держкомстату, ПФУ від 25.01.2012 р. № 2411/7/17-1217).

Водночас, якщо є можливість, суб'єктам господарювання краще все ж таки перереєструвати види діяльності на новий КВЕД, для чого заздалегідь потрібно відвідати держреєстратора для внесення відповідних змін до Єдиного держреєстру. Інакше доведеться до кінця 2012 року подавати окрему заяву на зміну видів діяльності у Свідоцтві платника єдиного податку (оскільки старий КВЕД-2005 діятиме лише до кінця 2012 року).

Конкретних вказівок щодо того, які дії слід вчинити, щоб замінити «старий» документ на Свідоцтво платника єдиного податку, законодавство не містить.

Деякі ДПІ на місцях роз'яснюють, що для отримання нового Свідоцтва потрібно подати заяву за формою, затвердженою наказом Мінфіну від 20.12.2011 р. № 1675 (тобто за тією формою, яка використовується у тому числі для переходу на єдиний податок). При цьому в деяких випадках на таких заявах просять від руки написати слова на зразок «заміна Свідоцтва».

Водночас окремі органи ДПС зазначають, що видача свідоцтв нового зразка провадиться «згідно з поданими заявами про застосування спрощеної системи оподаткування на 2012 рік». Виходить, що жодних додаткових документів у такому разі подавати нібито й не потрібно.

Ураховуючи таку багатоваріантність, логічно не чекати 31 травня, а звернутися до свого податкового органу за Свідоцтвом про сплату єдиного податку заздалегідь, тим більше що строк видачі нових свідоцтв з моменту звернення за ними ПКУ не встановлено. Отже, помилково вважати, що останнім строком для заміни Свідоцтва
є 16 травня.

Нарешті потрібно звернути увагу, що нове Свідоцтво буде видано безстроково (пункт 299.3 ПКУ). Відповідно його не потрібно буде кожний календарний рік отримувати заново, як це мало місце раніше.

 

Новації в порядку декларування доходів

Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законів України щодо впорядкування податкового декларування» від 24.04.2012 р. № 4661-VI

 

1. Платники податків, які вирішили скористатися правом на податкову знижку, повинні подати річну декларацію про доходи до 31 грудня включно наступного за звітним податкового року (підпункт 166.1.2 ПКУ). Раніше такого висновку можна було дійти на підставі підпункту 166.4.3 ПКУ.

2. Лібералізовано підпункт «є» пункту 176.1 ПКУ, який вимагає подавати декларацію в разі отримання доходів, що обкладаються за ставками ПДФО 15/17 % від двох і більше податкових агентів. Згідно з новою редакцією, на яку потрібно буде орієнтуватися при декларуванні доходів за 2012 рік і пізніше, декларація повинна подаватися, якщо протягом податкового (звітного) року оподатковувані доходи нараховувалися (виплачувалися, надавалися) у вигляді зарплати, інших заохочувальних і компенсаційних виплат або інших виплат і винагород платнику податків у зв'язку з трудовими відносинами та за цивільно-правовими договорами двома або більше податковими агентами та при цьому загальна річна сума таких оподатковуваних доходів перевищує 120 розмірів мінзарплати, установленої на 1 січня звітного податкового року (у 2012 році — 128760 грн.).

Крім цього, прописано порядок проведення перерахунку ПДФО за такими доходами (окремо від інших доходів), який здійснюватиметься в окремому додатку до декларації.

3. Уточнено перелік випадків, коли декларація про доходи не подається (пункт 179.2 ПКУ).

Зокрема, спадкоємців-резидентів, які сплатили ПДФО до нотаріального оформлення об'єктів спадщини, звільнено від обов'язку подавати річну декларацію про доходи (пункт 174.3 ПКУ).

 

Новий Митний кодекс набуде чинності вже з 1 червня 2012 року

Закон України від 13.03.2012 р. № 4495-VI

 

Президент підписав Митний кодекс у новій редакції. Передбачається, що нові митні правила спростять процедуру провадження зовнішньоекономічної діяльності та забезпечать більшу прозорість процедур митного оформлення товарів.

Крім цього, новим Митним кодексом:

— передано всі повноваження з видання наказів нормативного характеру (затвердження порядків, положень, правил, переліків і форм документів) від Держмитслужби Мінфіну;

— переглянуто порядок здійснення митними органами контролю за правильністю визначення митної вартості товарів, при цьому декларантам надано більше можливостей для відстоювання своєї правоти у спорах;

— зменшено загальну вартість товарів, які можуть ввозитися громадянами на митну територію України без сплати податків через сухопутні та морські пункти пропуску, з 1000 до 500 євро;

— митну брокерську діяльність виключено з числа видів діяльності, на провадження яких митними органами надаються дозволи. Діючий Порядок ліцензування митної брокерської діяльності залишився чинним;

— виключено з Митного кодексу положення, що надають митним органам право на провадження судово-експертної діяльності;

— виключено з Митного кодексу положення, що надають митним органам право самостійно виконувати рішення судів про конфіскацію товарів, (транспортних засобів) у разі, якщо такі товари (транспортні засоби) були попередньо вилучено цими органами.

 

Парламент посилив заборону на рекламу тютюнових виробів

Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо заборони реклами, спонсорства та стимулювання продажу тютюнових виробів» від 22.09.2011 р. № 3778-VI

 

Закон передбачає внесення змін до Закону про рекламу, згідно з якими забороняється розміщення реклами тютюнових виробів, зокрема :

— у місцях проведення масових заходів;

— у мережі Інтернет, крім сайтів, призначених для повнолітніх осіб, обов'язковою умовою доступу до яких є попередня ідентифікація віку користувачів;

— на будь-яких товарах, не пов'язаних із вживанням тютюну;

— проведення розважальних заходів, умовою участі в яких є придбання тютюнових виробів;

— продаж тютюнових виробів у наборі з будь-якими іншими товарами, які не пов'язані з вживанням тютюнових виробів;

— надсилання повідомлень невизначеному колу осіб поштою, електронною поштою, засобами мобільного зв'язку.

Також Закон обмежує стимулювання продажів і спонсорство тютюнових виробів (зміни у статті 16 Закону України від 22.09.2005 р. № 2899-IV).

До суб'єктів господарювання в разі порушення ними заборони на рекламу, стимулювання продажу і спонсорство тютюнових виробів застосовується штраф від 30 до 50 тис. грн. за кожний факт реклами на окремому рекламному носієві або кожний окремий захід з метою стимулювання продажу тютюнових виробів (стаття 20 Закону України від 22.09.2005 р. № 2899-IV).

Крім того, встановлено адміністративну відповідальність громадян (від 5 до 10 нмдг) і посадових осіб рекламодавця та розповсюджувача реклами (від 100 до 250 нмдг) за порушення вимог законодавства щодо заборони реклами та спонсорства тютюнових виробів (стаття 1563 КУпАП).

Цей Закон набуде чинності 17.09.2012 р.

 

Інвентаризація підприємців і юридичних осіб для анулювання «дуже старих» свідоцтв про держреєстрацію

Наказ Мін'юсту від 12.04.2012 р. № 575/5

 

Як відомо, юридичні особи та фізичні особи — підприємці, які зареєстровані до 01.07.2004 р. і відомості про яких не було включено до Єдиного держреєстру, повинні були до 10.02.2012 р. подати держреєстратору реєстраційну картку для включення відомостей про них до Єдиного держреєстру, як того вимагають пункти 2 — 4 розділу II Закону України від 01.07.2010 р. № 2390-VI. У контексті цієї процедури тепер проводитиметься інвентаризація юридичних осіб і фізичних осіб — підприємців, зареєстрованих до 01.07.2004 р.

Щодо тих суб'єктів, які до 10.02.2012 р. не звернулися до держреєстратора з приводу заміни свідоцтв і внесення відомостей до Єдиного держреєстру,за результатами інвентаризації:

— у спеціалізованих друкованих засобах масової інформації і на відомчих веб-сайтах буде оприлюднено відповідну інформацію;

— здійснено запис в Єдиному державному реєстрі з відміткою про те, що свідоцтва про їх державну реєстрацію, оформлені з використанням бланків старого зразка та видані до 01.07.2004 р., є недійсними.

Що стосується наслідків цих дій, то вони остаточно не зрозумілі.

Ще коли Закон № 2390-VI подавався до Верховної Ради як законопроект, у зауваженнях Головного науково-експертного управління до нього було зазначено, що проектом не визначено наслідки визнання недійсними свідоцтв про державну реєстрацію, виданих до 1 липня 2004 року, у зв'язку з чим було висловлено пропозицію додатково врегулювати процедуру припинення діяльності суб'єктів зі старими свідоцтвами. Цього, на жаль, не будо зроблено.

На нашу думку, першим негативним наслідком буде небажання контрагентів вступати у відносини з таким суб'єктом, оскільки його підприємницький статус документально не підтверджено.

 

Періодичність планових перевірок у сфері техногенної та пожежної безпеки

Постанова КМУ від 29.02.2012 р. № 306

 

Для цілей техногенної та пожежної безпеки суб'єктів господарювання (юридичні особи та підприємці) поділено за ступенями ризику за такими критеріями (з установленням періодичності проведення планових перевірок):

 

Ступінь ризику

Суб'єкти, у власності/володінні/користуванні яких перебувають:

Високий. Планово перевіряються не більше одного разу на рік

— потенційно небезпечні об'єкти та об'єкти підвищеної небезпеки;
— промислові та складські будівлі (споруди), які належать до категорії «А» або «Б» за вибухопожежною небезпекою незалежно від площі та категорії «В» за пожежною небезпекою площею 500 кв. метрів і більше;
— об'єкти нового будівництва та реконструкції;
— об'єкти з масовим перебуванням людей, зокрема аеропорти, морські, річкові, залізничні та автомобільні вокзали республіканського та обласного значення, станції метрополітенів;
— об'єкти, на яких виконуються роботи із збирання зернових культур; висотні будинки (з умовною висотою понад 47 метрів);
— підземні споруди різного призначення;
— пам'ятки архітектури та історії, музеї, картинні галереї, бібліотеки, державні архівні установи

Середній. Не більше одного разу на 3 роки

— будівлі підвищеної поверховості (з умовною висотою від 26,5 до 47 м включно);
— музеї, картинні галереї, бібліотеки, державні архівні установи

Незначний. Не більше одного разу на 5 років

Суб'єкти, які не відносяться до суб'єктів господарювання з високим і середнім ступенями ризику

 

Якщо суб'єкт господарювання за цими критеріями належить до середнього або незначного ступеня ризику, при цьому є підприємцем — неплатником ПДВ або юридичною особою на ставці єдиного податку 5 %, «техногенні» і «пожежні» перевірки у нього не проводяться.

 

Соцстрах-перевірки «малих» суб'єктів господарювання: яких органів соцстрахування стосується мораторій

Лист Мінсоцполітики від 27.01.2012 р. № 339/0/10-12/18

 

Мінсоцполітики наполягає на тому, що органи соцстрахування не належать до органів державного контролю (нагляду) у розумінні Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю)…» від 05.04.2007 р. № 877-V. Однак зазначає, що порядки проведення перевірок ПФУ та Фонду «нещасного випадку» враховують вимоги цього Закону (про що, зокрема, свідчить наявність затверджених критеріїв КМУ, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження госпдіяльності для визначення періодичності проведення планових перевірок ПФУ та Фонду «нещасного випадку»).

Оскільки так, то вважаємо, що на перевірки двох зазначених фондів поширюється обмеження на перевірки, запроваджене Законом України від 23.02.2012 р. № 4448-VI (див. «ВД», 2012, № 8, с. 2). Це підтверджується прямою згадкою в цьому Законі перевірок, які проводяться ПФУ. Таким чином, підприємці — неплатники ПДВ та юридичні особи — єдиноподатники на ставці 5 % з високим ступенем ризику можуть перевірятися органами ПФУ та Фонду «нещасного випадку», із середнім ступенем — лише органами ПФУ, з низьким — не можуть перевірятися зазначеними органами.

Критерії оцінки ступенів ризику для проведення перевірок органами ПФУ (постанова КМУ від 09.03.2011 р. № 233) і Фонду «нещасного випадку» (постанова КМУ від 03.06.2009 р. № 540) збігаються.

Із перевірками Фонду «тимчасової непрацездатності» ситуація дещо інша. З урахуванням того, що критерії ризику (постанова КМУ від 03.06.2009 р. № 547) визнані такими, що втратили чинність, найімовірніше, що Фонд вважатиме себе поза дією мораторію та проводитиме перевірки (згідно з Інструкцією від 22.12.2010 р. № 29) без урахування положень Закону № 4448-VI.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі