Теми статей
Обрати теми

Літні майданчики: особливості організації

Редакція ВД
Стаття

Літні майданчики: особливості організації

 

З настанням тепла багато ресторанів і кафе залучають клієнтів відпочинком на літніх майданчиках. У зв'язку з цим виникають різноманітні організаційні питання. У цій статті поговоримо про те, як підприємцю організувати такий літній майданчик.

Ганна КАЛИНОВСЬКА, консультант газети «Власне Діло»

 

Документи статті

ПКУ — Податковий кодекс України від 02.12.2010 р. № 2755-VI.

КУпАП — Кодекс України про адміністративні правопорушення від 07.12.84 р. № 8073-Х.

Закон № 481 — Закон України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» від 19.12.95 р. № 481/95-ВР.

Закон про РРО  — Закон України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06.07.95 р. № 265/95-ВР.

Порядок № 833 — Порядок провадження торговельної діяльності та правила торговельного обслуговування населення, затверджені постановою КМУ від 15.06.2006 р. № 833.

Правила № 219 — Правила роботи закладів (підприємств) ресторанного господарства, затверджені наказом Мінекономіки від 24.07.2002 р. № 219.

 

Загальні моменти

Спочатку визначимося з видами літніх майданчиків. Літні майданчики:

— відкривають на території, прилеглій до вже існуючого закладу ресторанного господарства, тобто такий літній майданчик є частиною закладу ресторанного господарства;

— організовують як автономні об'єкти, які розташовані на окремій території та мають статус самостійного пункту продажу.

Загальні моменти щодо організації літнього майданчика наведемо далі в таблиці.

 

Організація літнього майданчика

Запитання

Відповідь

1

2

Які дозвільні документи потрібні для організації літнього майданчика на території, прилеглій до вже існуючого закладу ресторанного господарства?

Окремі дозвільні документи на відкриття такого літнього майданчика, як правило, отримувати не потрібно, оскільки їх отримано на самий заклад ресторанного господарства. Однак! На всяк випадок рекомендуємо це питання уточнити в єдиному дозвільному центрі вашого регіону або управлінні торгівлі при органі місцевої влади (у кожному регіоні може відрізнятися). Річ у тім, що в кожному регіоні можуть бути свої особливості для відкриття таких літніх майданчиків

Які дозвільні документи потрібні для організації автономного літнього майданчика?

Для відкриття автономного літнього майданчика потрібно отримати такий самий пакет дозвільних документів, як і на основний заклад ресторанного господарства. Знову ж таки в кожному регіоні є свої особливості щодо пакету необхідних документів і строків їх розгляду довідка 1.

Як правило, в управлінні містобудування та архітектури потрібно отримати паспорт прив’язки тимчасової споруди.
Далі решту дозвільних документів можна отримати в єдиному дозвільному центрі вашого регіону — це, зокрема:
— дозвіл органів санепідемстанції;
— дозвіл органів Держпожежнагляду;
— дозвіл органу з охорони праці;
— погодження зі службами електрифікації та водопостачання;
— погодження будівництва зі Службою автомобільних доріг України, якщо об’єкт розміщуватиметься вздовж проїжджої частини.
Для цього до дозвільного центру необхідно подати копію свідоцтва про держреєстрацію, паспорт прив’язки та документи, пов’язані з оформленням права на землю, тобто документи, що посвідчують право власності (користування) земельною ділянкою, на якій розміщуватиметься літній майданчик (держакт на землю або договір оренди земельної ділянки)

Які вимоги висуваються до працівників літніх майданчиків?

Відповідно до пункту 16 Порядку № 833, пункту 1.9 Правил № 219 працівники, які займаються виробництвом, зберіганням, а також продажем харчових продуктів і продовольчої сировини, зобов'язані мати професійну спеціальну освіту (підготовку). Крім того, вони повинні пройти медичне обстеження в установленому законодавством порядку, результати якого відображаються в їх особистих медичних книжках. Працівники, які не пройшли медогляд, не можуть допускатися до виконання своїх обов'язків. Детальніше про медогляди працівників див. «ВД», 2010, № 16, с. 26

Чи потрібно мати на автономному літньому майданчику «Куточок покупця»?

Так, потрібно згідно з пунктом 10 Порядку № 833 і пунктом 3.12 Правил № 219 «Куточок покупця» повинен знаходитися на видному та доступному місці та на ньому повинні розміщуватися інформація про найменування власника або уповноваженого ним органу, книга відгуків і пропозицій, адреси та номери телефонів органів, що забезпечують захист прав споживачів, санітарні правила, копії ліцензій і патентів, копія Свідоцтва платника єдиного податку (якщо власник торговельної точки є єдиноподатником) та інша інформація

 

Земля

Використовувати земельні ділянки, що перебувають у власності або в оренді, потрібно з дотриманням їх цільового призначення (зазначеного в держакті на право власності на земельну ділянку або в договорі оренди земельної ділянки).

Зазвичай для створення літнього майданчика використовуються орендовані земельні ділянки. Отже, при укладенні договору оренди земельної ділянки слід особливу увагу приділити визначенню її цільового призначення. Причому в разі використання орендарем земельної ділянки не за призначенням орендодавець має повне право розірвати договір оренди.

А за невиконання вимог про використання земель за цільовим призначенням може бути накладено адмінштраф на підставі статті 53 КУпАП від 85 до 425 грн. (від 5 до 25 нмдг).

Використання землі без отримання відповідних дозволів (тобто без державного акта на право власності на землю або договору оренди) розцінюється як самовільне зайняття земельної ділянки. А за таке порушення згідно зі статтею 531 КУпАП може бути накладено штраф від 170 до 255 грн. (від 10 до 15 нмдг).

 

Патенти

Патентуванню підлягає торговельна діяльність за готівкові грошові кошти, що провадиться суб'єктами підприємницької діяльності в пунктах продажу . При цьому до пунктів продажу підпункт 14.1.211 ПКУ відносить і відкриті літні майданчики.

Зверніть увагу: необхідність придбання патенту в цьому випадку залежатиме від системи оподаткування, на якій працює підприємець, місця розташування літнього майданчика та особливостей здійснення готівкових розрахунків.

Торговий патент буде необхідний автономному літньому кафе , якщо його власник-підприємець перебуває на загальній системі оподаткування. Якщо при кафе, що вже відкрилося, облаштовується літній майданчик, окремий патент не потрібний.

Також не потрібний торговий патент єдиноподатникам.

 

Ліцензії

Якщо нарівні з іншими стравами та кулінарними виробами на літньому об'єкті планується реалізовувати алкогольні напої та тютюнові вироби, то на роздрібну торгівлю такими товарами потрібно отримати відповідні ліцензії: окремо на роздрібну торгівлю алкоголем та окремо на роздрібну торгівлю тютюном (пункт 1.4 Правил № 219). Особливості ліцензування в цьому випадку застерігає Закон № 481, згідно з яким плата за ліцензії залежить від кількості РРО, які має суб'єкт господарювання. При цьому:

Правила роздрібної торгівлі алкогольними напоями затверджено постановою КМУ від 30.07.96 р. № 854;

Правила роздрібної торгівлі тютюновими виробами затверджено наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України від 24.07.2002 р. № 218.

Зауважимо: якщо підприємець здійснює торгівлю столовим вином і пивом, то ліцензія йому не потрібна. Річ у тім, що дія Закону № 481 не поширюється на торгівлю столовим вином і пивом.

 

Розрахунки з клієнтами

Згідно з пунктом 3.3 Правил № 219 і пунктом 22 Порядку № 833 розрахунки на літньому майданчику переважно здійснюються через офіціанта, який надає покупцю рахунок для оплати, що виписується на бланку встановленої форми, приймає від клієнта готівкові грошові кошти, надає йому розрахунковий документ (касовий чек). Тому якщо літній майданчик є продовженням закладу ресторанного господарства, застосовувати окремий РРО для нього не потрібно, оскільки зазвичай всі розрахунки проводяться через РРО, що знаходиться в самому закладі. А ось якщо літній майданчик є автономним, то розрахунки тут повинні здійснюватися через РРО.

Однак є випадки, коли при здійсненні розрахунків на літньому майданчику можна не використовувати РРО. Так, згідно з пунктом 296.10 ПКУ і пунктом 6 статті 9 Закону про РРО можуть не використовувати РРО приватні підприємці — єдиноподатники.

 

На цьому закінчуємо. Залишається лише побажати успіхів у роботі вашого літнього майданчика, тим більше що погода вже сприяє повноцінному відпочинку на свіжому повітрі.


Довідкова інформація (довідка)

1 Наприклад, офіційний сайт Єдиного дозвільного центру в м. Харкові: http://www.dozvil.kh.ua/index.htm.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі