Теми статей
Обрати теми

На замітку. Індексуємо зарплату за лютий 2013 року

Редакція ВД
Коментар

На замітку

 

ПФУ визначився зі строками сплати ЄСВ для єдиноподатників і загальносистемників

Зміни до Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженої постановою правління Пенсійного фонду України від 27 вересня 2010 року № 21-5, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 27 жовтня 2010 року за № 994/18289, затверджені постановою правління ПФУ від 19.12.2012 р. № 25-1

 

Закон № 5292, який набув чинності 13.10.2012 р., установив для підприємців-єдиноподатників квартальний строк сплати авансових платежів з ЄСВ за себе (замість місячного). Однак проблема полягала в тому, що у проекті змін до Інструкції № 21-5, підготовленому ПФУ, містилася норма про те, що для єдиноподатників зберігається щомісячна сплата авансів з ЄСВ. І хоча норми Закону № 5292, поза сумнівом, важливіші за норми Інструкції № 21-5, обережним підприємцям, які не хочуть сперечатися з ПФУ, ми рекомендували дотримуватися щомісячних строків сплати ЄСВ до появи офіційного тексту змін до пенсійної Інструкції № 21-5.

Тепер можна зітхнути спокійно. Останньої миті ПФУ все ж таки прислухався до здорового глузду та скоригував норми підпункту 4.6.2. Тепер із цього підпункту однозначно випливає, що платники єдиного податку сплачують ЄСВ, нарахований за календарний квартал, до 20-го числа місяця, наступного за кварталом, за який сплачується ЄСВ. Тобто єдиноподатники спокійно (без загрози прискіпувань з боку представників ПФУ) можуть сплачувати ЄСВ за себе щокварталу, як це й замислювалося Законом № 5292.

Щоправда, у тому ж підпункті 4.6.2 ПФУ не забув згадати про те, що за бажання єдиноподатники можуть сплачувати ЄСВ до 20-го числа кожного місяця поточного кварталу. Однак це, підкреслимо, виключно за бажанням.

Що стосується загальносистемників, то для них усе залишиться, як і раніше. В Інструкції № 21-5 норми про щоквартальну сплату авансових внесків з ЄСВ для загальносистемників залишилися без змін.

Також додамо, що в Інструкції № 21-5 тепер з’явилася чітка норма про те, що в разі, якщо останній день строку сплати ЄСВ припадає на вихідний або святковий день, останнім днем такого строку сплати ЄСВ вважається перший робочий день, наступний за вихідним або святковим днем. Раніше «святково-вихідна» норма стосувалася лише строків подання звітності. Тепер у зв’язку зі святами та вихідними офіційно переносяться і строки сплати ЄСВ, хоча на практиці пенсійники і так не заперечували проти таких перенесень.

 

У планах Мінфіну спростити Книгу обліку доходів і витрат для загальносистемників

Мінфін підготував наказ, яким (у разі його прийняття) буде затверджено нову форму Книги обліку доходів і витрат для загальносистемників. Метою затвердження цього наказу є спрощення форми Книги: з неї планується видалити графи 2 і 11, в яких зараз потрібно показувати залишки ТМЦ на початок і кінець звітного періоду, а також графи 7, 8 «внутрішнє переміщення товарів». Поза сумнівом, таке спрощення буде корисним підприємцям, адже та форма Книги, яка існує на сьогодні, досить складна та проблемна в плані її заповнення. Крім того, згідно з новим Порядком уже немає необхідності вести Книги найманим працівникам. Підприємець сам за підсумками робочого дня записуватиме до Книги всю денну виручку.

І ще одне гарне нововведення — Книгу можна буде вести в електронній формі. Щоправда, для цього потрібно, щоб підприємцем були отримані посилені сертифікати відкритих ключів. Але все одно можливість використовувати електронну форму Книги — це значний крок уперед.

На сьогодні проект нового Порядку ведення Книг обліку доходів і витрат перебуває на стадії обговорення. Його ще доопрацьовуватимуть і змінюватимуть. Надалі, коли новий Порядок буде затверджений, ми прокоментуємо його детальніше.

 

Для неутримання ПДФО та ЄСВ у підприємців, як і раніше, потрібні виписки (витяги) з Держреєстру

Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо діяльності Міністерства юстиції України, Міністерства культури України, інших центральних органів виконавчої влади, діяльність яких спрямовується та координується через відповідних міністрів, а також Державного космічного агентства України» від 16.10.2012 р. № 5461-VI, наказ Мін’юсту «Про затвердження Порядку надання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців» від 14.12.2012 р. № 1846/5

 

Із 01.01.2013 р. завдяки Закону «Про внесення змін до деяких законів України щодо необхідності обов’язкового надання витягів та виписок з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців» від 02.10.2012 р. № 5410-VI повинна була відпасти необхідність подавати до деяких держорганів (і не лише) витяги/виписки з Єдиного держреєстру. Причина — відомості з Єдиного держреєстру повинні стати доступними держорганам за допомогою електронних баз даних. Інакше кажучи, розуміти зміни логічно було так: інформація про види діяльності підприємців разом з іншими відомостями викладатиметься у відкритому доступі на сайті уповноваженого органу (www.drsu.gov.ua). Відповідно необхідну інформацію про види діяльності підприємця можна буде брати безпосередньо із сайта.

З метою практичної реалізації цієї ініціативи та на виконання приписів статті 7 Закону про держреєстрацію Мін’юст розробив Порядок надання відомостей з Єдиного держреєстру. Однак відповідно до цього Порядку на згаданому сайті публікацію видів діяльності передбачено лише стосовно юросіб (!).

Однак ключовим у цій ситуації є навіть не це, а така обставина: з набуттям чинності Законом України від 16.10.2012 р. № 5461-VI у новій редакції викладено статтю 7 Закону про держреєстрацію. У результаті версія статті 7, що діє на сьогодні, узагалі не містить норми про те, що відомості з Єдиного держреєстру, у тому числі про види діяльності, повинні публікуватися у відкритому доступі на веб-сайті.

Таким чином, у питанні з витребуванням у підприємців копій витягів із видами діяльності для ПДФО та ЄСВ-цілей з 01.01.2013 р. нічого, по суті, не змінюється.

Для зручності наведемо перелік необхідних документів у таблиці.

 

Документи, які слід отримати суб’єктам
господарювання від контрагента-підприємця

Вид доходу

Документи єдиноподатника

Документи загальносистемника

Для цілей неутримання ПДФО

Копія виписки з Держреєстру та/або свідоцтва платника єдиного податку

Копія виписки з Держреєстру

Для цілей неутримання ЄСВ
(за договорами про виконання робіт та надання послуг)

Відомості з Держреєстру про види діяльності, що провадяться
(копія витягу*)

Відомості з Держреєстру про види діяльності, що провадяться
(копія витягу*)

*У цьому випадку витяг також може бути й документом для неутримання ПДФО замість копії виписки з Держреєстру.

 

Помилкове перерахування ЄСВ, погашення «старої» пенсійної заборгованості

Листи ПФУ від 04.09.2012 р. № 20325/03-20, від 15.11.2012 р. № 26786/03-20

 

1. ПФУ розглядає ситуацію з помилковою сплатою ЄСВ на неналежний рахунок. Перерахувати такі кошти на потрібний (правильний) рахунок можна шляхом подання заяви та оформлення органом ПФУ розрахункового документа про перерахування коштів на відповідний рахунок (наступного робочого дня після надходження заяви платника). З 01.01.2013 р. імовірність таких помилок зменшилася, оскільки кількість рахунків для сплати ЄСВ істотно скоротилася.

Так-от, у разі помилкового перерахування ЄСВ ПФУ накладає штраф за несплату/несвоєчасну сплату ЄСВ — 10 % суми недоплати, а також пеню 0,1 % суми недоплати за кожний день прострочення.

Крім цього, ПФУ може штрафувати посадових осіб (частини 3 — 5 статті 1651 КУпАП): за несплату/несвоєчасну сплату ЄСВ у сумі не більше 300 нмдг (у 2013 році це 172050 грн.) штраф — 425 — 850 грн., понад 300 нмдг — 850 — 1700 грн. За повторне порушення протягом року штраф — 1700 — 5100 грн.

Відповідальність застосовується за період із дня, наступного за днем настання терміну сплати ЄСВ, до дня, наступного за днем подання заяви платником про перерахування коштів.

2. Що стосується своєчасно не нарахованих та/або не сплачених «старих» пенсійних внесків, то вони також вважаються недоїмкою та стягуються з нарахуванням «старих» пені та штрафів (ст. 106 Закону про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування). Той факт, що частини 1 — 9 статті 106 зазначеного Закону виключені (не діють), не позбавляє ПФУ права стягнення внесків і накладення санкцій за їх несплату через дію перехідної норми з пункту 7 розділу VIII Закону про ЄСВ. У цьому питанні суди часто стають на бік ПФУ (див. постанови ВАСУ від 19.07.2012 р. № К/9991/94013/11, від 18.10.2012 р. № К/9991/28728/12, від 01.11.2012 р. № К/9991/37954/12).

 

Медична практика: нові ліцензійні умови

Наказ МОЗ «Про внесення змін до наказу МОЗ України від 02 лютого 2011 року № 49» від 30.11.2012 р. № 981 (набув чинності з 19.01.2013 р.)

 

Викладено в новій редакції Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з медичної практики (наказ МОЗ від 02.02.2011 р. № 49). Зокрема, це пов’язано з набуттям чинності Законом «Про екстрену медичну допомогу» від 05.07.2012 р. № 5081-VI і змінами в Законі про захист персональних даних, вимог яких тепер також потрібно дотримуватися при здійсненні медпрактики.

Значно розширено перелік організаційних і спеціальних вимог. Так, у вільному доступі потрібно розмістити копію ліцензії та виписки з Єдиного держреєстру, перелік і вартість послуг, що надаються, обладнати вхід для осіб з обмеженими фізичними можливостями. Потрібно затвердити номенклатуру справ медичної і фармацевтичної документації, посадові інструкції для працівників, положення про структурні підрозділи та інструкцію про порядок їх взаємодії тощо (пункт 2.7 Ліцензійних умов), норми робочого часу згідно з наказом МОЗ від 25.05.2006 р. № 319. Прописано вимоги щодо оформлення відділень і філій медустанов.

Аналогічний повний перелік вимог прописано і для фізичних осіб — підприємців. До того ж зазначено, що ФОП може приймати на роботу лікарів (провізорів) лише за фахом самого ФОП (за наявності у ФОП вищої кваліфікаційної категорії), а молодших фахівців — різного профілю.

Усі умови тепер поширюються не лише на роботу медичних, а й фармацевтичних працівників.

Зміни внесено і до додатків до Ліцензійних умов (зокрема до додатків 1, 3 і 4). Також уведено додаток 7, який потрібно подавати в разі припинення здійснення медпрактики відокремленим підрозділом ліцензіата за місцем, на яке було видано копію ліцензії (протягом 10 робочих днів із дати припинення).

 

Нюанси складання зведених податкових накладних

Наказ ДПСУ «Про затвердження Узагальнюючої податкової консультації щодо окремих питань складання зведеної податкової накладної» від 21.12.2012 р. № 1177

 

Крім «класичного» порядку складання податкової накладної (ПН) за «першою подією», платник податків може обрати «зведений» порядок, тобто складати зведену податкову накладну (ЗПН).

Головна особливість ЗПН полягає в тому, що вона складається не на кожне постачання, а на певний підсумок постачань у межах одного договору за проміжок часу.

Узагальнююча податкова консультація, що коментується, присвячена особливостям складання ЗПН.

1. Періодичність складання ЗПН визначається виходячи з умов оплати, передбачених у договорі, але не менше одного разу на місяць і не пізніше останнього дня місяця.

У випадку якщо договором визначено періодичність оплати кілька разів на місяць, постачальник складає декілька ЗПН (наприклад, 10-го, 20-го числа і в останній день місяця), дата складання яких повинна відповідати даті оплати, визначеній договором, але не пізніше останнього дня місяця.

При цьому відсутність факту оплати поставлених товарів/послуг не звільняє постачальника від необхідності складати ЗПН.

2. Одночасно зі складанням ЗПН платник має правов разі отримання авансової оплати зобов’язаний) окремо складати звичайні ПН на окремі (деякі) операції з постачання за правилом «першої події». Причому це може мати місце навіть у межах одного договору/контрагента. Зауважимо, що повідомляти контролюючі органи про прийняття рішення складати ЗПН/відмовитися від складання ЗПН не потрібно.

3. У разі якщо на дату складання ЗПН, але не пізніше останнього дня звітного місяця, вартість поставлених протягом звітного місяця товарів (послуг) перевищить суму отриманої оплати, постачальник повинен скласти ЗПН на частину вартості поставлених, але не оплачених товарів.

4. У графі 2 (дата виникнення податкових зобов’язань) зазначати потрібно саме дату складання ЗПН (а не дату постачання).

5. У разі якщо сума оплати перевищить вартість поставлених товарів, то така «понадлімітна» сума вважається авансом, на яку постачальник складає звичайну ПН (за датою отримання такої оплати). Сума такого авансу враховується у зменшення суми постачання наступної ЗПН.

6. У разі виникнення підстав для здійснення коригування сум податкових зобов’язань, що виникли у зв’язку з постачанням товарів/послуг, оформлених ЗПН, постачальник відповідно до статті 192 ПКУ складає розрахунок коригування до такої ЗПН за тією самою зведеною формою.

При цьому не може бути складений один розрахунок коригування у зведеній формі відразу до декількох ЗПН.

7. Якщо до моменту складання ЗПН після постачання товарів у межах одного періоду, за який складається ЗПН, відбулося їх часткове повернення або зміна компенсації їх вартості, у такій ЗПН зазначається загальна «згорнута» сума ПДВ, яка відповідає фактичній сумі поставлених покупцеві товарів. При цьому розрахунок коригування до такої ЗПН не складається.

8. Якщо договором передбачено ритмічне або безперервне відвантаження товарів/послуг та періодичне підписання документів, що підтверджують факт постачання, при цьому договором передбачена не періодичність, а строк оплати, наприклад, 40 днів із моменту отримання товару, то ЗПН може бути виписана одночасно з підписанням зазначених документів, однак не менше одного разу на місяць і не пізніше останнього дня місяця. При цьому, якщо платник податків використовує цей спосіб виписки ЗПН протягом місяця на обсяги товарів (послуг), які прийняті покупцем, і кількісні (якісні), і вартісні показники такої ЗПН остаточно сформовані та не підлягають подальшому коригуванню, то в останній день місяця платник виписує ЗПН на обсяги товарів (послуг), що залишилися, відвантажені протягом звітного місяця, однак не прийняті покупцем на останню дату звітного місяця постачання.

 

Інтернет-торгівля: організаційні моменти

Лист Мінекономрозвитку від 19.11.2012 р. № 3502-05/43517-14

 

Мінекономрозвитку роз’яснює, що незважаючи на те, що в жодному нормативно-правовому акті термін «інтернет-магазин» не фігурує, за своєю суттю продаж товарів через Інтернет є продажем товарів на замовлення. Отже, інтернет-торгівля повинна здійснюватися згідно з Правилами продажу товарів на замовлення та поза торговельними або офісними приміщеннями (наказ Мінекономіки від 19.04.2007 р. № 103; далі — Правила № 103). Це в тому випадку, якщо ми маємо справу зі споживачами в розумінні Закону про захист прав споживачів, тобто з фізичними особами, які придбавають щось для особистих непідприємницьких цілей.

Так-от, виходячи з цього, суб’єктам інтернет-торгівлі слід звернути увагу на такі нюанси:

— форму бланка замовлення інтернет-продавець розробляє самостійно, з урахуванням реквізитів, наведених у пункті 2.4 Правил № 103;

— продавець зобов’язаний надати споживачу документ, що посвідчує факт укладення договору, який є підставою для виникнення взаємних прав і обов’язків (пункт 1.5 Правил № 103, у цьому самому пункті наведено обов’язкові реквізити такого документа);

— прийнявши замовлення, продавець не має права в односторонньому порядку вносити зміни до асортименту товарів і змінювати ціни (про винятки див. пункт 2.7 Правил № 103), а строк доставки товару не може перевищувати 30 днів з моменту отримання згоди покупця на укладення договору (пункт 2.8 Правил № 103);

— покупцям видаються такі супровідні документи на товар: один примірник бланка замовлення (на другому примірнику споживач, підтверджуючи отримання замовлення та оплату, проставляє свій підпис), розрахунковий документ, а при продажу товарів, на які встановлено гарантійні строки, — також технічний паспорт або інший документ, що його замінює (пункти 2.4 — 2.6 Правил № 103).

Крім цього, суб’єкту господарювання, який пропонує покупцю можливість оплатити замовлені в інтернет-магазині товари готівкою або платіжною карткою (у безготівковій формі), для проведення таких розрахунків буде потрібен РРО, можливо й портативний (якщо, звичайно, це не підприємець-єдиноподатник, звільнений від його застосування).

 

Новий Держреєстр РРО: тепер містить реєстратори з модемами

Наказ ДПСУ від 21.12.2012 р. № 1159

 

Нагадаємо, що з метою дотримання вимог законодавства про подання РРО-звітності дротовими та бездротовими каналами зв’язку користувачам касових апаратів протягом першого півріччя 2013 року необхідно звернутися до сервісних центрів або до виробників РРО для того, щоб придбати нові РРО, укомплектовані модемами, або дообладнати реєстратори, що використовуються.

При виборі нового РРО або прийнятті рішення про продовження експлуатації наявного РРО слід орієнтуватися на оновлену редакцію Держреєстру РРО, яка тепер містить реєстратори, що мають технічну можливість здійснювати передачу фіскальних даних на сервер ДПС.

При придбанні РРО суб’єктам господарювання слід орієнтуватися на моделі з розділу I Реєстру. А для того, щоб продовжити використання вже наявного РРО, слід упевнитися, що його включено до розділу I або II Реєстру.

У новому Держреєстрі РРО представлено РРО (ЕККР і портативні ЕККА), що створюють контрольну стрічку в друкованій формі, які у своїй конструкції вже містять модеми та можуть направляти в орган ДПС фіскальні звіти дротовими та бездротовими каналами зв’язку.

Як і раніше, доступні до використання реєстратори, які створюють і зберігають контрольну стрічку у вигляді електронного документа (без одночасного друкування паперової контрольної стрічки, із друкуванням її на вимогу контролюючих органів). Для передачі фіскальної контрольно-звітної інформації такі реєстратори потрібно дообладнати модемами.

Також у Держреєстрі зроблена виноска на РРО, що обладнаний модемом та формує контрольну стрічку в електронній формі, однак носій цієї виноски не зазначений. Імовірно, має місце друкарська помилка. Користувачі касових апаратів можуть уточнити цю інформацію у виробника або в сервісному центрі.

 

Затверджено Довідник податкових пільг № 64

Лист ДПСУ від 29.12.2012 р. № 64

 

ДПСУ затвердила черговий Довідник податкових пільг № 64 станом на 01.01.2013 р. Серед нових пільг, зокрема, ПДВ-звільнення операцій з постачання програмної продукції.

Довідником слід керуватися при заповненні Звіту про суми податкових пільг (його форму наведено в додатку до Порядку, затвердженого постановою КМУ від 27.12.2010 р. № 1233).

Звіт складається наростаючим підсумком з початку користування податковою пільгою до дати закінчення. При цьому у разі встановлення нових або розширення діючих пільг протягом року, їх можна застосовувати лише з наступного бюджетного року — із 1 січня.

Звіт подається щокварталу протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного періоду. Якщо суб’єкт не користується пільгами, Звіт не подається.

 

Грудневий індекс — 100,2 %. Індексуємо зарплату за лютий 2013 року

(Повідомлення Держстату України // «Урядовий кур’єр» від 09.01.2013 р. № 4)

 

Згідно з повідомленням Держстату України, загальний індекс споживчих цін (індекс інфляції) у грудні 2012 року становив 100,2 %. З урахуванням цього наведемо в таблиці індекси, які необхідно використовувати для індексації заробітної плати найманих працівників підприємця за лютий 2013 року (у межах прожиткового мінімуму для працездатних осіб, у лютому — 1147 грн.).

Для визначення індексу діємо за таким алгоритмом: дивимося, за який місяць працівнику востаннє підвищувалася заробітна плата або в якому місяці його було прийнято на роботу, якщо з цього часу його заробітна плата не підвищувалася. У першому випадку беремо з наведеної далі таблиці індекс для відповідного місяця, у другому — спочатку визначаємо дату прийняття на роботу. Якщо працівника було прийнято до 21.06.2012 р., то беремо місяць прийняття на роботу, якщо після цієї дати, то орієнтуємося на місяць, що передує прийняттю на роботу.

 

Місяць підвищення заробітної плати

Величина приросту індексу споживчих цін для проведення індексації (%)

2007 рік

Січень

84,1

Лютий

82,9

Березень

82,6

Квітень

82,6

Травень

81,5

Червень

77,6

Липень

75,2

Серпень

74,1

Вересень

70,4

Жовтень

65,6

Листопад

62,0

Грудень

58,7

2008 рік

Січень

54,2

Лютий

50,2

Березень

44,7

Квітень

40,3

Травень

38,5

Червень

37,4

Липень

38,1

Серпень

38,2

Вересень

36,7

Жовтень

34,5

Листопад

32,5

Грудень

29,7

2009 рік

Січень

26,1

Лютий

24,2

Березень

22,5

Квітень

21,4

Травень

20,8

Червень

19,5

Липень

19,6

Серпень

19,9

Вересень

18,9

Жовтень

17,9

Листопад

16,6

Грудень

15,5

 

2010 рік

Січень

13,5

Лютий

11,4

Березень

10,4

Квітень

10,7

Травень

11,4

Червень

11,8

Липень

12,1

Серпень

10,7

Вересень

7,6

Жовтень

7,1

Листопад

6,8

Грудень

5,9

2011 рік

Січень

4,9

Лютий

4,0

Березень

2,5

Квітень

1,2

Травень

Не індексується

Червень

Не індексується

Липень

Не індексується

Серпень

1,1

Вересень

Не індексується

Жовтень

Не індексується

Листопад

Не індексується

Грудень

Не індексується

2012 рік

Січень

Не індексується

Лютий

Не індексується

Березень

Не індексується

Квітень

Не індексується

Травень

Не індексується

Червень

Не індексується

Липень

Не індексується

Серпень

Не індексується

Вересень

Не індексується

Жовтень

Не індексується

Листопад

Не індексується

Грудень

Не індексується

2013 рік

Січень

Не індексується

Лютий

Не індексується

 

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі