Теми статей
Вибрати теми статей
Сортувати за темами

Сміливо у власне діло. Дерева щастя, що плодоносять купюрами

Редакція ВД
Власне Діло Жовтень, 2013/№ 19
Друк
Стаття

Дерева щастя, що плодоносять купюрами

Ярослава Дяченко ніколи не захоплювалася селективним садівництвом, але два роки тому, сама того не підозрюючи, вивела новий сорт дерев, зовсім не примхливих у догляді. Їх не потрібно поливати, удобрювати або пересаджувати. Створені з підручних матеріалів — стрічок, шматочків тканини, бісеру і різноманітного декору, посаджені на дерев’яні опори у звичайних квіткових горщиках, топіарії покликані служити прикрасою інтер’єру будь-якого кабінету або дитячої кімнати. А ще ці дерева унікальні тим, що подвоюють, а деколи і потроюють кожні вкладені в їх створення десять гривень. Саме така рентабельність цього хендмейд-бізнесу двадцятип’ятирічної підприємниці, що з кожним днем набирає оборотів. Але зайнявши «дерев’яну» нішу однією з перших у Кіровограді, умілиця не поспішає скористатися своєю перевагою, запевняючи, що всіх грошей не заробиш, однак у гонитві за ними розгубиш ідеї. А вони в цій справі куди дорожче за фурнітуру та комплектуючі.

 

 

Ярославо, що надихнуло тебе зайнятися «вирощуванням» текстильних дерев?

 

Я. Д. Я з дитинства творила різні вироби, вишивала, в’язала. Два роки тому в Інтернеті наткнулася на фотографії декоративного дерева. Ідея мені припала до душі, і я вирішила обов’язково спробувати зробити щось подібне, наприклад зі стрічок. Оскільки я погано уявляла, скільки на все це потрібно матеріалу, то взяла на око. Виявилося — не вгадала. Довелося докупати. Отже, грошей на перше дерево пішло тоді пристойно, але це якщо порівнювати за сьогоднішніми мірками. А у принципі, витрати цілком доступні навіть для найскромнішого бюджету. Фотографії готових дерев я виклала в соціальній мережі — хотіла показати друзям. Але результат перевершив мої очікування. Майже одразу я отримала пропозицію від друзів продати їм ці вироби. Довелося продати. Це й наштовхнуло мене на думку про те, що таким чином можна непогано заробити. Так усе й закрутилося. Коли продажі набрали оборотів, я загорілася ідеєю створити власний сайт, бренд, що впізнавався б, але не потягнула фінансово. Довелося відкласти ідею до кращих часів.

 

Наскільки прибутковим виявилося створення таких композицій?

 

Я. Д. Спочатку я більше витрачала, ніж заробляла. На найперше моє дерево пішло близько 90 грн. Дуже дорого коштують стрічки, з яких виготовляється так звана крона. Клієнту мої дерева обходяться дорожче — близько 150 грн., адже, крім фурнітури, вони платять за саму роботу, ексклюзивний дизайн. Зазвичай я працюю не на замовлення, а просто даю волю фантазії і потім продаю те, що вийшло. Але трапляється й так, що дизайн якогось окремого дерева ми обговорюємо із замовником.

 

Я так розумію, що рекламувати свій продукт ти великим бажанням не гориш? Люди самі тебе знаходять?

 

Я. Д. Якщо я вирішу займатися цим серйозно, то, безумовно, потрібно буде про себе заявити голосно і на всю країну. Але поки що мені вистачає вже існуючих клієнтів, чимало з яких стали постійними. Якщо стане більше — мені потрібний буде помічник, я одна не впораюся. Але створення дерев — творчий процес, тут немає жодних рамок або технічних умов. Кожен бачить кінцевий результат по-своєму. Замовникам подобається саме мій стиль роботи, і не факт, що їх влаштує робота людини, яку я б узяла собі в помічники. Отже, поки я не женуся за кількістю, а прагну завойовувати клієнтів якістю та ідеями. Скажу більше, на цьому етапі я навіть боюся реклами, оскільки розумію — з кількістю замовлень, що різко зрос­те, сама не впораюся.

 

Але ти ж можеш виховати собі помічника, навчити людину з нуля?

 

Я. Д. Якось мене запросили дати інтерв’ю на радіо і під час розмови порадили організувати власні майстер-класи. Я тоді надихнулася, але з часом зрозуміла, що все не так гладко. Знайти клієнтів на готовий виріб набагато простіше, ніж шукати цільову аудиторію. Потім потрібно підшукати відповідне місце. Загалом я зрозуміла, що за своєю суттю я все ж таки є творчою людиною, а не бізнес-леді. Я навіть у виставках не хочу брати участі, тому що в мене немає в наявності вільних дерев. Зробила — продала. А дозволити собі розкіш вкладати гроші в те, що потім півроку не буде затребуваним, я не можу, хоча і розумію, що це необхідно.

 

У такому разі можу припустити, що конкурентів у вас поки немає?

 

Я. Д. У Кіровограді я однією з перших почала зай­матися виготовленням топіаріїв, але сьогодні помічаю, що умільців стало значно більше. Проте знайти два однакові дерева практично нереально, отже, в людей є вибір, а в кожного продавця знайдеться свій покупець. Зараз, коли міжміська пересилка габаритних предметів — уже не проблема, я працюю із замовниками з інших міст, тому особливої конкуренції не відчуваю. Хто хоче, той завжди зможе заробити на цьому полі свій шматок хліба.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі