Теми
Вибрати теми статей
Сортувати за темами

Поштова скринька. Передача єдиноподатником приміщення в оренду та сплата спецводозбору

Редакція ВД
Власне Діло Вересень, 2013/№ 17
Друк
Відповідь на запитання

Передача єдиноподатником приміщення в оренду та сплата спецводозбору

Підприємець — єдиноподатник групи 2 з липня 2013 року здає в оренду власне приміщення. До цього моменту вода в ньому використовувалася лише для санітарно-гігієнічних потреб підприємця, тому збір за спеціальне використання води (далі — спецводозбір) він не сплачував.

Орендар же організував у приміщенні роботу кафе, відповідно вода використовується ним і для виробничих потреб, наприклад, для приготування страв, миття посуду тощо. Договір на постачання води з водоканалом не переукладатиметься. Чи зобов’язаний у цьому випадку орендодавець-єдиноподатник сплачувати спецводозбір і за якими ставками?

Підприємці, у тому числі єдиноподатники, які використовують воду виключно для задоволення власних питних і санітарно-гігієнічних потреб і зазначених потреб населення, звільнені від сплати спецводозбору (пункт 323.2 ПКУ).

Які види водоспоживання розуміти під терміном «санітарно-гігієнічні потреби», зазначено в тому самому пункті 323.2 ПКУ — це використання води в туалетних, душових, ванних кімнатах і умивальниках та її використання для утримання приміщень у належному санітарно-гігієнічному стані.

До того як здати в оренду приміщення, орендодавець саме й використовував воду у приміщенні лише для санітарно-гігієнічних потреб, тому мав право не сплачувати спецводозбір.

Водночас підприємець-орендодавець переймається питанням: що буде зі сплатою водозбору після передачі приміщення в оренду? Чи не виникне у нього в цьому випадку обов’язок сплачувати спецводозбір через те, що він передав приміщення в оренду для організації кафе?

Почнемо з того, що сама собою передача приміщення в оренду від одного водокористувача до іншого не має значення. Виходити слід з двох ключових моментів:

— чи переукладено договори з постачальником води;

— на які потреби: санітарно-гігієнічні чи виробничі, використовуватиметься вода орендарем.

Саме такого підходу дотримуються представники ДПСУ в Податковій консультації № 1180, в якій розглянуто питання про сплату спецводозбору при передачі приміщення в оренду.

Згідно з роз’ясненнями податківців в ЄБПЗ напрямок використання води (для виробничих чи санітарно-гігієнічних потреб) визначається за даними первинного обліку (документів з тарифами, договорів з водоканалом тощо), а також за видом господарської діяльності.

У нашій ситуації орендар договір з водоканалом на себе не переукладає і при цьому використовує воду, у тому числі й для виробничих цілей. У такому разі згідно з роз’ясненням з Податкової консультації № 1180 орендодавець повинен сплачувати спецводозбір.

При цьому для цілей його розрахунку спожиті обсяги води не поділяють на санітарно-гігієнічні і виробничі. Це означає, що орендодавець повинен сплатити спецводозбір за весь використаний в діяльності орендаря обсяг води. Додамо, якщо він здає в оренду не все приміщення і сам використовує його частину, то він додатково сплачує і за свої обсяги води незалежно від мети їх використання.

У нашому випадку ми розраховуємо «загальний» спецводозбір: за спеціальне використання поверхневих і підземних вод (пункт 324.1 ПКУ). Робиться це з урахуванням таких правил.

Об’єктом обкладення спецводозбором є фактичний обсяг води, який використовують водокористувачі, з урахуванням обсягу втрат води в їх системах водопостачання (пункт 324.1 ПКУ).

Ставка спецводозбору встановлюється у фіксованій сумі:

— із розрахунку на 100 куб. м води залежно від джерела (басейну річки, уключаючи притоки всіх порядків) — для поверхневих вод (пункт 325.1 ПКУ);

— із розрахунку на 100 куб. м води залежно від регіону — для підземних вод (пункт 325.2 ПКУ).

Досить часто споживачами використовується вода зі змішаних джерел (тобто коли водопостачання здійснюється не з одного, а з декількох джерел, як поверхневих, так і підземних).

У такому разі застосовуються ставки збору, установлені для джерел, з яких формуються (наповнюються) змішані джерела (пункт 325.12 ПКУ).

При цьому водокористувачі, які використовують воду зі змішаного джерела, можуть:

— самостійно обчислювати збір, ураховуючи обсяги води в тому співвідношенні, в якому формується таке змішане джерело, з урахуванням втрат води в їх системах водопостачання, ставок збору та коефіцієнтів. Це співвідношення зазначається в дозволах і договорах на постачання води (пункт 326.3 ПКУ);

— довідатися про ставку збору у своєму податковому органі, оскільки вона використовується в більшості великих міст, наприклад у місті Харкові (вода з системи КП «ВТП «Вода»).

Платники збору обчислюють суму збору наростаючим підсумком з початку року та складають податкові декларації. Звітний період для спецводозбору дорівнює календарному кварталу, отже, декларація подається платниками за місцем податкової реєстрації у строки, визначені для квартального податкового (звітного) періоду.

Граничними строками подання декларації спецводозбору є:

— за III квартал 2013 року — 11 листопада 2013 року;

— за IV квартал 2013 року — 10 лютого 2014 року.

Строки сплати спецводозбору:

— за III квартал 2013 року — 19 листопада 2013 року;

— за IV квартал 2013 року — 19 лютого 2014 року.

Одночасно з деклараціями платники спецводозбору подають копії дозволів на спеціальне водокористування, договори на постачання води та статистичну звітність про використання води (пункт 328.7 ПКУ).

Таблиці зі ставками, які застосовуються при обчисленні «загального» спецводозбору, ми навели наприкінці статті (див. с. 36 — 37).

На закінчення зауважимо, що єдиноподатник-орендодавець може уникнути сплати спецводозбору, якщо орендатор переукладе договір з водопостачальною організацією на себе.

Документи консультації

ПКУ — Податковий кодекс України від 02.12.2010 р. № 2755-VI.

Податкова консультація № 1180 Узагальнююча податкова консультація про застосування положень Податкового кодексу України в частині використання води юридичними особами, фізичними особами — підприємцями та платниками єдиного податку для задоволення виключно власних питних і санітарно-гігієнічних потреб, затверджена наказом ДПС України від 21.12.2012 р. № 1180.

Ставки збору за спеціальне використання поверхневих вод (пункт 325.1 ПКУ)

Басейни річок, включаючи притоки всіх порядків

Ставка збору, грн. за 100 куб. м

Дніпра на північ від міста Києва (Прип’яті та Десни), включаючи місто Київ

32,84

Дніпра на південь від міста Києва (без Інгульця)

31,23

Інгульця

47,63

Сіверського Дінця

64,04

Південного Бугу (без Інгулу)

36,11

Інгулу

44,31

Дністра

19,68

Вісли та Західного Бугу

19,68

Пруту та Сірету

14,78

Тиси

14,78

Дунаю

13,17

Річок Криму

65,66

Річок Приазов’я

78,84

Інших водних об’єктів

36,11

 

 

Ставки збору за спеціальне використання підземних вод (пункт 325.2 ПКУ)

Найменування регіону

Ставка збору, грн. за 100 куб. м

1

2

Автономна Республіка Крим (крім міста Севастополя)

60,73

місто Севастополь

60,73

Області:

Вінницька

52,49

Волинська

54,22

Дніпропетровська

45,99

Донецька

62,41

Житомирська

52,49

Закарпатська

34,48

Запорізька:

Веселівський, Мелітопольський, Приазовський, Якимівський райони

52,49

інші адміністративно-територіальні одиниці області

47,63

Івано-Франківська:

Богородчанський, Верховинський, Долинський, Косівський, Надвірнянський, Рожнятівський райони

82,09

інші адміністративно-територіальні одиниці області

45,99

Київська:

Білоцерківський, Бородянський, Броварський, Васильківський, Іванківський, Кагарлицький, Києво-Святошинський, Макарівський, Миронівський, Обухівський, Поліський райони

38,16

інші адміністративно-територіальні одиниці області

45,02

Кіровоградська

60,73

Львівська

47,63

Луганська

68,94

Миколаївська

68,94

Одеська

57,47

Полтавська:

Великобагачанський, Гадяцький, Зіньківський, Лохвицький, Лубенський, Миргородський, Новосанжарський, Решетилівський, Хорольський, Шишацький райони

35,51

інші адміністративно-територіальні одиниці області

39,58

Рівненська:

Володимирецький, Здолбунівський, Костопільський, Рівненський, Сарненський, Острозький райони

42,36

інші адміністративно-територіальні одиниці області

49,20

Сумська:

Глухівський, Сумський, Роменський, Шосткинський райони

39,58

інші адміністративно-територіальні одиниці області

45,06

Тернопільська

64,04

Харківська

49,24

Херсонська

49,24

Хмельницька:

Деражнянський, Красилівський, Летичівський, Старокостянтинівський, Хмельницький, Полонський, Шепетівський райони

41,06

інші адміністративно-територіальні одиниці області

62,41

Черкаська

35,51

Чернівецька

57,47

Чернігівська:

Городнянський, Корюківський, Ічнянський, Сосницький, Щорський, Талалаївський райони

49,24

інші адміністративно-територіальні одиниці області

38,49

місто Київ

49,05

Оформи передплату та читай все Передплатити журнал
stop

Схоже, що ви використовуєте блокувальник реклами :(

Щоб користуватися всіма функціями сайту, додайте нас у винятку!

Як відключити
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі