Теми статей
Обрати теми

Сміливо у власне діло. Міні-номери авто, або Як заробити на брелоках

Редакція ВД
Стаття

Міні-номери авто, або Як заробити на брелоках

Складати яйця в одну корзину, як мінімум, недалекоглядно, — вважає двадцятисемирічний підприємець з Артемівська Олег Сметанін. Тому паралельно з основним джерелом доходів, зосередженим в IT-сфері, він займається розвитком альтернативного бізнесу — наносить на брелоки номерні знаки автомобілів замовників і логотипи компаній. Наскільки прибутковою є ця справа та які витрати доведеться понести на старті, Олег розповів «Власному Ділу».

Олегу, нанесення на брелоки номерних знаків — це ваше власне ноу-хау чи ідея була запозичена?

 

О. С. Звичайно, дуже хотілося, щоб ідея належала саме мені, але, на жаль, щось схоже я побачив в Інтернеті. У Росії вже достатньо багато людей займаються виготовленням такої сувенірної продукції. Мені задум дуже сподобався, я прорахував усі витрати і зрозумів, що ідея прибуткова, а процес окупності не займе багато часу. Узагалі, щоб досягти успіху в будь-якій справі, у неї потрібно вірити і йти до кінця, не звертаючи уваги на падіння. Але на практиці виходить так, що якщо дати готовий бізнес-план з виготовлення цих же самих брелоків, наприклад, сотні людей, то почнуть виробництво максимум п’ятеро. Тому що комусь стане просто лінь, хтось подумає, що на цьому не заробиш. Кожен знайде поважну причину, і тільки ці п’ятеро наважаться спробувати. Адже будь-яка, навіть найпростіша ідея може перерости у великий бізнес.

 

Для вас виготовлення брелоків-сувенірів — це альтернативний варіант бізнесу чи самостійний вид заробітку?

 

О. С. Як і будь-який інший бізнес, мій теж вимагає підстрахування. Забувати про запасний аерод­ром — одна з найбільших помилок підприємців-початківців. Зважаючи на нестабільний стан економіки в нашій країні, не можна бути впевненим у тому, що бізнес не прогорить. Тому в будь-якому бізнесі обов’язково розвивати додаткове діло, яке в разі чого дозволить триматися на плаву. Для мене таким страхувальним аеродромом якраз і є виготовлення брелоків з держномерами авто.

 

У скільки вам обійшовся старт і на що були витрачені кошти?

 

О. С. За мірками деяких стартапів, для того щоб почати виготовлення брелоків з індивідуальними номерами автомобілів, глобальні капіталовкладення не знадобляться. При правильному підході всі витрати зводяться до купівлі дешевого принтера і витратних матеріалів. Мені ж для старту знадобилося 1600 грн. Більша частина цих грошей пішла на витратні матеріали. З часом можна буде замінити техніку на більш професійну. Наприклад, для перенесення зображення на заготівку потрібний термопрес, але в домашніх умовах для виробництва невеликих партій можна обійтися звичайною радянською праскою. Ось і вся арифметика. Єдине, на що хотілося б звернути увагу, — це те, що для друку обов’язково потрібний принтер Epson, оскільки решта принтерів використовують технологію друку, не сумісну з нашим виробництвом. На брелок можна нанести буквально все, що може на ньому поміститися, — будь-який текст чи зображення. Періодично мені замовляють корпоративні брелоки з логотипами та інтернет-адресами компаній. Одне з останніх таких замовлень — від компанії METR+. Думаю, усі, хто купує іграшки для своїх маленьких дітей, знають, що це за компанія. Ще на майбутнє є ідея запропонувати свої брелоки ігровому співтовариству. Ті, хто грає у комп’ютерні ігри, будуть із задоволенням купувати брелоки з логотипом улюбленої гри. Отже, якщо провести мозковий штурм, можна розвинути цей вид бізнесу до величезних масштабів. У результаті все зводиться до прагнення людини досягати поставлених цілей.

 

На яку поверхню найкраще наносити зображення?

 

О. С. За основу найкраще підходять сталеві заготовки, які не йдуть ні в яке порівняння з пластмасовими. Та й нанесений на сталеву поверхню принт менш схильний до пошкоджень. Є ще гумові заготовки, але їх навіть не варто розглядати.

 

Олегу, а як швидко ви змогли повернути вкладені у справу кошти та почали отримувати прибуток?

 

О. С. Вкладені 1600 гривень окупилися приблизно за два тижні. І це при тому, що на рекламу я витрачав порівняно невеликі гроші. Якби я не став економити на рекламі, то можна було повернути гроші і швидше. Уже маючи за плечима досвід, я можу сказати, що у просуванні цього бізнесу все залежить від кількості грошей, які ви можете вкласти в рекламу. Сидіти і чекати клієнтів, не витрачаючи грошей на рекламу, — це марна трата часу.

 

Брелоки з номерними знаками — вироби ексклюзивні, тисячами штук їх не наштампуєш. Тобто працювати доводиться виключно під замовлення. Як знаходите своїх клієнтів?

 

О. С. Для спілкування з клієнтами та їх пошуку в мене є група «ВКонтакте». Вона набагато спрощує бізнес і представляє величезний потенціал для подальшого розвитку. Для залучення клієнтів використовую рекламу в Інтернеті — таргетована реклама в соціальній мережі, а також тизерні мережі. Ті, хто не користується цими видами реклами для розвитку свого бізнесу, багато втрачають. Ще у планах є ідея для офлайнової реклами. Наприклад, можна роздавати листівки на виїздах з авторинків. Здав ідею, але мені не шкода, можливо, комусь знадобиться. Може, мій досвід мотивує когось зайнятися нарешті розвитком свого, нехай і невеликого бізнесу. Що стосується замовлень, то тут усе просто. Для формування замовлення клієнт пише номер свого авто і те, що він хоче побачити на зворотному боці брелока. Далі, виходячи з побажань клієнта, робиться макет брелока у програмі Adobe Illustrator і надсилається клієнту на ухвалення. Після ухвалення брелок виготовляється і надсилається клієнту. Оплата приймається двома способами. Перший — це передоплата на картку, а другий — оплата посилки післяплатою. За статистикою передоплату вносять 30 % покупців. Решта замовляють післяплатою.

 

Наскільки сильна конкуренція серед виробників такої сувенірної продукції?

 

О. С. В Україні цей вид бізнесу тільки в зародку, чого не скажеш про Росію. Отже, можна без вагань стартувати і про жодну конкуренцію навіть не замислюватися. Клієнтів вистачить на всіх.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі