Теми
Вибрати теми статей
Сортувати за темами

Чи подається форма № 20-ОПП у разі, коли договір оренди закінчився і підприємець залишає орендований офіс

Власне Діло Серпень, 2014/№ 16
Друк
Підприємець виїжджає з орендованого офісу, де провадив свою діяльність. Чи потрібно подавати форму № 20-ОПП? Що в ній потрібно зазначити, якщо діяльність здійснюватиметься вдома? Як визначити випадки, коли потрібно, а коли не потрібно подавати форму № 20-ОПП?

У самій формі № 20-ОПП вказується інформація про всі об’єкти оподаткування, що виникають у платника податку (пункт 63.3 ПКУ і розділ VІІІ Порядку № 1588).

Щоб зрозуміти, про які саме об’єкти йдеться, слід чітко усвідомити, що вміщує в себе поняття «об’єкти оподаткування». Як свідчать ПКУ і розділ VІІІ Порядку № 1588, під цим терміном розуміють матеріальні об’єкти, які:

1) виступають об’єктами оподаткування* для відповідних податків або зборів і наявність яких у суб’єкта господарювання призводить до нарахування податкових зобов’язань. Такі об’єкти за кожним видом податку та збору визначаються згідно з відповідним розділом ПКУ.

* Нагадаємо, що відповідно до статті 22 ПКУ під терміном «об’єкт оподаткування» для всіх податків і зборів розуміють майно, товари, дохід (прибуток) або його частину, обороти з реалізації товарів (робіт, послуг), операції з постачання товарів (робіт, послуг) та інші об’єкти, визначені податковим законодавством, з наявністю яких податкове законодавство пов’язує виникнення у платника податкового обов’язку.

Наприклад, для суб’єкта господарювання, який є платником:

— екоподатку, таким об’єктом буде стаціонарне джерело забруднення, яке здійснює викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря (газовий котел або котельня), спеціально відведені для розміщення відходів місця (звалища) тощо;

— збору за спецводокористування — джерело водокористування, яким користується водокористувач на підставі дозволу на використання води або договору на постачання води тощо;

2) пов’язані з оподаткуванням або через яких провадить свою діяльність суб’єкт господарювання. Сюди входять об’єкти, за допомогою яких суб’єкт господарювання може здійснювати певні дії або види діяльності, пов’язані з виникненням обов’язків зі сплати податків і зборів. До цих об’єктів належать:

— у разі виробництва відповідної продукції — заводи, ательє, виробничі відділи, цехи тощо;

 — у разі зберігання та реалізації продукції — склади, бази, магазини, лотки, намети тощо;

— у разі виконання робіт або надання послуг — ресторани, кафе, сауни, більярдні, лісопилки, млини тощо.

Рекомендований довідник типів об’єктів оподаткування, інформацію про які слід зазначати у формі № 20-ОПП, можна знайти на офіційному веб-сайті Міндоходів у розділі «Довідники, реєстри, переліки» — «Довідники» — «Типи об’єктів оподаткування» або на інформаційних стендах в органах Міндоходів.

Форму № 20-ОПП подають (пункт 8.5 Порядку № 1588 і підказки, наведені в самій формі) у випадках, коли суб’єкт господарювання:

— реєструє, створює або відкриває новий об’єкт оподаткування;

— змінює відомості про об’єкт оподаткування, а саме змінює тип, найменування, місцезнаходження об’єкта оподаткування.

Увага! Під зміною стану об’єкта оподаткування слід розуміти зміну функціонального вико­ристання об’єкта, тобто перепрофілювання, відчуження тощо;

— змінює стан об’єкта оподаткування.

З наведеного вище випливає, що подавати форму № 20-ОПП потрібно завжди при виникненні у суб’єкта господарювання нового об’єкта оподаткування або зміні його якостей чи інформації про нього. Якщо ж змін не відбувається, то інформація про об’єкт не подається.

Нагадаємо

Раніше при введенні в дію форми № 20-ОПП у ній вказували й інформацію про об’єкти оподаткування, що вже існували у суб’єкта господарювання. Наводити інформацію про ці об’єкти не вимагав жодний нормативно-правовий акт. Однак оскільки на той момент податківці не мали жодної уяви про об’єкти оподаткування, які є у платника податків, то, на жаль, потрібно було вказати інформацію і про такі об’єкти. На сьогодні податківці вже накопичили відповідну базу. Тому подавати форму № 20-ОПП з даними про вже існуючі об’єкти оподаткування не потрібно.

Таким чином, повертаючись до питання про подання форми № 20-ОПП у разі, коли підприємець виїжджає з орендованого офісу, зауважимо: так, у цьому випадку форму № 20-ОПП подати потрібно. На думку податківців, орендарі так само, як і орендодавці, зобов’язані подавати форму № 20-ОПП і при отриманні об’єкта в оренду, і при поверненні його власнику. В останньому випадку у графі «Стан об’єкта оподаткування» форми № 20-ОППвказуєте: «об’єкт повернутий власнику».

Зверніть увагу: з 01.01.2014 р. звіт за формою № 20-ОПП достатньо подати лише за основним місцем обліку (тобто до органу Міндоходів за місцем проживання підприємця). Звітувати за місцезнаходженням кожного об’єкта оподаткування, як це було потрібно раніше, уже не потрібно. При цьому дозволяється надсилати цей звіт поштою.

Якщо підприємець використовуватиме будинок (квартиру) у госпдіяльності, то інформацію про цей об’єкт доцільно включити до форми № 20-ОПП, зазначивши відповідний тип об’єкта згідно з Довідником, який розміщений на сайті Міндоходів minrd.gov.ua у розділі «Головна — Довідники — Типи об’єктів оподаткування». Наприклад, офісу відповідає код «378», фотолабораторії — код «525», бюро перекладів — код «616».

Документи консультації

ПКУ — Податковий кодекс України від 02.12.2010 р. № 2755-VI.

Порядок № 1588 — Порядок обліку платників податків і зборів, затверджений наказом Мінфіну від 09.12.2011 р. № 1588.

Оформи передплату та читай все Передплатити журнал
stop

Схоже, що ви використовуєте блокувальник реклами :(

Щоб користуватися всіма функціями сайту, додайте нас у винятку!

Як відключити
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Увійдіть, щоб читати більше! Авторизовані користувачі одержують безкоштовно 5 статей на місяць