Теми статей
Обрати теми

Автоматизуємо облік у підприємця — вибираємо бухпрограму: багато корисної інформації

МІРОШНИЧЕНКО ВІТАЛІНА
Ще кілька років тому підприємцям складно було знайти програму, яка дозволила б автоматизувати облік доходів і витрат, руху товарів і грошових коштів. Однак час плине, і сьогодні український ринок програмних продуктів нестримно розширюється, а отже, уже є з чого вибирати. Сьогодні ми познайомимо вас з основними програмами, які допоможуть зняти з плечей важкий тягар обліку. Вибирайте будь-яку!

«Предприниматель 4» (http://predpr4.com/)

Ця програма з’явилася вже давно і багатьом із наших читачів знайома не з чуток. Тому почнемо наш огляд саме з неї.

 

Які можливості цієї програми?

— «Предприниматель 4» дозволяє автоматизувати облік у виробництві, торгівлі та сфері послуг. Крім того, автоматично обліковується рух грошових коштів.

Ця програма «автоматом» заповнює низку звітів: Реєстр податкових накладних (ПН), Декларацію з ПДВ (з додатками), звіт з ЄСВ (форму № Д4), форму № 1ДФ, декларацію про доходи тощо. Готові звіти можна надсилати через M.E.Doc або «Єдине вікно».

Серед специфічних можливостей слід зазначити взаємодію з:

— безоплатними сервісами обліку для інтернет-магазинів;

— програмою «Агент Плюс» (працює на мобільних пристроях під Android для формування замовлень);

— сканером штрих-кодів.

 

Які переваги цієї програми?

1. Програма встановлюється на ПК. Це забезпечує більшу надійність зберігання та захисту інформації, ніж при використанні онлайн-сервісів:

— по-перше, ніхто, крім підприємця, не може мати доступ до його облікових даних;

— по-друге, усі дані зберігаються на жорсткому диску самого підприємця, тому при збоях на сервері нічого не загубиться.

2. Можливість безоплатного оновлення.

3. Наявність демо-версії.

4. Дозволяє автоматизувати основні облікові процеси без зайвої деталізації.

5. Електронну звітність можна сформувати пакетом.

Резюме: програма підійде для підприємців зі значним рухом товарів і грошових коштів, для платників ПДВ та загальносистемників.

«1С: Торговля для частных предпринимателей» (http://www.1c.kiev.ua/products/1s-predpriyatie-8-torgovlya-dlya-chastnykh-predprinimateley-ukrainy/)

Ця програма — це адаптована для підприємців версія найпопулярнішої бухгалтерської програми «1С: Предприятие». Зрозуміло, вона дозволяє автоматизувати безліч завдань, однак розплатою за це є її складність і відсутність можливості вносити зміни до конфігурації програми.

 

Які можливості цієї програми?

— Програма дозволяє автоматизувати облік надходження та продажу товарів і послуг. Облік можна організувати за замовленнями.

Крім того, в «1С: Торговля» автоматично формується інформація про рух грошових коштів, розрахунки з контр­агентами та зарплату найманих працівників (провадиться нарахування зарплати та автоматичний розрахунок ПДФО та ЄСВ).

Плюс до всього програма самостійно заповнює:

— первинні документи (рахунки на оплату, витратні накладні, платіжні доручення тощо);

— Книгу обліку доходів і витрат (ОДВ);

— звітність підприємця (декларацію про доходи, форму № 1ДФ, звіт з ЄСВ).

 

Які переваги цієї програми?

1. Програма встановлюється на ПК. Це забезпечує більшу надійність зберігання та захисту інформації, ніж у разі використання онлайн-сервісів.

2. Програма дозволяє автоматизувати розрахунок зарплати.

3. Автоматична перевірка та встановлення оновлень через Інтернет.

 

Які недоліки цієї програми?

1. В одній програмі не можна вести облік від­разу декількох підприємців.

2. Одночасно з однією інформаційною базою може працювати лише один користувач.

3. Не підтримується робота у клієнт-серверному варіанті.

Якщо ці недоліки для підприємця є істотними, можна використовувати програму «1С: Управление торговлей для Украины».

Резюме: програма підійде для підприємців з незначними обсягами продажів, які самостійно ведуть облік (оскільки працівники не зможуть використовувати програму підприємця).

«1С: Управление торговлей для Украины» (http://www.1c.kiev.ua/products/1c—trade-8/)

Ця програма дозволяє уникнути тих обмежень, які діють для «1С: Торговля для частных предпринимателей». Це новий програмний продукт, який раніше був відомий під назвою «1С: Торговля и склад». Можливості цієї програми великі — див. рис. 1.

img 1

Рис. 1. Можливості програми «1С: Управление торговлей для Украины»

 

Які переваги цієї програми?

1. Програма встановлюється на ПК. Це забезпечує більшу надійність зберігання та захисту інформації, ніж у разі використання онлайн-сервісів.

2. Програма підтримує роботу з еквайринговою системою від ПриватБанку (дозволяє здійснювати онлайн-платежі).

3. Програма підтримує роботу декількох користувачів (комірники, менеджери тощо).

4. Програма дозволяє вести бухгалтерський і податковий облік.

5. Можливість контролювати роботу менеджерів за різними показниками: хто приносить максимальний прибуток, хто має найбільше невиконаних замовлень, у кого більша чи менша дебіторська або кредиторська заборгованість тощо.

 

Які недоліки цієї програми?

— Програма орієнтована більше на підприємства, ніж на підприємців.

Резюме: програма підійде для підприємців зі значними обсягами продажів, які розрослися практично до підприємства (або планують у найближчому майбутньому стати підприємством (юридичною особою)).

«Инфо-Предприятие» (http://uvelirsoft.com.ua/)

Ця програма на українському ринку з’явилася нещодавно. Спочатку її розробляли в Росії, тому ми маємо лише декілька її модулів, адаптованих до українського законодавства: бухгалтерія, ювелірний магазин та універсальний магазин (склад).

До речі, у російській версії є безоплатний варіант модуля «Бухгалтерия» (http://www.infop.ru/products/buchgalteria/). На жаль, безоплатного його аналога в Україні поки що немає.

 

Які можливості цієї програми?

Програма дозволяє автоматизувати облік у торгівлі (у тому числі комісійній), виробництві та сфері послуг. Крім того, у ній можна вести облік касових і банківських операцій (у тому числі в інвалюті), нараховувати зарплату працівникам, виписувати доручення та ТТН.

Програма автоматично заповнює Книгу ОДВ, а також формує звіт єдиноподатника, декларацію з ПДВ (з додатками), Реєстр податкових накладних, форму № 1ДФ, декларацію про доходи.

 

Які переваги цієї програми?

1. Програма встановлюється на ПК. Це забезпечує більшу надійність зберігання та захисту інформації, ніж у разі використання онлайн-сервісів.

2. Наявність демо-версії.

3. Програма взаємодіє з різним торговельним обладнанням: сканерами штрих-кодів, принтерами етикеток і цінників, касовими апаратами тощо. Так, наприклад, можливе введення товарів до витратних документів за допомогою сканера штрих-кодів.

4. В одній програмі можна вести необмежену кількість підприємців або торговельних точок.

5. Можна вести облік виїзної торгівлі.

6. Програма може бути мережевою (тобто в ній можуть працювати декілька користувачів одночасно).

7. Програма має гнучку систему налаштувань, що дозволяє кожному користувачу налаштовувати програму під індивідуальні уподобання.

8. Для ювелірних магазинів передбачена можливість друкувати власні бирки.

Резюме: програма досить дорого коштує, однак у цілому є нескладною. Дозволяє автоматизувати практично всю діяльність.

Можна використовувати для торгівлі (особливо за наявності великих оборотів).

«iFin Супер Звіт» (https://www.ifin.ua/ru/Price/Index)

Ця програма знайома багатьом підприємцям, особливо тим, хто подає звітність в електронному вигляді. Проте для формування електронної звітності використовується усічена версія програми — «іFin Zvit», в якій можна лише скласти звіт, заповнивши електронний бланк уручну.

А в програмі «іFin Супер Звіт» звіти заповнюються автоматично завдяки тому, що весь облік підприємець веде в цій програмі. Насправді це дуже зручно. Можливості цієї програми продемонстровано на рис. 2.

img 2

Рис. 2. Можливості програми «іFin Супер Звіт»

 

Які переваги цієї програми?

1. Програму можна випробувати безоплатно (однойменна кнопка на сайті).

2. Зрозумілий інтерфейс дозволяє швидко створити (списати, переміс­тити) товар або послугу.

3. У сервіс iFin можна завантажувати банківські виписки з інших систем.

4. За допомогою цієї програми можна здійснювати електронний документообіг з партнерами.

5. Усі документи, які стосуються одного договору купівлі-продажу (ТТН, податкова накладна, довіреність, акт виконаних робіт тощо), зберігаються разом — одним пакетом.

6. З цією програмою можна працювати за допомогою комп’ютера, планшета або смартфона.

7. Програма досить відома та надійна.

 

Які недоліки цієї програми?

— Ця програма має два основні недоліки:

1) вона працює он-лайн, тобто вся облікова інформація зберігається на сторонньому сервері. А це, як розумієте, є небезпечним. Хоча розробники iFin гарантують, що всі призначені для користувача дані надійно захищені, оскільки інформація зберігається на серверах Microsoft Windows Azure в Європі;

2) немає можливості автоматизувати облік у виробництві.

Резюме: програма підходить для підприємців з незначним або середнім оборотом товарів, які займаються торгівлею або працюють у сфері послуг, однак існує ризик витоку інформації або втрати даних (хоча його зведено до мінімуму).

FLP.ua (http://www.flp.ua/)

Ця програма призначена виключно для єдиноподатників. Вона дозволяє автоматизувати облік легко, не відволікаючи увагу на зайві можливості, які для єдиноподатників є просто непотрібними.

 

Які можливості цієї програми?

— За допомогою цієї програми можна автоматизувати облік у торгівлі та сфері послуг. Крім того, у ній реалізований автоматичний облік руху грошових коштів (у різній валюті, в готівковій і безготівковій формах).

У цій програмі автоматично формуються Книга ОДВ, а також звітність до Міндоходів і ПФУ.

 

Які переваги цієї програми?

1. Програму можна випробувати безоплатно (на безоплатне тестування надається 50 днів).

2. Сформовану в програмі звітність можна відправити в електрон­ному вигляді, не покидаючи сервіс. Для цього потрібні платні ключі (ЕЦП) від Masterkey. Крім того, готовий звіт можна роздрукувати на папері або зберегти в потрібному форматі.

3. Можна працювати з необмеженою кількіс­тю складів.

 

Які недоліки цієї програми?

— Ця програма має ті самі недоліки, що й «iFin Супер Звіт». Крім того, тут немає підтримки користувачів і жодних контактів з розробниками.

Резюме: програма досить проста та наочна, підійде для єдиноподатників з незначним оборотом (неплатників ПДВ). Але дані потрібно дублювати (зберігати на свій комп’ютер або роздруковувати), оскільки є ризик втрати даних або витоку інформації.

Taxer (https://taxer.ua/ru)

Ця програма призначена як для єдиноподатників, так і для підприємців, які працюють на загальній системі оподаткування.

 

Які можливості цієї програми?

— За допомогою цієї програми можна автоматизувати облік у торгівлі (сфері послуг). Причому є доступною як для єдиноподатників, так і для підприємців, які працюють на загальній системі оподаткування, а також платників ПДВ.

Ця програма забезпечує автоматичний облік руху товарів і грошових коштів. Крім того, у ній формуються первинні документи та на їх підставі автоматично заповнюються Книга ОДВ і податкова звітність.

 

Які переваги цієї програми?

1. Програму можна випробувати безоплатно (безоплатний профіль надається на 30 днів, однак у ньому є доступними не всі можливості платної програми).

2. Сформовану у програмі звітність можна відправити в електронному вигляді до Міндоходів або ПФУ (прямо з Taxer). І для цього необов’язково мати платні ключі — з цієї програми можна відправити звіт, підписавши його безо­платною ЕЦП від Міндоходів.

3. У програмі реалізована підтримка користувачів не лише з технічних питань, а й у плані податкових консультацій (можна скористатися безоплатною юридичною консультацією або пошукати відповідь на своє запитання в базі знань Taxer).

4. За допомогою програми можна здійснити онлайн-платіж єдиного податку та ЄСВ.

5. В одній програмі можна вести облік необмеженої кількості підприємців.

6. Є можливість створити резервну копію всіх даних, що зберігаються в онлайн-сервісі.

 

Які недоліки цієї програми?

— Ця програма має ті самі недоліки, що й «iFin Супер Звіт». Крім того, в ній не автоматизовано облік працівників (нарахування зарплати, від­пускних, лікарняних).

Резюме: ця програма підійде більшості підприємців завдяки невисокій ціні і досить широким можливостям. Ідеальною вона буде для «середнього» підприємця, в якого:

— оборот: малий або середній;

— кількість працівників: незначна;

— діяльність: торгівля або сфера послуг.

«Бухгалтерія Онлайн в Приват24» (https://bo.privatbank.ua/)

Ця програма має досить простий інтерфейс і є справжньою міні-бухгалтерією для підприємця. Працює онлайн. Підходить для будь-якої системи оподаткування, у тому числі для платників ПДВ.

 

Які можливості цієї програми?

— Сервіс дозволяє автоматично обліковувати рух товарів (послуг), їх закупівлю та продаж і складати при цьому первинні документи. Крім того, можна легко стежити за рухом грошових коштів та автоматично нараховувати зарплату працівникам.

Це одна з небагатьох програм, яка дозволяє автоматизувати облік у виробництві. Зрозуміло, торгівля та сфера послуг також не залишилися поза увагою (більше того, для послуг транспорту та автосервісу передбачені додаткові опції).

І, нарешті, в цій програмі можна автоматично сформувати Книгу ОДВ, а також звітність до Міндоходів (декларацію з ПДВ, Реєстр податкових накладних, декларацію про доходи, декларацію єдиноподатника, форму № 1ДФ, звіт з ЄСВ: форми № Д4 і № Д5, звіти з хмелезбору, щодо землі, з екоподатку тощо), ПФУ та статистики.

 

Які переваги цієї програми?

1. Працювати з цим сервісом можна не лише з ноутбука, але й з планшета.

2. Розробники обіцяють надавати консультації з обліку та оподаткування в режимі онлайн (у чаті).

3. У цій програмі можна здійснювати онлайн-платежі і виплачувати зарплату.

4. У кожному документі та звіті є кнопка «На­вчання», яка показує, що і як робити, щоб його заповнити.

5. За допомогою програми можна отримувати податкові реквізити від контрагентів.

 

Які недоліки цієї програми?

— Облікова інформація підприємця зберігається на сторонньому сервері (найімовірніше, українському), тому існує ризик втрати даних або витоку інформації.

Резюме: програма підійде для будь-якого підприємця, готового співпрацювати з ПриватБанком. Особливо зручно в ній працювати торговцям, перевізникам і СТОшникам. Скористатися нею зможуть і виробничники.

Однак потрібно пам’ятати про те, що онлайн-сервіс — це завжди ризик втрати даних або витоку інформації.

«Деловод» (https://delovod.ua/)

Цей онлайн-сервіс з’явився нещодавно. Він менш відомий, ніж Taxer, але більш надійний, ніж FLP.ua. Підходить для єдиноподатників (у найближчому майбутньому — і для загальносистемників), якщо вони не є платниками ПДВ.

 

Які можливості цієї програми?

— Сервіс дозволяє вести облік торгівлі та складу, розраховувати зарплату працівників, вести податковий облік, а також складати в електронному вигляді Книгу ОДВ та звіти підприємця (до Міндоходів і ПФУ). Однак у ньому не реалізований облік ПДВ.

 

Які переваги цієї програми?

1. У програму можна завантажувати банківські виписки.

2. У програмі можуть колективно працювати декілька користувачів (кількість не обмежується).

3. Можна вести облік товарів за декількома складами.

4. В одній програмі можна вести облік відразу за декількома підприємцями.

5. У сервісі можна працювати з інтернет-магазином, можна сформувати рахунок на підставі заявки, залишеної покупцем в інтернет-магазині.

6. Функціонує служба технічної підтримки користувачів.

 

Які недоліки цієї програми?

— Недоліки цієї програми такі самі, як і в будь-якого онлайн-сервісу. Крім того, у ній не реалізований облік ПДВ, а також ще немає можливості надсилати електронну звітність до Міндоходів прямо з програми «Деловод».

Резюме: цей сервіс поки що «сируватий». Однак спробувати ним скорис­татися можуть єдиноподатники з незначним оборотом. Найкраще він підійде тим, хто займається інтернет-торгівлею. Однак зверніть увагу: «Деловод» не підходить для платників ПДВ (оскільки в ньому не реалізований облік ПДВ).

І, як завжди: будьте пильними — будь-який онлайн-сервіс пов’язаний з ризиком втрати даних і витоку інформації. Не забувайте робити резервні копії всіх документів!

«Торгсофт» (http://torgsoft.ua/)

Ця програма дозволяє автоматизувати облік у торгівлі, складський облік, облік у виробництві та сфері послуг. Більше того, у цій програмі передбачені спеціальні можливості для зручнішого обліку за декількома напрямками (див. рис. 3):

 

Які можливості цієї програми?

— Програма дозволяє автоматизувати облік усієї діяльності, починаючи з виготовлення продукції (або закупівлі товару) і закінчуючи його продажем. Крім того, з її допомогою можна відстежувати рух грошових коштів, а також аналізувати прибутковість, собівартість, оборотність товарів тощо, на підставі цього приймати ефективні управлінські рішення.

Програма дозволяє формувати первинні документи, у тому числі податкові накладні. Надалі їх можна експортувати в M.E.Doc.

 

Які переваги цієї програми?

1. Програма увстановлюється на ПК. Це забезпечує більшу надійність зберігання та захисту інформації, ніж у разі використання онлайн-сервісів.

2. Наявність демо-версії.

3. Безкоштовні оновлення.

4. Техпідтримка користувачів, безоплатні навчальні семінари, консультації на форумі, підключення до комп’ютера клієнта за допомогою віддаленого доступу.

5. До програми можна зайти через Iphone або планшет з Android.

6. Можливість генерації та друкування власних штрих-кодів на товар.

7. У програмі можна вести політику знижок (накопичувальна, фіксована).

8. Програма є простішою в користуванні, ніж 1С (не потребує бухгалтерських знань), і при цьому має весь функціонал, необхідний підприємцю для обліку в роздрібній та оптовій торгівлі.

9. У Торгсофт вбудована можливість роботи з віддаленими магазинами.

10. Програма взаємодіє з усім необхідним торговельним обладнанням (сканер штрих-кодів, принтер етикеток, термінал збору даних, принтер чеків).

11. Обмеження доступу до інформації та функцій програми для працівників (можна встановити різні права доступу).

12. Поєднання програми (синхронізація) з інтернет-магазином.

 

img 3

Рис. 3. Додаткові можливості «Торгсофта» для автоматизації обліку різних видів діяльності

 

Які недоліки цієї програми?

— На жаль, у цій програмі не формуються автоматично Книга ОДВ і податкова звітність. Це доведеться робити вручну або використовувати для автоматизації спеціалізовані програмні продукти (наприклад, M.E.Doc).

Резюме: програма підійде для підприємців з великим оборотом, розгалуженою системою торговельних точок і складів. У плані обліку у підприємця — серйозний конкурент «1С» і, на нашу думку, у цій конкуренції «Торгсофт» перемагає (більш зрозуміла та корисна). Однак ця програма не з дешевих. І крім того, вона не «вміє» автоматично заповнювати податкову звітність, а отже, для таких цілей буде потрібна окрема платна програма (наприклад, M.E.Doc тощо).

Дрібні програми для автоматизації обліку (http://softobzor.ua/category-business-torgovlya-sklad.html)

Існують також маленькі безоплатні програмки, призначені для того, щоб полегшити працю підприємця, пов’язану з обліком товарів на складі та в магазині.

Серед них зустрічаються програми, які підійдуть для різних умов торгівлі, наприклад:

— для обліку операцій купівлі-продажу, які є небагаточисельними, а номенклатура товару більш-менш постійна (наприклад, програма «SLS-Склад-Лайт 5.17»);

— для обліку величезного потоку операцій продажу, коли неможливо вводити в комп’ютер кожний продаж (наприклад, програма «Мини-магазинчик 1.1»);

— для обліку товарних запасів відразу на декількох складах (наприклад, програма «Склад 2000»);

— для обліку роздрібної торгівлі на ринках (наприклад, програми «Мини-рынок 1.1» і «Реализатор 1.5.1»);

— для обліку у виробництві (наприклад, програма «Лидер-2005») тощо.

Усі перелічені програми можна скачати та встановити на свій комп’ютер абсолютно безоплатно. Щоправда, стежити за оновленнями доведеться самостійно, крім того, жодної техпідтримки від розробників отримати не вдасться. І це зрозуміло, адже програми є безоплатними.

На замітку

Якщо не вдасться скачати програму за наведеним нами посиланням, не впадайте у відчай. Просто спробуйте пошукати її на іншому ресурсі, вказавши її назву в будь-якій пошуковій інтернет-системі.

Ціна питання

Вартість програмних продуктів на сьогодні наводимо в таблиці.

 

Орієнтовна вартість програмних продуктів та онлайн-сервісів для автоматизації обліку у підприємця

Програма

Вартість (разово або за рік)

Предприниматель 4

Модуль «Документы» — 400 грн., модуль «Товары» — 700 грн., повна версія — 1200 грн., можливість перенесення повної версії з одного ПК на інший — 1800 грн., необмежена кількість користувачів (термінал) — 3700 грн.

1С: Торговля для ЧП

972 грн.

1С: Управление торговлей для Украины

3600 грн.

Инфо-Предприятие

На сьогодні за акцєю:

2100 грн. на рік + 465 грн. за кожне додаткове мережеве робоче місце. Продовження обслуговування наступного року коштуватиме набагато дешевше (орієнтовно 1200 грн.)

iFin Супер Звіт

1000 грн. на рік

FLP.ua

500 грн. на рік

Taxer

348 грн. на рік

Бухгалтерія Онлайн в Приват24

Безоплатно для клієнтів ПриватБанку

Деловод

При реєстрації на сайті до 01.07.2014 р. базовий пакет буде надано безоплатно та назавжди.

При реєстрації після зазначеної дати вартість базового пакета становитиме 100 грн./місяць

Торгсофт

Ліцензія на один ПК — 2900 грн. (при купівлі ліцензій на декілька ПК вартість зменшується аж до 1600 грн. для одного ПК).

Ліцензія для термінального сервера — 6000 грн., для клієнта Торгсофт, який підключається до термінального сервера, — 1000 грн.

Додаткові можливості оплачуються окремо (наприклад, ліцензія на Торгсофт для мобільного — 750 грн./шт., поєднання з інтернет-магазином — 950 грн. тощо)

 

На цьому закінчуємо огляд основних програм, призначених для полегшення обліку в підприємця. Вибирайте ту, яка сподобалася вам найбільше, та освоюйте її прямо сьогодні.

І не треба засмучуватися, якщо відразу щось не вийшло. Кількість програмних продуктів з кожним роком зростає як сніговий ком, тому пробуйте різні варіанти, сміливо переходьте з однієї програми на іншу, і ви обов’язково знайдете ту, яка стане кращою помічницею в бізнесі. Ми ж зі свого боку бажаємо вам щонайшвидше зробити оптимальний вибір!

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі