Теми статей
Обрати теми

Уніформа за спецзамовленням

ГРИШИНА ГАЛИНА
Хтось роками виношує ідеї для бізнесу, ретельно розробляючи стратегії та плани, а дехто генерує ідеї буквально з повітря. Світлана Рибак належить до другої категорії підприємців, справедливо вважаючи, що від моменту появи задуму і до його втілення має минути мінімум часу, інакше ідея «скисне». План зайнятися пошиттям уніформи виник у Світлани зненацька: одного дня під час ділової зустрічі, яка відбувалася в ресторані, вона звернула увагу на незграбну уніформу офіціантів. Багата уява дівчини тут же запропонувала більш виграшний дизайн одягу, а рука машинально потяглася до олівця, щоб прикинути попередні витрати та можливі доходи. Перспектива, змальована цифрами на папері, здалася підприємниці принадною, і вона з ентузіазмом почала втілювати задум у життя.

Світлана, яким був перший крок на шляху до створення ательє з пошиття спецодягу?

 

С. Р. Оскільки ентузіазм бив через край, але все було в новинку, я не стала кидатися у вир з головою, а насамперед вивчила ринок, оцінила можливості конкурентів і зрозуміла, що хочу робити краще. З цією думкою і були придбані швацькі машини, оверлоки, петельні машини, розпошивалки, розкрійне обладнання, офісні меблі і техніка. При цьому важливим є один нюанс — не слід економити на якості обладнання та його кількості.

У нас обладнання постійно докупалося, замінювалося на більш досконале. У цьому питанні неможливо поставити остаточно крапку, адже за рахунок швидкості і якості виконання замовлень усі інвестиції окупаються порівняно  швидко.

 

Коли вкладені кошти почали приносити прибуток?

 

С. Р. Ми із співзасновниками вийшли на самоокуповування приблизно за рік. Але отримувати прибуток почали лише тоді, коли позбавилися непотрібного баласту — працівників, які просто отримували гроші, але не впливали на кінцевий результат. Що стосується розподілу прибутку, то весь наступний рік ми вкладали всі вільні кошти в розвиток.

 

Хто розробляє дизайн одягу?

 

С. Р. Це спільне завдання менеджера з роботи з корпоративними клієнтами та модельєра-конструктора. Однак знайти хороших фахівців, які змогли б ефективно працювати у зв’язці, — складне кадрове завдання. І якщо з менеджером все більш-менш можна вирішити — він працює із замовником, повинен чути всі його вимоги, потім правильно резюмувати побажання та ідеї клієнта, то з модельєром-конструктором усе виявилося значно складніше через специфіку роботи. Адже саме дизайн виробу впливає на кінцевий результат. Крім того, на нашому підприємстві так спочатку склалося, що розробкою дизайну одягу займаються абсолютно всі. Я, як керівник, вітаю будь-які хороші ідеї. Наприклад, коли створюється новий проект для замовника або модель готової продукції, то тривають палкі обговорення, спори, доопрацювання. Але відповідальність за кінцевий результат лежить на керівнику підприємства. Я із самого початку прищепила колективну відповідальність за результат і пояснювала людям, що на кінцевий результат впливає якісна робота кожного працівника. Прагнення працівників поліпшити цей результат у нас завжди заохочується.

 

Наскільки сильною є конкуренція серед виробників уніформи?

 

С. Р. Я й сама здивована, але говорити про високу конкуренцію не можу. Так, хтось може демпінгувати цінами, і деякі замовники через це навіть ідуть, однак більшість із них через якийсь час повертаються, маючи можливість порівняти якість виробів. Вирішальним чинником для клієнта можуть бути лише строки виготовлення, тому конкурентом стає те підприємство, яке має можливість пошити замовлення набагато швидше через свої виробничі потужності або меншу завантаженість на цей момент.

 

Світлана, з чим ви виходили на ринок, наскільки він виявився затісним?

 

С. Р. До потенційних клієнтів потрібно йти з розробленими ескізами, зразками матеріалів і готових виробів. Тому спочатку необхідно «промониторити» ринок постачальників спеціалізованих матеріалів, вибрати позиції, з якими працюватимеш, розробити дизайн зразків, пошити готові вироби. Це копітка напружена праця, адже виготовлення корпоративного одягу вимагає насамперед індивідуального підходу. Тут не можна запропонувати всім одну й ту саму модель.

Зазвичай хтось із замовників бажає розробку корпоративного стилю з нуля, інший клієнт бажає придбати вже готову партію продукції. Третій клієнт і зовсім не знає, чого конкретно хоче, йому треба щось купити, максимально не беручи участь у процесі. І наше завдання полягає в тому, щоб клієнт залишився задоволений і процесом, і результатом.

Якщо ж говорити про конкуренцію, то на ринку послуг переважає така думка: мовляв, навіщо щось змінювати, якщо клієнт і так купить. Виходячи з практичного досвіду я можу стверджувати: якщо підприємство хоче бути більш конкурентоздатним, якість послуг має бути високою, а її необхідно підвищувати за рахунок максимальної клієнтоорієнтованості. При цьому потрібно дотримуватись адекватного цінового діапазону, забезпечити виробничі потужності та налагодити роботу з постачальниками.

 

Який вид реклами виявився у вашій справі найефективнішим?

 

С. Р. Найкращою рекламою на нашому ринку є особиста рекомендація постійних клієнтів.

 

Світлана, тепер, маючи за плечима чималий досвід, яких помилок ви б уже не повторили?

 

С. Р. Сьогодні я би приділила максимум часу детальнішому вивченню вузькоспеціалізованих напрямків, необхідних для виготовлення спецформи. Це і дизайн одягу, і конструювання. На жаль, конкретно в моїй практиці було витрачено багато часу і грошей на пошуки профільних фахівців, а відсутність знань у цих галузях ускладнювала завдання. Підбиваючи підсумки, можу сказати, що основні труднощі були пов’язані з рівнем професіоналізму співробітників, їх навчанням і перекваліфікацією. Що стосується ефективного розподілу стартового капіталу, то сьогодні я б все робила від початку та до кінця самотужки, не розраховуючи на знання та досвід інших людей. Звичайно, це було б набагато довше, однак коштувало би значно дешевше.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі