Теми статей
Обрати теми

Нова податкова накладна: без ПДВ-свідоцтва, електронні ПН і не тільки

Редакція ВД
Коментар

Нова податкова накладна: без ПДВ-свідоцтва, електронні ПН і не тільки

Наказ Міндоходів «Про затвердження Форми податкової накладної та Порядку заповнен-ня податкової накладної» від 14.01.2014 р. № 10

Ще наприкінці минулого року ми дізналися про те, що Міндоходів готує оновлення податкової накладної (далі — ПН). Минуло трохи часу, і з 1 березня нова форма ПН увійшла до вжитку.

А зараз давайте з’ясуємо, у чому ж новизна самої форми ПН та порядку її заповнення (саму форму нової ПН і Розрахунку коригування ви знайдете на с. 44 — 47 цього номера).

Бланк ПН. Змін у бланку ПН небагато, і викликані вони корективами, що головним чином сталися в ПКУ.

Так, ще у 2012 році Закон № 4834-VI дозволив видавати ПН у паперовому або в електронному вигляді — на вибір покупця. А тепер ось у лівому верхньому кутку шапки ПН з’явилося поле для зазначення типу ПН — паперова або електронна.

Відповідно, виписуючи паперову ПН, продавець ставить позначку «Х» у полі «Паперова» у графі оригіналу (який видає покупцю) і копії (яку залишає собі). Якщо ПН електронна, позначка ставиться в полі «Електронна».

Зауважимо, що норми щодо заповнення електронних ПН з’явилися і в порядку заповнення ПН (далі — Порядок).

Тут же (у лівому верхньому кутку) поле «Включено до ЄРПН» замінили полем з більш коректним формулюванням «Підлягає реєстрації в ЄРПН». Адже ПН спокійно можна видати покупцю до реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (ЄРПН).

Трохи підкоригували й поле «Порядковий номер» — його розділили на 3 частини: відокремили клітинку для коду виду діяльності, що передбачає спецрежим оподаткування з ПДВ (для сільгосп- і переробних підприємств).

Увага! У шапці ПН більше немає поля для зазначення номера ПДВ-свідоцтва (як продавця, так і покупця). А все тому, що Закон № 657-VII скасував «паперові» ПДВ-свідоцтва з 01.01.2014 р. (як працювати без ПДВ-свідоцтв, читайте у «ВД», 2014, № 3, с. 3).

Аналогічних змін зазнав і бланк Розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до ПН (далі — РК).

Порядок теж отримав свою порцію коректив. І тут чимало цікавого.

Електронна ПН. Порядок тепер розповідає, як виписати ПН в електронній формі: потрібно дотримуватися умов про реєстрацію ЕЦП і реєстрації ПН в ЄРПН.

Обережно! У Порядку Міндоходів прямо зазначає про те, що реєструвати в ЄРПН потрібно всі (!) електронні ПН. Тобто незалежно від суми ПДВ і номенклатури товару: вітчизняний/імпортний, підакцизний/непідакцизний (пункти 7, 8 Порядку).

Також прибрали норму, що, по суті, не діяла, про те, що видавати реєстровані ПН покупцю потрібно тільки після реєстрації в ЄРПН. Ми знаємо, що це не так.

У Порядку цілком закономірно прописано, що вносити до ЄРПН потрібно всі РК, складені до електронних ПН, причому після реєстрації відповідної ПН.

Прямо прописано, що ПН, які залишаються в постачальника (з відповідним типом причини), оформляємо виключно в паперовому вигляді.

Нумерація ПН. Реквізити заголовної частини ПН, що містять числові значення (ІПН, номер телефону), вирівнюємо по правій межі поля, і вони не повинні містити жодних інших знаків і символів (тільки цифри).

Порядок нумерації ПН залишився тим самим (за винятком окремої «спецрежимної» клітинки), але розписаний детальніше:

у 1-й частині номера (до знаків дробу), як і раніше, зазначаємо номер ПН відповідно до її номера в Реєстрі виданих та отриманих ПН;

у 2-й частині (між знаками дробу) записуємо код «спецрежимного» виду діяльності;

у 3-й частині (після знаків дробу), як і зараз, зазначаємо номер філії або структурного підрозділу, що виписує ПН.

Платники ПДВ, які не є суб’єктами спецрежиму з ПДВ та не мають філій (структурних підрозділів), яким делеговано право виписування ПН, другу і третю частини номера ПН не заповнюють.

Якщо порядковий номер ПН з першої частини або номер філії (структурного підрозділу) з третьої частини містить менше знаків, ніж кількість відведених для цього клітинок, то такі номери вирівнюємо по правій межі поля, а решту клітинок не заповнюємо (залишаємо порожніми і жодних прокреслень або нулів не ставимо).

Постачання неплатникам ПДВ. З’явився новий умовний індивідуальний податковий номер (ІПН) покупця «400000000000». Зазначайте його замість нинішнього «нульового» умовного ІПН у разі постачання товарів/послуг неплатнику ПДВ (уключаючи експорт), здійснення натуральних виплат працівникам, постачання товарів/послуг у межах балансу для невиробничого використання, використання товарів/послуг у звільнених від ПДВ або необ’єктних операціях, визнання так званого умовного продажу товарів/послуг і необоротних активів при анулюванні ПДВ-реєстрації, ліквідації основних засобів за рішенням платника або в разі переведення виробничих основних засобів до складу невиробничих.

«Щоденні» ПН. Поставляєте товари/послуги за готівку кінцевому споживачу — неплатнику ПДВ? У Порядку з’явилися додаткові випадки для складання підсумкових ПН. Їх можна складати, якщо розрахунки з кінцевим споживачем здійснюються через:

— касу підприємства;

— РРО;

— банківську установу або платіжний пристрій, якщо гроші надходять безпосередньо на поточний рахунок постачальника.

Судячи з усього, той факт, що в останньому випадку гроші надходять спочатку оператору платіжної системи (эквайру), а потім на рахунок продавця, не стоятиме на заваді для виписки підсумкової ПН. Інакше згадка про платіжні пристрої (платіжні термінали) взагалі не має сенсу.

Зведені (!) ПН не складаємо на передоплату (аванс). У цьому випадку потрібно скласти звичайну ПН (як і зараз).

Заповнюємо табличну частину. У гр. 2 зазначаємо дату виникнення податкових зобов’язань (у більшості випадків це дата першої події згідно з пунктом 187.1 ПКУ). Тепер конкретно зазначено, що формат цієї дати такий самий, як і формат дати складання ПН, — суцільний текст без розділових знаків (ДДММРРРР).

Код товару за УКТ ЗЕД у гр. 4 ПН теж зазначається «суцільно» без жодних розділових знаків (пропусків, крапок тощо).

Вартісні дані ПН. Усі графи ПН з вартісними показниками заповнюємо у гривнях з копійками (за роз’ясненнями — зазначаємо цифрою з не більше ніж 2 знаками після коми).

Важливо! В усі порожні клітинки ПН нулі, прокреслення, інші знаки або символи не ставимо.

ПН на послуги. Платники ПДВ, що надають послуги, зможуть зазначати у гр. 5 ПН одиницю виміру «послуга». А ось як при цьому заповнювати гр. 6 ПН, поки що незрозуміло. Нагадаємо, що зараз за послугами, які вимірюються тільки у вартісному вираженні, у гр. 5 зазначаємо «грн.», а у гр. 6 — «послуга/проценти тощо» (остання норма про гр. 6 з Порядку зникла).

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі