Теми статей
Обрати теми

Відкриваємо кіоск: із чого почати

Клиженко Яна, Мірошниченко Віталіна, консультанти газети «Власне Діло»
Ми вже давно звикли до різних «маркетів»: гіпермаркет, супермаркет, міні-маркет. Але що цікаво: «малюки», тобто кіоски, намети, вагончики, як і раніше, серед споживачів у пошані. Цю консультацію ми підготували для тих, хто збирається відкрити кіоск.

Чим торгувати?

Насамперед ви повинні чітко уявляти, чим збираєтеся торгувати у своєму кіоску. І річ не лише в тому, щоб товар був ходовим. Так, для одних товарів може бути потрібна спеціальна ліцензія, для інших — особливе обладнання.

Крім того, вибір товарів в окремих випадках впливає на систему оподаткування. Наприклад, єдиноподатникам заборонено торгувати підакцизними товарами (підпункт 291.5.1 ПКУ).

Також майте на увазі, що до продуктів харчування висуваються підвищені санітарно-­гігієнічні вимоги. Зокрема, до об’єктів торгівлі продуктами харчування обов’язково мають бути підведені вода та каналізація (Санітарні правила № 5781-91). У кіоску, який не обладнаний WC-приміщенням, можна торгувати лише пакетованими продуктами харчування, які не потребують особливих умов зберігання та реалізації. А ось продавати їжу власного приготування (млинці, вареники, хот-доги тощо) в таких необладнаних кіосках — заборонено.

Справі — час, кіоску — місце

Оцінити потрібно не лише вигідність торговельної точки, тобто її прохідність. Для окремих видів товарів існують заборонені зони. Наприклад, не можна продавати пиво, алкогольні, слабоалкогольні та тютюнові вироби поблизу шкіл і дитячих садків (стаття 153 Закону № 481). Як правило, спеціальні вимоги затверджує міськ­рада.

Крім того, місце торгівлі алкоголем має бути площею не менше 20 м2 (стаття 1 Закону № 481). При тому що площа самого кіоску не має перевищувати 30 м2 за зовнішнім контуром (пункт 1.4 Порядку № 244).

Також потрібно вирішити питання з приміщенням. Зауважимо, що кіоск — це одноповерхова споруда, яка виготовляється з полегшених конструкцій і встановлюється тимчасово без облаштування фундаменту (частина 2 статті 28 Закону № 3038). Саме приміщення кіоску можна або купити, або взяти в оренду.

 

Визначаємо стратегічний базис

Насамперед слід визначитися з тим, на якій системі оподаткування ви працюватимете. Як правило, для торгівлі в кіоску обирають групу 2 єдиного податку. Але в цьому випадку вам не можна буде торгувати алкогольними напоями та тютюновими виробами.

Нюанс

Група 1 підійде лише тим підприємцям, які мають намір працювати на ринку. Судячи з консультації, розміщеної у розділі 107.01 «ЗІР» ДФСУ, податківці не заперечують проти того, щоб єдиноподатник групи 1 торгував у кіоску, розміщеному на території ринку.

А ось за межами ринку єдиноподатники групи 1 можуть відкрити лише кіоск з надання побутових послуг (наприклад, ремонт взуття). Торговельний кіоск вони відкрити не мають права.

Група 3 надасть вам можливість продавати в кіоску пиво та столові вина (уроздріб). Інші види алкоголю — табу для всіх без винятку єдиноподатників.

Тому якщо ви плануєте продавати алкогольні напої або тютюнові вироби, відразу обирайте загальну систему оподаткування.

Підмогою стане стаття у «ВД», 2013, № 6, с. 32.

Як тільки підприємець визначився з системою оподаткування, у нього виникає запитання: який же код КВЕД вибрати для роботи в кіоску? Тут все доволі просто: оскільки продаж товарів здійснюється населенню, обираємо роздрібну торгівлю. Детальніше див. таблицю.

 

Види діяльності згідно з КВЕД-2010, які підходять для кіоску

Код

Розшифровка

47.81

Роздрібна торгівля з лотків і на ринках харчовими продуктами, напоями та тютюновими виробами

47.82

Роздрібна торгівля з лотків і на ринках текстильними виробами, одягом і взуттям

47.89

Роздрібна торгівля з лотків і на ринках іншими товарами. Цей клас включає роздрібну торгівлю іншими товарами з наметів, лотків та на ринках, такими як: — килими та килимові вироби; — книги; — ігри та іграшки; — товари для дому та побутова електроніка; — музичні та відеозаписи; — інші товари.

 

Стань одним із нас

Коли всі стратегічні питання вирішені, переходимо до активних дій. Так, «новачку» необхідно зареєструватися підприємцем і стати на облік у податковій.

Діючим підприємцям простіше. Якщо роздрібна торгівля зазначена як обраний вид діяльності, то робити взагалі нічого не потрібно. Якщо ж цю сферу освоюєте вперше (перепрофілювалися), то подбайте про оновлення даних. Це особливо важливо для єдиноподатників груп 1 і 2. Нагадаємо, що для них провадження видів діяльності, не зазначених у Реєстрі платників єдиного податку, карається податком за ставкою 15 % від суми такого доходу (підпункт 293.4.2 ПКУ) і переведенням до лав загальносистемників (підпункт 298.2.3 ПКУ).

 

Паперова тяганина

Як тільки ви офіційно стали підприємцем, можна приступати до оформлення всіх необхідних документів для встановлення кіоску.

Зазвичай на цьому етапі виникає маса запитань і труднощів. Деякі підприємці вважають за краще віддати все на відкуп напівлегальним конторам, які за винагороду обіцяють допомогти з оформленням усіх необхідних документів. Інші — хочуть усе зробити самостійно, однак не знають як.

Щоб ви не сумнівалися, ми спеціально підготували детальний матеріал про процес установлення кіоску від оформлення землі під ним до установлення самого приміщення (див. статтю «Паперовий клопіт кіоскера» на с. 20).

 

Важливі дрібниці

Отримання всіх дозвільних документів виводить підприємця на фінішну пряму. Що ж потрібно для останнього ривка перед стартом?

Подати форму № 20-ОПП. Зокрема, кіоск зазначений у Довіднику типів об’єктів оподаткування на сайті ДФСУ (http://sfs.gov.ua/dovidniki-reestri-perelik/dovidniki-/) у рубриці «Головна → Довідники, реєстри, переліки → Довідники → Типи об’єктів оподаткування».

Правила подання такої форми ви знайдете у «ВД», 2014, № 7, с. 18.

Якщо в кіоску торгуватиме найманий працівник, потрібно укласти з ним трудовий договір. Зверніть увагу: працівник повинен мати медичну книжку (при торгівлі продуктами харчування).

Необхідно вносити до бюджету такий податок, як плата за землю (під кіоском). Від цього обов’язку звільнено лише єдиноподатників, і то за умови, що земля під кіоском є їх власністю (не взята в оренду).

Водночас на практиці часто буває так, що підприємець установив кіоск, а землю під ним ніяк не оформив (по суті, користується нею безпідставно). Навіть у цьому випадку податківці наполягають на необхідності вносити плату за землю (консультація в розділі 112.01 «ЗІР» ДФСУ). Хоча з ними можна посперечатися.

Так, згідно з пунктом 287.1 ПКУ: «Власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою». Виходить, якщо право на землю так і не виникло, то немає й обов’язку здійснювати плату за неї.

Однак не слід плутати безпідставне користування землею із ситуацією, коли земля перебуває у власності підприємця, але він просто не оформив на неї правовстановлюючі документи. У цьому випадку, без сумнівів, плату за землю потрібно вносити.

Тепер ви знаєте, що потрібно для відкриття кіоску. Успішного вам бізнесу!

 

Документи консультації

ПКУ — Податковий кодекс України від 02.12.2010 р. № 2755-VI.

Закон № 3038 Закон України про регулювання містобудівної діяльності від 17.02.2011 р. № 3038-VI.

Закон № 481 — Закон України «Про державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв і тютюнових виробів» від 19.12.95 р. № 481/95-BP.

Порядок № 244 — Порядок розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, затверджений наказом Мінрегіонрозвитку від 21.10.2011 р. № 244.

Санітарні правила № 5781-91 — Санітарні правила для підприємств продовольчої торгівлі, затверджені Головним державним санітарним лікарем СРСР від 16.04.91 р. № 5781-91.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі