Теми статей
Обрати теми

Повернення комісійки, або Як заробити, продаючи непотріб

Рік тому харків’янка Оксана Вартанян разом із чоловіком ризикнули скласти конкуренцію численним магазинам секонд-хенду, відкривши в одному із спальних мікрорайонів міста комісійний магазин. Зробили ставку підприємці-початківці на товари для дітей — одяг, іграшки, дитячий транспорт і предмети догляду. На думку підприємців, діти дорослішають так швидко, що речі та іграшки за ними просто не встигають — і лежать потім новенькі в засіках. Сьогодні подружжя Вартанян сміливо може заявити, що їх ставка виграла — магазин давно вже став постійним місцем шопінгу для багатьох молодих сімей, які в нинішніх реаліях не готові платити стократ за нові речі зі звичайного магазину. Сама ж Оксана зізнається, що для неї комісійний магазин — це лише стартовий майданчик для майбутніх бізнес-проектів, про реалізацію яких вона поки що лише мріє.

Оксано, зараз багато хто з продавців закриває свої магазини та починає продавати в он-лайн, щоб мінімізувати витрати на оренду приміщень, оплату праці персоналу. Ви ж ризикнули реанімувати комісійний магазин — як виникла ця ідея і чи виправдала вона себе?

 

О. В. У людей завжди є й була потреба позбавитися речей, якими вони вже не користуються, отримавши при цьому якісь гроші. Так, багато хто намагається продати їх в Інтернеті, але в такому разі у покупця немає можливості помацати річ, приміряти її, переконатися в тому, що вона дійсно у хорошому стані. Частенько доводиться вірити лише слову продавця, часто потрапляючи в халепу, — на різних форумах є мільйон історій про те, як хтось когось обдурив. А ще для того, щоб виставити річ для продажу в Інеті, її як мінімум потрібно красиво сфотографувати, вдало описати та стежити за оновленнями свого оголошення. Це все потребує часу. А при продажу через комісійний магазин все набагато прос­тіше — приніс до магазину свій товар і спокійно чекаєш, коли його продадуть. Люди це розуміють, і проблем із продавцями та покупцями, особливо зараз, коли платоспроможність покупців зменшилася в рази і вони не готові купувати нові речі, у нас немає. У нашому магазині абсолютно нова річ, яка з якихось причин не згодилася колишнім господарям, коштуватиме приблизно 50 % від ринкової ціни (і це максимум). За такою ж самою ціною можна придбати предмети без видимого зносу — ними деякий час користувалися, але вони залишилися як новенькі. А часто ціна на товар, прийнятий на комісію, становить усього лише 10 — 15 %.

Крім того, люди набагато охочіше купують річ, коли вже тримають її в руках. Тому комісійка — кращий посередник між продавцем і покупцем. При цьому ми виставляємо товари, прий­няті на комісію, не лише в торговельному залі, а і в Інтернеті — часто це або абсолютно новий товар, або ж товар в ідеальному стані. Тому нашими конкурентами є не онлайн-майданчики, а магазини секонд-хенду та інші комісійки.

 

Який стартовий капітал потрібний для відкриття магазину?

 

О. В. Ми витратили приблизно 20000 грн. Необхідно було придбати торговельне обладнання, зробити ремонт приміщення, оплатити оренду та придбати товар — комісійний магазин повинен стартувати не з порожніми стелажами. Я б радила підбирати приміщення площею не менше 30 — 40 кв. м, бажано, щоб там також було підсобне приміщення або гараж. Але найважливіший критерій при виборі — це місце розташування приміщення. Для успішної торгівлі потрібна хороша прохідність, і бажано, щоб поблизу не було схожих магазинів або «секондів». Наш комісійний магазин орієнтований на продаж дитячих товарів, тому ми прагнули вибрати місце поблизу дитсадків і шкіл. А взагалі критеріїв при виборі приміщення дуже багато — починаючи від можливості заїзду до магазину з колясками та закінчуючи якістю освітлення.

 

Оксано, який товар ви купували до моменту відкриття магазину? Де шукали речі для реалізації?

 

О. В. Це були речі хорошої якості, зібрані у знайомих, родичів, які віддали їх нам під чесне слово. Однак цього вистачило, щоб заповнити майже всі полиці. Частина товару була придбана з бирками — це були недорогі нові речі. Важливо, щоб першого ж дня люди не пішли з порожніми руками, а обов’язково щось вибрали.

 

Опишіть вашого покупця. На яку аудиторію розрахований магазин?

 

О. В. До нас приходять і бабусі, і мами з татами. Є постійні клієнти, є ті, хто просто йде повз магазину. Усі ті, хто готовий витратити на свою дитину гроші, купивши їй нову іграшку чи одяг.

 

Яка реклама є найефективнішою у вашому ділі?

 

О. В. Краще за все наш магазин рекламують самі клієнти. Ми пробували роздавати друкований матеріал на вулицях, давали рекламу в Інтернеті, однак це виявилося малоефективним. До того ж люди, які здають речі, як правило, самі мало купують. Однак нам потрібні не лише продавці, а й покупці. Тому ми довірилися сарафановому радіо.

 

Який період окупності вкладених кош­тів для комісійного магазину?

 

О. В. Можу сказати, що добові витрати на такий магазин, як у нас, становлять приблизно 200 грн. Отже, окупність потребує часу. Комісійка — це не високобюджетний проект. Це проект часу і задоволення. У нашому випадку ми повернули вкладені гроші приблизно через рік. Однак якщо займатися своїм ділом без задоволення, краще нічого й не починати. Для проектів, які швидко окупаються, з високим рівнем доходу, потрібно інвестувати в десятки і тисячі разів більше. Цей магазин для мене важливий насамперед як відкриття нового простору для роботи, хоча, звичайно, фінансова мета є. Щоб створити успішний проект, потрібно бути головним героєм цього проекту — самостійно вести контроль, облік та аналіз роботи.

 

Який товар є найпопулярнішим за вашими спостереженнями?

 

О. В. Найшвидше розходяться речі для дітей віком від 0 до 5 років, хоча ми продаємо й підліткові товари. Процедура приймання товару на комісію досить проста — я, комісіонер, прий­маю у комітента (людини, яка приносить речі) товар на реалізацію, складаю письмовий договір. Гроші за товар він отримує після продажу. Нереалізований товар у встановлений строк повертається комітенту.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі