Теми статей
Вибрати теми статей
Сортувати за темами

Мінрегіонбуд вимагає «перезатвердження» проектно-кошторисної документації у випадку зміни обсягів будівельних робіт

Редакція ББ
Будівельна Бухгалтерія Квітень, 2009/№ 8
Друк
Лист від 09.04.2009 р. № 12/14-382

Мінрегіонбуд вимагає «перезатвердження» проектно-кошторисної документації у випадку зміни обсягів будівельних робіт

 

Лист Міністерства регіонального розвитку та будівництва України від 09.04.2009 р. № 12/14-382

 

Міністерство регіонального розвиту та будівництва України розглянуло <…> звернення <…> щодо суперечностей та проблем у застосуванні актів чинного законодавства та з питань компетенції повідомляє.

Відповідно до пункту 2 спільного наказу Держкомстату та Держбуду від 21.06.2002 № 237/5 «Про затвердження типових форм первинних документів з обліку в будівництві» типові форми поширюються:

— № КБ-2в — на будівельні підприємства та будівельні структурні підрозділи підприємств усіх видів економічної діяльності незалежно від форм власності, що виконують будівельні та монтажні роботи із залученням бюджетних коштів або коштів підприємств, установ та організацій державної форми власності. При здійсненні будівельно-монтажних робіт за рахунок інших джерел фінансування застосування зазначеної типової форми № КБ-2в не є обов’язковим. В цьому випадку може складатися інший документ, що зазначається у договорі підряду і слугує для підтвердження обсягів виконаних робіт;

— № КБ-3 — на усі будівельні підприємства та будівельні структурні підрозділи підприємств усіх видів економічної діяльності незалежно від форм власності, що виконують будівельні та монтажні роботи за рахунок усіх джерел фінансування.

Для підприємств, що виконують роботи господарським способом, складання зазначених типових форм не є обов’язковим.

Основні правила визначення вартості будівництва встановлюються Державними будівельними нормами «Правила визначення вартості будівництва» (ДБН Д.1.1-1-2000), які носять обов’язковий характер при спорудженні об’єктів із залученням бюджетних коштів та коштів підприємств, установ і організацій державної власності. По об’єктах, будівництво яких здійснюється за рахунок коштів інших джерел фінансування, ці норми носять рекомендаційний характер.

У випадку, якщо під час будівництва виникла потреба у виконанні додаткових обсягів робіт, не передбачених затвердженою проектно-кошторисною документацію», складається відповідний акт з визначенням цих обсягів робіт, погоджується замовником, підрядником і проектною організацією. На підставі зазначеного акта вносяться зміни до проектно-кошторисної документації з подальшим її перезатвердженням в установленому порядку. Відповідно уточнюється договірна ціна. Внесення змін до проектно-кошторисної документації без уточнення договірної ціни можливе за умови, що вартість додаткових робіт, викликаних цими змінами, не перевищує 10 % договірної ціни і не впливає на характер робіт, визначених у договорі підряду.

Одночасно зауважуємо, що відповідно до положень Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» регулювання питань методології бухгалтерського обліку здійснює Міністерство фінансів України, яке затверджує та реєструє в Мін'юсті України національні положення (стандарти) бухгалтерського обліку, інші нормативно-правові акти та уповноважене надавати офіційні роз'яснення щодо їх застосування.

 

Заступник міністра В. Негода

 

КОМЕНТАР

 

Найцікавішим є зміст передостаннього абзацу листа.

Звернемо увагу, що Мінрегіонбуд вимагає «перезатвердження» проектно-кошторисної документації у разі зміни обсягів будівельних робіт.

Буквальне тлумачення цієї вимоги може призвести до жалюгідних результатів. Адже під час будівництва досить часто трапляються різного роду відхилення від первісної проектно-кошторисної документації. Як правило, сторони договору за обопільною згодою фіксують такі зміни планів та визначають їх вплив на контрактну ціну.

Зауважимо, що пряма кореляція між кошторисною та договірною ціною існує зовсім не завжди. Так, у

листі Держбуду від 17.02.2005 р. № 7/4-6 зазначалося, що ці суми можуть відрізнятися, і при цьому кошторисна вартість не повинна коригуватися.

Що стосується 10 % порога суттєвості, то цю цифру, очевидно, урядовці Мінрегіонбуду витягли зі

ст. 878 ЦК1. Ця стаття дає право замовнику вносити зміни до проектних документів за умови, що додаткові роботи за вартістю не перевищують 10 % кошторисної ціни. Перевищення цього вартісного бар'єру можливе тільки за згодою підрядника.

1 Цивільний кодекс України від 16.01.2003 р. № 435-IV.

Неважко переконатися, що положення

ст. 878 ЦК розтлумачено в цьому листі Мінрегіонбуду дещо розпливчасто.

Що б там не було, але до документування, узгодження та затвердження змін до проектно-кошторисної документації підряднику, замовнику, як, утім, і проектувальнику, потрібно ставитися відповідально.

 

Григорій Козаков

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі