Теми статей
Обрати теми

Верховна Рада: курс на легалізацію ДБН

Редакція ББ
Стаття

Верховна Рада: курс на легалізацію ДБН

Григорій Козаков, консультант

 

17 березня 2009 року постановою Верховної Ради № 1133-VI у першому читанні було прийнято за основу проект Закону «Про будівельні норми» (далі — Законопроект № 2587).

 

Мета

Депутати, які ініціювали прийняття цього

Законопроекту № 2587, визнають, що на сьогодні статус будівельних норм не є чітко визначеним, а роботи в цій сфері регулюються не прямо, а опосередковано через окремі положення різних законів: Закону України «Про стандартизацію» від 17.05.2001 р. № 2408-III, Закону України «Про підтвердження відповідності» від 17.05.2001 р. № 2406-III, Закону України «Про основи містобудування» від 16.11.92 р. № 2780-XII, Закону України «Про архітектурну діяльність» від 20.05.99 р. № 687-XIV.

 

Класифікація

Законопроект № 2587

розподіляє будівельні норми на три рівні: державні, галузеві та територіальні. Суб’єктами нормування виступають відповідно Мінрегіонбуд як центральний орган, галузеві міністерства та відомства, держадміністрації.

Міністерства, відомства і держадміністрації можуть складати галузеві та територіальні норми тільки тоді, коли з якогось питання відсутні державні норми, або коли є необхідність

конкретизації тих чи інших державних норм.

У будь-якому разі галузеві та територіальні норми підлягають

погодженню з центральним органом виконавчої влади, компетентним у будівельних питаннях.

На наш погляд, істотним недоліком

Законопроекту № 2587 є те, що він зовсім ігнорує базовий рівень будівельної нормотворчості — внутрішньофірмове нормування.

 

Процедури

Щодо процедур прийняття норм, то

Законопроект № 2587 віддає ці питання на відкуп виконавчої влади:

«

Порядок розроблення, погодження, затвердження, внесення змін до будівельних норм та визнання їх такими, що втратили чинність, встановлюється Кабінетом Міністрів України».

Утім, деякі процедурні параметри законодавці збираються зафіксувати на рівні закону:

«

Затверджені державні будівельні норми, зміни до них набирають чинності не раніше ніж через 90 днів з дня їх опублікування в офіційному виданні центрального органу виконавчої влади з питань будівництва та архітектури».

Також

Законопроект № 2587 передбачає обов’язкову реєстрацію всіх будівельних норм. Однак така реєстрація, за задумом авторів цього Законопроекту, має проводитися не Мін’юстом, а Мінрегіонбудом.

У цьому сенсі вельми красномовно звучить думка експертів Верховної Ради, які висловили таке зауваження до

законопроекту:

«

Оскільки згідно зі ст. 117 Конституції України нормативно-правові акти центральних органів виконавчої влади підлягають реєстрації в порядку, встановленому законом, то у зв’язку з цим вважаємо неприйнятною норму законопроекту, згідно з якою державні будівельні норми не підлягають реєстрації в міністерстві юстиції України. Це пояснюється тим, що будівельним нормам властивий нормативний характер, у зв’язку з чим вони нарівні з іншими нормативними актами повинні підлягати державній реєстрації в органах юстиції.

У законопроекті доцільно було б передбачити можливість участі громадськості та інших осіб, які безпосередньо здійснюють діяльність у сфері будівництва, та їх об‘єднань у розробці будівельних норм

».

Неприйняття експертів викликало також таке положення

Законопроекту № 2587:

«

Закупівля робіт із нормування у будівництві за державні кошти здійснюється без проведення торгів (конкурсів, тендерів)».

У висновку Головного експертного управління парламенту зазначається: «

подані документи не містять достатніх обґрунтувань доцільності повного незастосування конкурсних засад при закупівлі робіт із нормування у будівництві за державні кошти».

Нам залишається тільки сподіватися, що Комітет Верховної Ради з питань будівництва, містобудування та житлово-комунального господарства і регіональної політики, який доопрацьовуватиме

законопроект до другого читання, не проігнорує раціональні думки, висловлені експертами.
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі