Теми статей
Обрати теми

Розроблено Регламент роботи Держархбудінспекції щодо ліцензування в будівництві

Редакція ББ
Стаття

Розроблено Регламент роботи Держархбудінспекції щодо ліцензування в будівництві

Дмитро Чечель, консультант

 

30 липня 2009 року на офіційному сайті Мінрегіонбуду оприлюднено проект

Регламенту роботи Держархбудінспекції та її територіальних органів з ліцензування господарської діяльності, пов’язаної із створенням об’єктів архітектури (далі — Регламент).

Вочевидь, зважаючи на численні проблеми, що виникають у суб’єктів господарювання у процесі «співробітництва» з органами Держархбудінспекції при вирішенні питань, пов’язаних з ліцензуванням будівельних робіт, Мінрегіонбуд наважився окреслити певні процедури нормативними рамками.

У проекті документа, що складається з восьми розділів, більш-менш докладно описано деякі процедури, які на рівні Міністерства досі не було детально регламентовано. Серед них слід назвати такі, як розгляд:

— звернень щодо внесення змін до переліків робіт;

— заяв щодо переоформлення ліцензій;

— заяв щодо видачі дублікатів ліцензій (переліків видів робіт) та копій ліцензій на відокремлені структурні підрозділи;

— заяв на анулювання ліцензій.

Проект

Регаламенту вказує на кілька особливостей процесу ліцензування.

Він, наприклад, передбачає, що «

виключно Держархбудінспекція здійснює прийом документів від нерезидентів України та суб’єктів господарської діяльності із стовідсотковим іноземним капіталом».

Серед процедурних нюансів слід відмітити те, що у проекті

Регламенту чітко визначена необхідність реєстрації органом ліцензування всіх поданих до нього документів щодо питань ліцензування. Це убезпечить підприємства від «випадкової втрати» документів.

Також варто звернути увагу на намагання чиновників уладнати суперечки за участі всіх сторін конфлікту:

«Якщо у пропозиції органу ліцензування передбачаються певні обмеження щодо переліку робіт порівняно з поданою заявою або заявник не погоджується з експертним висновком, зазначене питання може розглядатися на засіданні ліцензійної комісії із запрошенням заявника, а також керівника або експерта організації, яка здійснювала підготовку експертного висновку».

Важливо, що документ фактично передбачає розподіл сфер «ліцензійного» впливу між місцевими та центральним органом ліцензування. У цьому аспекті звернемо увагу на таке положення проекту: «

Якщо у переліку робіт, які має намір здійснювати заявник, містяться роботи, зазначені у додатку 4, орган ліцензування надсилає подані документи із супроводжувальним листом та пропозиціями на розгляд ліцензійній комісії, створеній при Держархбудінспекції».

Указаний додаток містить вельми довгий перелік робіт, пов’язаних із створенням об’єктів архітектури.

Ідея, судячи з усього, полягає в тому, щоб питання про ліцензування найбільш складних (а значить, і найдорожчих) робіт, розглядали не місцеві, а київські чиновники.

Деякий подив викликає і така теза проекту

Регламенту:

«

До заяви, складеною за формою згідно з додатком 7, на видачу дубліката ліцензії, переліку видів робіт та копії ліцензії на відокремлений структурний підрозділ, у зв’язку з їх втратою, додається повідомлення, надруковане:

а) у газетах «Урядовий кур’єр» або «Голос України», якщо

ліцензія діяла на території України;

б) у регіональній пресі, якщо

ліцензія діяла на території АР Крим, області, міст Києва та Севастополя».

Зауважимо, що тут ідеться про два різновиди ліцензій, що відрізняються один від одного за суто географічною ознакою.

У зв’язку з цим можна констатувати, що проект

Регламенту посилається як на головне своє нормативне підґрунтя — на постанову Кабінету Міністрів України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності у будівництві» від 05.12.2007 р. № 1396. А в п. 1 Порядку ліцензування певних видів господарської діяльності у будівництві, який затверджений цією постановою, міститься така норма:

«

Цей Порядок, що розроблений відповідно до законів України «Про архітектурну діяльність» та «Про основи містобудування», встановлює загальні вимоги до ліцензування господарської діяльності у будівництві, пов’язаної із створенням об’єктів архітектури на території України...».

Отже, поки наше національне законодавство не змінено, як мінімум, на рівні Кабінету Міністрів, чиновники Мінрегіонбуду не мають права обмежувати ліцензування будь-якими територіальними межами всередені країни.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі