Теми статей
Обрати теми

Технагляд за «своїми» об'єктами будівництва можна здійснювати без ліцензії

Редакція ББ
Лист від 16.01.2009 р. № 22/7-195

Технагляд за «своїми» об’єктами будівництва можна здійснювати без ліцензії

 

Лист Державної архітектурно-будівельної інспекції від 16.01.2009 р. № 22/7-195

 

Відповідно до

ст. 17 Закону України «Про архітектурну діяльність» господарська діяльність, пов’язана із створенням об’єктів архітектури, підлягає ліцензуванню відповідно до законодавства.

Загальні вимоги до ліцензування господарської діяльності у будівництві, пов’язаної із створенням об’єктів архітектури на території України (далі —

будівельна діяльність), встановлені Порядком ліцензування певних видів господарської діяльності у будівництві, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 05.12.2007 № 1396.

Відповідно до

ст. 4 Закону України «Про архітектурну діяльність» для створення об’єкта архітектури виконується комплекс робіт, який включає у тому числі технічний та авторський нагляди під час здійснення будівництва або зміни (у тому числі шляхом знесення) об’єкта містобудування.

Стаття 3 Господарського кодексу України

встановлює, що під господарською діяльністю розуміється діяльність суб’єктів господарювання у сфері суспільного виробництва, спрямована на виготовлення та реалізацію продукції, виконання робіт чи надання послуг вартісного характеру, що мають цінову визначеність.

Відповідно до

ст. 55 Господарського кодексу України суб’єктами господарювання визнаються учасники господарських відносин, які здійснюють господарську діяльність, реалізуючи господарську компетенцію (сукупність господарських прав та обов’язків), мають відокремлене майно і несуть відповідальність за своїми зобов’язаннями в межах цього майна, крім випадків, передбачених законодавством.

Відповідно до

ст. 8 Господарського кодексу України держава, органи державної влади та органи місцевого самоврядування не є суб’єктами господарювання.

Таким чином, діяльність органів, які згідно із законодавством належать до органів державної влади і органів місцевого самоврядування та яким згідно з державним класифікатором «Класифікація організаційно-правових форм господарювання» (КОПФГ), затвердженим

наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 28.05.2004 № 97, присвоєно код 410 або 420, не є господарською діяльністю.

Якщо підприємство, установу чи організацію за організаційно-правовою формою визначено як державну організацію (установу, заклад) та присвоєно код за КОПФГ 425, вона є суб’єктом господарювання, яка, у разі наміру здійснювати господарську діяльність, пов’язану із створенням об’єктів архітектури, зобов’язана отримати ліцензію на її здійснення у встановленому законодавством порядку.

Разом з тим, відповідно до

ст. 11 Закону України «Про архітектурну діяльність» та п. 2 Порядку здійснення технічного нагляду під час будівництва об’єкта архітектури, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.07.2007 № 903, технічний нагляд забезпечує замовник (забудовник) протягом усього періоду будівництва об’єкта з метою здійснення контролю за дотриманням проектних рішень та вимог державних стандартів, будівельних норм і правил, а також контролю за якістю та обсягами робіт, виконаних під час будівництва або зміни (зокрема шляхом знесення) такого об’єкта.

Тобто забезпечення здійснення технічного нагляду на об’єкті будівництва є обов’язком його замовника (забудовника).

При цьому

замовник (забудовник) може забезпечити здійснення технічного нагляду на підконтрольних об’єктах будівництва у два способи:

1

) власними силами (у разі наявності в його структурі відповідних кваліфікованих працівників, які відповідають вимогам, встановленим Довідником кваліфікаційних характеристик професій працівників «ВИПУСК 64. Будівельні, монтажні та ремонтно-будівельні роботи», затвердженим наказом Держбуду від 13.10.99 № 249, а після затвердження і впровадження Урядом Порядку проведення професійної атестації відповідальних виконавців окремих видів робіт, пов’язаних із створенням об’єктів архітектури — фахівцями, які мають відповідний кваліфікаційний сертифікат);

2) залучення на договірних засадах третіх осіб

(суб’єктів господарювання, які мають отриману у встановленому порядку ліцензію на провадження такої діяльності).

Таким чином,

здійснення суб’єктом господарювання технічного нагляду за об’єктами будівництва, замовником яких він виступає, силами відповідних структурних підрозділів або фахівців не потребує отримання ліцензій на його здійснення.

Господарська діяльність із

здійснення технічного нагляду суб’єктом господарювання на інших об’єктах будівництва, замовником яких він не є, підлягає ліцензуванню у встановленому законодавством порядку.

Всі роз’яснення, надані з зазначеного питання Держархбудінспекцією раніше, діють у частині, що не суперечить цьому роз’ясненню.

 

КОМЕНТАР

 

У

Примірному переліку робіт здійснення господарської діяльності, пов'язаної зі створенням об'єктів архітектури, затвердженому наказом Державної архітектурно-будівельної інспекції від 16.07.2008 р. № 112 (далі — Примірний перелік), технічний нагляд значиться за кодом 4.05.00.

Тому, з формальної точки зору, Мінрегіонбуд міг би примусити отримати ліцензії

всіх осіб, які здійснюють технагляд.

Однак, як свідчить наведений лист, чиновники Мінрегіонбуду вирішили не тлумачити буквально зміст

Примірного переліку та дозволили обійтися без ліцензій тим будівельним підприємствам, які здійснюють нагляд за «своїми» об'єктами.

 

Григорій Козаков

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі