Теми статей
Обрати теми

Держкомпідприємництва не визнав Примірний перелік ліцензійніх робіт у будівництві регуляторним актом

Редакція ББ
Лист від 19.09.2008 р. № 7946

Держкомпідприємництва не визнав Примірний перелік ліцензійніх робіт у будівництві регуляторним актом

 

Лист Держкопідприємництва від 19.09.2008 р. № 7946

 

Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва в межах своєї компетенції розглянув <...> звернення щодо віднесення до категорії регуляторних актів

наказу Державної архітектурно-будівельної інспекції Міністерства регіонального розвитку та будівництва України від 16.07.2008 № 112 «Про затвердження Примірного переліку робіт провадження господарської діяльності, пов'язаної із створенням об'єктів архітектури» та повідомляє наступне.

Закон України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності»

визначає види господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню, порядок їх ліцензування, встановлює державний контроль у сфері ліцензування, відповідальність суб'єктів господарювання та органів ліцензування за порушення законодавства у сфері ліцензування.

Згідно з

частиною другою статті 2 цього Закону ліцензування у сфері будівництва здійснюється згідно з законами, що регулюють відносини у цій сфері.

Відповідно до

статті 9 Закону України «Про основи містобудування» до компетенції Кабінету Міністрів України у сфері містобудування належить, зокрема, визначення порядку ліцензування певних видів господарської діяльності у будівництві.

Постановою Кабінету Міністрів України від 05.12.2007 № 1396 «Про ліцензування певних видів господарської діяльності у будівництві»

затверджено Порядок ліцензування певних видів господарської діяльності у будівництві. Відповідно до пункту третього цієї постанови Міністерству регіонального розвитку та будівництва, Міністерству юстиції разом з іншими заінтересованими центральними органами виконавчої влади підготувати та подати до 1 березня 2008 р. Кабінетові Міністрів України законопроект про внесення змін до деяких законів України щодо визначення переліку видів господарської діяльності у будівництві, що підлягають ліцензуванню.

Примірний перелік робіт

провадження господарської діяльності, пов'язаної із створенням об'єктів архітектури, затверджений наказом Державної архітектурно-будівельної інспекції Міністерства регіонального розвитку та будівництва від 16.07.2008 № 112, деталізує види робіт провадження господарської діяльності, пов'язаної із створенням об'єктів архітектури, з метою забезпечення інформаційної єдності назв робіт та їх кодових позначень у процесі ліцензування певних видів господарської діяльності у будівництві.

В той же час згідно з вимогами

статті 1 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» цей наказ не є регуляторним актом, оскільки не містить безпосереднього встановлення, зміни чи скасування норм права, а також інших ознак регуляторного акта.

 

Перший заступник голови А. Гота

 

КОМЕНТАР

 

Той факт, що

Держкомпідприємництва не визнав Примірний перелік, затверджений наказом Держархбудінспекції від 16.07.2008 р. № 112 (далі — Примірний перелік), регуляторним актом, означає, що на цей документ не поширюються гарантії Закону «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» від 11.09.2003 р. № 1160-IV (далі — Закон про регуляторну політику).

З цього висновку, зокрема, випливає таке:

1.

Мінрегіонбуд:

— міг не здійснювати аналізу впливу документа на суб’єктів господарювання;

— міг не оприлюднювати проекту цього документа;

— міг не погоджувати прийняття цього документа з Держкомпідприємництва;

— може не відстежувати наслідки впливу зазначеного документа на бізнес-середовище.

2.

Держкомпідприємництва:

— не може проводити експертизу на відповідність документа основним засадам державної регуляторної політики;

— не може приймати рішення про необхідність усунення порушень принципів державної регуляторної політики.

Як бачимо, Держкомпідприємництва практично самоусунувся від втручання в зміст

Примірного переліку.

На наш погляд, визначення

Закону про регуляторну політику можуть бути піддані й іншим тлумаченням.

Якщо навіть погодитися з тим, що

Примірний перелік «не містить безпосереднього встановлення, зміни чи скасування норм права», то не можна проігнорувати інші ознаки регуляторного акта:

«

регуляторний акт — це:

прийнятий уповноваженим регуляторним органом нормативно-правовий акт, який або окремі положення якого спрямовані на правове регулювання господарських відносин, а також адміністративних відносин між регуляторними органами або іншими органами державної влади та суб’єктами господарювання;

прийнятий уповноваженим регуляторним органом інший офіційний письмовий документ, <...> який або окремі положення якого спрямовані на правове регулювання господарських відносин, а також адміністративних відносин між регуляторними органами або іншими органами державної влади та суб’єктами господарювання, незалежно від того, чи вважається цей документ відповідно до закону, що регулює відносини у певній сфері, нормативно-правовим актом...

»

Як бачимо, зважаючи на

безпосереднє відношення Примірного переліку до ліцензійних процедур, підстав для його визнання регуляторним актом у Держкомпідприємництва було більше, ніж достатньо. Отже, за умови наявності у спеціалістів Держкомпідприємництва політичної волі, вони б могли вплинути на чиновників Мінрегіонбуду в питаннях коригування змісту Примірного переліку.

Але фахівці Держкомпідприємництва, судячи з усього, віддали перевагу боротьбі не зі змістом, а з формою.

Про це свідчить

лист цього органу від 31.10.2008 № 9221* , де оприлюднена позиція, яка фактично ставить під сумнів сам факт законності існування Примірного переліку.
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі