Теми статей
Обрати теми

Роз’яснюють фахівці податкових органів щодо сплати коштів на розвиток і підтримку пожежної безпеки м. Києва

Редакція ББ
Відповідь на запитання

Роз’яснюють фахівці податкових органів щодо сплати коштів на розвиток і підтримку пожежної безпеки м. Києва

 

Пунктом 7 розпорядження Київської міської державної адміністрації «Про заходи щодо підвищення рівня пожежної безпеки у м. Києві» від 07.03.2000 р. № 323 (з урахуванням змін, внесених розпорядженням Київської міської державної адміністрації від 20.04.2007 р. № 457) та пунктом 4 постанови Кабінету Міністрів України «Положення про Державну пожежну охорону» від 26.07.94 р. № 508 передбачено передачу інвесторами (замовниками) будівництва об’єктів деяких коштів до управління Державної пожежної охорони ГУ МВС України в м. Києві для пайової участі у розвитку та зміцненні матеріально-технічної бази пожежної охорони міста Києва. Базою розрахунку таких коштів є розрахункова кошторисна вартість будівництва. Кошти сплачуються згідно з розрахунком управління Державної пожежної охорони ГУ МВС України в м. Києві, до того ж — без ПДВ.

Згідно з договором, який було укладено на початку 2007 року (до речі, умови, які були в ньому передбачені, розпочались лише у 2008 році), інвестором будівництва трьох житлових будинків є ЗАТ «ХХХ». При цьому обов’язки замовника будівництва виконує комунальне підприємство «УУУ». Обидва ці підприємства є платниками ПДВ. Договір на сплату коштів для пайової участі у розвитку та зміцненні матеріально-технічної бази пожежної охорони м. Києва до Головного управління МВС України оформлено на комунальне підприємство «УУУ». Для сплати цього платежу інвестор ЗАТ «ХХХ» перераховує кошти в зазначеному розмірі на рахунок комунального підприємства «УУУ».

Просимо роз’яснити, чи виникає необхідність сплати інвестором комунальному підприємству податку на додану вартість на «суму пайової участі в розвитку та зміцненні матеріально-технічної бази пожежної охорони»?

 

Перш за все, звертаємо увагу, що норма

пункту 7 розпорядження Київської міської державної адміністрації «Про заходи щодо підвищення рівня пожежної безпеки у м. Києві» від 07.03.2000 р. № 323 утратила чинність згідно з розпорядженням Київської міської державної адміністрації «Про внесення змін до розпорядження Київської міської державної адміністрації від 07.03.2000 № 323» від 20.04.2007р. № 457. Нагадаємо, що п. 7 цього документа містив в собі наступну тезу:

«Рекомендувати

інвесторам (замовникам) будівництва, проектним організаціям незалежно від форм власності і відомчої належності, фізичним особам в проектно-кошторисній документації на нове будівництво, реконструкцію, реставрацію, розширення, технічне переоснащення, капітальний ремонт об'єктів (за винятком об'єктів, що будуються за замовленням Київської міської державної адміністрації або фінансуються за рахунок коштів, залучених від населення) передбачати передачу УДПО на договірних засадах коштів у розмірі 2,5 % від розрахункової кошторисної вартості будівництва для пайової участі у розвитку та зміцненні матеріально-технічної бази пожежної охорони міста Києва».

Однак на сьогоднішній день діє інший нормативний акт, яким закріплено зобов’язання сплати коштів на вказані вище цілі. Таким документом є

рішення Київської міської Ради XI сесії IV скликання «Про встановлення відрахувань на розвиток та зміцнення матеріально-технічної бази пожежної охорони м. Києва» від 16.12.2005 р. № 609/3070.

Згідно з

п. 1 вказаного рішення інвестори (забудовники), які здійснюють будівництво (реконструкцію) на території міста будь-яких об'єктів незалежно від їх форми власності повинні сплачувати кошти у розмірі 1 % від розрахункової кошторисної вартості будівництва (реконструкції) об'єктів на будівництво пожежних депо, розвиток і зміцнення матеріально-технічної бази пожежної охорони м. Києва та підтримання стану пожежної безпеки.

Таким чином, із цього випливає, що платниками коштів на розвиток і підтримання пожежної безпеки в м. Києві є

або інвестори, або забудовники, а розмір цих коштів становить 1 % від розрахункової кошторисної вартості будівництва.

Тепер стосовно податку на додану вартість.

Підпунктом 3.2.4 п. 3.2 ст. 3 Закону України «Про податок на додану вартість» від 03.04.97 р. № 168/97-ВР (далі — Закон про ПДВ) визначено, що операції з обігу валютних цінностей (у тому числі національної та іноземної валюти) не є об'єктом оподаткування.

Тому

кошти, які не виконують функцію оплати товару (послуг), не є об’єктом оподаткування ПДВ. Саме за такої обставини кошти, що сплачуються управлінню Державної пожежної охорони ГУ МВС України в м. Києві, не оподатковуються ПДВ.

У той же час,

п. 3.1 ст. 3 Закону про ПДВ передбачено, що об'єктом оподаткування є операції платників податку з поставки товарів та послуг, місце надання яких знаходиться на митній території України.

Визначення терміна

«поставка товарів» надане в п. 1.4 ст. 1 Закону про ПДВ.

Так, згідно із зазначеним пунктом

«поставка товарів — будь-які операції, що здійснюються згідно з договорами купівлі-продажу, міни, поставки та іншими цивільно-правовими договорами, які передбачають передачу прав власності на такі товари за компенсацію незалежно від строків її надання, а також операції з безоплатної поставки товарів (результатів робіт) та операції з передачі майна орендодавцем (лізингодавцем) на баланс орендаря (лізингоотримувача) згідно з договорами фінансової оренди (лізингу) або поставки майна згідно з будь-якими іншими договорами, умови яких передбачають відстрочення оплати та передачу права власності на таке майно не пізніше дати останнього платежу.

Не належать до поставки операції

з передачі товарів в межах договорів схову (відповідального зберігання), довірчого управління, оперативної оренди (лізингу), інших цивільно-правових договорів, які не передбачають передачу права власності (користування або розпорядження) на такі товари іншій особі».

Згідно із

Законом про ПДВ перша поставка житла (об'єкта житлового фонду) є об’єктом оподаткування податком на додану вартість.

Під

першою поставкою житла (об'єкта житлового фонду) розуміється перше передання готового новозбудованого житла (об'єкта житлового фонду) у власність покупця або поставка послуг (включаючи вартість придбаних за рахунок виконавця матеріалів) із спорудження такого житла за рахунок замовника (п. 5.20 ст. 5 Закону про ПДВ).

Ураховуючи викладене,

об’єктом оподаткування ПДВ є не самі «кошти для пайової участі в розвитку та зміцнення матеріально-технічної бази пожежної охорони», а загальна вартість «товару» — будинку.

Пунктом 4.1 ст. 4 Закону про ПДВ

передбачено, що база оподаткування операції з поставки товарів (послуг) визначається виходячи з їх договірної (контрактної) вартості, визначеної за вільними цінами, але не нижче за звичайні ціни, з урахуванням акцизного збору, ввізного мита, інших загальнодержавних податків та зборів (обов'язкових платежів), згідно із законами України з питань оподаткування (за винятком податку на додану вартість, а також збору на обов'язкове державне пенсійне страхування на послуги стільникового рухомого зв'язку, що включається до ціни товарів (послуг)). До складу договірної (контрактної) вартості включаються будь-які суми коштів, вартість матеріальних і нематеріальних активів, що передаються платнику податку безпосередньо покупцем або через будь-яку третю особу у зв'язку з компенсацією вартості товарів (послуг). У разі якщо звичайна ціна на товари (послуги) перевищує договірну ціну на такі товари (послуги) більше ніж на 20 відсотків, база оподаткування операції з поставки таких товарів (послуг) визначається за звичайними цінами.

Таким чином, основним критерієм визначення бази оподаткування ПДВ при поставці (продажу) товару-будинку

є «договірна ціна».

Залежно від того, з яких складових підприємство буде формувати його

договірну вартість при поставці (продажу) будинку, і буде залежати база оподаткування ПДВ.

Так, якщо

договірна вартість включає як складову загальної вартості товару(будинку) «кошти для пайової участі в розвитку та зміцненні матеріально-технічної бази пожежної охорони», то вони є часткою вартості будинку, на яку нараховується ПДВ. Якщо договірна вартість не включає як складову загальної вартості товару(будинку) «кошти для пайової участі в розвитку та зміцненні матеріально-технічної бази пожежної охорони», то вони не є часткою вартості будинку, на яку нараховується ПДВ.

 

Олександра Вінцевич,
 головний державний податковий інспектор ДПІ у Деснянському районі м. Києва

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі