Теми статей
Обрати теми

Надання вихідних даних для проектування за новим Порядком

Редакція ББ
Стаття

Надання вихідних даних для проектування за новим Порядком

Григорій Зубко, юрист

 

Необхідність прийняття нового Порядку надання вихідних даних для проектування об’єктів містобудування пов’язана з глобальними змінами, що відбулися у сфері законодавчого регулювання будівельної діяльності наприкінці 2008 року — у першій половині 2009 року, і, як мовиться, назріла. Зупинимося на основних положеннях цього документа.

 

ДОКУМЕНТИ СТАТТІ

Новий Порядок

— Порядок надання вихідних даних для проектування об’єктів містобудування, затверджений постановою КМУ від 20.05.2009 р. № 489.

Старий Порядок

— Порядок надання архітектурно-планувального завдання і технічних умов щодо інженерного забезпечення об’єкта архітектури та визначення розміру плати за їх видачу, затверджений постановою КМУ від 20.12.99 р. № 2328.

Закон № 509

— Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо сприяння будівництву» від 16.09.2008 р. № 509-VI.

Закон № 800

— Закон України «Про запобігання впливу світової фінансової кризи на розвиток будівельної галузі та житлового будівництва» від 25.12.2008 р. № 800-VI.

Закон про забудову

— Закон України «Про планування та забудову територій» від 20.04.2000 р. № 1699-III.

 

Під глобальними змінами, про які ми згадали у преамбулі, звичайно ж, мається на увазі нововведення, передбачені

Законом № 5091 і Законом № 8002.

1 Див. «Будівельна бухгалтерія», 2008, № 2, с. 5 — 6, 32 — 35.

2 Див. «Будівельна бухгалтерія», 2009, № 7, с. 18.

Текст

нового Порядку було наведено повністю зважаючи на виняткову практичну важливість цього документа для кожного учасника процедури будівництва (див. «Будівельна бухгалтерія», 2009, № 11, с. 9 — 14). Зорієнтуємо лише, на які моменти в першу чергу слід звернути увагу.

Нагадаємо:

Закон про забудову після внесення до нього змін до основних складників вихідних даних на будівництво відносить: містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки, технічні умови щодо інженерного забезпечення об’єкта містобудування, завдання на проектування.

Як і

ст. 23 Закону про забудову, новий Порядок передбачає, що містобудівні умови та обмеження забудови повинні встановлюватися місцевими правилами забудови. Це, у свою чергу, ще раз підкреслює необхідність прийняття останніх місцевими радами, оскільки не в усіх населених пунктах вони є, а це значно ускладнює процедуру отримання містобудівних умов та обмежень.

Містобудівні умови та обмеження

забудови земельної ділянки, подібно до архітектурно-планувального завдання за старим Порядком, складаються з текстової та графічної частин. Але вимоги до їх змісту зазнали зміни.

Так,

раніше текстова частина мала включати:

— відомості про наявність у замовника права власності (користування) на земельну ділянку;

— відомості щодо рішення про погодження місця розташування об’єкта архітектури (дозволу на виконання проектно-вишукувальних робіт);

— опис меж земельної ділянки, погоджених місцевими землевпорядними органами;

— відомості про містобудівні та інженерно-геологічні умови земельної ділянки відповідно до містобудівної документації чи даних відповідних організацій;

— вимоги до граничної відстані розміщення об’єкта архітектури до меж земельної ділянки, червоних ліній, існуючих будівель і споруд, інші обмеження;

— обмеження щодо поверховості (висоти) об’єктів архітектури;

— вимоги до благоустрою території; умови використання цокольних поверхів та підвалів, підземного простору; низку інших вимог.

Новий Порядок

текстову частину містобудівних умов виносить до окремого додатка (додаток 1 до нового Порядку), пропонуючи тепер суб’єктам господарювання заповнити відповідний формуляр, що, як передбачається, має спростити їх завдання.

Технічні умови доповнено

таким розрахунковим інженерним параметром об’єкта містобудування, як вимоги до збільшення пропускної спроможності діючих мереж, потужності теплогенератора, а також розширення чи реконструкції установок для хімічного водоочищення та очищення конденсату теплового джерела; кількість, якість, режим відкачування зворотного конденсату, вимоги до його очищення, необхідність використання вторинних енергоресурсів на підприємстві, будівництва резервного джерела тепла або резервної тепломагістралі з урахуванням підвищення надійності теплопостачання об’єкта; вимоги до контрольно-вимірювальних приладів з диспетчеризації; межі балансової та експлуатаційної відповідальності організації-енергопостачальника перед абонентом.

Технічні умови

тепер також мають включати завдання на розроблення спеціального розділу «Інженерно-технічні заходи цивільного захисту (цивільної оборони)», але тільки для об’єктів, перелік яких наведено в додатку 2 до нового Порядку. Загальною вимогою стало включення до технічних умов положень про забезпечення пожежної безпеки об’єкта містобудування (рівень вогнестійкості будівлі/споруди, будівництво за необхідності пожежних депо, пожежних постів та пожежних резервуарів, забезпечення об’єкта системами протипожежного захисту тощо). Також слід звернути увагу на включення до технічних умов вимог щодо встановлених у законодавчому порядку об’єктів, що можуть призвести до виникнення надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру, вплинути на стан захисту населення і територій, проекти будівництва яких підлягають державній експертизі з питань техногенної безпеки.

Істотно

скоротився перелік документів, що додаються до заяви про отримання містобудівних умов та обмежень. До нього ввійшли тільки:

— нотаріально посвідчені копії засновницьких документів;

— нотаріально посвідчена копія документа, що засвідчує право заявника на земельну ділянку (державного акта на право власності/постійного користування земельною ділянкою, договори оренди, згода власника земельної ділянки на реалізацію наміру забудови, якщо земельна ділянка орендується із земель приватної власності), або рішення про передачу заявнику земельної ділянки із земель державної чи комунальної власності;

— передпроектні роботи (за наявності).

У

новому Порядку названо чіткі строки подання необхідних документів заявнику. Крім строків, протягом яких має бути встановлено відповідність наміру забудови до місцевих правил забудови (15 днів з дати реєстрації заяви), надано згоду на розроблення містобудівного обґрунтування розміщення об’єкта за відсутності місцевих правил забудови (два тижні), та інших строків, які також було передбачено Законом про забудову, новий Порядок передбачає, наприклад, що орган держнагляду у сфері цивільного захисту і техногенної безпеки має надати техумови для проектування об’єктів, що потрапляють до сфери його компетенції, у 15-денний строк.

Звернемо увагу на ще одну зміну: містобудівні умови та обмеження і технічні умови є дійсними до закінчення будівництва об’єкта, але

не менше двох і не більше п’яти років (!). Раніше стосовно строку дії архітектурно-планувального завдання і техумов було тільки одне застереження — не менше двох років.

З тексту нового Порядку випливає, що найближчим часом слід очікувати і нових форм містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, а також типових форм технічних умов, які має бути затверджено Мінрегіонбудом. На жаль, поки що проекти відповідних актів не оприлюднювалися.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі