Теми статей
Вибрати теми статей
Сортувати за темами

Парламентарям запропоновано переглянути умови взяття громадян на соціальний квартирний облік

Редакція ББ
Будівельна Бухгалтерія Березень, 2009/№ 6
Друк
Стаття

Парламентарям запропоновано переглянути умови взяття громадян на соціальний квартирний облік

Григорій Козаков, консультант

 

Профільний комітет Верховної Ради рекомендував парламенту прийняти

законопроект України «Про внесення змін до Закону України «Про житловий фонд соціального призначення» від 12.12.2008 р. № 3480 (далі — Законопроект), унесений урядом. Цей проект було розроблено Мінжитлокомунгоспом.

 

Законопроектом

пропонується уточнити умови взяття громадян на соціальний квартирний облік та відмови у ньому, здійснення оплати соціального житла; виключити із порядку формування житлового фонду соціального призначення обов’язкового фінансування за рахунок коштів державного бюджету; скасувати щорічне визначення у державному та місцевих бюджетах коштів на його формування та ін.

Законопроектом

, зокрема, передбачається, що правом взяття на квартирний облік будуть користуватися громадяни, для яких таке житло буде єдиним місцем проживання . Окрім того, із Закону про житловий фонд соціального призначення1 передбачається вилучити норму щодо підстав для зняття громадянина з соціального квартирного обліку, а саме одержання ним у встановленому порядку кредитів на будівництво чи придбання житла. Уряд пояснює цю пропозицію тим, що між отриманням кредитів до отримання чи придбання житла проходить певний термін, протягом якого громадянин може перебувати на обліку або отримати житло із житлового фонду соціального призначення. У разі завершення будівництва чи придбання житла такі громадяни втрачають право перебувати на соціальному квартирному обліку або проживати у соціальному житлі.

1 Закон України «Про житловий фонд соціального призначення» від 12.01.2006 р. № 3334-IV.

Окрім того передбачено

, що:

— громадянин повинен надати відомості про майно за останні п’ять років;

— органи місцевого самоврядування мають право відмови у взятті на квартирний облік у разі штучного погіршення житлових умов — протягом п’яти років;

— громадяни, які відповідно до умов цього Закону втратили право перебувати на соціальному квартирному обліку, за їх згодою можуть бути включені до списків громадян, які мають право на будівництво (придбання) доступного житла відповідно до законодавства, тощо.

На виконання вимог Мінфіну

Законопроект було доповнено нормою щодо затвердження Кабінетом Міністрів України як мінімальної, так і максимальної, норми надання соціального житла.

Законопроект

передбачає надання законодавчого визначення садибного (одноквартирного) будинку.

У висновку Головного науково-експертного управління Верховної Ради йдеться про те, що запровадження визначення змісту терміна «садибний (одноквартирний) будинок» вимагає доповнення цієї статті також визначенням змісту понять «квартира» та «жиле приміщення у соціальному гуртожитку», оскільки житло за цим Законом надається саме у цих формах.

Крім того, вказане Управління звертає увагу на певні неузгодженості

законопроекту з нещодавно прийнятими антикризовими законами:

«Запропоновані проектом зміни до частини 6 статті 16 цього Закону, згідно з якими пропонується запровадження списків громадян, які мають право будувати (придбавати) доступне житло, потрібно узгодити з частиною 2 ст. 4 Закону України «Про запобігання впливу світової фінансової кризи на розвиток будівельної галузі та житлового будівництва», згідно з якою право на отримання державної підтримки надається громадянам, які потребують поліпшення житлових умов відповідно до законодавства».

Також серйозні сумніви викликає пропозиція щодо включення до плати за найм соціального житла вартості проведення капітального ремонту (

ч. 8 ст. 28 цього Закону). Зазвичай такі витрати мають здійснюватися за рахунок власника. Наукові експерти Верховної Ради у цьому контексті зазначають, що чинна норма закріплена як правова гарантія недопущення необґрунтованого збільшення розміру плати за найм цього житла і передбачає її використання виключно на його формування та утримання.
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі