Теми статей
Обрати теми

ДБН: перезавантаження

Редакція ББ
Стаття

ДБН: перезавантаження

Дмитро Чечель, консультант

 

Наказом Мінрегіонбуду від від 19.03.2009 р. № 114 внесено масштабні зміни до базового нормативу, що регулює ціноутворення на будівельно-монтажні роботи за контрактами, до фінансування яких залучено державні кошти, — у ДБН Д.1.1-1-20001.

Указані коригування введено в дію 01.04.2009 р.

Познайомимо наших читачів з ключовими правками, яких зазнала українська система ДБН-ціноутворення у результаті реалізації чергового етапу свого реформування.

 

ДОКУМЕНТИ СТАТТІ

ДБН Д.1.1-1-2000

— Правила визначення вартості будівництва (ДБН Д.1.1-1-2000), затверждені наказом Держбуду від 27.08.2000 р. № 174.

Методрекомендації № 30

— Методичні рекомендації з формування собівартості будівельно-монтажних робіт, затверджені наказом Держбуду від 16.02.2004 р. № 30.

 

1

Додатки 1, 12, 13 та 14, викладені в новій редакціїї, див. на с. 4–7 цього номера газети.

 

Деякі зміни до

ДБН Д.1.1-1-2000, що відбулися під гаслами «антикризового» галузевого опору, носять процедурний характер. Проте кілька моментів можуть мати суттєвий вплив на формування ціни будівельного контракту. Саме на такі положення бухгалтерам слід, перш за все, звернути увагу.

1.

З визначення будівництва вилучено таку категорію як «розширення підприємств». Таким чином, роботи, що відбуваються під час такого розширення, уже не можуть розглядатися як власне будівництво, в усякому випадку, з точки зору системи ДБН-ціноутворення.

Адже з точки зору

бухгалтерського обліку, господарські операції з розширення підприємств уключаються до категорії будівництва. Відповідно до визначень, наведених у П(С)БО 18 та Методрекомендаціях № 30.

2.

Повністю змінено технологію оформлення кошторисів під будівництво, яке здійснюється за пусковими чергами.

З

ДБН Д.1.1-1-2000 вилучено згадки про такі різновиди кошторисів, як Розрахунок вартості будівництва на повний розвиток, Розрахунок вартості будівництва на наступну чергу, Об’єктний розрахунок вартості.

3

. Кошти на утримання служби замовника , які раніше визначались за показником 2,5 % підсумку глав 1 — 9, тепер мають визначатися за окремим обґрунтуванням, але їх розмір не може перевищувати вказану межу.

При цьому, якщо функції замовника здійснює структурний підрозділ підприємства, який утримується за рахунок

основної діяльності, кошти на утримання служби замовника до зведеного кошторисного розрахунку вартості будівництва не включаються, що обумовлюється завданням на проектування.

4.

Витрати, пов’язані з проведенням тендерів, уключаються тільки в обґрунтованому замовником розмірі, що обумовлюється завданням на проектування, але, як правило, не більше 0,2 %. Раніше це обмеження складало 0,8 %.

5.

Із ДБН Д.1.1-1-2000 вилучено положення, згідно з якими поточні ціни на трудові та матеріально-технічні ресурси, та устаткування визначаються за усередненими даними Держбуду.

Також із

ДБН Д.1.1-1-2000 виключено норму про визначення поточних цін за рівнем цін регіональних виробників.

Відтепер ці ціни визначаються «

за даними замовника за найменшою вартістю, яка не повинна перевищувати цін, зареєстрованих в Мінекономіки».

6.

Щодо будов (об’єктів), до складу яких входять об’єкти різного призначення, кошторисний прибуток визначається диференційовано виходячи з виду та призначення конкретного об’єкта.

Таке ж правило застосовується і щодо показника

адміністративних витрат.

7.

Кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, тепер розраховуються не за показниками щодо змінення вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів у будівництві, які надаються Держбудом, а за прогнозним рівнем інфляції на наступний період, що встановлюється Кабінетом Міністрів України.

8.

Двовідсоткове обмеження на страхування ризиків замовника скасовано.

Натомість прийнято норму, за якою такі кошти включаються до зведеного кошторисного розрахунку вартості будівництва

тільки в обґрунтованих випадках за відповідними розрахунками.

9.

При визначенні тендерної ціни претендент уже не зможе посилатися на власний банк даних. Адже за новою вимогою поточні ціни на матеріальні ресурси приймаються за найменшою вартістю, яка не повинна перевищувати цін, зареєстрованих у Мінекономіки відповідно до законодавства.

10.

Дещо переформатовано процедуру врахування зміни кошторисних матеріалів. Якщо раніше за таких обставин (без зміни якості робіт), вартість робіт визначалася з урахуванням змінених матеріальних ресурсів, то тепер треба розробляти та затверджувати в установленому порядку відповідні ресурсні елементні кошторисні норми.

11.

Перелік факторів, що можуть призвести до перегляду (уточнення) твердої ціни, доповнено трьома наступними позиціями:

«

г) уповільнення темпів або зупинення виконання робіт за рішенням замовника, або з його вини, якщо це спричинило додаткові витрати підрядника;

д) зміни законодавства з питань оподаткування, якщо це впливає на вартість робіт;

е) істотного зростання (у розмірі визначеному сторонами) або зменшення після укладення договору підряду цін на ресурси, які забезпечує підрядник, а також на послуги, що надаються йому третіми особами

».

12.

Процедуру так званого уточнення договірної ціни за фактичними даними підрядника змінено.

За новими правилами, уточнення динамічних договірних цін здійснюється на підставі

обгрунтовуючих розрахунків підрядника виходячи з мінімальної вартості матеріально-технічних ресурсів, що склалася на момент уточнення. При цьому вартість матеріальних ресурсів не повинна перевищувати зареєстрованих в Мінекономіки цін на ці ресурси.

13.

Кошти на покриття витрат підрядника на зведення або пристосування тимчасових будівель і споруд відтепер не можуть визначатися за відсотковими показниками, які надаються Держбудом, а лише на підставі виконавчого кошторису, погодженого із замовником.

14.

З ДБН Д.1.1-1-2000 вилучено норму про те, що коли за домовленістю сторін підрядник виконує роботи з доведення отриманих від розбирання матеріальних ресурсів до придатного для використання стану та транспортування їх до місця тимчасового складування, вартість цих робіт ураховується у вартості будівельно-монтажних робіт.

15.

Стосовно загальновиробничих витрат в ДБН Д.1.1-1-2000 тепер окремо встановлено, що усереднені показники, наведені в додатках 3, 4 ДБН Д.1.1-1-2000, слугують лише орієнтиром і можуть використовуватися замовником для співставлення загальновиробничих витрат, обчислених в інвесторській кошторисній документації, із загальновиробничими витратами, розрахованими підрядною організацією при складанні ціни тендерної пропозиції.
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі