Теми статей
Обрати теми

Щодо цінових обмежень ДБН

Редакція ББ
Стаття

Щодо цінових

обмежень ДБН

Григорій Козаков, консультант

 

Мінрегіонбуд на своєму офіційному сайті (http://www.minregionbud.gov.ua) оприлюднив законопроект, розроблений на виконання доручення Кабінету Міністрів України від 18.02.2009 р. № 6019/1/1-09 та протокольного рішення урядового комітету з питань економічної політики від 08.01.2009 р. №1.

 

Зазначений законопроект пропонує внести зміни до

ст. 12 та 14 Закону України «Про ціни і ціноутворення» від 03.12.90 р. № 507-XII, а також до ст. 17 Закону України «Про інвестиційну діяльність» від 18.09.91 р. № 1560-XII.

Суть зазначених доповнень до

законів полягає в тому, що в систему державного регулювання цін на будівельно-монтажні роботи, окрім контрактів, що фінансуються коштом державних підприємств, держбюджету та місцевих бюджетів, уключаються також і угоди, за якими об’єкти зводяться із залученням коштів комунальних підприємств.

Зауважимо, що запропоновані коригування законодавства покликані вирішити доволі принципову проблему, з якою нерідко стикається багато хто з українських підрядників.

Справа в тому, що чиновники зараз на практиці часто ототожнюють

державну та комунальну власність. (Мабуть, тут досі даються взнаки уявлення, сформовані ще за радянських часів).

Прикладом може слугувати відомий

лист Держбуду від 16.02.2005 р. №7/4-5, де вказувалось на те, що при визначенні вартості будівництва, яке здійснюється «за рахунок комунальної власності», застосування ДБН у ціноутворенні є обов’язковим.

Проте більшість фахівців, аналізуючи тези вказаного листа, дійшли висновку про те, що існуюча правова база не дає переконливих підстав для таких висновків. Адже за Конституцією та

Господарським кодексом України державна та комунальна власність чітко розмежовані. Відтак власне державні підприємства за своїм правовим статусом чітко відмежовані від комунальних підприємств, які належать не державі, а територіальним громадам. Чинне ж законодавство вимагає обов’язкового застосування ДБН-нормативів у контрактному ціноутворенні, лише коли будівництво фінансується з бюджетів або із залученням коштів держпідприємств. Комунальних підприємств у цьому переліку нема.

Отже, сьогодні поки що немає законодавчих підстав для того, щоб цінові обмеження ДБН були розповсюджені на будівельні контракти, замовниками за якими є комунальні підприємства1. Сьогодні такі обмеження можуть бути запроваджені лише за ініціативою органів місцевого самоврядування, в компетенції яких знаходиться управління комунальними підприємствами.

1

І зазначений законопроект, яким чиновники прагнуть урегулювати описану проблему, є найпереконливішим тому підтвердженням.
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі