Теми статей
Обрати теми

Стосовно необхідності отримання дозволів на виконання будівельних робіт

Редакція ББ
Лист від 08.07.2009 р. № 22/9-4131

Стосовно необхідності
отримання дозволів на виконання будівельних робіт

 

Лист Міністерства регіонального розвитку та будівництва України від 08.07.2009 р. № 22/9-4131

 

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до положень статті 4 Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» виключно законами встановлюється необхідність одержання документа дозвільного характеру та дозвільний орган, уповноважений видавати документ дозвільного характеру.

Відповідно до статті 281 Закону України «Про планування і забудову територій» для отримання дозволу на виконання підготовчих робіт Замовник або уповноважена ним особа подає до відповідної інспекції державного архітектурно-будівельною контролю письмову заяву з визначеними законом додатками.

Для отримання дозволу на виконання будівельних робіт замовник та підрядник подають документи, перелік яких визначений статтею 29 Закону України «Про планування і забудову територій» . Зазначений перелік є виключним.

Отримання будь-яких інших дозволів, у тому числі ордерів на порушення благоустрою, жодним нормативним актом не передбачено. У випадку наявності такої позиції в положеннях органів місцевої виконавчої влади, місцевого самоврядування, відповідно до пункту 7 статті 11 Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» органи місцевого самоврядування протягом шести місяців з дня набрання чинності змінами до відповідних законів повинні були привести свої нормативно-правові акти у відповідність до вимог цього Закону та відповідних законів.

Відповідно до статті 27 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» порушення благоустрою здійснюється на підставі дозволу на виконання підготовчих та будівельних робіт.

З огляду на викладене, дозволи на підготовчі роботи та виконання будівельних робіт надаються відповідними інспекціями державного архітектурно-будівельного контролю. Вимоги органів місцевої виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо отримання будь-яких інших дозволів, у тому числі ордерів на порушення благоустрою, є безпідставними.

 

Заступник міністра Д. Ісаєнко

 

КОМЕНТАР

 

Питання, якому присвячено цей

лист, виникає із завидною періодичністю: чи має той чи інший орган право (найчастіше це виявляються саме органи місцевого самоврядування) вимагати від суб’єкта господарювання отримання певного дозвільного документа?

Проблема пов’язана з недостатньо чітким урегулюванням різних дозвільних процедур та масивністю переліку дозвільних актів у вітчизняному законодавстві за відсутності єдиної практики їх видачі. Можна пригадати хоча б суперечку, що триває вже не перший рік, про наявність у органів місцевого самоврядування повноважень видавати дозволи на розміщення об’єктів торгівлі. ДПАУ в цій суперечці наполягає на необхідності отримання суб’єктами господарювання таких дозволів (див.

листи ДПАУ від 06.07.2007 р. № 13508/7/15-0717, від 22.04.2008 р. № 4888/5/15-0716, № 8374/7/15-0717, від 27.02.2008 р. № 3778/7/ 15-0417); Держкомпідприємництва відповідно вказує на незаконність подібних вимог (див. листи Держкомпідприємництва від 29.08.2008 р. № 7426, від 03.10.2008 р. № 8461).

Тепер аналогічне питання виникло у зв’язку з дозволами, у тому числі ордером на порушення благоустрою для виконання будівельних (підготовчих) робіт у межах земельної ділянки, відведеної під будівництво об’єктів містобудування, вимоги про отримання яких висуваються органами місцевого самоврядування.

Мінрегіонбуд цілком виправдано вирішив розглянути це питання у світлі

Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» від 06.09.2005 р. № 2806-IV, згідно з яким на рівні закону має бути передбачено (ч. 1 ст. 4):

— необхідність отримання дозвільного документа;

— платність чи безоплатність видачі дозволу;

— строк прийняття рішення про видачу або відмову у видачі документа дозвільного характеру;

— вичерпний перелік підстав для відмови у видачі та анулювання документа дозвільного характеру;

— можливість набуття суб’єктом господарювання права на проведення певних дій щодо здійснення господарської діяльності за декларативним принципом.

Стосовно

дозволів місцевих рад на проведення будівельних робіт, що порушують благоустрій, перелічені вище умови не дотримано, з чого Мінрегіонбуд робить висновок про неправомірність висування вимог до суб’єктів господарювання щодо отримання зазначених дозволів.

 

Григорій Зубко

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі