Теми статей
Обрати теми

Громадські обговорення: відображення витрат в обліку забудовника

Редакція ББ
Відповідь на запитання

Громадські обговорення:

відображення витрат в обліку забудовника

 

Забудовник починає підготовку до будівництва об’єкта, який після завершення будівництва планується реалізувати.

Із рахунка забудовника було сплачено значні витрати на проведення громадських обговорень, у процесі яких проводилося обговорення містобудівної документації. До цих витрат уключено оренду приміщень, оплату повідомлень у засобах масової інформації, оплату проїзду, готельних номерів та харчування для експертів з інших міст, що брали участь у обговореннях, оплату послуг з транспортування макетів об’єкта, що проектується, тощо.

Чи може забудовник уключити зазначені витрати до валових витрат і відобразити податковий кредит за послугами, до вартості яких входить ПДВ?

 

Згідно зі ст. 302 Закону України «Про планування та забудову територій» від 20.04.2000 р. № 1699-III (далі — Закон про забудову) громадським обговоренням підлягають, крім іншого, містобудівні обґрунтування розміщення об’єктів містобудування.

Відповідно до ст. 24 Закону про забудову, «містобудівні умови і обмеження забудови земельної ділянки, викладені в містобудівному обґрунтуванні, після його погодження та врахування результатів громадського обговорення в порядку, установленому цим Законом, затверджується рішенням відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування одночасно із затвердженням містобудівного обґрунтування».

У той же час містобудівні умови і обмеження забудови земельної ділянки згідно зі ст. 27 Закону про забудову є однією з основних складових вихідних даних для проектування об’єкта містобудування.

У свою чергу, ст. 28 Закону про забудову встановлює правило, за яким проектна документація розробляється згідно з вихідними даними.

Таким чином, ми можемо скласти умовний ланцюжок:

— без вихідних даних не буде проекту;

— без містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки не буде вихідних даних;

— без містобудівного обґрунтування розміщення об’єкта містобудування не буде містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки;

— без громадських обговорень не буде містобудівного обґрунтування розміщення об’єкта містобудування.

Тобто, якщо опустити проміжні ланки описаного ланцюжка, можна прийти до висновку, що без громадських обговорень у забудовника не буде проектної документації на будівництво об’єктів містобудування.

Отже, спостерігаємо зв’язок громадських обговорень із господарською діяльністю забудовника: не було б таких обговорень, забудовника фактично було б позбавлено легальної можливості побудувати об’єкт, реалізація якого має принести дохід.

Тому ми не бачимо серйозних перешкод для того, щоб забудовник відобразив валові витрати та податковий кредит за сумами, витраченими на проведення громадських обговорень.

У той же час, ми усвідомлюємо те, що податківці можуть поставитися до таких дій з осторогою.

Вони можуть зазначити, що відповідно до ст. 303 Закону про забудову проведення громадських обговорень «зобов’язані забезпечити» місцеві органи влади, а не забудовники.

Це дійсно так. Але «забезпечити» проведення заходу не завжди означає його профінансувати.

Саме тому в ст. 307 Закону про забудову спеціально наголошується, що «фінансування заходів громадського обговорення проектів містобудівної документації, місцевих правил забудови здійснюється за рахунок коштів замовників цих проектів».

Тобто забудовник у певних випадках просто зобов’язаний згідно із законом сплатити витрати на проведення обговорень.

Забудовники вже знайомі із ситуацією, коли податківці дозволили відносити на валові витрати платежі, обов’язковість яких передбачено галузевим законодавством.

Пригадаємо, наприклад, як обґрунтовують фахівці ДПАУ можливість віднесення на валові витрати сум пайового внеску на створення та розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населеного пункту (листи ДПАУ від 19.12.2005 р. № 25163/7/15-0317, від 26.12.2005 р. № 9498/х/15-0314, від 12.03.2008 р. № 4627/7/15-0217 і від 06.07.2009 р. № 14060/7/15-0217). Як визначальний податківці приймають той факт, що обов’язковість сплати таких внесків передбачено в Законі про забудову та рішеннях муніципалітетів.

Отже, щоб упевнено зменшити оподатковуваний прибуток і податкові зобов’язання з ПДВ на суми, пов’язані з проведенням громадських обговорень, оплата таких сум повинна мати для забудовника обов’язковий характер. Тобто забудовник має виступити в ролі замовника проекту містобудівної документації. У цьому випадку, очевидно, повинно йтися про те, що забудовник має замовляти розробку містобудівного обґрунтування розміщення об’єкта містобудування.

 

Андрій Левченко

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі