Теми статей
Обрати теми

Новини і події

Редакція ББ
Новини

Парламент ухвалив Податковий кодекс
 з пропозиціями Президента України

02.12.2010 р.

Верховна Рада України ухвалила у новій редакції Податковий кодекс України (далі — ПКУ) та Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв’язку з прийняттям Податкового кодексу України» з урахуванням пропозицій Президента України.

Формулюючи свої пропозиції, Глава держави виходив, насамперед, з того, що

ПКУ в редакції, прийнятій парламентом 18.11.2010 р., створює умови для породження нових проблем у веденні малого бізнесу та звужує обсяг і зміст існуючих прав осіб, які обирають спрощену систему оподаткування, обліку та звітності.

Для уникнення таких ризиків Президент вважає за необхідне

зберегти чинну спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб’єктів малого підприємництва і пропонує, зокрема, виключити гл. 1 «Спрощена система оподаткування, обліку та звітності суб’єктів малого підприємництва» із розд. XIV ПКУ.

Натомість пропозиціями передбачено, що

з 01.01.2011 р. до внесення змін до розд. XIV ПКУ в частині оподаткування суб’єктів малого підприємництва мають застосовуватися Указ Президента України «Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб’єктів малого підприємництва» від 03.07.1998 р. № 727 (далі — Указ № 727) та абз. 6 — 28 п. 1 ст. 14 розд. IV Декрету КМУ «Про прибутковий податок з громадян» від 26.12.1992 р. № 13-92 (далі — Декрет № 13-92) з урахуванням таких особливостей:

1)

платники єдиного податку не є платниками:

а) податку на прибуток підприємств;

б) податку на доходи фізичних осіб (для фізичних осіб — підприємців);

в) податку на додану вартість з операцій з постачання товарів та послуг, місце надання яких розташоване на митній території України, за винятком податку на додану вартість, що сплачується юридичними особами, які обрали ставку оподаткування 6 відсотків;

г) земельного податку, крім земельного податку за земельні ділянки, що не використовуються для ведення підприємницької діяльності;

ґ) плати за користування надрами;

д) збору за спеціальне використання води;

е) збору за спеціальне використання лісових ресурсів;

є) збору за провадження деяких видів підприємницької діяльності;

2)

нарахування, обчислення та сплата єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (ЄСВ) здійснюється суб’єктами малого підприємництва, які сплачують єдиний податок, у порядку, визначеному Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування»;

3) єдиний податок або фіксований податок сплачується на рахунок відповідного бюджету в розмірі частини єдиного податку або фіксованого податку, що підлягають перерахуванню до цих бюджетів відповідно до норм

Указу № 727 та Декрету № 13-92 (крім єдиного податку, який сплачується у січні 2011 року за останній звітний (податковий) період 2010 року). При цьому розподіл коштів єдиного податку або фіксованого податку на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та/або до Пенсійного фонду України Державним казначейством України не здійснюється;

4) зарахування до бюджетів та фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування (у тому числі пенсійного страхування) єдиного податку, який сплачується у січні 2011 року за останній звітний (податковий) період 2010 року, здійснюється у порядку та на умовах, які діяли до 01.01.2011 р.;

5) повернення сум єдиного податку та фіксованого податку, які були сплачені до 1 січня 2011 року помилково або надміру, а також зарахування сум погашення податкового боргу, що сформувався станом на 31.12.2010 р., здійснюються у встановленому порядку.

Крім того, у пропозиціях Президента зазначається, що у попередній редакції

ПКУ значно розширено функції органів державної податкової служби. Окремі з цих додаткових повноважень викликають заперечення, оскільки не узгоджуються з нормами Конституції України та можуть призвести до надмірного адміністративного тиску.

Більше того, на думку Президента України,

Кодексом порушено конституційний принцип презумпції невинуватості, оскільки у розд. ІІ ПКУ «Адміністрування податків, зборів (обов’язкових платежів)» було закріплено норму, згідно з якою у ході адміністративного оскарження будь-якого рішення податкового органу на платника податків покладався тягар доведення помилковості такого рішення. Інакше кажучи, в цьому випадку ПКУ виходив із того, що податковий орган у відносинах із платником податків апріорі правий.

З метою виправлення зазначеного положення Президентом, зокрема, запропоновано

абз. 1 п. 56.4 ст. 56 ПКУ викласти в такій редакції: «Під час процедури адміністративного оскарження обов’язок доведення того, що будь-яке нарахування, здійснене контролюючим органом у випадках, визначених цим Кодексом, або будь-яке інше рішення контролюючого органу є правомірним, покладається на контролюючий орган».

Президент України вніс пропозиції й до інших положень

ПКУ, із змістом яких можна ознайомитися на сайті Верховної Ради України.

Голова парламенту підписав Податковий кодекс з урахуванням пропозиції Президента України та направив документ Главі Держави.

 

Статистика дозволів на будівництво:
оновлено порядок заповнення форм № 1-буд та № 2-буд

Своїм

наказом від 25.10.2010 р. № 432 Держкомстат дещо підкоригував Інструкцію щодо заповнення форм державного статистичного спостереження № 1-буд «Інформація про одержання дозволу на виконання будівельних робіт» та № 2-буд «Звіт про реалізацію дозволу на виконання будівельних робіт1 , затверджену наказом Держкомстату від 17.09.2004 р. № 519.

1 Зараз ця Інструкція має назву Інструкція щодо складання форм № 1-буд «Інформація про одержання дозволу на виконання будівельних робіт» та № 2-буд «Звіт про реалізацію дозволу на виконання будівельних робіт» державних статистичних спостережень зі статистики дозволів на будівництво.

Оновлена

Інструкція встановлює:

1) з набуттям чинності змінами форми №

1-буд повинні будуть заповнювати лише юрособи, які у звітному періоді отримали дозвіл на виконання будівельних робіт за новим будівництвом. Зараз цю форму повинні заповнювати також підприємства, які отримали дозвіл на виконання робіт з розширення чи реконструкції будівель і споруд;

2)

у рядку 2.01 форми № 1-буд мають заповнюватися реквізити об’єкта будівництва, на який отримано дозвіл на виконання будівельних робіт: найменування об’єкта будівництва та його місцезнаходження. При цьому застережено, що код КОАТУУ та порядковий номер заповнюють лише респонденти, які подають електронний бланк звіту. У звітному періоді порядковий номер проставляється кожному об’єкту будівництва в порядку зростання (1, 2, 3 ...);

3)

у рядку 1.1 форм № 2-буд повинні заповнюватися реквізити об’єкта будівництва: найменування об’єкта будівництва та його місцезнаходження. Як і при заповненні форми № 1-буд, при заповненні форми № 2-буд код КОАТУУ та порядковий номер заповнюють лише респонденти, які подають електронний бланк звіту. У звітному періоді порядковий номер проставляється кожному об’єкту будівництва в порядку зростання (1, 2, 3 ...).

Наказ

набере чинності 01.04.2011 р.

 

Як об’єкти централізованого водо-, теплопостачання
та водовідведення передаватимуться в оренду чи концесію

Законом України «Про особливості передання в оренду чи концесію об’єктів централізованого водо-, теплопостачання та водовідведення, що перебувають у комунальній власності» від 21.10.2010 р. № 2624-VI

визначено особливості передання в оренду чи концесію об’єктів централізованого водо-, теплопостачання та водовідведення, що перебувають у комунальній власності.

Так, рішення про передачу в оренду чи концесію зазначених об’єктів приймають:

— щодо об’єктів, які перебувають у комунальній власності територіальної громади села, селища, міста, — відповідні сільські, селищні, міські ради;

— щодо об’єктів, які перебувають у спільній власності територіальних громад та в управлінні районної, обласної ради, — відповідна районна, обласна рада за дорученням відповідних рад територіальних громад.

Орендар не матиме права передавати орендований об’єкт централізованого тепло-, водопостачання чи водовідведення в суборенду.

Продукція та доходи, отримані в результаті використання орендованого об’єкта централізованого тепло-, водопостачання чи водовідведення, належатимуть орендареві . Поточний ремонт орендованого об’єкта централізованого тепло-, водопостачання або водовідведення здійснюватиме орендар за свій рахунок. Капітальний ремонт орендованого об’єкта проводитиметься у визначену договором оренду строки орендодавцем чи за його рахунок орендарем.

Закон № 2624-VI

набрав чинності 20.11.2010 р.

 

Затверджено Ліцензійні умови щодо проведення земельних торгів

Статтею 137 Земельного Кодексу України

передбачено, що проведення земельних торгів здійснює юридична особа, яка має дозвіл (ліцензію) на проведення земельних торгів, при цьому земельні торги проводяться у порядку, встановленому законом.

Разом з тим,

ст. 80 Закону України «Про Державний бюджет на 2010 рік» від 27.04.2010 р. № 2154-VI визначено, що до прийняття закону, який врегулює порядок продажу земельних ділянок несільськогосподарського призначення державної чи комунальної власності або прав на них на конкурентних засадах (земельних торгах), продаж таких земельних ділянок здійснюється у порядку, затвердженому Кабміном.

На виконання зазначеної норми

постановою КМУ від 02.09.2010 р. № 805 було затверджено Порядок продажу у 2010 році земельних ділянок несільськогосподарського призначення на земельних торгах.

Наказом Держкомзему від 08.10.2010 р. № 724

затверджено Ліцензійні умови провадження господарської діяльності щодо проведення земельних торгів. Тим самим усунено останню перешкоду в організації земельних аукціонів з продажу земельних ділянок несільськогосподарського призначення державної чи комунальної власності або прав на них.

Зазначеними

Ліцензійними умовами встановлено організаційні, кваліфікаційні та технологічні вимоги до суб’єктів господарювання, які мають намір провадити або провадять господарську діяльність щодо проведення земельних торгів (продажу земельних ділянок несільськогосподарського призначення державної та комунальної власності (прав на них) на земельних торгах, що проводяться у формі аукціону відповідно до вимог земельного законодавства).

Органом ліцензування

на провадження зазначеної господарської діяльності є Державний комітет України із земельних ресурсів.

Суб’єкт господарювання, який має намір провадити даний вид господарської діяльності, має дотримуватися:

— вимог

Земельного кодексу України, Закону України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності» від 01.06.2000 р. 1775-III та інших нормативно-правових актів у галузі земельних відносин;

— установленого порядку прийняття та оформлення громадян на роботу (укладання трудового договору з найманим працівником);

— договірних зобов’язань при провадженні ліцензійної діяльності;

— строків зберігання матеріалів щодо проведених земельних торгів у формі аукціону (не менше ніж три роки);

— строків інформування Держкомзему про проведені земельні торги (до 15 січня року, що настає за звітним роком, подається звіт за встановленою формою).

Крім того, суб’єкт господарювання повинен мати у своєму складі не менше

двох ліцитаторів з вищою освітою (за основним місцем роботи або залучених за трудовим договором).

Навздогін за

Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності щодо проведення земельних торгів, затвердженими наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 08.10.2010 р. № 724, з метою забезпечення проведення у 2010 році земельних торгів щодо продажу земельних ділянок несільськогосподарського призначення Держкомзем наказом від 29.10.2010 р. № 770 затвердив зразки таких документів:

— заяви про участь в аукціоні для фізичних осіб (громадян України, іноземців та осіб без громадянства);

— заяви про участь в аукціоні для юридичних осіб — резидентів;

— заяви про участь в аукціоні для іноземних юридичних осіб;

— довідки про отримання документів від претендента на участь в аукціоні;

— книги реєстрації учасників аукціону;

— інформаційної картки на лот.

Наказ Держкомзему від 08.10.2010 р. № 724 набу чинности

03.12.2010 р., а наказ Держкомзему від 29.10.2010 р. № 770 — 06.12.2010 р.

 

Держземінспекцію знову ліквідовано

Невдовзі після попередньої ліквідації Держземінспекції,

постановою КМУ від 21.06.2010 р. № 477 її було утворено знову, але вже як урядовий орган, що діє у системі Державного комітету із земельних ресурсів (Держкомзем), з покладенням на неї, зокрема, функції організації та здійснення державного контролю за використанням та охороною земель.

І ось

урядовою постановою КМУ від 22.11.2010 р. № 1068 Державну інспекцію з контролю за використанням та охороною земель знову ліквідовано.

Держкомзему доручено забезпечити здійснення державного контролю за використанням і охороною земель, подати

у місячний строк КМУ пропозиції щодо приведення актів законодавства у відповідність до цієї постанови та привести власні акти у відповідність до неї.

Постанова

від 22.11.2010 р. № 1068 набула чинності 27.11.2010 р.

 

Затверджено коридор вартості 1 кв. м площі житла військовослужбовцям

Постановою від 22.11.2010 р. № 1067

Кабмін затвердив коридор вартості 1 кв. м загальної площі житла військовослужбовцям. У постанові зазначається:

«...вартість 1 кв. м загальної площі житла, що визначається за результатами відкритих торгів, має бути найнижчою серед запропонованих учасниками торгів і не перевищувати граничної вартості 1 кв. м загальної площі житла згідно з додатком до порядку використання в 2010 р. коштів Стабілізаційного фонду для забезпечення житлом громадян, у тому числі військовослужбовців і осіб рядового та начальницького складу, які відповідно до законодавства мають право на його отримання, зокрема, шляхом надання державної підтримки для будівництва та придбання доступного житла, і для здійснення компенсації Державній іпотечній установі витрат на придбання квартир для забезпечення житлом окремих категорій громадян, затвердженим постановою Кабінету міністрів України від 9 червня 2010 р. № 509».

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі