Теми статей
Обрати теми

Спочатку публікуємо проектну декларацію – потім будуємо житло

Редакція ББ
Лист від 18.05.2010 р. № 6114/44-6

Спочатку публікуємо проектну декларацію — потім будуємо житло

 

Лист Держкомфінпослуг від 18.05.2010 р. № 6114/44-6

 

Частиною другою статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Повноваження Держфінпослуг визначені Законом України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» (далі — Закон) та іншими законами, а також Положенням про Державну комісію з регулювання ринків фінансових послуг України, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 03.02.2010 № 157.

Зазначеними нормативно-правовими актами Держфінпослуг не наділена повноваженнями щодо надання роз’яснень чинного законодавства.

Разом з тим Держфінпослуг вважає за можливе інформувати про наступне.

Згідно з частиною третьою статті 4 Закону України «Про інвестиційну діяльність» об’єктами інвестиційної діяльності не можуть бути об’єкти житлового будівництва, фінансування спорудження яких здійснюється з використанням недержавних коштів, залучених від фізичних та юридичних осіб, у тому числі в управління. Інвестування та фінансування будівництва таких об’єктів може здійснюватися виключно через фонди фінансування будівництва, фонди операцій з нерухомістю, інститути спільного інвестування, недержавні пенсійні фонди, які створені та діють відповідно до законодавства, а також через випуск безпроцентних (цільових) облігацій, за якими базовим товаром виступає одиниця такої нерухомості.

Відповідно до частини двадцятої статті 29 Закону України «Про планування і забудову територій» у разі спорудження об’єктів житлового будівництва, фінансування спорудження яких здійснюється з використанням недержавних коштів, залучених від фізичних та юридичних осіб, дозвіл на виконання будівельних робіт надається інспекціями державного архітектурно-будівельного контролю тільки після опублікування проектної декларації, зареєстрованої у визначеному законодавством порядку.

Також слід зазначити, що відповідно до частини четвертої статті 24 Закону України «Про фінансово-кредитні механізми і управління майном при будівництві житла та операціях з нерухомістю» нагляд та регулювання діяльності забудовників здійснює спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади з питань будівництва та архітектури в межах та в порядку, визначених законодавством.

Згідно із пунктом 2 Положення про Міністерство регіонального розвитку та будівництва України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.05.2007 № 750, Міністерство регіонального розвитку та будівництва України є головним (провідним) органом у системі центральних органів виконавчої влади з питань забезпечення реалізації державної регіональної політики і політики у сфері будівництва, архітектури та містобудування, удосконалення адміністративно-територіального устрою України.

 

Заступник голови В.

Левченко

 

КОМЕНТАР

 

У своєму

листі від 18.05.2010 р. № 6114/446 Державна комісія з регулювання ринків фінансових послуг України висловила свою позицію щодо можливості залучення коштів через інші механізми, окрім ФФБ та ФОН, а саме Держфінпослуг підтвердила можливість залучення коштів для фінансування будівництва житла через усі механізми, передбачені ст. 4 Закону України «Про інвестиційну діяльність».

У

листі, що коментується, Держфінпослуг погодився з необхідністю реєстрації та опублікування проектної декларації для отримання дозволу на будівництво.

Разом з тим Держфінпослуг відмовилася роз’яснити суперечність між

статтею 4 Закону України «Про інвестиційну діяльність» та Законом України «Про планування та забудову території», а також листами Державної архітектурно-будівельної інспекції щодо отримання дозволу на будівництво у випадку використання інших, ніж ФФБ та ФОН механізмів залучення коштів на будівництво житла.

Тож, посилаючись на

ст. 19 Конституції України та ст. 24 Закону України «Про фінансово-кредитні механізми та управління майном при будівництві житла та операціях з нерухомістю», Держфінпослуг рекомендує звертатися за роз’ясненнями щодо реєстрації та опублікування проектної декларації до Міністерства регіонального розвитку та будівництва України, позиція якого також зрозуміла1.

1 Див. коментар до Державної архітектурно-будівельної інспекції від 13.05.2010 р. № 26-12-2634 на с. 9 цього номера.

Підсумовуючи коментар до

листа, можна зазначити, що Держфінпослуг просто відмовилася з’ясовувати суперечності в законодавстві, посилаючись на те, що це не входить до її компетенції. Хоча проектна декларація — це все-таки ширша сфера впливу Держфінпослуг, ніж Державної архітектурно-будівельної інспекції, оскільки проектна декларація була введена Законом України «Про фінансово кредитні механізми» для управителів ФФБ та ФОН, які перебувають у сфері контролю Держфінпослуг.

 

Василь Качерай

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі