Теми статей
Обрати теми

Авторський нагляд: краса за сімома печатками (частина 2)

Редакція ББ
Стаття

Авторський нагляд: краса за сімома печатками

(частина 2)

Алла Дедусенко, консультант

 

У попередньому номері газети «Будівельна бухгалтерія» ми говорили про практичні нюанси авторського нагляду.

У частині 2 цієї статті поговоримо про види проектних робіт, які виконує дизайнер, договірні відносини та вартість авторського нагляду.

 

ДОКУМЕНТИ СТАТТІ

Постанова № 483

— постанова КМУ «Про порядок затвердження інвестиційних програм і проектів будівництва та проведення їх комплексної державної експертизи» від 11.04.2002 р. № 483.

Порядок № 903

— Порядок здійснення авторського та технічного нагляду під час будівництва об’єкта архітектури, затверджений постановою КМУ від 11.07.2007 р. № 903.

ДБН Д.1.1-1-2000

— Правила визначення вартості будівництва (ДБН Д.1.1-1-2000), затверджені наказом Держбуду від 14.12.2000 р. № 285.

СНіП 1.06.05-85

— СНіП 1.06.05-85. Положення про авторський нагляд проектних організацій за будівництвом підприємств, будівель і споруд (дата запровадження: 15.04.1985 р.).

ДБН А.3.1-5-96

— ДБН А.3.1-5-96. Організація будівельного виробництва, затверджені наказом Держкоммістобудування України від 03.04.1996 р. № 49 і запроваджені 01.09.1996 р.

 

Види проектних робіт, які виконує дизайнер

У межах цієї статті розглянемо види проектних робіт, які може виконувати дизайнер.

Разова

виїзна консультація дизайнера триває максимум до 8 годин. Під час консультування на об’єкті дизайнер:

— здійснює оцінку ситуації;

— пропонує рішення у вигляді ескізів олівцем;

— дає поради, де придбати та куди поставити, в який колір пофарбувати тощо;

— відповідає на всі тематичні запитання.

Зазначені нижче строки виконання дизайн-проектів не передбачають постійних змін, переробку документації, затягування строків затвердження проектної документації.

Бюджетний дизайн інтер’єру

— робота зі складання триває 2 — 3 тижні. Сюди входить декілька варіантів функціонального сценарію приміщення, де відображено ідею, планування, колірну гамму, форму та функціональність меблів, основні елементи декору.

Замовник отримує необхідний для будівельників основний пакет креслень:

1. Обмірне креслення з прив’язкою інженерних комунікацій.

2. Варіанти планувальних рішень (2 — 3 варіанти до остаточного затвердження).

3. План будівельного демонтажу та монтажу в масштабі.

4. План після перепланування.

5. План розставляння меблів (схемний, без прорисовування елементів меблів).

6. План підлоги, розкладка матеріалів.

7. План стель.

8. Схема освітлення з прив’язками.

9. Схема розміщення освітлення, розподіл ліній за вимикачами.

10. План розміщення розеток.

11. Візуалізація інтер’єру.

 

Стандартний дизайн інтер’єру

— робота зі складання триває 3 — 5 тижнів. Сюди входять авторські вирішення простору; планування; об’ємні гіпсокартонні конструкції; оригінальна колірна гамма з використанням конкретних запропонованих матеріалів; опрацювання форми та функціональності меблів; основні елементи декору.

У результаті замовник отримує необхідний для будівельників пакет креслень:

1. Обмірне креслення з прив’язкою інженерних комунікацій.

2. Варіанти планувальних рішень з розставленням меблів (2 — 3 варіанти до остаточного затвердження).

3. Затверджений план після перепланування.

4. План будівельного демонтажу та монтажу в масштабі.

5. Затверджений план розстановки меблів (схемний, без прорисовування елементів меблів).

6. План підлоги, розкладка матеріалів.

7. План стель.

8. Схема освітлення з прив’язками.

9. Схема розміщення освітлення, розподіл ліній за вимикачами.

10. План розміщення розеток.

11. План розставляння сантехнічного обладнання.

12. Розкладка плитки по підлозі та стінах приміщення.

13. Розгортки окремих ділянок стін.

14. Візуалізація інтер’єру (2 — 3 ракурси на кожне приміщення).

 

Престижний дизайн-проект інтер’єру

— робота зі складання триває до 15 тижнів. Сюди входить авторські вирішення простору; авторський дизайн з використанням складних конструкторських вирішень конструкцій стелі, міжкімнатних перегородок, оригінальна колірна гамма з використанням конкретних запропонованих матеріалів, проектування ексклюзивних меблів та елементів декору.

У результаті замовник отримує повний пакет креслень, 3D-графіку в різних ракурсах у вигляді повноколірного альбому з усіма необхідними кресленнями, комп’ютерною візуалізацією приміщень:

1. Обмірне креслення з прив’язкою інженерних комунікацій.

2. Варіанти планувальних рішень (2 — 3 варіанти до остаточного затвердження).

3. План будівельного демонтажу та монтажу в масштабі.

4. Затверджений план після перепланування.

5. План розстановки меблів.

6. План викладки підлоги, розкладка матеріалів.

7. План стель.

8. Схема освітлення з прив’язками.

9. План розміщення розеток.

10. Схема дверних отворів.

11. Схема кондиціонування.

12. План розстановки сантехнічного обладнання.

13. Схема розміщення кухонного обладнання.

14. Схема найменування стін.

15. Розкладка плитки по стінах приміщення.

16. Розкладка плитки по підлозі приміщення.

17. Розгортки окремих ділянок стін.

18. Візуалізація інтер’єру (2 — 3 ракурси на кожне приміщення).

Головна перевага — чітке візуальне бачення кінцевого результату, завдяки проведенню детального опрацювання елементів дизайну та декору і проектуванню в 3D-візуалізації.

 

Дизайн екстер’єру будівлі та вхідних груп.

Проекти вхідних груп можуть бути різної складності та вартості, але завжди мають вписуватися в загальну концепцію будівлі та її фасаду. Дизайн вхідних груп, як і дизайн інтер’єрів, вимагає визначення архітектурної концепції та стилю. За наявності вже готового, оформленого та обробленого фасаду, стилістика вхідної групи підбирається під нього. Архітектурне проектування фасадів здійснюється як для вже існуючих будівель, так і для новостворюваних будівель, і включає стильовий напрям, колірне рішення, підбір різних матеріалів.

У деяких випадках пакету проектної документації з 2 — 3 планів перепланування і розгорток за стінами цілком достатньо для ескізного проекту, але не завжди. Замовнику зрозуміліші перспективні зображення приміщень, ніж площинні ортогональні зображення.

 

Договірні відносини і вартість авторського нагляду

Авторський нагляд провадиться на підставі договору авторського нагляду (див. рис. 2 на с. 43 — 46), або окремого пункту, уписаного до основного договору. Це виглядає таким чином. За погодженням із замовником і відповідно до договору авторського нагляду дизайнер відвідує об’єкт з метою моніторингу виконуваних робіт. Результати кожного відвідування заносяться до Журналу авторського нагляду за об’єктом (див. рис. 1 // «Будівельна бухгалтерія», 2010, № 13, с. 36) і повідомляються замовнику.

Тепер дещо про вартість авторського нагляду. Інколи вартість авторського нагляду оцінюється залежно від складності проекту, кількості та тривалості відвідування об’єкта та його місця розташування. На сьогодні вартість авторського нагляду становить 8 — 10 % від суми договору на місяць. Оплата здійснюється щомісячно.

Зверніть увагу!

Якщо ви працюєте з об’єктом, що фінансується за рахунок державних або бюджетних коштів, то при визначенні вартості робіт з авторського нагляду необхідно враховувати положення ДБН Д.1.1-1-2000, а саме:

 


ДБН Д.1.1-1-2000

2.8.13 До глави 10 «Утримання служби замовника і авторський нагляд» до граф 7 та 8 включаються кошти в поточному рівні цін, призначені на:

— утримання служби замовника (включаючи витрати на технічний нагляд) в обґрунтованому замовником розмірі, але

не більш ніж 2,5 % від підсумку глав 1 — 9, графа 8. При цьому, якщо функції замовника здійснює структурний підрозділ підприємства, який утримується за рахунок основної діяльності, кошти на утримання служби замовника до зведеного кошторисного розрахунку вартості будівництва не включаються, що обумовлюється завданням на проектування;

<…>


 


Договір надання послуг з розробки архітектурного проекту

м. Харків

«___» _______ 20__ р.

 

____________________________________________________________, іменований надалі «Замовник» і _______________________________________, іменована надалі «Виконавець», а при спільній згадці «Сторони», уклали цей договір (далі — Договір) про нижченаведене:

1. Предмет Договору:

1.1. Відповідно до умов цього договору Виконавець зобов’язався у строки, установлені цим договором, за завданням Замовника здійснити комплекс робіт з розробки дизайн-проекту (далі за текстом — «Роботи») житлового приміщення Замовника, розташованого за адресою: м. ___________, вул. ___________, будинок/будівля ________, квартира _______ (далі — Об’єкт).

1.2. Загальна площа Об’єкта, зазначеного в п. 1.1 цього договору, складає ____________________________________________ кв. метрів.

1.3. Замовник зобов’язався створити Підряднику необхідні умови для виконання Робіт, а також у порядку, установленому цим договором, прийняти результат зазначених Робіт і сплатити застережену цим договором ціну.

 

2. Обов’язки Сторін:

2.1. Замовник зобов’язаний:

2.1.1. Забезпечити безперешкодний доступ Виконавцеві на Об’єкт.

2.1.2. Своєчасно, протягом 3-х днів, здійснювати поетапне прийняття результатів робіт, здійснених Виконавцем.

2.1.3. Своєчасно здійснювати оплату в розмірах і строки, зазначені в цьому договорі. Брати участь в обговоренні з Виконавцем Роботи, узгодженні креслень.

2.1.4. Сприяти Виконавцеві у виконанні роботи, не допускати, щоб виконання роботи стало неможливим унаслідок дії або упущень Замовника.

2.1.5. При виникненні необхідності проведення перепланування Об’єкта здійснити своїми силами і коштами її узгодження у відповідних органах з отриманням необхідних висновків і документів.

2.2. Виконавець зобов’язаний:

2.2.1. Виконувати Роботи якісно, відповідно до СніП, інших технічних умов, обов’язкових норм, правил і державних норм, вимог цього договору і прийнятою будівельною практикою.

2.2.2. Підготувати та надати Замовнику на погодження робочі креслення, що включають:

2.2.2.1. Загальне стилістичне рішення (на основі побажань Замовника) і планування Об’єкта, 2 — 3 варіанти планувального рішення, розробку комплекту робочих креслень, плани: обмірний, демонтажу — за необхідності, монтажу стенів, план для погодження у відповідних органах, на основі вимог, наданих письмово, підлоги (1 — 2 варіанти), стель (1 — 3 варіанти), розрізи стель (тільки на підставі затвердженого плану стель), розставляння розеток (1 — 2 варіанти), розставляння вимикачів (1 — 2 варіанти), розміщення світильників (1 — 3 варіанти), план з маркуванням дверей і перемичок, план/плани із санвузлами і прив’язкою сантехніки (1 — 3 варіанти), креслення окремих деталей і вузлів (перегородки, ніші, двері, вітражі тощо — за необхідності), розгортки стін з розкладкою плитки (1 — 3 варіанти).

2.2.2.2. Підбір обробних матеріалів (виїзд із Замовником): штукатурок (1 — 2 виїзди), шпалер (1 — 2 виїзди), фарби, дверей (1 — 2 виїзди), молдингів (1 виїзд), плитки (1 — 3 виїзди), сантехніки (1 — 3 виїзди), світильників (1 — 3 виїзди), кухні (1 — 3 виїзди).

2.2.2.3. Специфікацію обробних матеріалів.

2.2.3. Надати Замовнику після повної оплати робіт оригінали робочих креслень.

2.2.5. Кожен виїзд триває від 1,5 до 6 годин.

 

3. Строки виконання Робіт

3.1. Строком початку виконання Робіт Замовником за цією угодою є дата не пізніше 1 дня з моменту виплати авансу Замовником.

3.2. Не пізніше 3 (трьох) днів з моменту початку робіт Сторони спільно затверджують завдання на проектування (Додаток № __), що стане основою для складання Планувального рішення до цього договору.

3.3. Сторони встановлюють, що загальний строк виконання робіт Виконавцем в повному обсязі складає не більше _______________ (_________________) календарних днів з моменту початку їх виконання.

3.4. Виконавець має право зупинити роботу або не розпочати роботу в разі ненадання Замовником технічної документації або за наявності обставин, які очевидно свідчать про те, що виконання зазначених обов’язків не буде здійснено в установлений строк.

3.5. Виконавець має право зупинити роботу в разі затримки оплати етапів договору.

3.6. Виконавець має право зупинити роботу в разі затримки погодження результатів робіт/креслень.

 

4. Ціна Робіт, порядок приймання робіт та оплати

4.1. Загальна вартість Робіт, передбачених цим Договором, становить _______________ /прописом/ гривень, у тому числі:

4.1.1. вартість розробки дизайн-проекту ________________ /прописом/ гривень;

4.1.2. вартість робіт з проведення авторського нагляду _______________ /прописом/ гривень. Оплата здійснюється шляхом передачі готівкою грошових коштів з рук у руки.

4.2. Вартість Робіт, установлена цим договором, уключає всі витрати і винагороду Виконавця, у тому числі оплату всіх робіт, послуг та інших дій, які Виконавцю доведеться здійснити для належного виконання роботи, зазначеної в п. 1.1 цього договору і Завданні на проектування, зазначеного в п. 3.2 цього договору.

4.3. Договірною ціною не враховано вартість послуг сторонніх організацій з розгляду та погодження (за необхідності) проектної документації.

4.4. Ціна робіт розраховується виходячи з вартості робіт за один квадратний метр Об’єкта. Вартість робіт за один квадратний метр Об’єкта складає _______ гривень.

4.5. У разі зміни площі Об’єкта після виміру, сума договору змінюється виходячи з пункту 4.3.

4.6. Роботи Виконавця оплачуються в два етапи: завдаток 50 % і після завершення робіт доплата 50 %.

4.7. Виконавець надає Замовнику плани робочих креслень при передачі робіт у повному обсязі.

4.8. Приймання кожного етапу робіт, у тому числі приймання результату робіт у повному обсязі здійснюється Замовником не пізніше 3 (трьох) днів з моменту їх завершення.

4.9. Оплата здійснюється готівковим розрахунком у гривні.

4.10. За бажанням Замовника, Виконавець може внести зміни до проекту в будь-якій його стадії та до будь-якої його частини. Виконавець має право вимагати оплати додаткових робіт з унесення змін до погоджених креслень. Розмір оплати додаткових робіт Виконавець визначає на підставі обсягу та складності передбачуваних змін, терміновості виконання робіт.

4.11. 3D-візуалізація не є предметом цього договору та оплачується додатково.

 

5. Термін дії договору, порядок його розірвання

5.1. Цей договір набуває чинності з моменту його підписання Сторонами і діє до повного виконання Сторонами своїх зобов’язань.

5.2. Цей договір може бути розірвано:

5.2.1. За угодою Сторін, складеною у письмовій формі.

5.2.2. В однобічному порядку Замовником у випадку:

5.2.2.1. Порушення Виконавцем строків виконання Робіт більше ніж на 7 (сім) робочих днів.

5.2.3. В однобічному порядку Виконавцем у випадку:

5.2.3.1. Порушення Замовником 2.1.1 — 2.1.5 цього договору.

5.2.3.2. Затримки оплати виконаних робіт на строк більше ніж 7 (сім) календарних днів.

5.3. У разі розірвання цього договору на підставі п. 5.2, Замовник оплачує Виконавцю виконані ним до цього моменту роботи.

5.4. Сторони досягли домовленості, що в разі однобічного розірвання договору Замовником за іншими підставами він сплачує Виконавцю збитки, в межах різниці між ціною, визначеною за всю роботу, і частиною ціни, виплаченої за виконану роботу.

 

6. Відповідальність сторін

6.1. За невиконання або неналежне виконання Сторонами перейнятих на себе зобов’язань за цим договором сторони несуть відповідальність відповідно до чинного законодавства України.

6.2. Замовник має право з відома Виконавця вносити зміни до дизайну-проекту.

6.3. У разі виявлення недоліків робіт, допущених Виконавцем, він зобов’язався безоплатно усунути недоліки в розумний строк.

6.4. У разі затримки прийняття результатів робіт Виконавця більше 2-х днів на додаток до строку, зазначеного в пункті 2.1.2 Виконавець має право вимагати перенесення строків робіт на ту кількість днів, на яку була затримка з прийняттям робіт.

6.5. Замовник може зупинити роботи за проектом у будь-який момент. При цьому Замовник має повідомити Виконавця у письмовій формі про зупинення робіт і зазначити строк, на який роботи зупинено.

6.6. Сплатити вже виконані роботи.

6.7. Унесена передоплата не повертається за вирахуванням фактично понесених витрат Виконавцем і виконаних робіт.

6.8. При зупиненні робіт за проектом на строк не більше 2-х місяців, вартість робіт Виконавця не збільшується.

6.9. При зупиненні робіт на строк від 2-х до 6 місяців до вартості робіт додається 10 %.

6.10. При зупиненні робіт на строк більше 6 місяців, збільшення вартості робіт визначається Виконавцем індивідуально.

6.11. Пункти 6.10 і 6.11 стосуються тільки неоплаченої частини загальної суми за проект.

 

7. Інші умови

7.1. Жодна сторона договору не має права передавати свої права та обов’язки будь-якій третій стороні без письмової згоди іншої Сторони.

7.2. Будь-яка інформація щодо підписання договору і виконання умов є конфіденційною та не підлягає розголошуванню третій стороні без взаємної згоди Сторін.

7.3. Після підписання цього договору всі попередні переговори та обговорення втрачають законну чинність. Будь-які поправки та доповнення до цього договору є чинними в тому випадку, якщо вони представлені письмово і підписані обома Сторонами.

7.4. Цей договір складено у двох примірниках по одному для кожної зі Сторін. Обидва примірники мають однакову юридичну силу.

7.5. Усі додатки та доповнення до цього договору є його невід’ємною частиною.

7.6. Замовник надає Виконавцю право на фотографування Об’єкта на всіх етапах будівництва та обробки, а також після завершення робіт.

 

8. Форс-мажор

8.1. Сторони не несуть відповідальності, якщо невиконання або неналежне виконання зобов’язань за цим договором викликане обставинами непереборної сили: військовими діями, оголошенням надзвичайного положення, стихійним лихом значної руйнівної сили тощо.

8.2. Настання форс-мажорних обставин тягне збільшення строків виконання сторонами зобов’язань за договором на період часу, що дорівнює періоду часу, протягом якого діяли форс-мажорні обставини, якщо Сторони не домовилися про інше.

8.3. Звільнення будь-якої зі сторін від відповідальності внаслідок дії форс-мажорних обставин не тягне за собою звільнення від відповідальності за невиконання або неналежне виконання інших зобов’язань, що виникли до настання форс-мажорних обставин.

8.4. Якщо дія форс-мажорних обставин триває більше 30 днів, кожна зі сторін має право розірвати цей договір в однобічному порядку.

 

9. Реквізити сторін

9.1 Сторони зобов’язалися повідомляти одна одну про зміну реквізитів та адрес у 3-денний строк.

 

АДРЕСИ ТА РЕКВІЗИТИ СТОРІН

 

ВИКОНАВЕЦЬ

ЗАМОВНИК


Рис. 2. Зразок договору надання послуг з розробки архітектурного проекту

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі