Теми статей
Обрати теми

Вартість матеріалів при будівництві за держкошти: знову про те, як їх урахувати у кошторисі

Редакція ББ
Лист від 07.04.2010 р. № 12/19-2-9-12-3591

Вартість матеріалів при будівництві за держкошти: знову про те, як їх урахувати у кошторисі

 

Лист Мінрегіонбуду від 07.04.2010 р. № 12/19-2-9-12-3591

 

<…>

 

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України «Про реєстрацію цін на окремі види продукції» від 27.12.08 № 1138 (зі змінами) реєстрації підлягають ціни на будівельні матеріали, нафтопродукти, гірничорудну, вугільну, металургійну продукцію за кодами, перелік яких наведено у додатку до неї (надалі — Перелік), що виробляються вітчизняними підприємствами і реалізуються суб’єктами господарювання — резидентами суб’єктам, які використовують для розрахунків за таку продукцію кошти державного бюджету, та державним підприємствам. Проведення реєстрації цін на цю продукцію покладено на Мінекономіки.

При складанні ціни тендерної пропозиції (договірної ціни) на виконання підрядних робіт вартість матеріальних ресурсів приймається підрядником за найменшою ціною, визначеною на підставі відповідно проведеного аналізу ринку будівельних матеріалів у регіоні з урахуванням їх якісних характеристик, строків та об’ємів постачання. Вартість матеріальних ресурсів, які за Переліком підлягають реєстрації, приймається за найменшою ціною, що не повинна перевищувати цін, зареєстрованих в Мінекономіки на дату подання ціни тендерної пропозиції. При цьому зареєстровані в Мінекономіки ціни не враховують транспортні витрати та навантажувальні роботи. У разі відсутності зареєстрованих цін на відповідні матеріали, їх вартість приймається за найменшою ціною, узгодженою із замовником.

При проведенні взаєморозрахунків за обсяги виконаних робіт вартість матеріальних ресурсів визначається за уточненими цінами, передбаченими у договірній ціні. Уточнення вартості матеріальних ресурсів здійснюється в порядку, передбаченому договором. Підтвердження вартості матеріальних ресурсів здійснюється на підставі первинних облікових документів.

 

Перший заступник міністра А. Беркута

 

Коментар

 

Лист

Мінрегіонбуду, що коментується, з’явився у відповідь на два такі запитання:

1. У разі якщо підрядник купує будівельні матеріали у постачальників та виробників, які не здійснили реєстрацію цін на такі матеріали в Міністерстві економіки, як підряднику визначити найменшу вартість, яка не повинна перевищувати ціни, зареєстровані в Мінекономіки?

2. Чи може підрядник у разі закупівлі будівельних матеріалів, ціни на які не було зареєстрованов Мінекономіки, включити їх до ціни будівельно-монтажних робіт за фактичними цінами закупівлі, рівень яких підтверджується договорами з постачальниками та відповідними первинними документами, оформленими згідно з чинним законодавством.

Нагадаємо передісторію цих питань. Згідно з

п.п. 3.1.10.8 ДБН Д.1.1-1-2000 «Правила визначення вартості будівництва», затверджених наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України від 27.08.2000 р. № 174, при визначенні кошторисної вартості будівництва, що фінансується за рахунок коштів держбюджету, поточні ціни на матеріальні ресурси приймаються за даними замовника за найменшою вартістю, що не повинна перевищувати цін, зареєстрованих у Мінекономіки. Порядок реєстрації цін, а також Перелік кодів гірничошахтного устаткування, будівельних матеріалів, нафтопродуктів, гірничорудної, вугільної та металургійної продукції, ціни на які підлягають реєстрації (далі — Перелік кодів), передбачено постановою КМУ від 27.12.2008 р. № 1138. Згідно з пп. 2, 3 Порядку реєстрацію цін на продукцію здійснює Мінекономіки з метою моніторингу ситуації на ринку продукції та створення бази відповідних даних. Для реєстрації цін суб’єкти господарювання, які мають намір реалізовувати продукцію суб’єктам, котрі використовують для розрахунків за таку продукцію кошти державного бюджету, і держпідприємствам, інформують Мінекономіки про складові калькуляції (визначення ціни) на продукцію.

Відповідаючи на перше запитання, Мінрегіонбуд зауважив, що за відсутності зареєстрованих цін на відповідні матеріали їх вартість приймається за найменшою ціною, погодженою із замовником. Із такої відповіді

можна зробити висновок про те, що підрядник має право купити матеріали в постачальників та виробників будівельних матеріалів, ціни на які не зареєстровано, за найменшою ціною, погодженою із замовником. Така позиція, безумовно, є цілком прийнятною для забудовників. Проте не зовсім зрозуміло, як подібна теза погоджується з наведеним вище п.п. 3.1.10.8. ДБН Д.1.1-1-2000, який у визначенні ціни на матеріальні ресурси імперативно прив’язується до цін, зареєстрованих у Мінекономіки. Крім того, необхідно мати на увазі, що згідно з п. 6 Положення про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти, затвердженого постановою КМУ від 17.10.2008 р. № 921 (далі — Положення про закупівлю за державні кошти), закупівля товарів, робіт і послуг, ціни (тарифи) на які підлягають державній реєстрації в установленому законодавством порядку, здійснюється за цінами, сформованими на базі ціни, зареєстрованої на дату подання учасником тендерної (цінової) пропозиції, а при застосуванні процедури закупівлі в одного учасника — на базі ціни, зареєстрованої на дату подання до Мінекономіки документів для погодження застосування процедури закупівлі або на дату укладення договору про закупівлю в разі застосування процедури закупівлі без погодження з Мінекономіки.

Також слід ураховувати, і сам Мінрегіонбуд у

листі від 27.05.2010 р. № 9/11-750 наголошує на тому, що у разі придбання будівельних матеріалів, зазначених у Переліку кодів, за рахунок коштів держбюджету і держпідприємств обов’язковою умовою є вирішення питання про їх реєстрацію.

Інакше кажучи,

без реєстрації придбання відповідної продукції неможливе. Аналогічної позиції дотримується і Мінекономіки, яке в листі від 26.03.2010 р. № 3804-23/146 зазначає, що з метою дотримання вимог Положення про закупівлю за державні кошти держпідприємства та суб’єкти, які використовують для розрахунків за продукцію кошти державного бюджету, при проведенні конкурсу із закупівлі товарів, ціни на які підлягають державній реєстрації, мають зазначати в тендерній документації вимоги про обов’язкове надання суб’єктами, які здійснюють поставки такої продукції, документів, що підтверджують реєстрацію цін на таку продукцію.

Відповідаючи на друге запитання, Мінрегінбуд нібито цілком логічно констатує, що підтвердження вартості матеріальних ресурсів здійснюється на підставі первинних облікових документів. Однак таке вирішення проблеми справедливе за умови, що підрядник може купити будівельні матеріали виходячи з цін, що не пройшли реєстрацію в Мінекономіки.

Питання ж про те, чи можливо це, з урахуванням усього викладеного, залишається відкритим.

 

Дмитро Вовк

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі