Теми статей
Обрати теми

Затверджено порядок залучення коштів для будівництва житла військовослужбовців

Редакція ББ
Постанова від 17.02.2010 р. № 142

Затверджено порядок залучення коштів для будівництва житла військовослужбовців

 

ПОРЯДОК

залучення коштів для будівництва житла військовослужбовцям,
 особам рядового і начальницького складу, членам їх сімей на аукціонах

 

Затверджений постановою КМУ від 17.02.2010 р. № 142

 

Загальна частина

1. Цей Порядок визначає процедуру залучення коштів для будівництва житла військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, членам їх сімей, зокрема на земельних ділянках, наданих для потреб оборони та для розміщення і діяльності правоохоронних органів спеціального призначення, інших державних органів, що комплектуються військовослужбовцями, особами рядового і начальницького складу, крім коштів, передбачених на зазначену мету в державному та місцевих бюджетах.

2. Терміни, що вживаються у цьому Порядку, мають таке значення:

аукціон — форма проведення торгів, за якою лот продається тому учасникові, що запропонував за нього найвищу ціну, зафіксовану ліцитатором у ході проведення торгів;

крок аукціону — визначена в установленому порядку мінімальна надбавка, на яку в процесі проведення аукціону підвищується кожна запропонована ціна лота;

ліцитатор — ведучий аукціону, призначений його організатором;

лот — право на спільне будівництво житла, що виставляється на аукціоні;

організатор аукціону — міністерство, інший центральний орган виконавчої влади, що здійснює керівництво військовими формуваннями, правоохоронний орган спеціального призначення та інший державний орган, який комплектується військовослужбовцями, особами рядового і начальницького складу;

переможець — учасник аукціону, що в ході його проведення запропонував за лот найвищу ціну;

спільне будівництво житла — це комплекс спільних заходів організаторів та переможців аукціонів з метою будівництва житла для військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу, членів їх сімей шляхом залучення позабюджетних коштів;

стартова ціна — ціна, з якої розпочинається продаж лота на аукціоні;

ціна лота — розмір частки житла організатора аукціону (кількість квартир, загальна площа житла та вартість частки у грошовому еквіваленті), яка належить йому за результатами спільного будівництва такого житла.

3. Перелік земельних ділянок, що пропонуються для спільного будівництва житла, визначається організатором аукціону та затверджується Кабінетом Міністрів України.

 

Підготовка до проведення аукціону

4. Підготовка до аукціону проводиться його організатором і включає:

1) формування лота;

2) розроблення документації на спільне будівництво житла;

3) розроблення проекту договору про спільне будівництво житла (далі — договір);

4) визначення кваліфікаційних вимог до учасників аукціону;

5) відбір суб’єктів оціночної діяльності відповідно до законодавства про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність, а також проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки та розміщених на ній об’єктів нерухомості з одержанням експертного висновку;

6) визначення стартової ціни;

7) підготовку і опублікування організатором аукціону оголошення про його проведення;

8) призначення ліцитатора за результатами конкурсу, умови та порядок проведення якого визначаються організатором аукціону.

5. Формування лота, що виставляється на аукціоні, здійснюється з урахуванням генерального плану населеного пункту, земельно-кадастрової та містобудівної документації за умови їх наявності.

6. Документи щодо кожного лота, який виставляється на аукціоні, формуються організатором в окрему справу і після закінчення аукціону передаються його переможцю.

7. До договору обов’язково включається умова про те, що в ході його виконання не допускається зменшення розміру частки житла організатора аукціону (кількості квартир, загальної площі житла та вартості частки у грошовому еквіваленті).

Форма примірного договору затверджується Мінекономіки.

8. Кваліфікаційні вимоги до учасників аукціону підтверджуються ліцензіями встановленого зразка на право займатися діяльністю в галузі будівництва житла.

9. Стартова ціна визначається організатором аукціону з урахуванням результатів експертної грошової оцінки земельної ділянки та незалежної оцінки майна, що на ній розташоване, проведених в установленому порядку суб’єктами оціночної діяльності та кон’юнктури ринку з урахуванням щільності забудови земельної ділянки, місця її розташування, максимальних показників висотності будівництва відповідно до генерального плану забудови території та інформації про забудову аналогічних земельних ділянок в частині кількості житла, яке належить організаторам вже проведених аукціонів.

Стартова ціна не може бути меншою від ціни, встановленої за результатами експертної грошової оцінки земельної ділянки, що виділяється під спільне будівництво житла, вартості об’єктів нерухомості, що на них розташовані, вартості робіт з їх знесення у зв’язку із забудовою, а також розміру витрат, які несе організатор аукціону у зв’язку з підготовкою до продажу лота та виконанням своїх зобов’язань за договором.

Співвідношення вартісних показників розміру частки житла організатора аукціону у грошовому еквіваленті до кількісних показників у квадратних метрах встановлюється за опосередкованою вартістю спорудження житла, яка визначається Мінрегіонбудом на дату проведення аукціону.

10. Оголошення про проведення аукціону публікується в друкованих засобах масової інформації загальнодержавної сфери розповсюдження та розміщується на офіційному веб-сайті організатора аукціону не пізніше ніж за 30 календарних днів до дати проведення аукціону. Зазначене оголошення повинне містити:

1) характеристику лота (найменування, розмір, місцезнаходження та інші дані об’єкта спільного будівництва, встановлені обмеження і обтяження прав на земельну ділянку, що виділяється під таке будівництво, тощо);

2) порядок подання заяви про участь в аукціоні (далі — заява) та кінцеву дату такого подання, що повинна становити не менш як три робочих дні до його початку;

3) перелік документів, що додаються до заяви;

4) кваліфікаційні вимоги;

5) час та місце ознайомлення з лотом;

6) час та місце проведення аукціону;

7) найменування, адресу, номер телефону і режим роботи організатора аукціону;

8) дані про розміри реєстраційного та гарантійного внесків, порядок їх сплати;

9) інформацію про витрати організатора аукціону, пов’язані з підготовкою лота до аукціону;

10) стартову ціну;

11) інші відомості, що визначаються організатором аукціону.

11. Організатор аукціону зобов’язаний створити можливості для доступу особам, які виявили бажання взяти участь в аукціоні, до місця, на якому планується розташування об’єкта спільного будівництва житла, з метою його огляду.

12. Проведення аукціону здійснюється за рахунок коштів реєстраційних внесків учасників аукціону.

Розмір реєстраційного внеску визначається організатором аукціону та обчислюється з урахуванням потреби у покритті витрат, пов’язаних з організацією та проведенням аукціону. Максимальний розмір реєстраційного внеску не повинен перевищувати 20 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян на дату опублікування оголошення про проведення аукціону.

Розмір гарантійного внеску визначається організатором аукціону в межах до 10 відсотків стартової ціни.

13. Умови, оголошені перед проведенням аукціону, під час укладання договору зміні не підлягають.

14. Організатор аукціону може відмовитися від його проведення з опублікуванням у друкованих засобах масової інформації загальнодержавної сфери розповсюдження, в яких публікувалося оголошення про проведення аукціону, та розміщенням на своєму офіційному веб-сайті повідомлення про скасування аукціону із зазначенням причини не пізніше ніж за 10 днів до його початку.

Повідомлення про скасування аукціону не пізніше ніж наступного дня після прийняття рішення про його скасування надсилається організатором усім особам, які подали заяви.

У разі прийняття рішення про скасування аукціону організатор повертає суму гарантійного внеску особам, які сплатили його у зв’язку з поданням заяв, у п’ятиденний строк з моменту прийняття такого рішення з вирахуванням платежу за банківський переказ.

 

Умови участі в аукціоні

15. Участь в аукціоні можуть брати лише особи, що подали в установлений строк документи, визначені організатором аукціону в оголошенні про його проведення, зареєстровані як учасники аукціону, сплатили реєстраційний та гарантійний внески і відповідають кваліфікаційним вимогам.

Юридична особа, що перебуває у стані ліквідації або щодо якої порушено справу про банкрутство, особи, що повідомили про себе недостовірну інформацію, не допускаються до участі в аукціоні.

16. Особа, що бажає зареєструватися як учасник аукціону, подає його організаторові:

1) заяву;

2) документи, що підтверджують сплату реєстраційного та гарантійного внесків;

3) нотаріально засвідчену копію свідоцтва про державну реєстрацію (для юридичної особи та фізичної особи — підприємця), документа про підтвердження реєстрації юридичної особи в країні її місцезнаходження, зокрема витяг із торговельного, банківського або судового реєстру (для нерезидента);

4) нотаріально засвідчені (для нерезидента — легалізовані та перекладені українською мовою) копії установчих документів, довідки про включення до ЄДРПОУ (для юридичної особи) або копії паспорта та картки фізичної особи — платника податків про присвоєння ідентифікаційного номера Державного реєстру фізичних осіб — платників податків та інших обов’язкових платежів (для фізичної особи);

5) копії документів фінансової звітності за минулий рік та останній квартал (для юридичної особи та фізичної особи — підприємця);

6) документ, що посвідчує особу представника юридичної особи та її повноваження;

7) копію свідоцтва про реєстрацію іноземною юридичною особою постійного представництва з правом провадження господарської діяльності на території України (для нерезидента);

8) копії документів, що підтверджують про її відповідність кваліфікаційним вимогам;

9) довідку територіального органу Державного департаменту з питань банкрутства про відсутність розпочатої процедури банкрутства стосовно учасника аукціону (для нерезидентів — довідку уповноважених органів у країні їх місцезнаходження).

Організатор аукціону видає особі довідку із зазначенням переліку одержаних документів.

17. Подання заяви є підтвердженням факту ознайомлення учасника аукціону з лотом і свідчить про його згоду з визначеною цим Порядком процедурою залучення коштів для спільного будівництва житла, зокрема з вимогами щодо підготовки та проведення аукціону, поверненням сум реєстраційних та гарантійних внесків.

18. До книги реєстрації учасників аукціону окремо за кожним лотом вносяться такі відомості:

1) для фізичної особи — прізвище, ім’я та по батькові, місце проживання та ідентифікаційний номер (для громадянина України), прізвище, ім’я та місце проживання (для іноземця і особи без громадянства);

2) для юридичної особи — резидента України — найменування, місцезнаходження, ідентифікаційний код згідно з ЄДРПОУ; для юридичної особи — нерезидента — найменування та місцезнаходження.

19. У день проведення аукціону організатор реєструє присутніх учасників.

Учасник (його представник) зобов’язаний пред’явити паспорт (довіреність на вчинення дій під час аукціону, зокрема участь в торгах та підписання протоколу проведення аукціону (далі — протокол), і паспорт). Після цього учаснику видається вхідний квиток, інформаційна картка на лот та картка учасника із зазначенням номера, яка повертається після закінчення аукціону.

Реєстрація починається за три години та закінчується за 20 хвилин до початку аукціону. Незареєстровані особи на торги не допускаються.

20. За рішенням ліцитатора під час торгів за певним лотом у залі можуть бути присутні учасники, які не беруть участі в торгах за цим лотом, представники засобів масової інформації та громадських організацій, а також запрошені організатором аукціону особи, що не є його учасниками.

21. Інформація про учасників аукціону, їх кількісний та персональний склад, а також та, що міститься в поданих ними заявах, і про результати їх розгляду є конфіденційною і не підлягає розголошенню до опублікування результатів аукціону, крім випадків, установлених законом.

 

Проведення аукціону

22. Аукціон проводиться ліцитатором у разі, коли забезпечено додержання вимог цього Порядку щодо його підготовки і участі в аукціоні та за наявності не менш як двох учасників.

23. До початку аукціону ліцитатор оголошує лот, ознайомлює з його характеристиками, умовами продажу і правилами проведення аукціону.

24. Аукціон розпочинається з оголошення ліцитатором стартової ціни одночасно з ударом аукціонного молотка (гонга). У разі коли протягом трьох хвилин після триразового оголошення стартової ціни жоден з учасників не заявив про намір придбати лот за такою ціною, ліцитатор знімає лот з продажу.

25. У ході аукціону обов’язкове додержання таких правил:

1) про намір придбати лот за оголошеною ліцитатором ціною учасники заявляють двома способами — підняттям таблички з номером, що повернутий до ліцитатора, або підняттям таблички з одночасним пропонуванням своєї ціни лота, яка повинна бути більша від названої ліцитатором мінімум на один крок і кратна кроку аукціону (крім випадку, зазначеного в підпункті 7 цього пункту). Не вважаються заявою про намір придбати лот дії учасника, що не відповідають вимогам цього підпункту;

2) значення кроку аукціону встановлюється його організатором у межах до 10 відсотків стартової ціни, а у випадку, зазначеному в підпункті 7 цього пункту, — ліцитатором;

3) підняття учасником таблички з номером після пропонування ліцитатором ціни лота, зокрема стартової, свідчить про його згоду на запропоновану ліцитатором ціну. Ліцитатор називає номер учасника, що першим підняв табличку, і оголошує наступну ціну, збільшену на один крок аукціону;

4) підняття учасником таблички з одночасним пропонуванням своєї ціни лота свідчить про його намір придбати лот за запропонованою ним ціною. Ліцитатор називає номер учасника, що запропонував ціну, і оголошує наступну ціну, збільшену на один крок аукціону;

5) якщо після оголошення ліцитатором ціни лота одночасно кілька учасників піднімають табличку з номером, ліцитатор називає нову ціну, збільшену на один крок аукціону, не оголошуючи номерів учасників до того моменту, коли будь-хто з них не запропонує свою ціну або ліцитатор не визначить, хто з учасників підняв табличку першим у разі чергового збільшення оголошеної ним ціни;

6) якщо протягом неодноразового збільшення ліцитатором ціни лота одночасно кілька учасників залишають свої таблички піднятими, ліцитатор може запропонувати їм назвати свою ціну лота;

7) якщо два або більше учасників одночасно погодилися з оголошеною ціною лота (крім стартової), але не погодилися з наступною ціною, збільшеною на один крок аукціону, ліцитатор оголошує про зменшення кроку і називає наступну ціну, збільшену на новий крок. Якщо ніхто з учасників не заявляє про намір придбати лот за оголошеною ціною, ліцитатор може запропонувати їм назвати свою ціну. У разі коли ніхто з учасників не запропонував свою ціну, ліцитатор проводить консультації з організатором аукціону та учасниками, після яких торги поновлює або знімає лот з торгів. У разі коли один з учасників запропонував свою ціну, ліцитатор називає його номер і оголошує наступну ціну, збільшену на один крок аукціону, який визначається в межах від 10 до 50 відсотків різниці між останньою ціною, оголошеною ліцитатором, і ціною, запропонованою учасником;

8) якщо протягом трьох хвилин після триразового повторення останньої ціни, оголошеної ліцитатором, не буде заявлено про намір придбати певний лот за таку ціну, ліцитатор закінчує торги за таким лотом одночасно з ударом аукціонного молотка (гонга) та з вимовленням слова «продано», називає останню ціну, за якою учасники не заявили про свій намір придбати лот, ціну продажу лота і номер переможця та запрошує його для підписання протоколу;

9) якщо в результаті неодноразового збільшення ціни певного лота його ціна стала вище вартості об’єкта спільного будівництва житла, переможцем вважається учасник, який першим заявив про свій намір придбати такий лот за ціну, що вище вартості зазначеного об’єкта.

26. До протоколу, що ведеться у двох примірниках, вносяться відомості про майно, учасників аукціону і стартову ціну, пропозиції учасників аукціону, результати торгів, зокрема ціну продажу та інформацію про переможця. У разі потреби до протоколу може бути внесена інша інформація.

Протокол підписують ліцитатор, переможець аукціону (його представник) та організатор аукціону у день його проведення.

Примірники підписаного протоколу видаються організаторові та переможцю аукціону.

27. У разі відмови переможця аукціону від підписання протоколу ліцитатор може за згодою організатора аукціону виставити лот на аукціон повторно за стартовою ціною, яка менша від ціни, запропонованої переможцем, на один крок, що був останнім. У цьому разі переможець до подальшої участі в аукціоні не допускається. До протоколу вноситься запис про відмову переможця від його підписання.

28. Після закінчення торгів за кожним лотом ліцитатор має право оголосити перерву на 15 хвилин.

29. Усі спори (розбіжності) щодо порядку проведення аукціону розв’язуються (врегульовуються) під час його проведення ліцитатором за погодженням з організатором.

Фіксування проведення аукціону за допомогою відео-, звукозаписувального технічного засобу здійснюється за рішенням організатора аукціону.

30. Ліцитатор для усунення порушень та поновлення порядку має право:

1) усно попередити учасника аукціону чи присутню на аукціоні особу про усунення порушень, але не більше одного разу за кожний вид порушень;

2) вимагати від учасника аукціону чи присутньої на аукціоні особи залишити зал торгів за повторне порушення порядку проведення торгів;

3) тимчасово припинити проведення аукціону та оголосити перерву у разі порушення учасниками правил проведення торгів.

31. Під час проведення аукціону (від моменту його початку до закінчення) не дозволяється:

1) втручання в будь-який спосіб у торги осіб, що не заявлені в торгах за конкретним лотом;

2) переміщення у залі проведення торгів без дозволу ліцитатора;

3) вчинення інших дій, що порушують порядок проведення торгів.

 

Оформлення результатівпроведення аукціону

32. На підставі затвердженого протоколу організатор та переможець аукціону (уповноважені ними особи) протягом 10 банківських днів після закінчення строку, передбаченого для оскарження відповідно до пункту 34 цього Порядку, укладають договір. У разі придбання переможцем кількох лотів договір укладається окремо на кожний з них.

33. Протягом 30 днів після проведення аукціону його організатор публікує в друкованих засобах масової інформації загальнодержавної сфери розповсюдження, в яких публікувалося оголошення про проведення аукціону, повідомлення про його проведення та розміщує на своєму офіційному веб-сайті інформацію про результати торгів за кожним лотом із зазначенням місця розташування об’єкта спільного будівництва житла та розміру частки організатора (кількість квартир, загальна площа житла та вартість частки у грошовому еквіваленті), яка буде йому належати в результаті спільного будівництва такого житла.

34. Учасник аукціону протягом 10 календарних днів після дати його проведення має право подати скаргу організатору аукціону.

Подання скарги зупиняє укладення договору на строк розгляду скарги, але не більш як на 10 календарних днів.

Організатор аукціону повідомляє учасникам, яких стосується скарга, про її зміст, час і місце розгляду та запрошує їх взяти участь у розгляді. Учасник, що не взяв участь у розгляді скарги, позбавляється права на подальше звернення з вимогами, аналогічними до тих, що розглянуті.

Протягом 10 календарних днів з моменту надходження скарги організатор аукціону приймає обґрунтоване рішення про задоволення скарги з визначенням заходів, що вживатимуться для вирішення порушеного питання, або про її незадоволення із зазначенням причин прийняття такого рішення.

Організатор аукціону надає учасникам, що подали скаргу, по одному примірнику рішення про її розгляд протягом п’яти робочих днів після його прийняття.

35. Аукціон визнається таким, що не відбувся:

1) за наявності менше двох учасників;

2) якщо жоден з учасників не запропонував ціну, вищу за стартову;

3) якщо переможець відмовився від підписання протоколу, від укладення договору або не прибув в установлений строк без поважної причини для його підписання;

4) у випадках, передбачених у підпункті 7 пункту 25 цього Порядку;

5) у разі, коли за результатами розгляду скарги, поданої відповідно до пункту 34 цього Порядку, виявлені правопорушення з його підготовки та проведення, що вплинули на результати аукціону.

Рішення про визнання аукціону таким, що не відбувся, приймається його організатором.

36. У разі визнання аукціону таким, що не відбувся, лот може бути запропонований для продажу на повторному аукціоні, який проводиться відповідно до цього Порядку не раніше ніж через місяць після проведення попереднього аукціону.

До участі у повторному аукціоні не допускаються переможці попередніх торгів у випадках, передбачених у підпункті 3 пункту 35 цього Порядку.

Якщо лот пропонується для продажу на повторному аукціоні у зв’язку з тим, що жоден з учасників не запропонував ціну, вищу за стартову, організатор аукціону може зменшити стартову ціну, але не більш як на 30 відсотків та не нижче ціни, що визначена за результатами експертної грошової оцінки.

37. Визнання аукціону незаконним тягне за собою визнання недійсним договору, укладеного з переможцем.

38. Аукціон вважається таким, що закінчився, після підписання договору.

 

Проведення розрахунків

39. Сума гарантійного внеску не повертається переможцю, оскільки є частиною плати за взяті згідно з договором зобов’язання (у тому числі коли він не виконав такі зобов’язання), а також учасникам, які відмовилися придбати лот за стартовою ціною, та особам, зазначеним у підпункті 3 пункту 35 цього Порядку, частина внеску яких спрямовується на покриття витрат, пов’язаних з підготовкою та проведенням аукціону, а решта зараховується організатором аукціону до державного бюджету. Іншим учасникам аукціону сума гарантійного внеску повертається на їх поточні рахунки, зазначені в документах, які додаються до заяви, організатором аукціону протягом п’яти банківських днів з моменту укладення договору або прийняття рішення про визнання аукціону таким, що не відбувся, з вирахуванням платежу за банківський переказ.

40. Сума, що дорівнює розміру частки житла, яка належить організаторові аукціону за результатами спільного будівництва, є коштами державного бюджету.

41. У разі коли переможець аукціону не виконує взяті на себе зобов’язання та не здійснює будівництво, організатор аукціону має право відповідно до умов укладеного договору розірвати його. У такому разі організатор аукціону має право укласти новий договір з іншою організацією, яка погодиться здійснити забудову ділянки на умовах, що були визначені кращими на проведеному аукціоні. Якщо таке бажання виявлять кілька організацій або не виявить ніхто, право на спільне будівництво житла виставляється на аукціон повторно.

 

Житло для військовослужбовців: що отримають будівельники?

17 лютого 2010 року Кабінет Міністрів України

постановою № 142 затвердив Порядок залучення коштів для будівництва житла військовослужбовцям, особам рядового та начальницького складу, членам їх сімей на аукціонах. Опустимо аналіз корисності цієї постанови для військовослужбовців, а спробуємо розглянути, які можливості відкриваються для будівельних компанійї, що беруть участь у будівництві житла для військовослужбовців.

Цим

Порядком уряд укотре прагне вирішити проблеми тієї чи іншої галузі, не витрачаючи при цьому коштів. Суть Порядку полягає в тому, що шляхом проведення аукціонів серед будівельних компаній уряд в особі центральних органів влади у сфері оборони (Міністерства оборони України) виділятиме земельні ділянки та пропонуватиме будівельним компаніям будувати на спільних засадах житло для військовослужбовців. При цьому будівельна компанія отримуватиме ділянку, за яку повинна розрахуватися частиною новозбудованого на цій ділянці житла, тобто просто віддати частину квартир Міністерству оборони України.

Загалом, за такою схемою багато будівельних компаній уже давно працювали з різними бюджетними організаціями — МВС, МНС тощо. Правда, такі пропозиції дуже рідко оприлюднювалися і такі замовлення отримували, як правило, «свої» будівельні компанії.

У

постанові № 142 1 прописано механізм проведення аукціонів серед будівельних компаній на право будівництва житла для військовослужбовців шляхом укладення договору про спільну діяльність. Переможцем аукціону буде та будівельна компанія, яка запропонує віддати найбільшу частку житла у збудованому будинку.

1 Постанова «Про затвердження Порядку залучення коштів для будівництва житла військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, членам їх сімей на аукціонах» від 17.02.2010 р. № 142.

Згідно з

п. 9 постанови № 142 на аукціоні встановлюватиметься стартова ціна лота з урахуванням результатів експертної грошової оцінки земельної ділянки та незалежної оцінки майна, що на ній розташоване. Тобто земельна ділянка буде надаватися будівельній компанії в обмін на частину збудованого на ній житла. При цьому земельна ділянка буде передаватися будівельній компанії, яка запропонує найвищу ціну, але не нижчу оціночної, тобто ринкової вартості земельної ділянки.

Дізнатися про проведення цих аукціонів можна буде із друкованих ЗМІ загальнодержавної сфери розповсюдження та на сайті організатора аукціону. На жаль, перелік видань, в яких друкуватиметься реклама про проведення аукціонів,

постановою № 142, так і не визначено. А це може ускладнити інформованість будівельних компаній про їх проведення.

Для того щоб узяти участь в аукціоні, будівельній компанії необхідно надати організаторам аукціону

пакет документів, передбачений п.16 постанови № 142. Загалом пакет досить стандартний, увагу привертає хіба що довідка територіального органу Державного департаменту з питань банкрутства про відсутність розпочатої процедури банкрутства стосовно учасника аукціону. Загалом цей документ, як правило, ніде більше не вимагається. Тож замовляти таку довідку доведеться будівельній компанії спеціально для участі в зазначеному аукціоні.

До участі в аукціоні допускаються лише особи, які відповідають кваліфікаційним вимогам організатора аукціону. Згідно з

п. 8 постанови № 142 кваліфікаційні вимоги підтверджуються ліцензіями встановленого зразка про право займатися діяльністю в галузі будівництва житла. А це означає неможливість участі в аукціоні будівельної компанії, яка самостійно не виконує будівельних робіт, а отже, не зобов’язана мати ліцензію на виконання будівельних робіт. Це зменшить число будівельних компаній, які зможуть узяти участь в аукціоні.

Позитивним моментом

постанови № 142 є розмір реєстраційного внеску за участь в аукціоні. Він становить 20 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (340 гривень) і не є суттєвим для підприємств.

А от розмір

гарантійного внеску , який становить 10 % від оціночної вартості земельної ділянки може бути досить непосильним для будівельних компаній у період кризи і відлякуватиме їх від участі в аукціоні.

Аукціон вважатиметься таким, що не відбувся

, якщо буде менше двох учасників або жоден з них не запропонує ціни вищої від стартової.

Особа, яка перемогла в аукціоні, укладає з організатором аукціону

договір про спільне будівництво протягом 10 днів з моменту проведення аукціону.

Загалом

постанова № 142, на жаль, не матиме суттєвого впливу на будівельну галузь, оскільки не вирішує проблеми фінансування будівництва.

Позитивним у

постанові № 142 для будівельної галузі є вільний доступ будівельних компаній до участі в аукціоні щодо спільного будівництва житла для військовослужбовців, можливість отримати земельну ділянку, сплативши авансом 10 % її вартості у вигляді гарантійного внеску та доплативши всю решту збудованим житлом після завершення будівництва.

Негативним моментом

постанови № 142 є те, що будівельна компанія змушена буде по суті купувати земельну ділянку за оціночною, ринковою ціною, що не дасть змоги зменшити вартість будівництва. Тож постанова № 142 навряд чи вирішить проблеми як військовослужбовців, так і будівельних компаній, хоча й дає певні сподівання як одним, так й іншим.

 

Василь Качерай, головний бухгалтер ТОВ
 «Фінансова компанія «ЕКО-ДІМ», poradnyk@gmail.com

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі