Теми статей
Обрати теми

Показники для оцінки бізнесу

Редакція ББ
Відповідь на запитання

Показники для оцінки бізнесу

 

 У 2009 році значний пакет акцій нашого підприємства придбала компанія-нерезидент.

Після отримання нашого звіту за 2009 рік акціонер-нерезидент надіслав спеціальний запит на отримання інформації про суми орендних платежів, сплачених нашим підприємством у 2009 році за договорами операційної оренди.

Для чого зарубіжним акціонерам потрібна зазначена інформація?

 

Якщо йдеться про значний пакет акцій, то можна припустити, що акціонер-нерезидент складає консолідовану звітність, куди входять і показники діяльності української компанії.

У такому разі, цілком імовірно, що та система стандартизації, якій підпорядковується відповідна консолідована звітність, вимагає розкриття відповідних сум у Примітках.

Крім того, цілком можливо, що новий акціонер упритул зайнявся аналізом господарської діяльності об’єкта інвестування, яким для нього є українське підприємство.

Показники платежів за договорами операційної оренди, як правило, розкриваються для того, щоб полегшити користувачам фінансових звітів проведення оцінки бізнесу.

Ця процедура має на меті визначення так званої акціонерної вартості:

«Термин «акционерная стоимость» — коммерческое клише 90-х годов прошлого века. Большинство людей не имеют представления, что это значит. Измеряется ли этот показатель прибылью, выручкой, рентабельностью капитала или чем-то совершенно иным? Акционеры заинтересованы в получении максимальной прибыли — дивидендов или прироста капитала. Однако никто, по-видимому, не знает, что движет стоимостью компании в долгосрочной перспективе и что разрушает ее. Попытки определить движущие силы акционерной стоимости становятся теперь чем-то вроде современной версии легенды о чаше Святого Грааля. Многие консалтинговые компании утверждают, что справились с задачей. Они разрабатывают различные «пакеты», но предлагают одни и те же решения

»1.

1 МакКензи В. Использование и интерпретация финансовой отчетности: Пер. с англ. / Под науч. ред. Г. В. Григораш. — Днепропетровск: Баланс Бизнес Букс, 2006. — С. 369.

Одним з найпопулярніших оціночних алгоритмів є механізм, запропонований у 1990 році компанією

McKinsey & Company, Inc.

При прогнозуванні цей механізм передбачає складання

Калькуляції вільного грошового потоку (Free Cash Flow Calculation).

Під час проведення відповідних процедур деякі бухгалтерські дані потребують коригувань, що здійснюються відповідно до мети оцінки економічної вартості бізнесу.

Одне з таких коригувань стосується й операційної оренди.

Справа в тому, що така оренда у процесі оцінки бізнесу розглядається як один з видів

фінансування діяльності підприємства. Оскільки орендований об’єкт не відображається в балансі орендаря, таку операцію часто іменують позабалансовим фінансуванням.

Тому при коригуванні фінансової звітності відбувається рекласифікація «процентної частини орендних платежів з

операційних витрат (звичайно це собівартість реалізованої продукції, збутові, загальні та адміністративні витрати) у процентні витрати»2..

2 Текст перекладено українською мовою. Джерело: Copeland T., Koller T., Murrin J. Valuation: Measuring and Managing the Value of Companies // John Willey & Sons, 1990. — P. 118.

Інакше кажучи, орендні платежі розцінюються аналітиками не як операційні, а як

фінансові витрати.

Можливо, акціонери, роблячи запит стосовно даних про орендні платежі, займаються оцінкою придбаного у 2009 році пакета акцій.

Часто це відбувається перед тим, як відповідний пакет акцій буде запропоновано до продажу.

Отже, не дивуйтеся, якщо незабаром склад акціонерів вашого підприємства зміниться.

 

Іван Чалий

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі