Теми статей
Обрати теми

Новини і події

Редакція ББ
Новини

Будівельники, ваше життя може стати простішим!

11.05.2010 р. Верховна Рада прийняла

законопроект № 2464, яким уносяться зміни до законів щодо залучення фінансування в будівництво, а також порядку експертизи об’єктів та здавання їх в експлуатацію.

Законодавці, зокрема, передбачили скорочення кількості держорганів, що беруть участь у прийнятті об’єкта в експлуатацію. Своїх повноважень позбавляються СЕС та органи пожежної охорони, які полюбляють попити крові будівельникам.

Також передбачаються зміни до

ст. 8101 Цивільного кодексу, що дозволять укладення договорів оренди житла з правом викупу.

У частині фінансування будівництва варто відзначити повернення житла до списку об’єктів інвестдіяльності. Але кошти фізичних та юридичних осіб на ці цілі можуть, як і раніше, залучатися в особливому порядку. Крім того, запроваджується заборона на залучення коштів інвесторів до отримання забудовником дозволу на проведення будівельних робіт щодо конкретного об’єкта.

Ще одним засобом захисту прав інвесторів варто вважати встановлення особливого порядку спільного інвестування в будівництво однієї квартири.

 

«Нерухома» рента: розрахунок мита

ДПАУ у своєму

Узагальнюючому податковому роз’ясненні, затвердженому її наказом від 14.04.2010 р. № 248, роз’яснила, з якої суми слід обчислювати держмито при нотаріальному посвідченні договору ренти з передачею у власність нерухомості.

Договори ренти підлягають обов’язковому нотаріальному посвідченню (

ст. 732 Цивільного кодексу). Мито (1 % від суми договору) розраховується виходячи із суми, зазначеної в договорі ренти, яку може бути визначено шляхом незалежної експертної оцінки, проведеної суб’єктом оціночної діяльності відповідно до Закону України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні».

Але!

Якщо зазначена в договорі сума менша, ніж інвентаризаційна чи балансова вартість нерухомості, зазначена в довідках-характеристиках БТІ (з 01.06.2010 р. — у свідоцтві про право власності на об’єкти нерухомого майна), то держмито справляється виходячи з вартості нерухомості, зазначеної в довідці (свідоцтві) БТІ.

 

Принцип мовчазної згоди не може бути застосовано
при продовженні договору оренди земельної ділянки

Держкомзем

листом від 26.03.2010 р. № 6711/ 17/4-10 роз’яснює питання застосування принципу мовчазної згоди для продовження договору оренди земельної ділянки.

Так,

реалізація переважного права орендаря на продовження договору оренди земельної ділянки можлива за наявності відповідного рішення органу місцевого самоврядування про продовження договору оренди шляхом укладення додаткової угоди.

Виходячи з визначення терміна

«принцип мовчазної згоди», наведеного в ч. 9 ст. 1 Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» від 06.09.2005 р. № 2806-IV, Держкомзем зауважив, що цей принцип не може бути застосовано при вирішенні питань про продовження договору оренди земельної ділянки.

 

Декларативність і мовчазна згода при погодженні проекту
 відведення земельної ділянки незастосовні

У свою чергу, неможливість застосування декларативного принципу та принципу мовчазної згоди при погодженні проекту відведення земельної ділянки проаналізував Держкомпідприємництва у своєму

листі від 18.02.2010 р. № 1973.

Декларативний принцип Комітет вважає незастосовним у цьому випадку у зв’язку з відсутністю предмета декларування. Суб’єкт підприємництва самостійно не подає жодної декларації, заяви, а навпаки — просить про видачу документа про погодження.

Незастосовний до погодження проекту відведення земельної ділянки, на думку Комітету, і принцип мовчазної згоди, оскільки погодження у тритижневий строк проекту комісіями (з розгляду питань, пов’язаних з погодженням документації щодо землеустрою) є лише частиною дозвільної процедури. Далі комісії передають свій висновок про погодження органам земельних ресурсів для проведення держекспертизи (якщо така необхідна) виконання землевпорядної документації, а після цього — держадміністраціям та місцевим радам для прийняття рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення ділянки (

ч. 9 ст. 118 Земельного кодексу).

 

Роз’яснення Держкомзему про заміну державного акта

За інформацією, розміщеною на офіційному сайті Держкомзему,

організацію робіт з видачі державних актів на право власності на земельну ділянку та на право постійного користування земельною ділянкою (далі — державні акти) при виявленні землевласником (землекористувачем) у виданому державному акті орфографічних або технічних помилок, втраті (пошкодженні) державного акта, при добровільній заміні державного акта здійснюють територіальні органи Держкомзему.

Землевласникам (землекористувачам), які бажають замінити державний акт, необхідно письмово звернутися до відповідного територіального органу Держкомзему.

У заяві (клопотанні) зазначаються:

— при виявленні орфографічних або технічних помилок у державному акті — сутність виявлених помилок;

— при втраті (пошкодженні) — де, коли та за яких обставин загублено (пошкоджено) державний акт;

— при добровільній заміні державного акта — причина такої заміни.

До заяви (клопотання) додаються:

— копія державного акта (стосується всіх випадків, крім втрати такого акта);

— копія акта приймання-передачі межових знаків на зберігання;

— копія акта перенесення в натуру (на місцевість) меж охоронних зон, зон санітарної охорони, санітарно-захисних зон та зон особливого режиму використання земель за їх наявності;

— копія документа, на підставі якого придбано право на землю (рішення органу місцевого самоврядування, виконавчої влади, суду, договір купівлі-продажу, дарування, міни, інші цивільно-правові угоди).

У роз’ясненні окремо вказується, що

жодних інших документів територіальні органи Держкомзему вимагати не мають права.

При втраті державного акта

землевласник (землекористувач) розміщує відповідне повідомлення в місцевих друкованих засобах масової інформації.

Якщо протягом місяця з дня опублікування жодних повідомлень про втрачений державний акт не надійшло, землевласнику (землекористувачу) видається новий державний акт.

Землевласник (землекористувач) звертається до відповідного

структурного підрозділу державного підприємства «Центр державного земельного кадастру» і після оплати виконаних робіт отримує державний акт.

Відповідно до

Розмірів оплати земельно-кадастрових робіт і послуг, затверджених спільним наказом Держкомзему, Мінфіну та Мінекономіки від 15.06.2001 р. № 97/298/124, вартість таких робіт становить:

— при оформленні державного акта на право власності на земельну ділянку на підставі нотаріально посвідчених договорів купівлі-продажу земельної ділянки, дарування, успадкування тощо: для фізичних осіб — 30 грн., для юридичних осіб — 50 грн.;

— при втраті (пошкодженні) державного акта, при добровільній заміні державного акта для фізичних та юридичних осіб — 17 грн.;

— при виявленні у виданому державному акті орфографічних або технічних помилок виконання таких робіт здійснюється за рахунок органу, що здійснив реєстрацію відповідного державного акта.

Крім того, необхідно враховувати вартість реєстрації державного акта, яка для фізичних осіб становить 5 грн., для юридичних — 25 грн. відповідно.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі