Теми статей
Обрати теми

Адмінвитрати в кошторисі та в бухобліку: ухильність Мінрегіонбуду і наша порада

Редакція ББ
Лист від 19.10.2010 р. № 21-12/543/0/6-10

Адмінвитрати в кошторисі та в бухобліку: ухильність Мінрегіонбуду і наша порада

 

Лист Мінрегіонбуду від 19.10.2010 р. № 21-12/543/0/6-10

 

Міністерство регіонального розвитку та будівництва <…> щодо адміністративних витрат підрядної організації з питань компетенції роз’яснює.

Вартість будівництва, що здійснюється за рахунок державних коштів або коштів підприємств, установ та організацій державної власності, визначається згідно з ДБН Д.1.1-1-2000 «Правила визначення вартості будівництва» (ДБН).

При обчисленні адміністративних витрат слід керуватися положеннями розділу 4 ДБН.

Зазначені витрати залежно від стадії будівельного процесу визначаються різними способа-ми.

На стадії розроблення інвесторської кошторисної документації, коли ще не визначено виконавця будівельно-монтажних робіт, тому адміністративні витрати обчислюються з використанням усереднених показників, наведених у додатку 13 ДБН. Ці показники розраховані на підставі усередненої структури середньостатистичної будівельної організації.

Відповідно до п. 4.3 ДБН Д.1.1-1-2000 при підготовці тендерної пропозиції та формуванні договірних цін претендент на виконання робіт розрахунково-аналітичним методом визначає адміністративні витрати виходячи зі своєї структури і обґрунтованих витрат, що склалися в підрядній організації за попередній звітний період, як правило рік, з урахуванням потужності організації і обсягів робіт, що пропонуються до виконання. Розраховані на підставі таких даних показники адміністративних витрат погоджуються замовником у складі договірної ціни і використовуються при проведенні взаєморозрахунків за обсяги виконаних робіт. При цьому не враховуються адміністративні витрати будівельно-монтажної організації, пов’язані з витратами на збут та іншими операційними витратами, наведеними у розділі 2 та 3 додатка 3 до Методичних рекомендацій з формування собівартості будівельно-монтажних робіт.

Уточнені показники адміністративних витрат погоджуються із замовником і застосовуються при проведенні взаєморозрахунків за обсяги виконаних робіт.

Таким чином, при проведенні взаєморозрахунків за обсяги виконаних робіт використовуються показники адміністративних витрат підрядника, розраховані виходячи зі структури і обґрунтованих витрат, що склалися в підрядній організації за попередній звітний період (рік), та завантаженості будівельної організації, що пропонуються до виконання, за винятком витрат на збут та інших операційних витрат будівельно-монтажної організації, які не включаються до собівартості будівельно-монтажних робіт.

 

Заступник Міністра І. Соколов

 

КОМЕНТАР

 

З 2009 року в

п. 4.3 ДБН Д.1.1-1-2000 наведено таку вимогу:

«На стадії визначення ціни пропозиції адміністративні витрати визначаються підрядником на підставі

обґрунтованої їх величини і структури, яка склалася у цій організації за попередній звітний період (рік), та завантаженості будівельної організації. Уточнені показники адміністративних витрат, погоджені із замовником на стадії узгодження договірної ціни, використовуються при проведенні взаєморозрахунків за обсяги виконаних робіт. За необхідності уточнення показників адміністративних витрат у процесі будівництва встановлюється договором».

У цьому

листі Мінрегіонбуду описано метод, названий «розрахунково-аналітичним».

З точки зору бухгалтерських стандартів досить дивним виглядає застереження

листа про те, що при розрахунку кошторисного показника адмінвитрат не повинні враховуватися «адміністративні витрати будівельно-монтажної організації, пов’язані з витратами на збут та іншими операційними витратами». Адже і збутові витрати, й інші операційні витрати взагалі не вважаються власне адміністративними витратами. Це зовсім окремі статті бухгалтерського обліку. Судячи з усього, фахівці Мінрегіонбуду про це взагалі не знають.

У коментарі до

листа Мінфіну від 31.08.2010 р. № 31-34010-10-5/22943 (див. газету «Будівельна бухгалтерія», 2010, № 21, с. 6) ми вже вказували на таке: некоректно застосовуючи бухгалтерську термінологію в ДБН Д.1.1-1-2000, фахівці Мінрегіонбуду неабияк заплутали як кошторисників, так і бухгалтерів підприємств-підрядників.

Згідно з

п. 15 П(С)БО 18 при дотриманні певних умов частину адмінвитрат підрядника може бути списано на собівартість контракту (до дебету рахунка 23), а не на витрати звітного періоду.

А

ДБН Д.1.1-1-2000, у свою чергу, визначає адмінвитрати лише як витрати, не включені до собівартості.

У запиті, надісланому до Мінрегіонбуду, запитувалося про те, чи можна при розрахунку

кошторисного показника адмінвитрат брати до уваги ті адмінвитрати, які в попередньому році в бухобліку було списано на собівартість.

Замість того, щоб прямо відповісти на поставлене запитання, чиновники Мінрегіонбуду повідали про те, що в розрахунку не можна використовувати дані про збутові та інші операційні витрати. Але це будь-якому бухгалтеру зрозуміло і без пояснень Мінрегіонбуду.

Загалом, перед нами чергове роз’яснення з розряду «на городі бузина, а в Києві дядько».

Отже, сьогодні ми можемо констатувати, що Мінфін самоусунувся від вирішення проблеми, переадресувавши її Мінрегіонбуду. Той, у свою чергу, відкараскався від проблеми абсолютно безглуздою відпискою.

Що можна порадити фахівцям підприємств-підрядників за обставин, що склалися?

Поки від Мінрегіонбуду не отримано чіткого роз’яс-нення з цієї проблеми, ми б застерегли кошторисників, які визначають кошторисний показник адмінвитрат, від того, щоб брати до уваги ті адмінвитрати, які в минулому році було списано на собівартість підрядних контрактів.

А враховуючи те, що вирішення цієї проблеми може затягтися, головбухам будівельних компаній було б доцільно не користуватися правом, наданим

п. 15 П(С)БО 18, і не відносити адмінвитрати підприємства на собівартість. У такий спосіб головбух, у принципі, позбавить кошторисника від проблеми визначення бази розрахунку кошторисних адмінвитрат на наступний рік.

 

Іван Чалий

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі