Теми статей
Обрати теми

Новини і події

Редакція ББ
Новини

До відома приватних замовників об’єктів будівництва

Як відомо, відповідно до

Закону України «Про планування та забудову територій» від 20.04.2000 р. № 1699-III (далі — Закон № 1699) органи державної влади чи органи місцевого самоврядування, на замовлення яких здійснюється за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів будівництво будівель закладів культури та освіти, фізичної культури і спорту, медичного та оздоровчого призначення, звільнені від пайової участі (внеску) у створення і розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури відповідного населеного пункту1.

1 Див. газету «Будівельна бухгалтерія», 2010, № 14, с. 14.

Водночас

приватні замовники будівництва будівель закладів культури та освіти, медичного та оздоровчого призначення повинні сплачувати внесок на створення і розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населеного пункту, граничний розмір якого не може перевищувати 4 % загальної кошторисної вартості будівництва (реконструкції) об’єкта, а приватні замовники будівництва будівель закладів фізичної культури і спорту — 10 % загальної кошторисної вартості будівництва (реконструкції) об’єкта.

Законом України від 21.10.2010 р. № 2625-VI

унесено зміни до Закону № 1699, спрямовані на створення рівних умов господарювання всіх суб’єктів права власності при будівництві.

Відповідно до внесених змін перелік об’єктів будівництва, замовники яких

звільняються від пайової участі (внеску) у створення і розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населеного пункту, доповнено новими об’єктами — будівлями закладів освіти і культури, фізичної культури і спорту, медичного та оздоровчого призначення. Також зазначені об’єкти вилучено з переліку об’єктів, що регулює граничні розміри пайової участі (внеску) у створення і розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населеного пункту.

Закон від 21.10.2010 р. № 2625-VI

набере чинності 14.01.2011 р.

 

До відома замовників будівництва великих та позакласних мостів

Постановою КМУ від 27.10.2010 р. № 1016

унесено зміни до таких урядових постанов:

«Питання попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що придбаваються за бюджетні кошти» від 09.10.2006 р. № 1404 (далі — постанова № 1404);

«Питання здійснення попередньої оплати робіт (послуг) замовниками будівництва великих та позакласних мостів» від 30.05.2007 р. № 788 (далі — постанова № 788).

Відповідно до вимог

постанови № 1404 замовники здійснюють попередню оплату лише тих товарів, робіт і послуг, які згідно з договорами передбачається поставити, виконати і надати протягом поточного бюджетного року. Винятки з цього правила становили:

— оплата товарів, робіт і послуг, пов’язаних зі створенням уніфікованої телекомунікаційної системи диспетчерського контролю та автоматизованого управління гірничими машинами і технологічними комплексами (УТАС) на вуглевидобувних підприємствах;

— передплата періодичних друкованих видань;

— закупівля матеріалів, конструкцій, виробів та робіт, пов’язаних з підготовкою до фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу стадіонів, аеропортів та другої лінії Головного міського каналізаційного колектора у м. Києві.

Змінами, унесеними

постановою № 1016, до зазначених винятків додано попередню оплату матеріалів, конструкцій, виробів, необхідних для виконання робіт з будівництва великих та позакласних мостів.

Таким чином, замовники можуть передбачати в договорах про закупівлю матеріалів, конструкцій, виробів, необхідних для виконання робіт з будівництва великих та позакласних мостів, попередню оплату

на строк не більше ніж дев’ять місяців без умови обов’язкового виконання таких договорів протягом поточного бюджетного року.

Також змінами до

постанови № 788 уточнено, що замовники будівництва великих та позакласних мостів мають право при укладенні договорів з підрядниками, які здійснюють будівельну діяльність зі спорудження мостів, передбачати попередню оплату (виплату авансу) в обсязі, що не перевищує 60 % вартості річного обсягу робіт з будівництва, на строк не більше ніж дев’ять місяців.

Постанова КМУ від 27.10.2010 р. № 1016

набрала чинності 12.11.2010 р.

 

Класифікація видів цільового призначення земель

Для забезпечення обліку земель за видами їх цільового призначення в державному земельному кадастрі

наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23.07.2010 р. № 548 (далі — наказ № 548) затверджено Класифікацію видів цільового призначення земель, якою визначено розподіл земель на окремі види цільового призначення, що характеризуються власним правовим режимом, екосистемними функціями, видом господарської діяльності, типами забудови, типами особливо цінних об’єктів.

Класифікація застосовується органами державної влади, органами місцевого самоврядування, організаціями, підприємствами, установами для ведення обліку земель та формування звітності щодо земельних ресурсів.

Текст

наказу № 548 розміщено на www.rada. gov.ua.

Наказ № 548

набере чинності 16.02.2011 р.

 

ДПАУ роз’яснила, які органи підприємства є керівними

У

Законі про податок на прибуток, а саме в п. 1.26 і п.п. 5.4.8 Закону, використовується такий термін, як «керівний орган підприємства». Проте чинне законодавство України не містить визначення цього терміна.

У зв’язку з цим ДПАУ у своєму

листі від 24.09.2010 р. № 11969/5/15-0316, проаналізувавши норми Цивільного кодексу України, роз’яснила, що з метою застосування норм Закону про податок на прибуток до керівних органів підприємства належать:

виконавчий орган підприємства;

загальні збори для акціонерних товариств;

наглядові ради підприємств.

Крім того, як випливає з роз’яснень авторів

листа, такий статус можуть мати також і ревізійні комісії (ст. 23 Закону про госптовариства).

 

Затверджено інструкцію про порядок нарахування і сплати ЄСВ

Постановою Пенсійного фонду України від 27.09.2010 р. № 21-5

затверджено Інструкцію про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, що встановлює процедуру нарахування і сплати ЄСВ страхувальниками, визначеними Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010 р. № 2464-VI, нарахування і сплати фінансових санкцій, стягнення заборгованості зі сплати страхових коштів.

Відповідно до положень зазначеної

Інструкції ЄСВ нараховується на суми, визначені як база для його нарахування, не зменшені на суму відрахувань податків, інших обов’язкових платежів, які відповідно до закону сплачуються з цих сум, та на суми утримань, що здійснюються згідно із законом або за договорами позички, придбання товарів і виплат або на інші цілі за дорученням одержувача.

При цьому ЄСВ нараховується на суми, визначені як база для нарахування ЄСВ,

незалежно від джерел їх фінансування, форми, порядку, місця виплати і використання, а також від того, чи виплачено такі суми фактично після їх нарахування до сплати.

ЄСВ підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника.

ЄСВ обчислюється і сплачується виключно

в національній валюті, у тому числі з виплат (доходу), що здійснюються в натуральній формі.

Постанова ПФУ від 27.09.2010 р. № 21-5

набере чинності 01.01.2011 р.

 

Підкориговано Порядок реєстрації трудового договору
 між працівником та фізичною особою

З метою приведення нормативно-правових актів у відповідність до законодавства

наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 14.10.2010 р. № 320 (далі — наказ № 320) унесено зміни до наказу Мінпраці «Про затвердження Форми трудового договору між працівником і фізичною особою та Порядку реєстрації трудового договору між працівником і фізичною особою» від 08.06.2001 р. № 260 (далі — наказ № 260).

Змінами до

наказу № 260 уточнено, що він регулює правовідносини між працівниками та фізичними особами, які використовують найману працю.

Крім того, унесено зміни до тексту трудового договору між працівником та фізичною особою, яка використовує найману працю, згідно з якими

трудовий договір може бути зареєстровано в державній службі зайнятості не лише фізичною особою самостійно, а й уповноваженою нею особою (за нотаріальною довіреністю).

Також

наказом № 320 викладено в новій редакції Порядок реєстрації трудового договору між працівником та фізичною особою. В оновленому Порядку передбачено можливість реєстрації зазначеного трудового договору як фізичною особою, котра використовує найману працю, самостійно, так і уповноваженою нею особою (за нотаріальною довіреністю). Також визначено порядок реєстрації трудового договору в разі відсутності працівника при проведенні такої реєстрації.

Наказ Мінпраці від 14.10.2010 р. № 320

набере чинності з дня офіційного опублікування, крім норми про інформування працівником центру зайнятості Пенсійного фонду про реєстрацію (зняття з реєстрації) такого трудового договору (набере чинності 01.01.2011 р.).

 

Визначено нову типову форму рецензії на звіт про оцінку майна

З метою дотримання єдиних норм та правил оцінювачами-рецензентами, які працюють у державних органах приватизації, при складанні рецензії на звіт про оцінку майна та забезпечення контролю за дотриманням законодавства про оцінку майна і професійну оціночну діяльність суб’єктами оціночної діяльності у процесі здійснення ними практичної оціночної діяльності наказом

Фонду державного майна України від 27.10.2010 р. № 1574 затверджено типову форму рецензії на звіт про оцінку майна та рекомендації щодо її заповнення.

Департаменту інформаційних технологій, моніторингу та прогнозування доручено до 01.01.2011 р. привести автоматизовану підсистему «Рецензент», що використовується для рецензування звітів суб’єктів оціночної діяльності, у відповідність до нової типової форми рецензії на звіт про оцінку майна.

Також визнано таким, що втратив чинність,

наказ ФДМУ від 03.08.2007 р. № 1291, яким було затверджено типові форми, які застосовувалися при рецензуванні звіту про оцінку майна.

Наказ від 27.10.2010 р. № 1574

набрав чинності 27.10.2010 р.

 

ВРУ відмовилася затвердити пільги зі сплати ПДВ для інвестпроектів у Криму

Верховна Рада України 18.11.2010 р. під час вечірнього засідання прийняла у другому читанні та в цілому проект Податкового кодексу України за редакцією Кабінету Міністрів України. Але! Вона відмовилася підтримати пропозицію внести до розділу XIX «Перехідні положення» проекту Податкового кодексу норму про запровадження пільги на сплату ПДВ на п’ять років під час реалізації інвестиційних проектів в Автономній Республіці Крим.

Норма пропонувала тимчасово, протягом п’яти років з моменту реєстрації в установленому порядку інвестиційних проектів, звільнити від обкладення ПДВ операції з увезення на територію України обладнання та комплектуючих, що застосовуються для реалізації таких інвестпроектів.

Як заявив з парламентської трибуни голова Комітету з податкової та митної політики Віталій Хомутинник, зазначену вище норму передбачається запровадити і врегулювати шляхом прийняття окремого закону.

 

Джерело: http://building.ua 

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі