Теми статей
Обрати теми

Відкриваємо рахунок для філії

Редакція ББ
Стаття

Відкриваємо рахунок для філії

Андрій Чибісов, консультант

 

Галузь будівництва розвивається, і багато підприємств, зайнятих у будівельній індустрії, відкривають відокремлені підрозділи в обласних центрах та містах обласного підпорядкування.

Які особливості відкриття рахунка в банку для філії?

Чи потрібно повідомляти про відкриття банківських рахунків відокремлених підрозділів? Якщо так, то яку податкову інспекцію повідомляти: за місцем реєстрації філії чи головного підприємства? Хто це має робити: головне підприємство, відокремлений підрозділ чи банк?

 

ДОКУМЕНТИ СТАТТІ

Закон № 1251

— Закон України «Про систему оподаткування» від 25.06.1991 р. № 1251-XII.

Інструкція № 492

— Інструкція про порядок відкриття, використання та закриття рахунків у національній та іноземних валютах, затверджена постановою НБУ від 12.11.2003 р. № 492.

Порядок № 306

— Порядок подання податковим органам Повідомлення про відкриття (закриття) рахунків у фінансових установах, затверджений наказом ДПАУ від 01.08.2001 р. № 306.

 

Документи для відкриття рахунка

Насправді не важливо, яке підприємство (будівельне чи небудівельне) відкриває для своєї філії рахунок у банку. Процедура відкриття рахунків єдина для всіх юридичних осіб.

Інструкцією № 492

передбачено, що головне підприємство (або філія) подає до банку основний пакет документів і додатковий пакет для філії.

Якщо підприємство вперше відкриває рахунок у цьому банку, воно подає такі документи:

заяву про відкриття поточного рахунка (додаток 1 до Інструкції № 492), підписану керівником юридичної особи чи іншою уповноваженою на це особою;

копію свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи, засвідчену органом, що видав свідоцтво, або нотаріально чи підписом уповноваженого працівника банку;

копію зареєстрованих установчих документів, засвідчену органом, що здійснив реєстрацію, або нотаріально;

копію довідки про внесення юридичної особи до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України, засвідчену органом, що видав довідку, або нотаріально чи підписом уповноваженого працівника банку;

копію документа, що підтверджує взяття юридичної особи на облік в органі державної податкової служби, засвідчену органом, що видав документ, або нотаріально чи підписом уповноваженого працівника банку;

картку зі зразками підписів та відбитку печатки (додаток 2 до Інструкції № 492), засвідчену нотаріально. До картки включаються зразки підписів осіб, яким надано право розпорядження рахунком та підписання розрахункових документів;

копії документів, що підтверджують реєстрацію юридичної особи у фондах соціального страхування та Пенсійному фонді, засвідчені органами, які їх видали, або нотаріально чи підписом уповноваженого працівника банку.

Крім основних документів, що подаються до банку юридичною особою, при відкритті поточного рахунка відокремленого підрозділу підприємство, яке не має рахунків у цьому банку,

додатково подає такі документи:

клопотання юридичної особи до банку, в якому відкривається поточний рахунок відокремленого підрозділу, про відкриття рахунка із зазначенням номера поточного рахунка юридичної особи та назви банку, в якому його відкрито, а також інформації про те, чи є відокремлений підрозділ платником страхових внесків;

копію положення про відокремлений підрозділ, засвідчену нотаріально чи юридичною особою, яка створила відокремлений підрозділ;

копію довідки про внесення відокремленого підрозділу до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України, засвідчену органом, що видав довідку, або нотаріально чи підписом уповноваженого працівника банку (при цьому довідка головного підприємства не подається);

копію документа, що підтверджує взяття відокремленого підрозділу на облік в органі державної податкової служби за місцезнаходженням цього підрозділу, засвідчену органом, що видав документ, або нотаріально чи підписом уповноваженого працівника банку;

картку зі зразками підписів та відбитку печатки, засвідчену нотаріально або підписом керівника юридичної особи, до складу якої входить відокремлений підрозділ. До картки включаються зразки підписів уповноважених осіб підрозділу, яким згідно із законодавством України та відповідними документами юридичної особи надано право розпорядження рахунком та підпису розрахункових документів.

Якщо філія «повністю самостійна», тобто має окремий баланс, здійснює розрахунки з оплати праці та є платником страхових внесків, то додатково подаються копії документів, що підтверджують її реєстрацію в Пенсійному фонді України та фондах соціального страхування. Ці копії має бути засвідчено або органами, що їх видали, або нотаріально чи підписом уповноваженого працівника банку.

 

Інформуванняподаткової інспекції

Податкові органи мають бути поінформовані про відкриття рахунків, у тому числі тих, що відкриваються для філій. Поінформувати їх може як платник податків, який відкрив рахунок, так і відділення банку.

Процедуру інформування передбачено

ст. 5 Закону № 1251 і Порядком № 306.

Відповідно до

ст. 5 Закону № 1251 фінансові установи зобов’язані надсилати повідомлення про відкриття або закриття рахунка платника податків та зборів (обов’язкових платежів) — юридичної особи, у тому числі відкритого через його відділення підрозділу до органу державної податкової служби, в якому платник податків перебуває на обліку, у триденний строк з дня відкриття/закриття рахунків (включаючи день відкриття/закриття).

Повідомлення (

додаток 1 до Порядку № 306) подається протягом трьох робочих днів з дня відкриття або закриття рахунка у фінансовій установі (включаючи день відкриття):

— суб’єктом господарювання особисто або надсилається поштою на адресу відповідного державного податкового органу з повідомленням про вручення

або

— фінансовою установою надсилається поштою з повідомленням про вручення на адресу відповідного органу державної податкової служби, в якому суб’єкт господарювання перебуває на обліку як платник податків та зборів (обов’язкових платежів).

Зауважимо, що банк обов’язково дотримає вимоги

Закону № 1251 і у триденний строк повідомить податковий орган про відкриття рахунка, а податковий орган відповідно поставить рахунок на облік.

В усталеній практиці, якщо клієнт хоче, щоб його рахунок запрацював «терміново-терміново», він сам бере в банку та подає до податкового органу Повідомлення про відкриття рахунка. І сам приносить до банку корінець Повідомлення з позначкою податкової інспекції.

У будь-якому разі до того, як банк отримає з податкового органу Повідомлення про взяття рахунка на облік, на рахунку можуть здійснюватися тільки операції зарахування коштів. Повною мірою («на надходження» і «на витрачання») рахунок «запрацює» лише після отримання банком Повідомлення про відкриття рахунка з позначкою про взяття рахунка на облік податковим органом.

Який податковий орган повідомляти, залежить від «ступеня самостійності» відокремленого підрозділу. Якщо філія — самостійний платник податків та зборів, має самостійний баланс, наділена широкими повноваженнями, то про відкриття рахунка повідомляється податковий орган за місцем реєстрації філії.

Якщо відокремлений підрозділ виконує представницькі функції та не є самостійним платником податків та зборів, то про відкриття банківського рахунка повідомляється податковий орган за місцем реєстрації головного підприємства.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі