Теми статей
Обрати теми

Новини і події

Редакція ББ
Новини

Продовжено дію деяких пільг у будівельній галузі

Законом України від 09.09.2010 р. № 2504-VІ

унесено зміни до Закону України «Про запобігання впливу світової фінансової кризи на розвиток будівельної галузі та житлового будівництва» від 25.12.2008 р. № 800-VI (далі  Закон № 800), якими, зокрема, продовжено до 01.01.2013 р. дію пільгового кредитування кредитно-фінансовими установами суб’єктів господарської діяльності, які здійснюють будівництво (забудовників), для будівництва житла та інших об’єктів будівництва під заставу цінних паперів, майнових прав та інших активів.

При цьому змінами встановлено, що

різниця, яка виникає між ставкою за вказаними пільговими кредитами та поточною ринковою ставкою, компенсується за рахунок державного бюджету і не може більше ніж на два відсотки перевищувати рівень облікової ставки НБУ.

Крім того, змінами передбачено фінансування Державною іпотечною установою операцій комерційних банків у частині надання громадянам іпотечних кредитів на завершення будівництва житла за рахунок поповнення у 2011 році їх статутного капіталу.

Джерелами поповнення статутного капіталу можуть бути, зокрема, облігації внутрішньої державної позики, що передаються Мінфіном до статутного капіталу Державної іпотечної установи та можуть придбаватися комерційними банками та іншими суб’єктами господарювання за номінальною вартістю з дохідністю в розмірі облікової ставки на строк їх обігу.

Також продовжено дію положення

Закону № 800 (але не більше ніж на 12 місяців з дня набуття чинності Законом № 2504), відповідно до якого можливе розірвання фізичними та юридичними особами договорів, результатом яких є передача забудовниками завершеного об’єкта (частини об’єкта) житлового будівництва.

Крім того,

призупинено до 01.01.2013 р. дію норми Закону України «Про планування та забудову територій» від 20.04.2000 р. № 1699-III про встановлення граничного строку сплати пайового внеску замовника у створення і розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населеного пункту (не більше одного місяця після прийняття об’єкта містобудування в експлуатацію).

Закон від 09.09.2010 р. № 2504-VІ

набрав чинності 01.10.2010 р.

 

Держфінмоніторинг затвердив порядок проведення перевірок

Наказом Держфінмоніторингу України від 21.07.2010 р. № 120

затверджено Порядок проведення перевірок Державним комітетом фінансового моніторингу України суб’єктів первинного фінансового моніторингу1 (далі  Порядок).

1 Докладніше про те, які фіноперації можуть викликати підозру, які суб’єкти уповноважені на їх виявлення та чим може загрожувати суб’єктам господарювання здійснення таких операцій, див. у статті на с. 33 цього номера.

Дія цього

Порядку поширюється на таких суб’єктів первинного фінансового моніторингу (далі  СПФМ):

— еквайрингові та клірингові установи;

— біржі, крім фондових, товарних та інших бірж, що провадять фінансові операції з товарами;

— суб’єктів підприємницької діяльності, які надають посередницькі послуги під час здійснення операцій з купівлі-продажу нерухомого майна;

— фізичних осіб  підприємців та юридичних осіб, які провадять фінансові операції з товарами (виконують роботи, надають послуги) за готівку,

за умови, що сума такої фінансової операції дорівнює чи перевищує 150 тис. грн. або дорівнює чи перевищує суму в іноземній валюті, еквівалентну 150 тис. грн.

Зазначеним

Порядком передбачається, що Держфінмоніторинг має право здійснювати планові та позапланові перевірки.

Планова перевірка

СПФМ та/або його відокремленого підрозділу проводиться не частіше одного разу на рік. Про проведення планової перевірки СПФМ та/або його відокремлений підрозділ має бути попередньо письмово повідомлено Держфінмоніторингом. Починається планова перевірка не раніше ніж через десять календарних днів з дати отримання СПФМ повідомлення про її проведення.

Позапланова перевірка

може проводитись за наявності хоча б однієї з таких підстав:

— письмового повідомлення органів державної влади та/або місцевого самоврядування про ознаки порушення СПФМ та/або його відокремленим підрозділом вимог законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму;

— виявлення за результатами невиїзної перевірки фактів порушення СПФМ та/або його відокремленим підрозділом вимог законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму;

— на виконання судових рішень та на вимогу правоохоронних органів;

— з ініціативи Держфінмоніторингу в разі безпосереднього виявлення ним ознак порушення СПФМ та/або його відокремленим підрозділом вимог законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму під час його діяльності;

— виявлення Держфінмоніторингом нових документів (обставин), що не були (не могли бути) відомі під час проведення планової перевірки та які можуть вплинути на висновки за результатами планової перевірки;

— необхідність перевірки виконання СПФМ законних вимог посадових осіб Держфінмоніторингу стосовно усунення ним порушень закону.

Повторна перевірка питань, що перевірялись раніше, здійснюється лише за рішенням суду та за постановою слідчого у кримінальній справі.

За результатами планових та позапланових перевірок робоча група складає

у двох примірниках Акт перевірки дотримання вимог законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму (далі  Акт перевірки). До примірника Акта перевірки Держфінмоніторингу обов’язково додаються матеріали перевірки  копії документів, витяги з документів, належним чином засвідчені СПФМ та/або його відокремленим підрозділом, пояснення, протоколи та інші документи згідно з переліком, зазначеним в Акті перевірки.

Інформація, що міститься в Акті перевірки,

не підлягає розголошенню працівниками Держфінмоніторингу чи його регіонального відділу, яким вона стала відома, а сам Акт та матеріали перевірки не підлягають передачі юридичним чи фізичним особам, а також іншим органам, за винятком випадків, передбачених законом. Не допускається викладати в Акті перевірки припущення та факти, не підтверджені документально.

Крім того,

Порядок регламентує обов’язки СПФМ:

допустити робочу групу до приміщень, у яких СПФМ та/або його відокремлений підрозділ здійснює свою діяльність;

— підтвердити повноваження керівника СПФМ та/або його відокремленого підрозділу (або осіб, які виконують їх обов’язки) відповідними документами;

— поставити на першому примірнику Посвідчення підпис із зазначенням прізвища, ініціалів, посади та дати отримання другого примірника Посвідчення, повернути перший примірник Посвідчення керівнику робочої групи;

— забезпечити робочій групі

необхідні умови для проведення перевірки;

надавати робочій групі документи, копії документів, витяги з документів, необхідних для проведення перевірки;

— надавати письмові пояснення керівнику робочої групи;

— підписати та скріпити печаткою СПФМ та/або його відокремленого підрозділу паперову копію електронного документа або підписати Акт огляду електронного документа.

Наказ

набрав чинності 18.09.2010 р.

 

Програму «Доступне житло» взято під патронат Президента

Президент України Віктор Янукович узяв під особистий контроль реалізацію програми «Доступне житло», розпочату його попередником. Унаслідок цього місцеві органи влади в усій Україні вже виділили безкоштовно 2,2 га землі для будівництва будинків за цією програмою.

Як розповіли на прес-конференції журналістам представники Мінрегіонбуду, на виділеній землі планується побудувати до 590 житлових об’єктів, у тому числі індивідуального будівництва. Комунікації до ділянок підводитимуться у 2011 році за рахунок органів місцевого самоврядування. Частина вартості такого житла компенсуватиметься державою.

На сьогодні в бюджеті 2011 року на реалізацію програми заплановано виділити 390 млн грн.

Джерело: www.biz.liga.net

 

Проект Податкового кодексу передбачає скасування ПДВ на низку будробіт

«Новий проект Податкового кодексу включає положення про скасування податку на додану вартість (ПДВ) на будівельно-монтажні роботи на об’єктах, що споруджуються за програмою будівництва доступного житла або за держкошти»,  повідомив заступник міністра регіонального розвитку та будівництва Дмитро Ісаєнко на прес-конференції у Києві 15.09.2010 р.

«Наступного року, крім добудовування старих об’єктів, ми плануємо розпочати будівництво нових. Тому ми внесли пропозицію про те, щоб з будівельно-монтажних робіт з будівництва доступного житла і житла, що будується за державні кошти, зняти податок на додану вартість. Ця пропозиція пройшла, вона є у проекті Податкового кодексу. І в разі прийняття Кодексу з наступного року на цих об’єктах ПДВ ми не сплачуватимемо»,  зазначив він.

 

Будівельні ліцензії хочуть зробити безстроковими

Як повідомляє прес-служба Держкомпідприємництва (

www.dkrp.gov.ua), розроблений Держкомпідприємництва проект відповідної урядової постанови «Про затвердження Порядку ліцензування господарської діяльності в будівництві» пройшов погодження з відповідними міністерствами та відомствами. Після правового висновку Мін’юсту документ буде передано на розгляд Кабінету Міністрів.

Проектом передбачено, що

перша ліцензія на здійснення будівельної діяльності видаватиметься на 5 років (замість нинішніх трьох), після чого, за умови чіткого дотримання ліцензіатом вимог, вона подовжуватиметься безстроково. Сам строк отримання ліцензії зменшиться з 27 до 10 днів.

Документом також пропонується

ліквідувати постійно діючий консультативно-дорадчий орган, створений Держархбудінспекцією,  Ліцензійну комісію . Нагадаємо, що поки ці обидві структури беруть участь у розгляді документів підприємців, поданих на отримання ліцензії, що істотно ускладнює та затягує процедуру. Після скорочення Ліцензійної комісії документи розглядатиме лише орган ліцензування  Держархбудінспекція. Таким чином буде знято ще один бар’єр для отримання ліцензії та скорочення строків для її видачі.

Крім цього, Держкомпідприємництва в розробленому ним документі приділив увагу і захисту прав підприємця. Так,

постанова встановлює вимоги щодо обов’язковості запрошення ліцензіата (його уповноваженого представника) на розгляд питань щодо анулювання ліцензії, призупинення її дії, винесення рішення про усунення порушень, пов’язаних з дотриманням ліцензійних умов.

 

Кількість будівельних робіт, що ліцензуються, планується істотно скоротити

Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва

погодив наказ Міністерства регіонального розвитку та будівництва України, що запроваджує нові ліцензійні умови для будівельників. Зокрема, відповідно до цього наказу кількість видів будівельних робіт, що підлягають ліцензуванню, планується істотно скоротити і залишити тільки близько ста видів робіт, що ліцензуються.

Наказ, що запроваджує нові ліцензійні умови, набере чинності після державної реєстрації в Мін’юсті.

 

Держкомзем визначився з порядком перевірки землевпорядників

4 жовтня 2010 року

набрав чинності Порядок контролю за дотриманням Ліцензійних умов провадження господарської діяльності щодо проведення робіт із землеустрою, землеоцінних робіт.

Перевірки здійснюються на підставі наказу керівника Держкомзему чи його заступника. Для проведення перевірки оформляється

спеціальне посвідчення, що підписується керівником Держкомзему або його заступником, з проставлянням відбитку печатки Держкомзему.

Планові перевірки

проводитимуться не частіше 1 разу на п’ять років. Про проведення перевірки можна буде дізнатися або з належного до розміщення на сайті Держкомзему річного плану перевірок, або з письмового повідомлення, що надсилається не пізніше 10 днів до початку перевірки.

Тривалість планової перевірки становить

15 робочих днів (для суб'єктів малого підприємництва  5 робочих днів).

Позапланові перевірки

будуть коротшими  до 10 робочих днів (для суб'єктів малого підприємництва  2 робочі дні).

За результатами перевірки залежно від ситуації може бути складено 6 різних видів актів. На підставі цих актів, у разі виявлення порушень, Держкомзем має право у 5-денний строк видати розпорядження про усунення порушень (строк для усунення  30 днів) або прийняти у 10-денний строк рішення про анулювання ліцензії.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі