Теми статей
Обрати теми

Новини і події

Редакція ББ
Новини

Держкомпідприємництва наполягає: юридичні особи можуть
 формувати статутний фонд земельними ділянками

У

листі від 19.05.2010 р. № 6309 Комітет ще раз нагадав, що право користування землею може бути внеском до статутного фонду товариства (див. також лист від 14.04.2010 р. № 4636). Виняток становлять земельні ділянки:

— призначені для ведення товарного сільгоспвиробництва;

— виділені в натурі (на місцевості) для ведення особистого селянського господарства (

крім ділянок з таким самим цільовим призначенням, але придбаних на інших підставах, ніж виділення в натурі).

Документом, що підтверджує внесення землі або права на землю до статутного фонду товариства, може бути

акт приймання-передачі до статутного фонду товариства земельної ділянки або права користування земельною ділянкою.

 

Забудовник залучає кошти для будівництва не з ФФБ:
 як йому скласти проектну декларацію

Згідно зі

ст. 2 Закону України від 19.06.2003 р. № 978-IV проектна декларація — це документ, що має містити, зокрема, інформацію про управителя фонду фінансування будівництва (ФФБ).

На цій підставі Держархбудінспекція в

листі від 08.09.2010 р. № 26-16-5279 знову дійшла висновку, що відсутність у проектній декларації даних про управителя коштів ФФБ є підставою для відмови в її реєстрації в органах держархбудконтролю. Отже, заявник не зможе отримати дозвіл на виконання будівельних робіт (див. також лист від 16.03.2010 р. № 12-1416 // «Будівельна бухгалтерія», 2010, № 8, с. 7).

 

Парламент удосконалює систему державної реєстрації юридичних осіб

Законом України від 23.09.2010 р. № 2555-VI

унесено зміни до деяких законодавчих актів України щодо створення єдиної системи державної реєстрації юридичних осіб.

Так, змінами встановлено, що

державна реєстрація господарських товариств, товарних бірж, колективних сільськогосподарських підприємств, інформаційних агентств, навчальних закладів, кооперативів, аварійно-рятувальних служб, об’єднань фінансових установ, об’єднань співвласників багатоквартирного будинку, фермерських господарств здійснюється в порядку, установленому Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців» від 15.05.2003 р. № 755-IV (далі — Закон № 755).

Державна реєстрація

припинення зазначених суб’єктів, а також унесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців відомостей про об’єднання громадян та адвокатські об’єднання здійснюються в порядку, установленому Законом № 755.

Органи, що здійснюють державну реєстрацію фермерських господарств до прийняття зазначеного

Закону (виконавчі комітети міських, районних у містах рад або в районних, районних міст Києва та Севастополя державних адміністраціях), мають передати матеріали щодо їх державної реєстрації до органів державної реєстрації юридичних осіб.

Крім того, змінами, унесеними до

Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» від 12.07.2001 р. № 2664-III, уточнено, що:

— юридична особа, яка має намір надавати фінансові послуги, зобов’язана звернутися до відповідного органу державного регулювання ринків фінансових послуг протягом 30 календарних днів з дати державної реєстрації для включення її до Державного реєстру фінансових установ;

— унесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців

запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи, що є фінансовою установою, здійснюється на підставі витягу про її виключення з Державного реєстру фінансових установ за формою, установленою відповідним органом державного регулювання ринків фінансових послуг, та інших документів, перелік яких установлено Законом № 755.

Закон від 23.09.2010 р. № 2555-VI

набере чинності через шість місяців з дня офіційного опублікування.

 

Печатку незабаром можна буде отримувати
без дозволу МВС, а надалі — за бажанням

Дозвіл на виготовлення печаток і штампів буде скасовано. Держкомпідприємництва погодив відповідний проект постанови Кабміну

, розроблений МВС. Відповідну інформацію розміщено на сайті Комітету (www.dkrp.gov.ua).

Також Держкомпідприємництва розробив і погодив у міністерствах та відомствах

законопроект про скасування обов’язковості печаток. Він передбачає, що печатки матимуть виключно інформаційний характер, а не дозвільний, і використовуватимуться за бажанням підприємця.

На думку Комітету, сьогодні, коли є доступ до Єдиного держреєстру юридичних осіб та підприємців, перевірити легальність суб’єкта можна через Інтернет навіть не виходячи з будинку. Тому

печатка перетворюється на зайвий фінансовий тягар для підприємців.

 

Проект Податкового кодексу прийнято в першому читанні:
 чого слід очікувати від доопрацьованого документа

07.10.2010 р.

Верховна Рада України прийняла в першому читанні доопрацьований Кабміном проект Податкового кодексу України, зареєстрований за № 7101-1 (далі — проект ПК).

Прийнятий у першому читанні

проект ПК подано до профільного комітету парламенту для підготовки до другого читання та внесення поправок, запропонованих під час його обговорення.

Зокрема, за результатами розгляду

проекту ПК у першому читанні визнано незаконною норму, що встановлює ставку єдиного податку для підприємців, які здійснюють господарську діяльність не за місцем державної реєстрації або на всій території України , на рівні 1500 грн.

Тому однією з поправок, яку буде внесено до

проекту ПК перед другим читанням, є зменшення ставки єдиного податку для зазначених вище підприємців з 1500 до 600 грн.

Крім того, укотре обіцяють підкоригувати умови, передбачені для застосування спрощеної системи оподаткування. Найімовірніше, ідеться про

коригуваннях в переліку заборонених для «спрощених» підприємців видів діяльності.

Також у

ПК мають з’явитися норми, що зобов’язують працівників органів ДПС приймати будь-які декларації та встановлюють їх відповідальність за неприйняття звітності.

Серед інших поправок можна виділити збереження банківської таємниці. Так, ініціатори цієї пропозиції наполягають на тому, щоб банки, виступаючи податковими агентами щодо утримання ПДФО з процентних нарахувань за депозитами, передавали до податкових органів інформацію лише про загальну суму нарахувань та утриманого ПДФО, не надаючи інформації щодо окремих фізичних осіб.

На деякий час може бути продовжено дію ринкового збору та фіксованого податку для підприємців.

Можливо, буде переглянуто так званий механізм автоматичного відшкодування ПДВ.

 

Зміни у Положенні про Держфінмоніторинг

Постановою КМУ від 13.09.2010 р. № 832

викладено у новій редакції Положення про Державний комітет фінансового моніторингу України (далі — Положення), затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 31.01.2007 р. № 100.

Згідно з унесеними змінами Держфінмоніторинг

забезпечує реалізацію державної політики у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму.

Крім фінансових операцій, що

підлягають фінансовому моніторингу, Держфінмоніторинг має збирати, обробляти та аналізувати інформацію про інші фінансові операції або інформацію, що може бути пов’язана з підозрою у легалізації (відмиванні) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванні тероризму.

До переліку обов’язків Держфінмоніторингу відповідно до покладених на нього завдань додано нові обов’язки, зокрема:

подання щороку в березні звіту про стан запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму;

— здійснення регулювання та нагляду за діяльністю суб’єктів первинного фінансового моніторингу (далі — СПФМ);

— забезпечення ведення обліку інформації про фінансові операції, що

підлягають фінансовому моніторингу, узагальнених та додаткових матеріалів, наданих правоохоронним органам, а також процесуальних рішень, прийнятих за результатами їх розгляду правоохоронними органами, інформації про результати досудового слідства та постановлених судових рішень, інформації про конфісковані активи;

— визначення та затвердження за погодженням із суб’єктами державного фінансового моніторингу критеріїв ризиків;

— установлення кваліфікаційних вимог до осіб, які призначаються відповідальними за проведення внутрішнього фінансового моніторингу.

Держфінмоніторинг може безоплатно

одержувати в установленому законодавством порядку від органів виконавчої влади, правоохоронних органів, Національного банку, органів місцевого самоврядування, суб’єктів господарювання, підприємств, установ та організацій інформацію (довідки, копії документів), необхідну для виконання покладених на нього завдань, у тому числі інформацію, що становить банківську або комерційну таємницю, одержувати від СПФМ інформацію, у тому числі ту, що становить банківську або комерційну таємницю, про фінансові операції, які стали об’єктом фінансового моніторингу, та пов’язані з ними операції (навіть у разі коли учасником таких фінансових операцій є нерезидент), а також приймати рішення про зупинення видаткових операцій на рахунках осіб на строк до п’яти робочих днів. Суттєво розширено права Держфінмоніторингу у межах міжнародного співробітництва.

Постанова

КМУ від 13.09.2010 р. № 832 набрала чинності 16.09.2010 р.

 

Прийнято новий Закон про Кабмін

Законом України «Про Кабінет Міністрів України» від 07.10.2010 р. № 2591-VI

визначено нові організацію, повноваження та порядок діяльності Кабінету Міністрів України.

Уряду протягом трьох місяців з дня опублікування цього

Закону доручено привести свої нормативно-правові акти у відповідність до Конституції України та цього Закону, а також прийняти нормативно-правові акти, що випливають з нього.

Також визнано таким, що втратив чинність,

Закон України «Про Кабінет Міністрів України» від 16.05.2008 р. № 279-VI.

Закон

від 07.10.2010 р. № 2591-VI набув чинності 13.10.2010 р.

 

Скасовано вимоги щодо надання податкових та інших роз’яснень

Постановою КМУ від 12.10.2010 р. № 917

вирішено скасувати урядову постанову «Про надання податкових та інших роз’яснень» від 27.01.2010 р. № 86, якою було встановлено, що ДПАУ, Держмитслужба, Пенсійний фонд та фонди соцстраху повинні надавати податкові роз’яснення та роз’яснення з питань загальнообов’язкового державного соціального страхування платникам податків, зборів (обов’язкових платежів), іншим зацікавленим особам щодо офіційного розуміння окремих положень законодавства виключно у вигляді узагальнюючих податкових роз’яснень.

Постанова від 12.10.2010 р. № 917

набрала чинності 19.10.2010 р.

 

Уточнено терміни та розмір виплати заробітної плати

Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо термінів виплати заробітної плати» від 23.09.2010 р. № 2559-VІ

унесено зміни до ст. 115 Кодексу законів про працю України, якими уточнено терміни та розмір виплати заробітної плати.

Згідно зі змінами заробітна плата виплачується працівникам регулярно в робочі дні у терміни, установлені колективним договором або нормативним актом роботодавця, погодженим з виборним органом первинної профспілкової організації чи іншим уповноваженим на представництво трудовим колективом органом (а за відсутності таких органів — представниками, обраними та уповноваженими трудовим колективом), але

не рідше двох разів на місяць через проміжок часу, що не перевищує шістнадцяти календарних днів, і не пізніше семи днів після закінчення періоду, за який здійснюється виплата.

При цьому розмір заробітної плати за першу половину місяця визначається колективним договором або нормативним актом роботодавця, погодженим з виборним органом первинної профспілкової організації чи іншим уповноваженим на представництво трудовим колективом органом (а за відсутності таких органів — представниками, обраними та уповноваженими трудовим колективом

), але не менше оплати за фактично відпрацьований час із розрахунку тарифної ставки (посадового окладу) працівника.

Аналогічні зміни внесено й до

Закону України «Про оплату праці» від 24.03.1995 р. № 108/95-ВР.

Закон від 23.09.2010 р. № 2559-VІ набере чинності 20.11.2010 р.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі