Теми статей
Обрати теми

Новини і події

Редакція ББ
Новини

ВРУ ухвалила законопроект щодо подовження терміну дії заходів підтримки будівництва житла

На офіційному веб-сайті Верховної Ради України 09.09.2010 р. з’явилося таке повідомлення.

Пунктом 4 частини 1 статті 3 Закону «Про запобігання впливу світової фінансової кризи на розвиток будівельної галузі та житлового будівництва»

до 01.01.2012 р. встановлена заборона на розірвання фізичними та юридичними особами будь-яких договорів, результатом яких є передача забудовниками завершеного об'єкта (частини об'єкта) житлового будівництва за умови, що за такими договорами здійснено оплату 100 % вартості об'єкта (частини об'єкта) житлового будівництва, крім випадків, якщо таке розірвання здійснюється за згодою сторін. При цьому визначено, що ця заборона не застосовується, якщо визначений термін прийняття в експлуатацію об'єкта будівництва переноситься більше ніж на 18 місяців.

Прийнятим законодавчим актом продовжено термін дії такої заборони

до 01.01.2013 р. Ця заборона не застосовується, якщо визначений термін прийняття в експлуатацію об’єкта будівництва переноситься більш ніж на 12 місяців із дня прийняття цього Закону.

Згідно із документом, договори оренди землі, укладені до набрання чинності цим

Законом на земельні ділянки державної або комунальної власності, призначені для будівництва багатоквартирних житлових будинків (у тому числі із вбудовано-прибудованими приміщеннями), підлягають поновленню на тих самих умовах, що були передбачені цими договорами, на строк, необхідний для введення об’єкта в експлуатацію. Укладення додаткової угоди про поновлення договору оренди землі здійснюється орендарем і уповноваженим керівником органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування без прийняття рішення органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування про поновлення договору оренди землі. Додаткова угода до договору оренди землі про його поновлення має бути укладена сторонами у десятиденний строк після подачі заяви забудовником. Відмова, зволікання та бездіяльність з укладенням додаткової угоди до договору оренди землі можуть бути оскаржені до суду.

Фінансування операцій комерційних банків у частині надання громадянам іпотечних кредитів на завершення будівництва житла, що здійснюється відповідно до чинного законодавства, провадиться Державною іпотечною установою за рахунок поповнення у 2011 році їх статутного капіталу. При цьому джерелами поповнення статутного капіталу можуть бути, зокрема, облігації внутрішньої державної позики, які передаються Міністерством фінансів України до статутного капіталу Державної іпотечної установи і можуть викуповуватися комерційними банками та іншими суб'єктами господарювання за номінальною вартістю з дохідністю в розмірі облікової ставки на строк їх обігу.

Відповідний законопроект зареєстровано за № 6687.

Джерело: www/portal.rada.gov.ua

 

Затверджено Тимчасовий порядок присвоєння кадастрового номера земділянці

Відповідно до змін, унесених

Законом України від 05.03.2009 р. № 1066-VI до Земельного кодексу України, в угодах про перехід права власності на земельну ділянку серед іншого має обов'язково зазначатися кадастровий номер земельної ділянки.

Іншими змінами в

ЗКУ, внесеними Законом України від 05.11.2009 р. № 1702-VI, установлено, що істотною умовою договору, що передбачає придбання права власності на жилий будинок, будівлю або споруду, також є кадастровий номер земельної ділянки, право на який переходить у зв'язку з придбанням права власності на ці об'єкти.

Свого часу з метою реалізації положень згаданих законів

наказом Держкомзему від 15.02.2010 р. № 168 було затверджено Порядок присвоєння кадастрових номерів земельним ділянкам. Але у зв'язку з тим, що зазначений нормативно-правовий акт не подавався на реєстрацію до Мін'юсту, хоча підлягав державній реєстрації, його було скасовано наказом Держкомзему від 14.05.2010 р. № 370.

Постановою КМУ від 18.08.2010 р. № 749

затверджено Тимчасовий порядок присвоєння кадастрового номера земельній ділянці, метою якого є забезпечення проведення державної реєстрації земельних ділянок у період до законодавчого врегулювання питань ведення державного земельного кадастру та який визначає процедуру присвоєння кадастрового номера земельній ділянці та внесення відповідних даних до державного реєстру земель.

Так в Україні створюється єдина система присвоєння кадастрового номера земельній ділянці.

Кадастровий номер присвоюється земельній ділянці

незалежно від форми власності. У разі переходу права власності на земельну ділянку від однієї особи до іншої, виникнення інших, крім права власності, речових прав на земельну ділянку, зміни речових прав на земельну ділянку кадастровий номер не змінюється.

У разі розділення або об'єднання земельній ділянці присвоюється новий кадастровий номер.

При цьому попередній кадастровий номер отримує статус архівного і надалі не використовується.

Плата за присвоєння

кадастрового номера земельній ділянці не справляється.

Визначення і присвоєння кадастрового номера земельній ділянці

здійснюють територіальні органи Держкомзему.

Постанова КМУ від 18.08.2010 р. № 749

набуде чинності 01.01.2011 р.

 

Держкомзем про укладання договору іпотеки

За інформацією, розміщеною на офіційному сайті Держкомзему, цим держорганом надано роз’яснення щодо особливостей укладання договору іпотеки.

Зокрема, Держкомзем нагадує, що згідно з вимогами

ст. 18 Закону України «Про іпотеку», однією з істотних умов договору іпотеки є опис предмета іпотеки, достатній для його ідентифікації, та/або його реєстраційні дані. При іпотеці земельної ділянки має зазначатися її цільове призначення.

Так,

ч. 1 ст. 79 Земельного кодексу України встановлено, що земельна ділянка — це частина земної поверхні з установленими межами, певним місцем розташування, з визначеними щодо неї правами.

Відповідно до

Закону України «Про іпотеку», іпотека — вид забезпечення виконання зобов'язання нерухомим майном, що залишається у володінні та користуванні іпотекодавця, згідно з яким іпотекодержатель має право в разі невиконання боржником забезпеченого іпотекою зобов'язання одержати задоволення своїх вимог за рахунок предмета іпотеки переважно перед іншими кредиторами цього боржника у порядку, встановленому цим Законом. Тобто іпотека передбачає відчуження земельної ділянки у випадку неповернення боргу власником заставленого нерухомого майна.

Також

Законом України «Про іпотеку» встановлено, що будівля (споруда) підлягає передачі в іпотеку разом із земельною ділянкою, на якій вона розташована, незалежно від того передається в іпотеку окремо будівля (споруда), яка належать іпотекодавцю на праві власності, чи окремо земельна ділянка, яка належить іпотекодавцю на праві власності.

Як відомо,

в угодах про перехід права власності на земельну ділянку серед іншого має обов’язково зазначатися кадастровий номер земельної ділянки. Водночас кадастровий номер земельної ділянки є істотною умовою договору, який передбачає набуття права власності на жилий будинок, будівлю або споруду, та, відповідно, і на земельну ділянку, на якій розташовані ці об’єкти.

Ураховуючи вищезазначене, для укладення договору іпотеки, предметом якого є вільна від забудови земельна ділянка, земельна ділянка, на якій розташовані будівлі (споруди) чи об’єкт нерухомості, який передається в іпотеку разом із земельною ділянкою,

необхідне присвоєння земельній ділянці кадастрового номера.

 

Зміна цільового призначення землі при розміщенні магазину, кафе тощо: позиція Держкомзему

Держкомзем на своєму офіційному сайті надав роз’яснення щодо зміни цільового призначення земельної ділянки в разі наміру розміщення магазину, кафе, гральних автоматів на земельній ділянці, наданій для будівництва та обслуговування жилого будинку та господарських споруд.

У роз’ясненні зазначається, що під

цільовим призначенням земельної ділянки розуміють використання земельної ділянки за призначенням, визначеним на підставі документації із землеустрою у встановленому законодавством порядку (ст. 1 Закону України «Про землеустрій»).

Відповідно до

ч. 1 ст. 19 Земельного кодексу України розрізняють такі категорії земель України за основним цільовим призначенням:

а) землі сільськогосподарського призначення;

б) землі житлової та громадської забудови;

в) землі природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення;

г) землі рекреаційного призначення;

д) землі оздоровчого призначення;

е) землі історико-культурного призначення;

є) землі лісогосподарського призначення;

ж) землі водного фонду;

з) землі промисловості, транспорту, зв’язку, енергетики, оборони та іншого призначення.

У межах категорії земель має місце поділ за

конкретним цільовим призначенням.

Відповідно до

ст. 38 Земельного кодексу України до земель житлової та громадської забудови належать земельні ділянки в межах населених пунктів, які використовуються для розміщення житлової забудови, громадських будівель і споруд, інших об’єктів загального користування. Таким чином, у межах категорії житлової та громадської забудови земельні ділянки можуть використовуватися для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель, гаражного будівництва, громадських будівель і споруд.

У разі наміру розміщення магазину, кафе, гральних автоматів тощо на земельній ділянці, наданій для будівництва та обслуговування жилого будинку та господарських споруд, відповідний орган місцевого самоврядування приймає

рішення про зміну цільового призначення земельної ділянки.

Встановлення та зміна цільового призначення земельної ділянки передбачена

ст. 20 Земельного кодексу України. Порядок зміни цільового призначення земель, які перебувають у власності громадян або юридичних осіб, затверджено постановою КМУ від 11.04.2002 р. № 502.

 

Порядок продажу у 2010 році земельних ділянок
несільськогосподарського призначення на земельних торгах

На виконання вимог

ст. 80 Закону України «Про Державний бюджет України на 2010 рік» постановою КМУ від 02.09.2010 р. № 805 затверджено Порядок продажу у 2010 році земельних ділянок несільськогосподарського призначення на земельних торгах.

Зокрема, цей

Порядок визначає процедуру підготовки, організації та проведення земельних торгів у формі аукціону (далі — аукціон) для продажу вільних від забудови земельних ділянок несільськогосподарського призначення державної та комунальної власності (прав на земельні ділянки).

Для підготовки пропозицій щодо добору земельних ділянок, які виставляються для продажу на аукціоні окремими лотами або права на які виставляються для такого продажу, районні держадміністрації, міські ради міст обласного значення, Київська та Севастопольська міські держадміністрації

утворюють комісії з добору таких земельних ділянок, очолює які представник відповідного територіального органу Держкомзему.

Аукціону передують підготовка лотів до продажу на аукціоні, яку забезпечує

організатор, та підготовка до проведення аукціону, яку проводить виконавець.

Також

Порядком детально регламентовано сам процес ведення торгів на аукціоні. Аукціон за відповідним лотом вважається таким, що закінчився, після підписання протоколу аукціону переможцем (його представником), ліцитатором та представником організатора. Організатор протягом 30 днів після проведення аукціону публікує в засобах масової інформації повідомлення про продаж лота із зазначенням місцезнаходження ділянки, ціни продажу, цільового призначення, строку, на який продано право на ділянку, зобов’язань покупця.

Аукціон визнається таким, що не відбувся, в разі:

— відсутності учасників;

— коли ніхто з учасників не запропонував ціну, вищу за стартову ціну земельної ділянки чи права на неї;

— несплати в установлений строк переможцем належної суми за придбаний земельний лот;

— виявлення порушень порядку проведення аукціону, які впливають на об'єктивність визначення переможця, призводять до дискримінації учасників або іншим чином порушують їх права.

Спори, що виникають за результатами аукціону, розв'язуються

в судовому порядку.

Максимальний розмір реєстраційного внеску не повинен перевищувати

50 відсотків розміру мінімальної заробітної плати на дату публікації оголошення про проведення аукціону. У разі відмови організатора від проведення аукціону у п'ятиденний строк з моменту прийняття відповідного рішення сплачені суми реєстраційних внесків за вирахуванням платежів за банківські перекази повертаються всім учасникам у повному обсязі .

Розмір гарантійного внеску визначається організатором і

не може перевищувати 10 відсотків стартової ціни продажу лота. Гарантійні внески повертаються всім учасникам, які не були визнані переможцями, крім випадків, передбачених цим Порядком, один з яких — відмова придбати лот за стартовою ціною.

Лот може бути придбаний за рахунок

власних та запозичених коштів, якщо інше не передбачено законом.

Постанова КМУ набрала чинності 13.09.2010 р.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі