Теми статей
Обрати теми

Ремонт та утримання павільйонів і навісів на зупинках

Редакція ББ
Стаття

Ремонт та утримання павільйонів і навісів на зупинках

Вероніка Семенова, економіст-аналітик ВБ «Фактор»

 

Транспортна розв’язка будь-якого міста, містечка, села чи селища дозволяє добратись до необхідного пункту призначення. При цьому спеціально облаштовані павільйони та навіси на зупинках громадського транспорту покликані забезпечити комфортне очікування «засобу пересування». Тож, фактично вказані об’єкти мають нести не тільки символічне значення, а перш за все функціональне й практичне, а для цього потрібно не так вже й багато...

 

ДОКУМЕНТИ СТАТТІ

Порядок

— Порядок проведення ремонту та утримання об'єктів благоустрою населених пунктів, затверджений наказом Державного комітету України з питань ЖКГ від 23.09.2003 р. № 154.

Положення № 160 — Положення про порядок конкурсного відбору підприємств з утримання об'єктів благоустрою населених пунктів, затверджене наказом Держжитлокомунгоспу України 11.11.2005 р. № 160.

 

Для початку зазначимо, що відповідно до норм

п.п. «е» п. 1.2.5 Порядку павільйони і навіси на зупинках громадського транспорту — це малі архітектурні форми, що належать до елементів благоустрою.

Порядок

є основним нормативно-правовим актом, що встановлює правила проведення та обсяг робіт з ремонту об'єктів благоустрою населених пунктів України. Зазначимо, що його вимоги є обов'язковими для всіх організацій, які займаються ремонтом та утриманням об'єктів благоустрою населених пунктів, незалежно від їх відомчої належності та форм власності.

Згідно з

п. 1.3 Порядку роботи з ремонту об'єктів благоустрою населених пунктів поділяють на такі види: капітальний ремонт і поточний ремонт. Також Порядком передбачений ряд заходів щодо належного утримання вказаних об'єктів.

Характеристика робіт з ремонту та утримання таких об'єктів благоустрою як павільйони та навіси на зупинках громадського транспорту (далі — Об'єкти) наведена у таблиці.

 

Критерії

Ремонт

Утримання

капітальний

поточний

На що спрямовані роботи?

відновлення експлуатаційних характеристик

запобігання дрібним деформаціям і пошкодженням Об'єктів

регулярне проведення заходів щодо запобігання передчасному зносу Об'єктів, забезпечення нормальних умов їх функціонування

збільшення міцності та несучої здатності конструктивних елементів

збільшення габаритів Об'єктів і окремих їх частин у межах норм

Номенклатура робіт

ремонт із суцільним фарбуванням

ремонт та фарбування

прибирання сміття в павільйонах та під навісами

установлення нових та заміна існуючих павільйонів і навісів на зупинках громадського транспорту

роботи з виправлення павільйонів та навісів на зупинках громадського транспорту

миття, протирання і очищення лав від пилу і бруду

систематичне очищення урн та контейнерів біля зупинок від сміття, періодичне їх миття та дезінфекція

 

Організація ремонтних робіт

Відповідно до

п. 2.1 Порядку органи державної влади та місцевого самоврядування в межах повноважень визначають балансоутримувачів Об'єктів на конкурсних засадах відповідно до закону. Конкурс проводиться згідно з Положенням № 160.

Відповідно до

пп. 2.2, 3.1 Порядку балансоутримувач забезпечує належне утримання та ремонт Об'єкта благоустрою власними силами або може на конкурсних засадах залучати до цього інші підприємства, організації, використовуючи кошти, передбачені власником.

Власник, за поданням балансоутримувача, щорічно затверджує:

— перелік Об'єктів, на яких проводитиметься капітальний ремонт;

— заходи з утримання та ремонту Об'єктів на наступний рік і передбачає кошти на виконання цих заходів. При цьому балансоутримувач затверджує обсяги робіт і необхідну суму коштів на утримання і поточний ремонт кожного Об'єкта.

 

Якщо ремонтні роботи виконуються

сторонньою організацією

власними силами

Укладається договір підряду (у порядку, визначеному відповідно до діючих у будівництві нормативних документів). Договір на роботи, які треба виконувати в I кварталі, слід укладати не пізніше 20 грудня попереднього року, а на всю річну програму — не пізніше 1 лютого поточного року

Договір підряду не укладається, і балансоутримувач просто затверджує графік виконання робіт

 

Роботи з поточного ремонту і утримання павільйонів та навісів на зупинках громадського транспорту проводяться згідно з технологічними картами, затвердженими балансоутримувачем в установленому порядку.

Роботи з капітального ремонту павільйонів та навісів на зупинках громадського транспорту проводяться за наявності проектно-кошторисної документації.

Відповідно до

п. 2.7 Порядку тривалість капітального ремонту визначається проектно-кошторисною документацією та графіком проведення робіт. Графік проведення робіт затверджує балансоутримувач.

Усі

незначні відхилення, які виникли в процесі проведення ремонтно-будівельних робіт і не змінюють принципів прийнятого рішення та не впливають на міцність конструкцій, погоджуються з балансоутримувачем та/або з організацією, яка є замовником робіт, а також з проектною організацією, яка розробляла проектно-кошторисну документацію. У випадках, передбачених будівельними нормами, ремонтно-будівельна організація складає проект організації робіт (п. 2.11 Порядку).

Відповідно до

п. 2.9 Порядку додаткові, не враховані проектною документацією, роботи оформляються відповідно до чинного законодавства.

Зверніть увагу!

Під час проведення капітального ремонту необхідно використовувати матеріали, устаткування, деревину, металевий брухт, одержані внаслідок розбирання об'єктів благоустрою, що ремонтуються. Якщо устаткування і матеріали, одержані від розбирання, не можна використати на даному об'єкті, підряднику дозволяється за згодою замовника використати їх на іншому об'єкті.

Під час капітального ремонту безпосередньо на Об'єкті замовник і підрядник уточнюють перелік і кількість придатних до використання матеріалів, устаткування, деревини і металевого брухту, про що складають акт, у якому зазначають придатні для використання під час капітального ремонту матеріали і устаткування, що передаються підряднику, та такі, що не придатні для зазначеної мети, які залишаються у замовника.

На кожному Об'єкті, на якому здійснюється капітальний ремонт, ремонтно-будівельна організація повинна вести Журнал робіт з капітального ремонту, у якому фіксують такі дані:

— дати найважливіших виробничих етапів;

— якість застосованих матеріалів;

— методи проведення робіт;

— метеорологічні умови;

— допущені в процесі роботи відхилення від проекту;

— зауваження осіб, які контролюють ремонтно-будівельні роботи;

— дати проміжного приймання закінчених частин споруд.

Незалежно від способу проведення робіт усі організації, які здійснюють ремонт об'єктів благоустрою, складають документи про виконання всіх видів ремонтів:

 

«Акт приймання виконаних підрядних робіт» (форма № КБ-2в)

Є обов'язковим при виконанні робіт підрядним та господарським способом з капітального та поточного ремонтів, які здійснюються із залученням бюджетних коштів або коштів підприємств, установ та організацій державної форми власності, незалежно від форми власності виконавця робіт

«Довідка про вартість виконаних підрядних робіт та витрати»
(форма № КБ-3)

Поширюється на будівельні підприємства та будівельні структурні підрозділи (усіх форм власності), що виконують роботи підрядним та господарським способом з капітального і поточного ремонту, незалежно від джерел фінансування

 

Відповідальність за якість та своєчасне виконання робіт з ремонту та утримання павільйонів та навісів на зупинках громадського транспорту несе виконавець робіт (підрядник) відповідно до законодавства (

п. 2.21 Порядку).

 

А скільки коштує?

Відповідно до

п. 5.1 Порядку вартість утримання Об'єктів розраховується на підставі:

— економічно обґрунтованих планових витрат, визначених на підставі державних і галузевих нормативів (норм), витрат ресурсів;

— техніко-економічних розрахунків та кошторисів;

— ставок податків і зборів (обов'язкових платежів та цін у плановому періоді, установлених на підставі прогнозних індексів підприємства).

При цьому рівень рентабельності визначають місцеві органи самоврядування, але не вище середнього по галузі.

Ціни на матеріальні ресурси враховуються на рівні цін, установлених при проведенні закупівель на конкурсній основі за участю підприємств-виробників. Проведення технічної інвентаризації та паспортизації павільйонів та навісів на зупинках громадського транспорту здійснюються за рахунок бюджетних коштів на утримання зазначених об'єктів благоустрою.

Зверніть увагу!

Вартість матеріалів, конструкцій та деталей, що повторно використовуються, визначається актом, який підписується підрядником і замовником з обов'язковою участю матеріально відповідальних осіб. Сума рахунку за виконані роботи зменшується відповідно до вартості використаних повторно цінностей, без зменшення виконаного обсягу робіт.

Якщо деякі матеріали треба транспортувати для використання на інших об'єктах, то їх зараховують за вартістю, зменшеною на суму витрат на транспортування.

У

п. 2.16 Порядку визначено, що кошти від реалізації матеріальних цінностей, одержаних унаслідок розбирання конструкцій, як тих, що лишаються в розпорядженні балансоутримувача, так і тих, що передаються підряднику, повертаються на фінансування капітального ремонту Об'єктів.

Вартість устаткування окремих деталей, механізмів та елементів, які перебувають у справному стані і знімаються лише на час ремонту Об'єктів, не повинна включатися в обсяги виконаних робіт з капітального ремонту.

 

Нагляд

Технічний нагляд за капітальним ремонтом вказаних Об'єктів здійснюється балансоутримувачем та/або організацією, яка є замовником робіт

(п. 6.1 Порядку).

Технічний нагляд за проведенням поточного ремонту здійснює балансоутримувач об'єкта благоустрою та власник (

п. 6.8 Порядку).

Відповідно до

п. 6.2 Порядку основними завданнями технічного нагляду є:

— контроль за додержанням проектних рішень, термінів капітального ремонту та вимог нормативно-технічних документів;

— перевірка відповідності обсягів, вартості і якості виконаних робіт проектно-кошторисній документації будівельним нормам і правилам;

— перевірка відповідності матеріалів, виробів і конструкцій державним стандартам і технічним умовам, санітарним нормам та висновкам державної санітарно-епідеміологічної експертизи.

Працівники, які здійснюють технічний нагляд за об'єктами

капітального ремонту, несуть повну відповідальність за ухвалені ними на місці рішення з технічних і організаційних питань, за прийняття від підрядника недоброякісно виконаних робіт, а також за прийняття завищених обсягів робіт та їх вартості.

У

п. 6.2 Порядку визначено, що замовник може вимагати усунення допущених відхилень від вимог, встановлених: проектно-кошторисною документацією; будівельними та санітарними нормами і правилами; державними стандартами і технічними умовами.

Утримання служб технічного нагляду провадиться за рахунок коштів, що передбачаються у вартості

капітального ремонту (п. 6.5 Порядку).

Авторський нагляд здійснюється на підставі договору, укладеного замовником з проектною організацією на весь період капітального ремонту об'єктів благоустрою (

п. 6.6. Порядку). Вартість авторського нагляду розраховується за формою «3п» відповідно до затвердженого замовником плану-графіка проведення авторського нагляду і включається до вартості капітального ремонту (п. 6.7 Порядку).

Сподіваюся, нам вдалося трохи «освіжити» ваші знання щодо ремонту та утримання павільйонів та навісів на зупинках громадського транспорту.

А зараз пропоную до вашої уваги кілька закордонних Об'єктів, які можуть виконувати не тільки певні функції, але й мають досить цікавий дизайн.

 

img 1 img 2

Так «фруктові» зупинки будують в Японії.
Це не тільки вдалий дизайнерський хід,
а ще й функціональне архітектурне рішення1

1 При підготовці матеріалу були використані фотографії з сайту www.neobychno.com

У Празі ж можна згадати дитинство і посидіти під столом.
Поруч стоїть величезна «консервна бляшанка», яка виконує роль урни

img 3 img 4

«Холодильна» зупинка в Дубаї, де герметичні
двері дозволяють утримати всередині
приємну прохолоду

Зупинка біля школи в Афінах, виконана
у вигляді шкільного автобусу

img 5

Джейн Тіслі, мешканка графства Корнуолл (Великобританія), власноруч надала звичайній
автобусній зупинці марокканського колориту. Цей витвір ландшафтного мистецтва прикрашений рослинами, що в'ються, горщиками з квітами, ну й звісно ж, садовими стільцями. Останній приклад досить яскраво демонструє, що головне в питаннях благоустрою — громадська свідомість. І у такому випадку навіть проблема обмеженого фінансування не здається настільки гострою.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі