Теми статей
Обрати теми

Тендерні «частини»

Редакція ББ
Лист від 11.11.2011 р. № 3302-29/13832-12

Тендерні «частини»

 

Роз’яснення Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 11.11.2011 р. № 3302-29/13832-12

 

<...>

 

Закон України «Про здійснення державних закупівель» (зі змінами) (далі — Закон) встановлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти.

Цей Закон застосовується до всіх замовників та закупівель товарів, робіт і послуг, які повністю або частково здійснюються за рахунок державних коштів, за умови, що вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 100 тисяч гривень, а робіт — 300 тисяч гривень.

Відповідно до пункту 26 частини першої статті 1 Закону роботи — це проектування, будівництво нових, розширення, реконструкція, капітальний ремонт та реставрація існуючих об'єктів і споруд виробничого і невиробничого призначення, роботи із нормування у будівництві, геологорозвідувальні роботи, технічне переоснащення діючих підприємств та супровідні роботам послуги, у тому числі геодезичні роботи, буріння, сейсмічні дослідження, аеро- і супутникова фотозйомка та інші послуги, які включаються до кошторисної вартості робіт, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих робіт.

Згідно з Порядком визначення предмета закупівлі, затвердженим наказом Мінекономіки від 26.07.2010 № 921 (далі — Порядок), визначення предмета закупівлі робіт здійснюється замовником відповідно до пункту 26 частини першої статті 1 Закону за об'єктами будівництва та з урахуванням Правил визначення вартості будівництва ДБН Д. 1.1-1-2000, затверджених наказом Держкомбуду від 27.08.2000 № 174 (далі — Правила).

Водночас об'єктом будівництва є кожна відокремлена будівля (виробничий корпус або цех, склад, житловий будинок тощо) чи споруда (міст, тунель, платформа, дорога тощо) з усіма улаштуваннями (галереями, естакадами тощо), монтаж устатковання, меблів, інвентарю, підсобних та допоміжних пристроїв, що є невід'ємними від неї, а також за потреби з інженерними мережами, які прилягають до неї. На будівництво об'єкта повинен бути складений окремий проект і кошторис або кошторисний розрахунок (об'єктний кошторис або об'єктний кошторисний розрахунок) (підпункт 2.1.1 пункту 2.1 розділу 2 Правил).

При складанні кошторису або кошторисного розрахунку на об'єкт будівництва (об'єктний кошторис або об'єктний кошторисний розрахунок) слід враховувати , шо згідно з Правилами об'єктні кошториси об'єднують у своєму складі на об'єкт у цілому дані з локальних кошторисів, а об'єктні кошторисні розрахунки об'єднують у своєму складі на об'єкт у цілому дані з локальних кошторисних розрахунків і локальних кошторисів та підлягають уточненню (підпункти 2.2.3 і 2.2.4 пункту 2.2 розділу 2 Правил).

Водночас згідно з Правилами та Законом предмет закупівлі робіт визначається за об'єктами будівництва і на кожен з таких об'єктів будівництва складається окремий об'єктний кошторис або об'єктний кошторисний розрахунок. На окремі види робіт складаються локальні кошториси або локальні кошторисні розрахунки, дані з яких об'єднуються при складанні об'єктних кошторисів або об'єктних кошторисних розрахунків (підпункти 2.2.1 і 2.2.2 пункту 2.2 розділу 2 Правил).

Ураховуючи викладене, якщо роботи проводяться по окремих об'єктах, на які складені окремі об'єктні кошториси або кошторисні розрахунки, вартість яких є меншою 300 тис. гривень, їх закупівлю замовник може здійснювати без проведення процедур закупівель.

При цьому зазначаємо, що вартісні межі, встановлені частиною першою статті 2 Закону, застосовуються саме до об'єкта будівництва, визначеного відповідно до Порядку, а не до окремого виду робіт, які включені до кошторисного розрахунку вартості такого об'єкта.

Разом з тим відповідно до частини другої статті 4 Закону замовник не має права ділити предмет закупівлі на частини з метою уникнення проведення процедури відкритих торгів або застосування цього Закону.

 

Директор департаменту державних закупівель та державного замовлення О. Аніпко

 

КОМЕНТАР

 

У листі Мінекономіки, що коментується, укотре підтверджується думка про те, що для цілей застосування Закону України «Про здійснення державних закупівель» від 01.06.2010 р. № 2289-VI (далі — Закон про держзакупівлі) предмет закупівлі заборонено ділити на частини. Раніше про це також зазначалося в роз'ясненні профільного міністерства про застосування законодавства у сфері державних закупівель від 07.07.2011 р. б/н.

Тому, наприклад, замовнику при закупівлі за державні кошти робіт необхідно виходити з даних окремого проекту щодо об'єкта чи об'єктного кошторисного розрахунку та здійснювати процедуру закупівлі на очікувану вартість щодо об'єкта в цілому , у разі якщо вартість робіт дорівнює або перевищує 300 тис. грн. (для випадків, коли йдеться про предмет закупівлі товарів, послуг, їх вартість має дорівнювати або перевищувати 100 тис. грн.).

Отже, предмет закупівлі визначається пооб’єктно, а не за видами робіт на об'єкті. Докладно це питання вже розглядалося на сторінках нашого видання // «Будівельна бухгалтерія», 2011, № 17, с. 48.

 

Юлія Ляшенко

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі