Теми статей
Обрати теми

Новини і події

Редакція ББ
Новини

Класифікація земель набирає чинності

З метою забезпечення обліку земель за видами їх цільового призначення у державному земельному кадастрі Держкомзем

наказом від 23.07.2010 р. № 548 затвердив Класифікацію видів цільового призначення земель, якою визначено поділ земель на окремі види цільового призначення, що характеризуються власним правовим режимом, екосистемними функціями, видом господарської діяльності, типами забудови, типами особливо цінних об'єктів.

Класифікація має застосовуватися органами державної влади, органами місцевого самоврядування, організаціями, підприємствами, установами для ведення обліку земель та формування звітності із земельних ресурсів.

Наказ від 23.07.2010 р. № 548

набирає чинності 16.02.2011 р.

 

Нормативна грошова оцінка землі зросте вдвічі

Державне агентство земельних ресурсів України до кінця поточного року має намір увести в дію збільшену вдвічі нормативну грошову оцінку землі. Про це на прес-конференції повідомив заступник голови Держземагентства Микола Калюжний.

«Процес збільшення нормативної грошової оцінки землі вже розпочався. Вона буде десь удвічі більша, ніж на сьогодні... До кінця цього року це завдання буде виконано», — зазначив він.

М. Калюжний зауважив, що Агентство уклало договір з Академією аграрних наук, яка розробила нову методику проведення нормативної грошової оцінки земель. Він додав, що в межах розробки нової нормативної грошової оцінки земель планується провести дослідження в декількох регіонах України.

За даними Держземагентства, на сьогодні нормативна грошова оцінка землі сільськогосподарського призначення становить 10 — 12 тис. грн. за гектар.

УНІАН

 

Затверджено форму Звіту про використання коштів, виданих на відрядження або під звіт

Відповідно до

п.п. 170.9.2 Податкового кодексу України (далі — ПК) платник податку на доходи фізичних осіб має подати звіт про використання коштів, виданих на відрядження або під звіт, за формою, встановленою центральним податковим органом, до закінчення 5 банківського дня , що настає за днем, у якому такий платник податку:

а) завершує таке відрядження;

б) завершує виконання окремої цивільно-правової дії за дорученням та за рахунок особи, що видала кошти під звіт.

На виконання цього положення

наказом ДПАУ від 23.12.2010 р. № 996 затверджено:

— форму

Звіту про використання коштів, виданих на відрядження або під звіт (далі — Звіт);

Порядок складання Звіту про використання коштів, виданих на відрядження або під звіт.

Нова форма

Звіту не суттєво відрізняється від попередньої. У частині Звіту, в якій розраховується сума, що повинна бути стягнена з платника податку у разі неповернення суми надміру витрачених коштів, наведено формулу такого розрахунку з посиланням на п. 167.1 ПК.

Звіт подається до закінчення 5 банківського дня, що настає за днем, у якому платник податку завершує таке відрядження або завершує виконання окремої цивільно-правової дії за дорученням та за рахунок податкового агента платника податку, що надав кошти під звіт.

Це також поширюється на витрати, пов’язані з відрядженням чи виконанням деяких цивільно-правових дій,

оплачених з використанням корпоративних платіжних карток, дорожніх, банківських або іменних чеків, інших платіжних документів.

При цьому,

якщо під час службового відрядження платник податку отримав готівку із застосуванням платіжних карток , він подає Звіт і повертає суму надміру витрачених коштів до закінчення третього банківського дня після завершення відрядження.

Відрядженій особі — платнику податку, який застосував платіжні картки для

проведення розрахунків у безготівковій формі, якщо строк подання Звіту не перевищив 10 банківських днів, за наявності поважних причин роботодавець (самозайнята особа) може продовжити такий строк до 20 банківських днів (до з’ясування питання в разі виявлення розбіжностей між відповідними звітними документами).

За наявності надміру витрачених коштів така сума повертається платником податку в касу або зараховується на банківський рахунок особи, що їх видала, до або під час подання зазначеного звіту.

Наказ від 23.12.2010 р. № 996

набрав чинності 31.01.2011 р.

 

Змінено методичні рекомендації з перевірки порівнянності показників форми № 3

Наказом від 10.06.2010 р. № 382 «Про затвердження Змін до Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 4 «Звіт про рух грошових коштів»

Міністерство фінансів України (Мінфін) практично повністю переписало розділ П(С)БО 4, що регулює порядок надання інформації у статтях Звіту про рух грошових коштів (форма № 3) щодо руху грошових коштів у результаті операційної діяльності. Змінено також і саму форму Звіту про рух грошових коштів, наведену в додатку до П(С)БО 4 (див. газету «Будівельна бухгалтерія», 2011, № 1, с. 10).

Із набуттям чинності цим

наказом фактично здійснився перехід із застосування непрямого методу підготовки Звіту про рух грошових коштів у частині руху грошових коштів за операційною діяльністю на використання прямого методу.

Норми, уведені зазначеним

наказом, знадобляться більшості підприємств для складання річної фінансової звітності за 2010 рік.

Наказом Мінфіну від 12.01.2011 р. № 10

внесено зміни до Методичних рекомендацій з перевірки порівнянності показників фінансової звітності, затверджених наказом Мінфіну від 22.12.2008 р. № 1524, якими викладено у новій редакції, зокрема, рекомендації з перевірки порівнянності показників деяких строк Звіту про рух грошових коштів (форми № 3). Зазначеними змінами ураховано нововведення, запроваджені наказом Мінфіну від 10.06.2010 р. № 382.

Наказ від 12.01.2011 р. № 10

набув чинності 12.01.2011 р.

 

У КЗпП закріплено порядок перенесення вихідних та робочих днів

Законом України «Про внесення змін до статті 67 Кодексу законів про працю України» від 11.01.11 р. № 2914-VI

Верховна Рада встановила, що Кабмін може рекомендувати керівникам підприємств переносити вихідні та робочі дні для працівників, яким установлено п'ятиденний робочий тиждень з двома вихідними днями, не пізніше ніж за три місяці до таких днів.

У свою чергу,

власник чи уповноважений ним орган згідно з приписом парламенту в разі застосування рекомендацій Кабміну не пізніше ніж за два місяці має видати наказ (розпорядження) про перенесення вихідних та робочих днів на підприємстві, погоджений з профспілкою (профспілковим представником).

Закон

набрав чинності 29.01.2011 р.

 

Як вести новий Реєстр виданих та отриманих
податкових накладних: роз'яснення від ДПАУ

Наказом ДПАУ від 24.12.2010 р. № 1002

затверджено нову форму Реєстру виданих та отриманих податкових накладних і Порядок її заповнення. Уперше копію записів електронного Реєстру потрібно подати за січень 2011 року не пізніше 21.02.2011 р. При цьому, якщо Реєстр містить значну кількість записів, ДПАУ рекомендує подавати його порціями не більше 20 тисяч записів.

У

листі від 26.01.2011 р. № 2049/7/16-1117 ДПАУ звернула увагу на порядок ведення Реєстру підприємствами, що мають філії (структурні підрозділи), яким надано право вести окрему частину Реєстру. Зокрема, ДПАУ зауважила, що за підсумками місяця підприємство має скласти єдиний Реєстр з урахуванням показників реєстрів структурних підрозділів та подати цей єдиний Реєстр до ДПІ.

ДПАУ приділила увагу також особливостям заповнення окремих граф Реєстру, зокрема

графі 3 розділу I та графі 4 розділу II Реєстру, в яких проставляється порядковий номер документа, на підставі якого нараховуються податкові зобов'язання або відображається податковий кредит з ПДВ. У цих графах після номера податкової накладної/розрахунку коригування до податкової накладної вказуються через дріб код спецрежиму з ПДВ та числовий код філії. При цьому номери інших документів повинні складатися тільки з чисел, без додавання будь-яких символьних позначень.

При здійсненні експортних операцій у зазначених графах Реєстру проставляються

останні 6 знаків порядкового номера ВМД.

Нагадуємо!

З 01.01.2011 р. податкові накладні із сумою ПДВ понад 1 млн грн. мають видаватися покупцям лише після реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. Для будівельників це може бути дуже актуально!

 

Звітний період з ПДВ: для єдиноподатників — квартал, для інших — місяць

У

листі від 24.01.2011 р. № 1705/7/16-1517 ДПАУ роз'яснила, що у 2011 році квартальний звітний період з ПДВ зберігається тільки для підприємств — платників єдиного податку за ставкою 6 %. Усі інші платники ПДВ тепер зобов'язані подавати звітність щомісяця.

Що стосується

новозареєстрованих платників ПДВ, то незалежно від того, добровільною чи обов'язковою була їх реєстрація, звітний період для них теж дорівнює календарному місяцю.

Від себе додамо: незважаючи на те, що єдиноподатники подають декларацію з ПДВ щокварталу,

подавати електронну копію Реєстру виданих та отриманих податкових накладних вони повинні щомісяця.

 

Нові ПСП-нюанси

У

листі від 12.01.2011 р. № 365/6/17-0716 ДПАУ порушила два моменти.

1. У січні 2011 року всі працівники (крім держслужбовців) повинні були

наново подати заяву на податкову соціальну пільгу (далі — ПСП). На сьогодні нову форму такої заяви не затверджено. У зв'язку з цим ДПАУ рекомендує подавати її в довільній формі. При цьому як зразок можна використовувати форму заяви, затверджену наказом ДПАУ від 30.09.2003 р. № 461 (цей наказ втратив чинність).

З 01.01.2011 р. право на ПСП щодо зарплати мають також і фізичні особи — підприємці, які працюють за трудовими договорами. Відповідно, їм також потрібно подати своїм роботодавцям заяву на ПСП (з додаванням за потреби відповідних підтверджуючих документів з

постанови КМУ № 1227).

2.

Надання ПСП «на дітей»

Згідно з

п.п. 169.3.1 Податкового кодексу України (далі — ПК) у разі, коли працівник утримує двох та більше дітей, у тому числі дитину-інваліда, ПСП з розрахунку на кожну дитину до 18 років (у 2011 році — 470,50 грн.) підсумовується з ПСП з розрахунку на кожну дитину-інваліда (у 2011 році — 705,75 грн.). Наприклад, розмір ПСП на двох дітей, один з яких інвалід, становитиме 470,50 х 2 + 705,75 = 1646,75 грн.

Водночас ДПАУ у своєму

листі зазначає, що в цій ситуації працівнику потрібно надавати три ПСП: ПСП у розмірі 470,50 грн. на кожну дитину — не інваліда, ПСП у розмірі 705,75 грн. — на дитину-інваліда і ПСП «на себе». Ми з таким підходом податківців погодитися не можемо, оскільки:

ПК не містить підстав для надання в зазначеній ситуації ПСП «на себе»;

— у

листі зазначено, що на дитину-інваліда надається тільки ПСП на підставі п.п. «б» п.п. 169.1.3 ПК, а не обидві ПСП (на підставі п.п. «б» пп. 169.1.3 і 169.1.2 ПК), що суперечить п.п. 169.3.1 ПК.

Таким чином, користуватися подібними роз'ясненнями податківців ми

не радимо.

 

Затверджено форму № 1ДФ

Відповідно до

п. 176.2 Податкового кодексу України особи, які мають статус податкових агентів щодо нарахування, утримання та сплати податку на доходи фізичних осіб, зобов’язані:

а) своєчасно та повністю нараховувати, утримувати та сплачувати (перераховувати) до бюджету цей податок з доходу, що виплачується на користь платника податку та оподатковується до або під час такої виплати за її рахунок;

б) подавати у строки, встановлені цим

Кодексом для податкового кварталу податковий розрахунок суми доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, а також суми утриманого з них податку до органу ДПС за місцем свого розташування. Такий розрахунок подається незалежно від того, виплачує чи ні доходи платникам податку зазначена особа протягом звітного періоду. Запровадження інших форм звітності із зазначених питань не допускається.

З метою реалізації зазначених положень

наказом ДПАУ від 24.12.2010 р. № 1020 затверджено:

— форму

Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку (ф. № 1ДФ);

Порядок заповнення та подання податковими агентами податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку.

Дія цього

Порядку поширюється на податкових агентів, а саме: юридичних осіб (їх філії, відділення, інші відокремлені підрозділи), самозайнятих осіб, представництва нерезидентів — юридичних осіб, які незалежно від організаційно-правового статусу та способу оподаткування іншими податками та/або форми нарахування (виплати, надання) доходу (у грошовій або негрошовій формі) нараховують (виплачують, надають) доходи фізичній особі та/або зобов’язані нараховувати, утримувати та сплачувати податок на доходи фізичних осіб до бюджету від імені та за рахунок фізичної особи з доходів, що виплачуються такій особі.

Податковий розрахунок за

ф. № 1ДФ перший раз подається за I квартал 2011 року.

Наказ

від 24.12.2010 р. № 1020 набере чинності 01.04.2011 р.
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі