Теми статей
Обрати теми

Оперативний резерв можна перераховувати забудовнику частинами!

Редакція ББ
Лист від 12.01.2011 р. № 46/44-11

Оперативний резерв можна перераховувати забудовнику частинами!

 

Лист Держфінпослуг від 12.01.2011 р. № 46/44-11

 

<...>

Статтею 2 Закону України «Про фінансово-кредитні механізми і управління майном при будівництві житла та операціях з нерухомістю» (далі — Закон) визначено, що об'єкт будівництва — це будівля, споруда або комплекс споруд, будівництво яких організує забудовник та фінансування будівництва яких здійснює управитель за рахунок отриманих в управління коштів.

Відповідно до частини дев'ятої статті 11 Закону будь-які обмеження щодо кількості об'єктів будівництва, що можуть споруджуватися в рамках кожного фонду фінансування будівництва (далі — ФФБ), а також щодо обсягів залучених управителем ФФБ в управління коштів не встановлюються.

Згідно із частиною третьою статті 17 Закону оперативний резерв, сформований управителем за конкретним об'єктом будівництва, на окремих рахунках ФФБ, зі строковими коштами, які після введення цього об'єкта будівництва в експлуатацію управитель перераховує забудовнику у порядку, визначеному договором між управителем та забудовником. Для ФФБ виду А оперативний резерв перераховується забудовнику у повному обсязі.

Таким чином, у рамках одного ФФБ може бути декілька об'єктів будівництва. За кожним об'єктом оперативний резерв формується окремо. Після введення об'єкта будівництва в експлуатацію для ФФБ виду А оперативний резерв за кожним зданим в експлуатацію об'єктом будівництва перераховується забудовнику повністю. Для ФФБ виду Б — у порядку, визначеному договором між управителем та забудовником.

Статтею 24 Закону встановлено, що основними напрямами нагляду та регулювання діяльності забудовників є контроль за дотриманням забудовником зобов'язань, встановлених законом та договором з управителем ФФБ, у тому числі за дотриманням зобов'язань стосовно реєстрації та оприлюднення проектної декларації і змін до неї. Нагляд та регулювання діяльності забудовників здійснює спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади з питань будівництва та архітектури, який забезпечує застосування до забудовників, що порушують свої зобов'язання, встановлені законом та договором з управителем ФФБ, заходів впливу в межах та в порядку, визначених законодавством.

Тому, з питання реєстрації проектної декларації пропонуємо звернутися до спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань будівництва та архітектури.

<...>

 

Заступник Голови М. Лутак

 

КОМЕНТАР

 

Великий позитив для управителів та будівельних компаній, що Держфінпослуг нарешті визначився з проблемними питаннями, на які постійно уникав однозначної відповіді. Жаль тільки, що для того, щоб отримати чітку відповідь у Держфінпослуг довелося звертатися Державному комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва. На звернення ж з аналогічними питаннями від учасників ринку Держфінпослуг в своєму

листі від 04.08.2010 р. № 10075/44-8 чіткої відповіді не давав. А можливо, просто з часом бачення проблеми змінилося.

Тепер у випадку введення в експлуатацію одного з будинків в межах одного ФФБ чи навіть частини будинку, якщо на це буде відповідний Акт про здачу в експлуатацію та сертифікат відповідності, оперативний резерв, сформований по такому об’єкту будівництва чи його частині після введення в експлуатацію об’єкта будівництва, перераховується забудовнику. Зважаючи, що в часи кризи останнім часом забудовники все частіше здають будинки в експлуатацію частинами, це роз’яснення дає «зелене світло» на перерахунок забудовнику оперативного резерву частинами. А це додаткові кошти. Тому і вважаю це великим позитивом для ринку.

Більш лояльною стала думка до питання проектної декларації. Якщо в попередньому

листі від 04.08.2010 р. №10075/44-8 Держфінпослуг твердив, що без проектної декларації по суті неможливо створити ФФБ, то, мабуть, тепер, зрозумівши абсурдність свого твердження, порекомендував з цього приводу звертатися до спеціально уповноваженого на це органу з питань будівництва та архітектури.

Зазначу, що в усних відповідях Держфінпослуг погоджувався, що якщо є дозвіл на будівництво, але немає проектної декларації, то зауважень до управителя в нього не буде. У письмовому вигляді, як бачимо, підтвердити це поки що не наважився, просто уникнувши взяти на себе відповідальність за це.

Із здорової точки зору, питання наявності чи відсутності проектної декларації це все-таки прерогатива органів будівництва та контролю, і вже їм вирішувати, потрібна вона чи ні, а точно не Держфінпослуг. Добре, що регулятор фінансових ринків це нарешті усвідомив.

 

Василь Качерай

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі