Теми статей
Обрати теми

Новини і події

Редакція ББ
Новини

В. Янукович ветував Закон про регулювання містобудівної діяльності

Президент України Віктор Янукович застосував право вето до

Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» і повернув його до Верховної Ради України із своїми пропозиціями (див. ком. до цього Закону // «Будівельна бухгалтерія», 2011, № 2, с. 43).

Як повідомили УНІАН у прес-службі Президента, причинами для прийняття такого рішення стало те, що, на думку глави держави, цим Законом «звужуються права громадян щодо можливості прийняття участі в обговоренні при плануванні і забудові території, ... створюються можливості для втручання у виключну компетенцію органів місцевого самоврядування, у тому числі — щодо обмеження компетенції сільських, селищних, міських рад щодо затвердження містобудівної документації, яка закріплена у Законі України «Про місцеве самоврядування в Україні».

«По-третє, Закон не передбачає достатньої відповідальності за негативні наслідки, спричинені допущеними порушеннями будівельних норм, стандартів і правил у процесі проектування, експертизі проектів та будівництві об’єктів містобудування», — зазначено у повідомленні прес-служби.

У пропозиціях В. Янукович також наполягає на обов’язковості врахування прав громадян, громад і місцевих рад під час підготовки містобудівної документації.

Крім того, Президент наголосив «на необхідності встановлення у Законі персоніфікованої відповідальності за негативні наслідки у разі порушення норм і правил, які регламентують діяльність у будівельній сфері».

«Оскільки питання спрощення дозвільних та погоджувальних процедур у будівництві є надзвичайно важливими для розвитку економіки України, глава держави наполягає на тому, щоб його пропозиції до Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» були невідкладно розглянуті Верховною Радою України на наступному сесійному тижні», — інформує прес-служба.

Як повідомляв УНІАН, Закон України «Про регулювання містобудівної діяльності», розроблений урядом, прийнято Верховною Радою 13 січня 2011 року. В уряді стверджують, що Закон значно спрощує й вдосконалює всі етапи містобудівної діяльності й здешевить будівництво мінімум на третину.

Між тим представники громадськості були занепокоєні тим, що у Законі передбачено усунення громадськості від контролю за забудовою міста.

Зокрема, Закон обмежує можливості місцевих громад та їх представників в місцевих радах впливати на процеси забудови.

За чинним дотепер законодавством місцеві ради мають повноваження затверджувати усі містобудівні документи. За новим же Законом місцеві ради позбавляються права затверджувати будь-які плани, крім генерального, а громадські слухання тепер можна буде проводити лише при ухваленні Генерального плану.

УНІАН

 

Посилено відповідальність за окремі правопорушення в житлово-комунальному господарстві

Законом України від 13.01.2011 р. № 2924-VI

внесено зміни до:

Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі — КУАП);

Кримінального кодексу України (далі — ККУ);

Кримінально-процесуального кодексу України.

Змінами до

ст. 153 КУАП посилено міру відповідальності за знищення або пошкодження зелених насаджень або інших об’єктів озеленення населених пунктів.

Так, знищення або пошкодження зелених насаджень, окремих дерев, чагарників, газонів, квітників та інших об’єктів озеленення в населених пунктах, невжиття заходів для їх охорони, а також самовільне перенесення в інші місця під час забудови окремих ділянок, зайнятих об’єктами озеленення, тягнуть за собою

накладення штрафу на громадян від 10 до 30 нмдг (раніше від 1 до 3 нмдг) і на посадових осіб або фізичних осіб — підприємціввід 30 до 50 нмдг (раніше — від 3 до 7 нмдг).

Крім того,

ККУ доповнено ст. 2701, згідно з якою умисне знищення або пошкодження об’єктів житлово-комунального господарства 1, якщо це призвело або могло призвести до неможливості експлуатації, порушення нормального функціонування таких об’єктів, що спричинило небезпеку для життя чи здоров’я людей або майнову шкоду у великому розмірі2, карається штрафом від 100 до 250 нмдг або виправними роботами на строк до двох років, або обмеженням волі на строк до трьох років, або позбавленням волі на той самий строк.

1 Під об’єктами житлово-комунального господарства в цій статті слід розуміти житловий фонд, об’єкти благоустрою, теплопостачання, водопостачання та водовідведення, а також їх мережі чи складові (кришки люків, решітки на них тощо).

2 Майнова шкода вважається заподіяною у великих розмірах, якщо прямі збитки становлять суму, що в триста і більше разів перевищує нмдг, а в особливо великих розмірах — якщо прямі збитки становлять суму, що в тисячу і більше разів перевищує нмдг.

Ті самі дії, вчинені повторно або загальнонебезпечним способом, караються

позбавленням волі на строк від трьох до восьми років.

Дії, передбачені вище, якщо вони спричинили майнову шкоду в особливо великому розмірі або загибель людини чи інші тяжкі наслідки, караються

позбавленням волі на строк від п’яти до дванадцяти років.

У справах про зазначені вище злочини досудове слідство провадиться слідчими органів внутрішніх справ.

 

ВРУ відмовилася запровадити мораторій на стягнення пені за несвоєчасну оплату ЖКП

Верховна Рада України відмовилася запровадити мораторій на стягнення з громадян України пені за несвоєчасне внесення плати за житлово-комунальні послуги. Відповідний законопроект (від 12.01.2011 р. № 7554), ініційований народним депутатом Олегом Ляшко, підтримали 163 (з 226 необхідних) народних депутатів (ПР — 0, БЮТ — 94, НУ-НС — 38, КПУ — 25, Народна партія — 0, позафракційні — 6).

Документом пропонувалося тимчасово заборонити:

1) у зв'язку з невиконанням державою зобов'язань з виплати заробітної плати, пенсій, стипендій, забороною виплати коштів (депозитів, вкладів та банківських процентів за користування цими коштами) вкладникам банків, в яких Національний банк України запровадив тимчасові адміністрації або які за результатами роботи тимчасової адміністрації перебувають у стані ліквідації, та інших грошових виплат населенню — нараховувати за розрахунками з 1 січня 2011 року і стягувати з громадян України, перед якими не виконано такі зобов'язання, пеню за несвоєчасне внесення квартирної плати і за житлово-комунальні послуги;

2) нараховувати за розрахунками з 1 січня 2011 року і стягувати з громадян України пеню за несвоєчасне внесення квартирної плати і плати за житлово-комунальні послуги (водопостачання, газ, електрику і теплову енергію) — у разі якщо такі послуги надаються без установлення цим користувачам лічильників обліку газу, води і теплової енергії безкоштовно, за рахунок коштів постачальників цих послуг.

У свою чергу, кошти, що стягуються з громадян України у вигляді пені за розрахунками за житлово-комунальні послуги за період з 1 січня 2011 року, слід було б зараховувати в майбутні платежі за житлово-комунальні послуги.

Також парламентарі не підтримали законопроект (від 13.01.2011 р. № 7554-1), ініційований народним депутатом від НУ-НС Олександром Черноволенко, який пропонував заборонити нараховувати за розрахунками з 1 лютого 2011 року і стягувати з громадян України пеню за несвоєчасне внесення квартирної плати і плати за житлово-комунальні послуги до повного погашення боргів держави перед населенням.

Джерело: www.building.ua

 

Ставки податку на прибуток

Податку на прибуток у

Податковому кодексі присвячено розділ III «Податок на прибуток». Ставка податку на прибуток становить 16 % (п. 151.1 Податкового кодексу). Але! Таке зниження відбудеться не відразу, а поступово (п. 10 підрозділу 4 розділу ХХ Податкового кодексу):

23 % — з 01.04.2011 р. по 31.12.2011 р.;

— 21 % — у 2012 році;

— 19 % — у 2013 році;

— 16 % — з 1 січня 2014 року.

У I кварталі 2011 року ставка податку на прибуток дорівнює 25 %.

 

Затверджено форму податкової декларації з податку на доходи

Відповідно до

п.п. «д» п. 176.2 Податкового кодексу України особи, які відповідно до цього Кодексу мають статус податкових агентів щодо податку на доходи фізичних осіб, зобов'язані подавати до органу ДПС за місцем його реєстрації податкову декларацію з податку на доходи фізичних осіб за базовий податковий період, що дорівнює календарному місяцю, за формою, встановленою центральним податковим органом, про загальні суми доходів, що нараховані (виплачені, надані) на користь платників податку, і загальні суми податку на доходи фізичних осіб, що утримані з цих доходів, а також обсяги перерахованого податку до бюджету.

Така декларація подається

незалежно від того, виплачує чи ні доходи платникам податку податковий агент протягом звітного періоду.

З метою реалізації цієї норми

наказом ДПАУ від 31.01.2011 р. № 58 затверджено форму:

Податкової декларації з податку на доходи фізичних осіб;

Розрахунку податкових зобов’язань з податку на доходи фізичних осіб за звітний (податковий) період, у якому виявлено помилку (додаток до Податкової декларації з податку на доходи фізичних осіб).

Наказ

від 31.01.2011 р. № 58 набрав чинності 18.022011 р.

Подати цю декларацыю за сычень 2011 р. необхыдно до 20 березня разом з декларацыэю за лютий 2011 р. (див.

лист. ДПАУ від 17.02.2011 р. № 4486/77-0217).

 

Затверджено уніфіковану форму Акта планової перевірки суб’єкта господарювання

Відповідно

до ст. 5 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» від 05.04.2007 р. № 877-V орган державного нагляду (контролю) має визначити у віднесеній до його відання сфері, зокрема, уніфіковані форми актів, в яких передбачається перелік питань, що потрібно з’ясовувати у ході перевірки залежно від ступеня ризику від здійснення господарської діяльності.

Наказом Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду від 05.11.2010 р. № 228

затверджено уніфіковану форму Акта планової перевірки суб'єкта господарювання.

У цьому

Акті оформлюються результати перевірки дотримання вимог нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки, безпечного поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, а також ведення робіт, пов'язаних з геологічним вивченням надр, їх використанням та охороною, використанням і переробкою мінеральної сировини.

Встановлено, що дія цього

наказу не поширюється на правовідносини щодо здійснення заходів контролю за додержанням ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва вибухових матеріалів промислового призначення.

Наказ від 05.11.2010 р. № 228

набрав чинності 18.02.2011 р.

 

Для інвестування в нерухомість України настав найкращий за останні 6 — 7 років час

На сьогодні в Україні — найкращий час для інвестування в нерухомість за останні 6 — 7 років. Про це заявив співвласник компанії «XXI Століття», голова ради директорів Української будівельної асоціації (УБА) Лев Парцхаладзе під час саміту Інституту Адама Сміта «Нерухомість і будівництво в Україні» в Києві 16.02.2011 р.

Як передає кореспондент Building.ua, Л. Парцхаладзе зауважив, що серед позитивних тенденцій, які впливають на позитивний інвестиційний клімат ринку, такі, як падіння собівартості будівництва приблизно на 30 %, а також величезний потенціал галузі, що виник через відсутність достатньої кількості якісних площ. «Найближчими роками накопичений попит знову може «прорватися», — зазначив голова УБА. Також Л. Парцхаладзе відзначив значущий внесок Міжнародного валютного фонду у процес одужання економіки України в цілому та будівельної галузі зокрема, сказавши: «Країну врятував МВФ».

За його словами, позитивно на розвиток українського ринку нерухомості також вплине майбутній чемпіонат Європи з футболу Євро-2012: «Не так вплинуть численні відкриття готелів, як те, що Європа «відкриє» для себе саму Україну», — зауважив Л. Парцхаладзе.

Пан Парцхаладзе також уточнив, що 2011 рік стане переломним для галузі.

Джерело: www.building.ua

 

Забудовники перейшли на українські будматеріали

Українські забудовники збільшили обсяг використання будівельних матеріалів національного виробництва. Про це повідомив Олександр Попов, директор проектної групи «Архиматика», передає прес-служба компанії.

«На сьогодні забудовники використовують до 90 % низькотехнологічних матеріалів українського виробництва та 50 % високотехнологічних», — зауважив експерт.

Як зазначається у прес-релізі компанії, переважно до використовуваних українських матеріалів належать цегла, бетон, пісок, арматура, гравій, профлист тощо, тобто будматеріали, доставка яких з-за кордону економічно недоцільна. Частіше в будівництві використовують фасадні панелі виробництва Росії, плитку, вироблену в Китаї, тощо.

«За останній час у нашій країні відкрилися представництва іноземних виробників будматеріалів, що пропонують якісний та недорогий продукт, тому потреба в увезенні матеріалів з-за кордону мінімальна. Імпортні матеріали більшою мірою використовують при будівництві елітних об'єктів», — зауважив О. Попов.

Що стосується вартості будівельних матеріалів у 2010 році, то, за даними експерта, вона істотно не змінилася, коливання ціни були пропорційні зміні вартості нерухомості.

«Як тільки ціни на нерухомість почнуть зростати, вартість будматеріалів також підвищиться», — зауважив фахівець.

Джерело: www.building.ua

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі