Теми статей
Обрати теми

Вебінари та вебінаристи

Редакція ББ
Стаття

Вебінари та вебінаристи

Наталія Григор’єва, економіст-аналітик Видавничого будинку «Фактор»

 

Нові технології дають нові можливості. Ще кілька років тому для отримання західних бізнес-знань їздили за кордон, сьогодні ж Лондонська школа бізнесу та фінансів (LSBF) оголосила про новий курс, що дозволить користувачам соціальної мережі Facebook безкоштовно прослухати бізнес-курси викладачів Уельсу в режимі онлайн. Причому оплачувати курс потрібно лише в разі бажання отримати диплом. Так, просто сидячи в українському офісі, ви можете поспілкуватися «щирою» англійською мовою з уельськими професорами. Усе це завдяки бурхливому розвитку веб-конференсингу в наші дні.

Що це та як цим користуватися, ми розглянемо в нашій статті.

 

Переваги онлайн-навчання

У всьому світі відеодзвінки та вебінари визнано найефективнішим способом економії витрат робочого часу, що дозволяє відмовитися від тривалих відряджень, замінивши їх онлайн-зустрічами.

У міру еволюції інтернет-сервісів розвивалися технології, інструменти для онлайн-зустрічей та спільної роботи в режимі реального часу через Інтернет. Спочатку під терміном «веб-конференція» малося на увазі письмове спілкування за допомогою постів на форумах та списків розсилок. Потім з'явилася програма Microsoft NetMeeting — одна з перших популярних програм для веб-конференцій, що дозволяє спілкуватися і працювати над додатками та документами в режимі реального часу. Ця програма дозволяла обмінюватися файлами, повідомленнями в чаті, графічною інформацією. Але все-таки про повноцінне спілкування не могло бути й мови до появи інтернет-інструментів, що дозволяють передавати голос та відео в реальному режимі. Після появи подібних веб-сервісів онлайн-зустрічі стали доступні звичайним користувачам.

На сьогоднішні сервіси для веб-конференцій можуть уключати такі можливості та інструменти:

— screen sharing — спільний доступ до екрана чи окремих прикладних рішень;

— whiteboard — інтерактивна дошка;

— можливість демонструвати веб-презентації;

— co-browsing — можливість синхронного перегляду веб-сторінок;

— інструменти для анотацій;

— моніторинг присутності учасників;

— текстовий чат;

— інтегрований зв'язок VoIP;

— відеозв'язок;

— можливість міняти ведучого;

— можливість віддавати контроль над мишкою та клавіатурою;

— інструменти модерації зустрічі;

— інструменти збирання зворотного зв'язку (наприклад, опитування);

— інструменти для планування та запрошення учасників;

— можливість записувати хід веб-конференції.

Усі ці функції дозволяють надати веб-конференціям статус онлайн-семінару або, як прийнято називати в інтернет-співтоваристві, вебінару.

Вебінар — це, як правило, семінар, презентація, тренінг у режимі «спікер — аудиторія».

Головна перевага вебінаров перед звичайними відеозаписами лекцій (вебкастами) — це можливість взаємодії промовця зі слухачами. Як інструменти такої взаємодії між аудиторією та ведучим можуть бути сеанси голосувань, опитувань, прямих відповідей учасників чату. Крім того, ведучий засобами VoIP-аудіотехнологій коментує інформацію, що відображається на екрані, у деяких сервісах уже підтримується можливість «передачі мікрофону» слухачу або слухачам. Вебінари (залежно від провайдера) можуть мати функцію анонімності або «невидимості» користувачів, завдяки чому учасники тієї самої конференції можуть не знати про присутність один одного.

Прагматичні західні бізнесмени вже давно підрахували, яку кількість тисяч доларів можна заощадити, застосовуючи вебінари замість організації бізнес-зустрічей, ланчів та різного роду бізнес-подій. У сесіях вебінар-провайдера www.dimdim.com беруть участь близько двох мільйонів осіб щоденно. До того ж сьогодні вебінари — найбільш зручний та простий спосіб навчання, за допомогою якого можна навчитися чого завгодно, перебуваючи в будь-якій точці земної кулі.

Популярність спеціальної освіти зростає з кожним роком. Зазвичай для розширення аудиторії свого навчального закладу такі освітні заклади та великі центри навчання прагнуть відкривати філії в регіонах, що призводить до великих витрат і погано окупається внаслідок високої вартості. Сучасні онлайн-технології дозволяють вирішити цю проблему з мінімальними витратами. Використовуючи спеціалізовані майданчики вебінарів, викладачі можуть вести онлайн-навчання слухачів у віртуальних класах не менш ефективно, ніж в окремих аудиторіях. Вебінар достатньою мірою надає викладачам можливість особистого спілкування, передачі досвіду і нюансів теми, що вивчається. Уже зрозуміло, що рано чи пізно всі навчальні заклади надаватимуть послуги віртуального навчання. Саме тоді складне питання навчальної відпустки (див. газету «Будівельна бухгалтерія», 2010, № 23, с. 41) відпаде само собою.

 

Як провести вебінар?

Отже, з перевагами майже все зрозуміло, перейдемо до практики. Що ж потрібно для проведення вебінару?

Для організації вебінару знадобляться

:

— комп'ютер;

— гарнітура (навушники + мікрофон);

— веб-камера;

— вихід до Інтернету (якщо передбачається відеотрансляція, швидкість має бути доволі високою);

— доступ до сервісу проведення онлайн-заходу (провайдера вебінарів).

Вибір відповідного провайдера залежить від масштабів задуманого, кількості слухачів, вимоги до передачі інформації, регулярності проведення заходів тощо. Якщо ви плануєте 20-хвилинну розповідь з ілюстрацією пари слайдів для декількох слухачів, то можна обійтися безкоштовним тестовим доступом, який надають більшість веб-сервісів. Це зручно, якщо

ваше підприємство має філії в інших містах України і потрібно економно провести нараду чи експрес-навчання працівників.

Але!

Якщо ви мрієте про проведення повноцінного семінару з обговорення Податкового кодексу, то тут вам потрібно проаналізувати тарифні плани різних провайдерів, щоб підібрати гідного партнера.

Останнім часом кількість провайдерів вебінарів нестримно зростає, але є в цьому сегменті є свої «зірки»:

www.dimdim.com — індійські розробники презентують сервіс веб-конференцій, під час якої користувачі можуть демонструвати роботу на власному робочому столі, показувати слайди та PDF-документи з ПК, спільно малювати і писати (друкувати), демонструвати сайти, спілкуватися в чаті, розмовляти і передавати відео;

www.comdi.com — російський веб-сервіс для організації ділових зустрічей, онлайн-тренінгів, онлайн-трансляцій та просто для інтерактивного спілкування через Інтернет.

З українських провайдерів можна відзначити:

www.webinary.com.ua, що має скромну назву «Перший Міжнародний Портал Вебінарів», за час існування активно залучає спікерів та слухачів різних тематик. Проте бухгалтерська аудиторія тут представлена мало;

www.webinary.biz — цікавий український ресурс, що активно просуває онлайн-курс підготовки до актуальних для бухгалтера іспитів із сертифікації CAP та DipiFiR. Причому вартість такого навчання на 40% нижча, ніж очного варіанта занять.

Зареєструвавшись на порталі вебінарів, вам як лектору необхідно проанонсувати майбутній вебінар для слухачів та розіслати слухачам за допомгою e-mail запрошення-посилання, клацнувши по якому в зазначений час, він потрапляє до віртуального класу. Якщо вебінар платний, може буде потрібне введення додаткової інформації у вигляді пароля чи коду активації. Усе, що від вас потрібно слухачу, — це завчасно зареєструватися на порталі вебінарів.

Віртуальний клас являє собою вікно-браузер, поділений на кілька функціональних сегментів (див. рисунок на с. 46).

Відеотрансляція лектора, що транслюється з веб-камери його комп'ютера, або ж відеозображення слухача, якому «надано таку честь», нова можливість — «передачі мікрофону» доступні не в усіх сервісах, хоча й надає заходу «реальності».

Вам також може знадобитися сегмент для демонстрації різних наочних посібників. Це можуть бути слайди з графіками, завчасно підготовлені в Power Point, відеороліки, нотатки з планшета, що виводяться лектором (аналог малювання на білій дошці).

Чат учасників — поле, в якому учасники вебінару залишають текстові повідомлення. Саме тут лектор може бачити саме той зворотний зв'язок з аудиторією та бачити питання, які ставляться учасниками вебінару.

Залежно від платформи-вебінару, що використовується, можуть бути й інші закладки, сервіси, але основне вікно має типовий функціонал у всіх провайдерів.

 

img 1

 

Перегляд запису попереднього заняття

Ще одна корисна особливість вебінарів — це можливість переглянути запис попереднього заняття. Це особливо зручно, якщо ви запізнилися на початок вебінару. У «невіртуальній» реальності у вас немає можливості ознайомитися з тим, що відбувалося до вашого приходу, а тут є. Знову ж таки, залежно від тарифного пакета провайдера та умов організаторів вебінару запис онлайн-заходу може бути й заборонено.

 

Що краще?

Як усе нове, вебінари викликають і скептичні зауваження: наприклад, у багатьох викликає сумнів ефективність такого навчання. Людина, яка прийшла на звичайний семінар, після його закінчення в активі має блокнот із власноручними записами на підставі прослуханого та засвоєного матеріалу. Отже, якщо ви не сидите перед комп'ютером з блокнотом та ручкою, у вас може скластися враження про менший обсяг засвоєної інформації, ніж могло б бути в реальному режимі навчання. А втім, якщо людина хоче навчатися, то навряд чи їй щось може перешкодити.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі