Теми статей
Обрати теми

Податкова декларація з ПДВ у OPZ «Податкова звітність»

Редакція ББ
Стаття

Податкова декларація з ПДВ у OPZ «Податкова звітність»

Олександра Вінцевич, головний державний податковий інспектор ДПІ у Деснянському районі м.Києва

 

Чим далі в ліс, тим більше дров — саме такими словами можна змалювати ситуацію, яка зараз складається навколо оформлення у програмі OPZ податкової декларації з ПДВ. Нові розробки, замість того щоб полегшити працю користувачів програми, ускладнюють її настільки, що подеколи виникає бажання взагалі відмовитися від її використання. Чи то розробники самі в ній заплуталися?

Про деякі труднощі, що спіткають користувачів при заповненні декларації з ПДВ, та про те, як їх подолати, — читайте нижче.

 

Прошу пояснити — що це коїться з програмою OPZ, коли я заповнюю в ній Податкову декларації з податку на додану вартість?

Я заповнила рядок 1, заповнила рядок 10.1. Начебто, у мене всі операції звичайні (сума зобов’язання перевищує суму податкового кредиту), але програма чомусь в рядку 15.1 автоматично відобразила показники рядка 10.1 зі знаком «мінус», а у рядку 25 (сума податку на додану вартість, яка підлягає нарахуванню і сплаті у бюджет за підсумками звітного(податкового) періоду) програма автоматично вивела не різницю між податковим зобов’язанням і податковим кредитом, а продублювала суму ПДВ, яка відображена в рядку 1. Я дзвонила в податкову інспекцію, вони самі не розуміють, що з програмою, сказали, що в наступній версії, можливо, розробники це виправлять. Ось закачала нову версію програми «Податкова звітність» (OPZ) (версія 1.29.11), а «глюк» так і залишився. Це точно «глюк» програми?

 

Ні, «глюком» програми це назвати не можна. Це можна назвати турботою розробників програми про бухгалтерів, які працюють на підприємствах, та здійснюють оподатковувані та неоподатковувані операції з ПДВ.

Річ у тому, що

Податковим кодексом України від 02.12.2010 р. № 2755-VI (далі — Податковий кодекс) передбачено умову відносно того, що у разі якщо придбані та/або виготовлені товари/послуги частково використовуються в оподатковуваних операціях, а частково — ні, до сум податку, які платник має право віднести до податкового кредиту, включається та частка сплаченого (нарахованого) податку під час їх придбання або виготовлення, яка відповідає частці використання таких товарів/послуг в оподатковуваних операціях.

При цьому частка використання сплаченого (нарахованого) податку за придбаними (ввезеними) товарами (послугами) між оподатковуваними та неоподатковуваними операціями визначається у відсотках як відношення обсягів з постачання оподатковуваних операцій (без урахування сум податку) за попередній календарний рік до сукупних обсягів постачання оподатковуваних та неоподатковуваних операцій (без урахування сум податку) за цей же попередній календарний рік. Визначена у процентах величина застосовується протягом поточного календарного року.

У той же час

Податковим кодексом визначено, що платники податку, у яких протягом попереднього календарного року були відсутні неоподатковувані операції, а такі неоподатковувані операції почали здійснюватися у звітному періоді, а також новостворені платники податку проводять у поточному календарному році розрахунок частки використання придбаних товарів/послуг між оподатковуваними та неоподатковуваними операціями на підставі розрахунку, визначеного за фактичними даними обсягів з постачання оподатковуваних та неоподатковуваних операцій першого звітного податкового періоду, в якому задекларовані такі операції.

Розрахунок частки використання сплаченого (нарахованого) податку за придбаними (ввезеними) товарами (послугами) між оподатковуваними та неоподатковуваними операціями подається до органу державної податкової служби одночасно з податковою декларацією звітного податкового періоду, в якому задекларовані такі оподатковувані та неоподатковувані операції.

Розрахунок частки використання сплаченого (нарахованого) податку за придбаними (ввезеними) товарами/послугами та/або необоротними активами між оподатковуваними та неоподатковуваними операціями здійснюється згідно з Таблицею 1 Додатка Д7 до Податкової декларації з ПДВ.

Як було повідомлено у

листі ДПА України від 16.03.2011 р. № 7273/7/16-1117, розрахунок частки використання за обсягами постачання за попередній рік (заповнення Таблиці 1 додатку Д7) здійснюється один раз на рік і подається разом з декларацією за останній звітний період такого попереднього року (у 2011 році — за березень 2011 року (І квартал 2011 року)).

У разі, якщо у платника податку протягом попереднього календарного року були відсутні неоподатковувані операції, а такі неоподатковувані операції почали здійснюватися у звітному періоді, Розрахунок частки використання (заповнення Таблиці 1 додатку Д7) здійснюється за обсягами постачання першого звітного податкового періоду, в якому задекларовані оподатковувані і неоподатковувані операції і подається разом з декларацією за такий перший звітний період.

Визначена частка використання (колонка 5 Таблиці 1 додатку Д7) відображається платником у спеціальному полі рядка 15.1 декларації і застосовується ним протягом наступного календарного року для визначення податкового кредиту при заповненні рядка 15.1 декларації.

Ось для того, щоб платники податків, які придбавають з «вхідним» ПДВ товари, роботи, послуги у звітному періоді для оподатковуваних і для неоподатковуваних операцій (в тому числі і тих, які не є об’єктом оподаткування тощо), «не забували» одразу в цьому звітному періоді розподіляти в Декларації цей «вхідний» ПДВ між оподатковуваними і неоподатковуваними операціями в залежності від частки та одразу відображали «розраховану» суму ПДВ в окремо призначеному для цього рядку декларації, а саме в рядку 15.1, розробники програми і зробили, так би мовити, «нагадування» шляхом відображення зі знаком «мінус» в рядку 15.1 тих сум, які попередньо були вказані у рядку 10.1.

Таке відображення в рядку 15.1 зі знаком «мінус» приверне увагу бухгалтера і він зайвий раз перевірить, а чи не забув він одразу розподілити «вхідний» ПДВ, адже за наявності оподатковуваних і неоподатковуваних операцій йому не місце в рядку 10.1.

Ті бухгалтери, які заповнюють Податкову декларацію з податку на додану вартість, в якій є лише оподатковувані податком на додану вартість операції, в ручному режимі повинні видалити відповідно знак «мінус» та цифру в колонках «А» та «Б». Як тільки вони це зроблять, то автоматично в рядках 17, 18 та 25 програма відобразить необхідні правильні цифри.

 

Як можна побачити, які вже документи були підготовлені в програмі «Податкова звітність» (OPZ)?

Зробити це дуже просто. Зверху ліворуч натисніть на слово «Сервіс». У віконці, яке з’явилось під цим словом, натисніть на слова «Перегляд журналу документів». Нове більш велике вікно, яке з’являється посеред екрану монітору, має назву «Журнал документів». Ви побачите всі різновиди документів, які вже створювались.

Наприклад, Ви в цьому журналі побачили «J02001 Податкова декларація з податку на додану вартість». Якщо Ви натиснете або на книжку, яка розташована ліворуч цих слів, або на номер, або на саму назву документу, то цей документ, так би мовити, «розкриється», тобто, під ним з’явиться новий додатковий надпис «звітний період: березень 2011» (якщо, наприклад, Ви створювали декларацію з ПДВ за березень 2011 року).

Коли ж пройде час і Ви створите більше документів цього виду, то буде з’являтись більше додаткових строк, в яких будуть вказані вже і інші місяці.

Тобто, по кожному різновиду документів можна буде побачити, за який період їх було створено.

Але розкрити сам документ таким шляхом Ви не зможете. Для перегляду безпосередньо необхідного документу, який був створений раніше, слід піти іншим шляхом.

Зверху ліворуч натисніть на слово «Документ». У віконці, яке з’явилось під цим словом, натисніть на слово «Відкрити...». Крім того, на верхній панелі ліворуч також є спеціальний значок, який позначає «Відкрити документ».

У маленькому віконечку, яке з’явилось посеред екрану монітору, підтвердіть, що Ви бажаєте відкрити документ у новому вікні шляхом натискання на «ОК». В цей момент Ви побачите, що також потрапили в «Журнал документів».

Але при такому потраплянні в «Журнал документів» існує одна важлива особливість. Ви не тільки побачите перелік документів, які створювали до цього часу, Ви зможете їх і розкрити, чого неможна зробити, якщо зайти в «Журнал документів» через слова «Сервіс» та «Перегляд журналу документів».

Побачити файл, який Ви створювали раніше, можна шляхом натискання на слова «звітний період:» або на книжечку, яка розташована ліворуч цих слів. Особливістю файлу в цьому випадку буде те, що він буде підкреслений, на відміну від того файлу, який можна побачити, якщо потрапити в «Журнал документів» через слова «Сервіс» та «Перегляд журналу документів».

Якщо на нього натиснути курсором, то посеред екрану з’являється маленьке віконце, в якому необхідно натиснути на «ОК». Після цього відкривається необхідний бланк документу (він може мати додатки, і програма запитає, чи бажаєте Ви відкрити і їх).

 

У нашого підприємства є і оподатковувані, і неоподатковувані операції з ПДВ. Кілька місяців тому в програмі «Податкова звітність» (OPZ) можна було автоматично з Реєстру отриманих та виданих податкових накладних сформувати Податкову декларацію з податку на додану вартість. Цікавить, а чи можна щось автоматично зараз заповнити з цього податку в цій програмі?

Ну, дещо з ПДВ можна автоматично сформувати і зараз. Якщо Ви сформували Додаток № 5 до Податкової декларації з ПДВ, провели його перевірку, відкрили бланк Податкової декларації з ПДВ та натиснули зверху ліворуч на слово «Сервіс», а потім у віконці, яке з’явилось нижче цього слова, на слова «Автозаповнення документа», то програма автоматично перенесе більшість показників із Додатка № 5 до Податкової декларації з ПДВ, навіть заповнить рядки 15.1 та 15.2. Але поки що є одна проблема. Показник рядка 15.1 виходить завищеним на ту суму, яка повинна відображатись в рядку 10.1. Тому рядок 10.1 треба заповнювати поки що «вручну». Але як тільки цей рядок буде заповнений (в колонці «А»), то показник колонки «Б» заповниться автоматично. При цьому зміняться і показники рядка 15.1 (і в колонці «А», і в колонці «Б»). Необхідно буде лише проставити «вручну» суму «обсягу постачання» в рядку 15 (загальну суму).

 

новини і події

Будівництво приватних будинків, кав’ярень та магазинів не потребуватиме експертизи?

Держкомпідприємництва погодило

проект постанови, який конкретизує перелік об’єктів підвищеної екологічної небезпеки

Будівництво об’єктів I — III категорій складності екологічно безпечне та не потребує провадження експертизи. Такі норми закладено до розробленого Мінприроди проекту урядової постанови, яка конкретизує перелік небезпечних об’єктів. Держкомпідприємництва погодило цей документ.

Згідно з проектом будівництво окремих об’єктів, приватних будинків, магазинчиків, кав’ярень тощо, які не належать до IV — V категорій складності, виключено з переліку об’єктів, що можуть становити підвищену екологічну небезпеку.

Сьогодні в кожному конкретному випадку контролюючі органи визначають, чи впливатиме будівництво об’єкта на стан навколишнього середовища. До такого списку нерідко потрапляють і об’єкти III категорії складності, що накладає на підприємців додатковий фінансовий тягар.

Нагадаємо: раніше Держкомпідприємництва уже погодило проект постанови щодо порядку віднесення об’єктів будівництва до різних категорій складності. Так, до IV категорії складності належать об’єкти, що розраховані на постійне перебування більше ніж 300 осіб та тимчасове — 500 осіб, або ж несуть небезпеку для більше ніж десяти тисяч осіб, які перебувають поза ним. Для V категорії ці показники ще вищі. До неї належать об’єкти, що розраховані на постійне перебування більше ніж 400 осіб та тимчасове — 1000 осіб, або ж несуть небезпеку для більше ніж п’ятдесяти тисяч осіб, які перебувають поза ним. Загалом до споруд з високими ступенями ризику належать атомні станції, мости, тунелі, стадіони тощо.

Джерело: www.dkrp.gov.ua

 

Держава сприяє розвитку молодіжного житлового будівництва

Кабмін збільшив статутний капітал Державної спеціалізованої фінансової установи «Державний фонд сприяння молодіжному житловому будівництву» на суму 31 млн гривень, а також затвердив

Порядок використання коштів, передбачених у державному бюджеті для збільшення статутного капіталу Державної спеціалізованої фінансової установи «Державний фонд сприяння молодіжному житловому будівництву» з подальшим спрямуванням на виконання Державної програми забезпечення молоді житлом на 2002 — 2012 роки.

Такі новації було зафіксовано Кабміном у постанові від 11.05.2011 р. № 488.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі