Теми статей
Обрати теми

Новини і події

Редакція ББ
Новини

Ліцензування та професійна атестація виконавців
 будівельних робіт (послуг): з’явилися деякі уточнення

Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності» від 17.02.2011 р. № 3038-VI

Верховна Рада закріпила в Законі про архітектурну діяльність такі положення, зокрема:

органами ліцензування господарської діяльності, пов’язаної зі створенням об’єктів архітектури, є Держархбудінспекція та її територіальні органи;

перелік видів робіт (послуг), пов’язаних зі створенням об’єктів архітектури, відповідальні виконавці яких мають проходити професійну атестацію, установлюється Кабміном .

До професійної атестації допускаються громадяни

, які:

здобули вищу освіту за освітньо-кваліфікаційними рівнями спеціаліста, магістра за напрямом професійної атестації, мають стаж роботи за фахом не менше 3 років;

не здобули вищої освіти за освітньо-кваліфікаційними рівнями спеціаліста, магістра за напрямом професійної атестації, але мають стаж роботи у сфері містобудування не менше 10 років.

Громадянам, які пройшли профатестацію, видається відповідний

кваліфікаційний сертифікат. При цьому Закон про архітектурну діяльність більше не містить застереження про строк дії такого сертифіката (нагадаємо, раніше передбачався 5-річний строк дії кваліфікаційного сертифіката).

Громадяни, які отримали

відповідний кваліфікаційний сертифікат:

— як і раніше,

можуть виконувати окремі види робіт (послуг) , пов’язані зі створенням об’єкта архітектури, без відповідної ліцензії;

мають особисту печатку;

несуть відповідальність за неналежне виконання робіт (послуг), право виконання яких визначено кваліфікаційним сертифікатом, та порушення вимог законодавства, будівельних норм, стандартів і правил.

Докладний коментар до цього

Закону див. на с. 31 цього номера нашої газети.

Закон від 17.02.2011 р. № 3038-VI

набрав чинності 12.03.2011 р.

 

Скасовано адмінвідповідальність за здійснення госпдіяльності
 без дозвільного документа в разі застосування принципу мовчазної згоди

Згідно зі змінами, унесеними

Законом України від 17.02.2011 р. № 3046-VI до ст. 164 Кодексу України про адміністративні правопорушення, адмінвідповідальність за здійснення госпдіяльності без отримання документа дозвільного характеру не настає в разі, якщо застосовується принцип мовчазної згоди.

Нагадаємо:

принцип мовчазної згоди дозволяє суб’єкту господарювання здійснювати госпдіяльність без дозвільного документа за умови, що заяву і документи для отримання дозволу подано вчасно та в повному обсязі, але дозвільний документ або відмову в його видачі в установлений строк не видано.

Закон від 17.02.2011 р. № 3046-VI

набрав чинності 15.03.2011 р.

 

Визначено індекси до балансової вартості об’єктів житлового фонду

Наказом Мінрегіонбуду від 15.02.2011 р. № 24

затверджено індекси до балансової вартості об’єктів житлового фонду станом на 1 січня 2011 року, а саме:

 

Строк уведення об’єктів в експлуатацію

Індекси до балансової вартості об’єктів житлового фонду

До 1 січня 2010 року*

1,14

2010 рік:

I квартал

1,05

II квартал

1,05

III квартал

1,01

IV квартал

1

* Об’єкти, уведені в експлуатацію до 1 січня 2010 року, вартість яких проіндексовано відповідно до постанов Кабінету Міністрів України від 09.03.95 р. № 163, від 31.08.96 р. № 1024, наказів Держкоммістобудування України від 04.04.97 р. № 56, Держбуду України від 24.02.99 р. № 41, від 08.02.2001 р. № 30, від 31.01.2003 р. № 9, від 20.05.2005 р. № 84, Мінбуду України від 17.02.2006 р. № 44, від 05.03.2007 р. № 76, Мінрегіонбуду України від 27.02.2008 р. № 100, від 31.03.2009 р. № 133 та об’єкти, уведені в експлуатацію до 1 січня 2010 року.

 

Наказ

від 15.02.2011 р. № 24 набрав чинності 15.03.2011 р.

 

За якою формою малим підприємствам подавати
 фінансову звітність у 2011 році:
 роз’яснюють Мінфін і Держкомстат

Як роз’яснили Мінфін і Держкомстат у

листі від 02.03.2011 р. № 31-34020-06-5/5837, № 04/4-7/137, у 2011 році суб’єкти малого підприємництва фінансову звітність складають і подають:

за I квартал 2011 року за старою формою, установленою наказом Мінфіну від 25.02.2000 р. № 39;

починаючи зі звітності за I півріччя 2011 року та в наступних звітних періодах — за новою формою, установленою наказом Мінфіну від 24.01.2011 р. № 25.

При цьому автори

листа зауважили: оскільки деякі показники нового Звіту про фінансові результати (ф. № 2-м) не збігаються з показниками попередньої форми, дані в нових рядках графи 4 «За аналогічний період попереднього року» підприємства можуть не зазначати.

 

Затверджено порядок проведення Пенсійним
фондом планових та позапланових перевірок

З метою виконання

ст. 13 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010 р. № 2464-VI постановою КМУ від 09.03.2011 р. № 233 затверджено Порядок проведення Пенсійним фондом України та його територіальними органами планових та позапланових перевірок платників єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, яким установлено, що проведення планових перевірок визначається органами ПФУ з урахуванням ступеня ризику від провадження господарської діяльності суб’єктами господарювання.

Для платників єдиного соцвнеску — суб’єктів господарювання

встановлюються три ступені ризику — високий, середній та незначний.

До платників з

високим ступенем ризику належать суб’єкти господарювання, які:

— використовують працю найманих осіб без нарахування єдиного соцвнеску;

— не подають органам ПФУ передбачені законодавством звіти і відомості;

— систематично порушують установлені строки сплати єдиного соцвнеску;

— не нараховують та не сплачують єдиний соцвнесок (за інформацією підрозділів податкової міліції, інших органів державної влади або третіх осіб). Їх перевірятимуть

не частіше ніж один раз на рік .

До платників із

середнім ступенем ризику належать суб’єкти господарювання, які:

— здійснюють нарахування єдиного соцвнеску в розмірі, меншому мінімального страхового соцвнеску в розрахунку на одного працівника;

— порушують установлені строки подання органам ПФУ передбачених законодавством звітів та відомостей;

— порушують установлені строки сплати єдиного соцвнеску;

— допускають помилки, неузгодженість у звітах та відомостях, що подаються органам ПФУ. Їх перевірятимуть

не частіше ніж один раз на два роки.

До платників з

незначним ступенем ризику належать суб’єкти господарювання, які не мають ознак, передбачених вище. Їх перевірятимуть не частіше ніж один раз на п’ять років.

Планова перевірка

передбачається у квартальному плані, що затверджується до 25 числа останнього місяця кварталу, який передує плановому, відповідним органом ПФУ.

Строк

проведення планової перевірки не повинен перевищувати 15 робочих днів, а для суб’єктів малого підприємництва — 5 робочих днів.

Позаплановою перевіркою є перевірка платника єдиного соцвнеску, яку не передбачено у квартальному плані роботи органу ПФУ.

Строк

проведення позапланової перевірки не повинен перевищувати 10 робочих днів, а для платників єдиного соцвнеску — суб’єктів малого підприємництва — 2 робочих днів.

Продовження строку

проведення планових та позапланових перевірок не допускається.

Постанова від 09.03.2011 р. № 233

набрала чинності 18.03.2011 р.

 

Платник податків не має права відмовитися від податкових пільг

У зв’язку з надходженням запитів з питання можливості відмови від застосування податкових пільг з податку на додану вартість

ДПАУ в листі від 04.03.2011 р. № 6286/7/16-1517 зауважує, що відмовитися від використання податкової пільги чи призупинити її використання на один або кілька податкових періодів платник податків має право лише тоді, коли звільнення надається безпосередньо платнику податків, а не окремим операціям з поставки тих чи інших товарів або надання тих чи інших послуг. У частині, що стосується податку на додану вартість, це лише одна з категорій пільг, яка надається платникам податку, — зменшення податкового зобов’язання після нарахування податку та збору (п.п. «б» п. 30.9 Податкового кодексу України), тобто право на формування податкового кредиту.

Від таких видів пільг, як установлення зниженої ставки податку та збору, звільнення від сплати податку та збору (пп. «в» та «г» п. 30.9 Податкового кодексу України), платники податку не мають права ні відмовитися, ні призупинити їх використання на один чи декілька звітних періодів, оскільки ці пільги надаються не безпосередньо платникам, а стосуються окремо перелічених операцій.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі