Теми статей
Обрати теми

Податкові накладні та їх реєстр в OPZ: запитання та відповіді

Редакція ББ
Стаття

Податкові накладні та їх Реєстр в OPZ: запитання та відповіді

Олександра Вінцевич, головний державний податковий інспектор ДПI у Деснянському районі м. Києва

 

Заповнення податкових накладних та ведення Реєстру виданих та отриманих податкових накладних у програмі OPZ «Податкова звітність» викликають чимало запитань у користувачів. Відповіді на деякі з них ви знайдете нижче.

 

Я зареєструвався приватним підприємцем — платником ПДВ. В податковій інспекції отримав програму «Податкова звітність» OPZ. Що ви порадите мені перед встановленням цієї програми на комп’ютер? Може, є якісь «підводні камені»?

 

Ну, «підводними каменями» ми б це не назвали, але одна порада все ж таки є. Перед тим, як установлювати програму «Податкова звітність» OPZ на свій комп’ютер, ми б порадили Вам завітати на сайт ДПА України в рубрику «Платникам податків про електронну звітність» у підрубрику «Програмне забезпечення» (http://www.sta.gov.ua/control/uk/publish/article?art_id=118370&cat_id=117117) та встановити на свій комп’ютер ті допоміжні компоненти (для забезпечення роботи програмного забезпечення «Система формування податкової звітності»), яких не вистачає у Вашому комп’ютері, адже без них програма не буде виконувати всі ті функції, які повинна здійснювати. У подальшому будь-яку оновлену версію програми Ви також зможете самостійно скачувати із цієї підрубрики.

Звертаємо увагу на те, що подібні рубрики є на сайті кожного податкового органу обласного рівня.

Як показує практика спілкування з тими, хто тільки починає працювати з програмою «Податкова звітність» OPZ, у більшості випадків у наборі тих програм, які встановлені в їх комп’ютерах, відсутня програма «Java», без якої неможливо якісно працювати з програмою OPZ.

 

З 1 травня зареєструвався платником ПДВ, підготував Реєстр виданих та отриманих податкових накладних за травень. При цьому питань не виникало, але чув про те, що податкові органи спочатку рекомендували всі податкові накладні з кожного місяця починати з номера «1», а потім, начебто, погодились на те, що номери податкових накладних можуть продовжуватись протягом року. Я вирішив номери продовжувати, але не знаю, як це реалізувати в Реєстрі виданих та отриманих податкових накладних. Річ у тому, що коли в квітневому Реєстрі я поставив «№ з/п» — 52, то при додаванні рядка в мене все одно програма виправила номер першого рядка на «1», а в тому рядку, який я додав, поставила номер «2». Як мені вирішити цю проблему?

 

Це не проблема і вирішується вона дуже просто. Погляньте уважно на назву першого стовпчика. Він має назву «№ з/п Початковий номер», а внизу під цією назвою є блакитний прямокутник, в якому відображена цифра «1». Вам необхідно лише замість цієї цифри поставити ту, з якої Ви бажаєте здійснювати записи у відповідному розділі Реєстру.

Наприклад, в Розділі I «Видані податкові накладні» в цьому голубому прямокутному полі Ви поставите цифру «52» і як тільки Ви поставите курсор на перший рядок цього Розділу, то одразу в першому стовпчику цього рядка з’явиться цифра «52». Якщо ж Ви почнете формувати інші рядки цього Розділу, то кожний новий рядок буде мати вже новий номер? на одиницю більший. У розглянутому випадку наступний рядок буде мати номер «53» тощо.

Аналогічно все буде відбуватись і в розділі II «Отримані податкові накладні».

 

Установив нову версію програми «Податкова звітність» (OPZ) і вирішив ознайомитись з її можливостями щодо заповнення податкової накладної. Одразу виникло запитання: чи можна в ній реквізити покупця не набирати вручну, а зробити це автоматично, враховуючи, що кілька покупців у нашого підприємства — постійні клієнти?

 

Якщо Ваше підприємство в 2010 році вже було зареєстроване платником ПДВ і користувалося програмою OPZ, то Вам не буде складно автоматично перенести реквізити партнерів-покупців до бланку податкової накладної, адже інформація щодо кожного з них вже закладена Вами в попередніх версіях програми в «Довідник контрагентів». Ви використовували цю інформацію під час заповнення бланку «Реєстру отриманих та виданих податкових накладних». Одразу звертаємо увагу на те, що назва цього бланку з 2011 року змінилась і він має тепер назву «Реєстр виданих та отриманих податкових накладних».

Тому під час заповнення бланку податкової накладної Вам залишиться здійснити лише кілька дій. Для того, щоб у Вас з’явилась можливість вибрати необхідного контрагента із «Довідника контрагентів», слід встановити курсор в голубе поле, розташоване під словами «Особа (платник податку) — покупець». Як тільки Ви його встановите, то побачите одразу, що праворуч від нього з’явилася додаткова кнопка.

При натисканні на цю кнопку на моніторі посеред екрана комп’ютера з’являється додаткове вікно, яке має назву «Довідник контрагентів», в якому можна обрати необхідного контрагента. Iнформацію про нього («Назва (Прізвище, ім’я, по батькові)», «Місцезнаходження», «Номер телефона», «Номер свідоцтва ПДВ») можна перенести до бланку податкової накладної шляхом натискання на клавішу «Enter» або лівою кнопкою миші, попередньо виділивши контрагента (натиснувши курсором у будь-якому місці необхідного рядка).

 

Під час заповнення бланку Реєстру виданих та отриманих податкових накладних виникла проблема. Начебто заповнив усі показники правильно, але коли провожу «перевірку структури», програма видає помилку такого змісту: «Документ не пройшов перевірку структури: Error parsing» as unsignedLong datatype. The element: ‘HNP‘ has an invalid to its data type».

Підкажіть, що я роблю не так і що треба зробити, аби програма не видавала помилку?

 

Ви не виконуєте одну з умов, передбачених

Порядком ведення реєстру виданих та отриманих податкових накладних, затвердженим наказом ДПАУ від 24.12.2010 р. № 1002 «Про затвердження форми Реєстру виданих та отриманих податкових накладних та Порядку його ведення».

Річ у тім, що

пунктом 5 зазначеного Порядку передбачено, що у службовому полі Реєстру (рядок 013) вказується номер порції Реєстру від 01 до 99. Щойно Ви поставите, наприклад, у службовому полі блакитного кольору цифру 01, подальша перевірка структури вже не виявить помилок.

 

Закачала останню версію програми «Податкова звітність» (OPZ). Вирішила відкрити Податкову декларації з податку на додану вартість нового зразка. Усе начебто вийшло, але при розкритті чомусь відкрились не всі додатки, не можу знайти Додаток № 7. Підкажіть як його можна відкрити, адже в переліку він існує, а автоматично не відкривається разом із декларацією. Підкажіть, що я роблю не так?

 

Ви не зробили всього декількох дій. Як тільки ви закачали нову версію програми, то зверху ліворуч натисніть на слово «Сервіс». У віконці, яке з’явилося під цим словом, натисніть на слова «Синхронізація журналу документів». Перед цією дією в «Журналі документів» можна зайвий раз перевірити, а чи відмічено зазначений Додаток «галочкою». Але у більшості випадків, якщо в попередніх версіях була відмічена, так би мовити, уся папка «J02001 Податкова декларація з податку на додану вартість», то остання дія не знадобиться, буде достатньо лише сихронізувати журнал документів.

 

Зробила декларацію з ПДВ. Начебто, у мене все правильно, але коли роблю камеральну перевірку, то програма видає безліч помилок, пов’язаних з Додатком № 5. Що я роблю не так?

 

Упевнені, що програма вам видає наприкінці кожної з помилок фразу «можливо додаток на даний момент не активний». Річ у тому, що цей додаток, як правило, заповнюють перш ніж починають заповнювати Податкову декларацію з ПДВ, і коли

Додаток № 5 уже заповнений, то окремі бухгалтери його закривають, а треба на момент проведення камеральної перевірки Податкової декларації з ПДВ, щоб Додаток № 5 був «відкритим», інакше кажучи, «активним». Ви повинні бачити його номер J0215102 (для юридичної особи) або F0215102 (для фізичної особи-підприємця) на екрані монітору ліворуч знизу. Тоді програма не видає камеральної помилки, якщо інших помилок немає.

Радимо формувати

Податкову декларації з ПДВ для відправки першою, а Додаток № 5 уже другим, адже були непоодинокі випадки, коли бухгалтери робили додаткові камеральні перевірки декларації при «закритому» Додатку № 5 і програма видала помилки. Це вводило окремих бухгалтерів в оману.

Якщо ж ви все-таки Додаток № 5 уже сформували першим і закрили, то достатньо його знову відкрити і програма не буде видавати помилок.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі