Теми статей
Обрати теми

Професіоналізм — перш за все

Редакція ББ
Стаття

img 1
Лідія Терехова,
головний бухгалтер ТОВ «Еліт Груп»,
(www.elit-group.com.ua)

Професіоналізм — перш за все

 

Шановні читачі, у нас у гостях справжній професіонал своєї справи, який любить свою роботу, поважає своїх колег і взагалі чудова людина.

Знайомтеся: Терехова Лідія Миколаївна — головбух будівельної компанії ТОВ «Еліт Груп» з 18-річним досвідом бухгалтерської роботи.

 

— Компанія ТОВ «Еліт Груп» добирає кадри за такими критеріями: професіоналізм, індивідуальність, оригінальність. Лідіє Миколаївно, скажіть, будь ласка, у чому Ви бачите свою оригінальність та індивідуальність?

 

— Річ не в оригінальності чи індивідуальності. Хороший головний бухгалтер насамперед має бути професіоналом у своїй справі в повному розумінні цього слова, як, утім, і будь-який інший працівник, якщо він хоче бути потрібним та корисним своїй компанії; він повинен уміти оперативно використовувати отриману інформацію, володіти знаннями, потрібними для оцінки конкретних подій чи фактів. Крім того, головний бухгалтер має бути комунікабельним, вихованим, дипломатичним, терплячим, працездатним, уміти пояснити керівнику професійною та водночас доступною для сприйняття мовою всі нюанси податкового обліку. Усім цим критеріям я відповідаю.

При доборі кадрів не просто відразу прийняти рішення, оскільки претенденти вдаються до певних хитрощів і неточностей у резюме. Зрозуміти це можна, адже кожному хочеться постати перед роботодавцем у вигіднішому світлі, адже резюме — неофіційний документ. Тому я розробила тест для претендентів, що складається з декількох ключових питань. Крім того, я захоплююся нумерологією і за датою народження можу визначити: чи зможе людина ставити цілі та досягати їх, чи здатна вона логічно мислити, чи сумісна з працівниками бухгалтерії та керівником. Але! Перш за все — професіоналізм!

 

— Головний бухгалтер — ключова фігура будь-якого підприємства. Ви відповідаєте за документальне оформлення «господарського життя» свого підприємства. Але всі ми потребуємо відпочинку, і головний бухгалтер — не виняток. Як організовано роботу бухгалтерії в період Вашої відпустки?

 

— Кожен працівник має право піти у відпустку, у тому числі й головний бухгалтер. Отже, само собою зрозуміло, що мої обов'язки на цей час має виконувати хтось інший (інакше відпускник, тобто я, просто не зможе реалізувати своє право на відпочинок). У нашій компанії є заступник головного бухгалтера, який під час моєї відпустки виконує всі мої функції. Додаткові функції щодо виконання моїх обов'язків покладаються на нього шляхом видання наказу керівника компанії про тимчасове заміщення головного бухгалтера, в якому застерігаються коло його обов'язків і строк їх виконання. Як і більшість головбухів, я намагаюся піти у відпустку до або після того, як звіти здано. Крім того, у наш час Інтернет дозволяє підписати будь-який документ: чи то електронної звітності, чи то банківський.

 

— У деяких організаціях вважають, що, крім керівника, договір має візуватися головним бухгалтером. Часто від умов, прописаних і не прописаних у договорі, залежатиме бухгалтерський та податковий облік. Чи берете Ви участь в експертизі договорів, що укладаються вашою компанією?

 

— Я вважаю, що участь головного бухгалтера в експертизі договорів є обов'язковою. Думка головного бухгалтера необхідна перш за все для розуміння того, чи відповідає ця угода податковому законодавству, для оптимізації оподаткування, правильності нарахування податків, дотримання строків їх сплати. Так, я беру участь в експертизі договорів і хоча не візую їх, мою думку керівництво компанії враховує.

 

— Багато помилок бухгалтери допускають на етапі складання первинних документів або перенесення даних. Це «людський фактор», від нього нікуди не дітися. А виявляються вони, як правило, тільки при складанні звітності. Як Ви мінімізуєте помилки подібного роду?

 

— Первинні документи — підґрунтя бухгалтерського та податкового обліку на будь-якому підприємстві. Без правильно і вчасно складеного первинного документа в обліку не відображається жодна господарська операція.

Мій 18-річний досвід роботи головним бухгалтером дозволяє мені правильно оформляти первинні документи в момент їх складання. А від працівників бухгалтерії я вимагаю знання п. 2 ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», в якому перелічено обов'язкові реквізити, без яких документ не вважатиметься первинним. Бухгалтерський облік ми ведемо у програмі «1С», і треба дуже «постаратися», щоб не заповнити всі реквізити, передбачені формою конкретного документа.

 

Інтерв'ю: Вікторія Петрушина

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі