Теми статей
Обрати теми

Щодо порядку подання та оформлення декларації про готовність об'єкта до експлуатації

Редакція ББ
Лист від 31.05.2012 р. № 40-16-3825

Щодо порядку подання та оформлення декларації про готовність об’єкта до експлуатації

 

Лист Державної архітектурно-будівельної інспекції України від 31.05.2012 р. № 40-16-3825

 

Відповідно до частини шостої статті 39 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» Державна архітектурно-будівельна інспекція України або її територіальний орган (далі — Інспекція) за місцезнаходженням об’єкта будівництва відмовляють у реєстрації декларації про готовність об’єкта до експлуатації, якщо така декларація подана чи оформлена з порушенням встановлених вимог.

Пунктом 21 Порядку прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.04.2011 р. № 461 , визначено, що у разі коли декларація подана чи оформлена з порушенням установлених вимог, Інспекція повертає її на доопрацювання з обґрунтуванням підстав повернення у строк, передбачений для її реєстрації. Після усунення недоліків, що стали підставою для повернення декларації на доопрацювання, замовник може повторно звернутися до Інспекції для реєстрації декларації.

Разом з тим повідомляємо, що пунктом 19 цього Порядку встановлено відповідальність замовника за повноту та достовірність даних, зазначених у поданій ним декларації.

 

КОМЕНТАР

 

У листі, що коментується, роз’яснюються дії Державної архітектурно-будівельної інспекції або її територіальних органів (далі — Інспекція) у разі подання чи оформлення декларації про готовність об’єкта до експлуатації з порушенням вимог законодавства (далі — декларація).

Нагадаємо, що декларація — це документ, який засвідчує факт прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, що належать до I — III категорій складності, та об’єктів, будівництво яких здійснювалося на підставі будівельного паспорта. Зокрема, прийом в експлуатацію таких об’єктів здійснюється шляхом реєстрації відповідною Інспекцією на безоплатній основі поданої замовником декларації.

Порядок прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів визначається постановою КМУ від 13.04.2011 р. № 461 (далі — Порядок № 461). Так, зокрема, п. 18 Порядку № 461 передбачається, що замовник (його уповноважена особа) подає особисто або надсилає рекомендованим листом з описом вкладення до Інспекції два примірники декларації (форма декларації наведена у додатку 1 до Порядку № 461). При цьому один примірник декларації після проведення реєстрації повертається замовнику, а другий — залишається в Інспекції, яка її зареєструвала.

У той же час ч. 6 ст. 39 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» від 17.02.2011 р. № 3038-VI (далі — Закон № 3038) надає право Інспекції за місцезнаходженням об’єкта будівництва відмовити у реєстрації декларації, якщо така декларація подана чи оформлена з порушенням установлених вимог.

І тут виникає запитання: що, мається на увазі під порушенням вимог законодавства? Адже ні в Законі № 3038, ні в Порядку № 461 відповіді на це запитання неможливо віднайти. Можна лише здогадуватися. Так, наприклад, у п. 17 Порядку № 461 зазначається, що реєстрація декларації здійснюється з дотриманням вимог Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» від 06.09.2005 р. № 2806-IV. А це передбачає, що декларація має прийматися в дозвільному центрі за місцезнаходженням об’єкта. Отже, можна б було дійти висновку: якщо декларація буде подана в інший спосіб, це буде порушенням вимог законодавства. У той же час зміст п. 18 Порядку № 461 дає всі підстави говорити про те, що замовник має повне право подати декларацію безпосередньо до відповідної Інспекції. Отже, це виключає порушення вимог законодавства в цій частині. Залишається ще одна ймовірна підстава порушення вимог законодавства — це подання декларації в одному екземплярі, а не в двох, як того вимагає Порядок № 461.

Значно простіша ситуація з оформленням декларації з порушенням встановлених вимог. На нашу думку, мається на увазі недотримання самої форми декларації. З цим все зрозуміло: оформлено декларацію неправильно — є всі підстави отримати відмову в її реєстрації.

Отже, як зазначається в п. 21 Порядку № 461, у разі, коли декларація подана чи оформлена з порушенням установлених вимог, Інспекція поверне її на доопрацювання. При цьому Інспекція має обґрунтувати підстави повернення декларації у строк, передбачений для її реєстрації. Також нагадуємо, що строк для реєстрації декларації становить десять робочих днів з дати подання (надходження) декларації. Протягом цього строку Інспекція має перевірити повноту даних, зазначених у декларації. І саме в цей термін Інспекція має у разі виявлення невідповідностей (порушень) декларації встановленим вимогам повідомити заявника про свою відмову у реєстрації декларації.

Звертаємо увагу, абз. 2 п. 21 Порядку № 461 передбачає, що після усунення недоліків, що стали підставою для повернення декларації на доопрацювання, замовник може повторно звернутися до Інспекції для реєстрації декларації.

Крім того, Інспекція у своєму листі нагадує, що згідно з п. 19 Порядку встановлено відповідальність замовника за повноту та достовірність даних, зазначених у поданій ним декларації. Таким чином, замовник може не лише отримати відмову в реєстрації декларації, а ще й бути притягнутим до відповідальності у разі виявлення Інспекцією недостовірних даних при оформленні декларації. Зокрема, відповідальність за наведення недостовірних даних в декларації передбачена Кодексом України про адміністративні правопорушення (далі — КпАП).

При цьому стягнення, які застосовуються до порушника, диференційовано залежно від категорії складності об’єкта будівництва, а саме, передбачається, що за:

 

Норма КпАП

Розмір стягнення

наведення недостовірних даних у декларації, вчинене щодо об’єктів I категорії складності (ч. 11 ст. 96 КпАП)

накладення штрафу від 350 до 400 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 5950 до 6800 грн.)

наведення недостовірних даних у декларації, вчинене щодо об’єктів II категорії складності (ч. 12 ст. 96 КпАП)

накладення штрафу від 400 до 500 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 6800 до 8500 грн.)

Наведення недостовірних даних, вчинене щодо об’єктів III категорії складності (ч. 13 ст. 96 КпАП)

накладення штрафу від 500 до 600 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 8500 до 10200 грн.)

 

Яна Брусенцова

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі