Теми статей
Обрати теми

Щодо надання роз'яснення з питань повноважень представника підприємства, що перевіряється

Редакція ББ
Лист від 05.11.2012 р. № 40-12-7634

Щодо надання роз’яснення з питань повноважень представника підприємства, що перевіряється

 

Лист Державної архітектурно-будівельної інспекції України від 05.11.2012 р. № 40-12-7634

 

Повноваження посадових осіб Держархбудінспекції та її територіальних органів, а також суб’єкта містобудування, щодо якого здійснюється державний архітектурно-будівельний контроль <...>, визначені статтею 41 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» та Порядком здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011 р. № 553 (із змінами і доповненнями, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 27.02.2012 р. № 148).

Відповідно до пункту 13 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011 р. № 553, суб’єкт містобудування, щодо якого здійснюється державний архітектурно-будівельний контроль, має право:

— вимагати від посадових осіб інспекції дотримання вимог законодавства;

— перевіряти наявність у посадових осіб інспекції службових посвідчень;

— бути присутнім під час здійснення державного архітектурно-будівельного контролю;

— за результатами перевірки отримувати та
ознайомлюватись з актом перевірки, складеним інспекцією;

— подавати в письмовій формі свої пояснення, зауваження або заперечення до акта перевірки, складеного інспекцією за результатами перевірки.

Крім цього, на суб’єкта містобудування, щодо якого здійснюється державний архітектурно-будівельний контроль, розповсюджуються усі права, визначені Конституцією України та іншими законодавчими актами.

 

Заступник Голови В. Сташенко

 

КОМЕНТАР

 

У листі, що коментується (далі — Лист), Державна архітектурно-будівельна інспекція України (далі — Інспекція) нагадала суб’єктам містобудування про їх права під час здійснення архітектурно-будівельного контролю щодо їх діяльності.

Нагадаємо, що державний архітектурно-будівельний контроль — це сукупність заходів, спрямованих на дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил (ст. 41 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» від 17.02.2011 р. № 3038-VI (далі — Закон № 3038)). Функції зі здійснення державного архітектурно-будівельного контролю покладено на Інспекцією та її територіальні органи. Процедура здійснення державного архітектурно-будівельного контролю визначена у постанові КМУ «Про затвердження Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю» від 23.05.2011 р. № 553 (далі — Порядок).

Слід зазначити, що Порядок передбачив не лише повноваження посадових осіб Інспекції та її територіальних органів під час здійснення архітектурно-будівельного контролю, а й наділив суб’єктів містобудування певними правами. Вони перелічені у п. 13 Порядку, їх треба знати і ними необхідно вміти користуватися. Це може вберегти вас від небажаних наслідків здійснюваного архітектурно-будівельного контролю або взагалі вберегти від нього.

Так, наприклад, суб’єкт містобудування має повне право перевіряти наявність у посадових осіб Інспекції та її територіальних органів службових посвідчень. Крім службового посвідчення, посадова особа повинна мати особистий штамп із зазначенням номера і найменування інспекції, яку вона представляє (п. 4 Порядку).

Перш ніж перейти до наступного вашого права, про яке, до речі, не йдеться у Листі, нагадаємо, що державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється шляхом проведення планових та позапланових перевірок. Планові перевірки передбачаються планом роботи Інспекції, а позапланові перевірки можуть проводитись за наявності однієї з підстав, перелік яких наведений у п. 7 Порядку. Так-от, у разі проведення щодо вас позапланової перевірки ви маєте право, крім посвідчення, попросити посадову особу Інспекції (її територіального органу) пред’явити вам для ознайомлення направлення для проведення позапланової перевірки (далі — направлення). Його наявність у посадової особи під час здійснення позапланових заходів передбачена п. 7 Порядку. У направлені мають бути зазначені:

— найменування інспекції, дата та номер наказу;

— П. I. Б. перевіряючого;

— назва та місцезнаходження об’єкта перевірки;

— підстава проведення позапланової перевірки;

— строк дії направлення.

Якщо такого направлення не буде у перевіряючого, то є підстави говорити про недотримання ним вимог законодавства — того ж п. 7 Порядку. У такому випадку вступає в дію інше ваше право, закріплене в п. 13 Порядку, — вимагати від посадових осіб Інспекції (її територіальних органів) дотримання вимог законодавства. Тобто в такому разі постає питання щодо допуску посадової особи до проведення позапланової перевірки без направлення (!). Хоча в цій ситуації суб’єкт містобудування залишається сам на сам з «буквою закону». Адже в ситуації з недопуску посадових осіб до позапланової перевірки суб’єкт містобудування повинен обґрунтувати такі свої дії. Щоправда, практика щодо цього поки що відсутня.

Так, нагадаємо, що один із обов’язків суб’єкта містобудування — допускати посадових осіб Інспекції (її територіальних органів) до проведення перевірки. Щоправда, за умови дотримання порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю (п. 14 Порядку). Також нагадаємо, що за безпідставне недопущення суб’єктом містобудування посадових осіб до проведення перевірки передбачається адміністративна відповідальність. А саме відповідно до ч. 2 ст. 18842 Кодексу України про адміністративні правопорушення недопущення посадових осіб Інспекції або її територіальних органів на об’єкти будівництва тягне за собою накладення штрафу від 300 до 400 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Зокрема, у п. 14 Порядку передбачено, що у разі відмови суб’єкта містобудування, щодо якого здійснюється державний архітектурно-будівельний контроль, у допуску посадових осіб Інспекції (її територіальних органів) до проведення перевірки складається відповідний акт про недопущення посадових осіб інспекції державного архітектурно-будівельного контролю на об’єкти будівництва, підприємства будівельної галузі для виконання покладених на них функцій (його форма наведена у додатку 2 до наказу Мінрегіону «Про затвердження форм актів та інших документів, які складаються під час або за результатами здійснення державного архітектурно-будівельного контролю» від 15.05.2012 р. № 240).

Примірник такого акта після підписання надається суб’єкту містобудування, а у разі відмови в його отриманні — надсилається рекомендованим листом з повідомленням.

Отже, шановні будівельники, будьте уважні, користуючись своїми правами.

 

Яна Брусенцова

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі