Теми статей
Обрати теми

Щодо надання роз'яснень з питань скасування реєстрації декларації про готовність об'єкта до експлуатації, декларації про початок виконання підготовчих (будівельних) робіт

Редакція ББ
Лист від 11.05.2012 р. № 40-12-3294

Щодо надання роз’яснень з питань скасування реєстрації декларації про готовність об’єкта до експлуатації, декларації про початок виконання підготовчих (будівельних) робіт

 

Лист Державної архітектурно-будівельної інспекції України від 11.05.2012 р. № 40-12-3294

 

Кабінетом Міністрів України на виконання Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» 13.04.2011 прийнято постанови № 461 «Питання прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів» та № 466 «Деякі питання виконання підготовчих і будівельних робіт», якими затверджено Порядок прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, Порядок виконання підготовчих робіт та Порядок виконання будівельних робіт.

Разом з тим потрібно зазначити, що процедура скасування декларації про готовність об’єкта до експлуатації, декларації про початок виконання підготовчих (будівельних) робіт законодавством не передбачена.

Крім того, замовник відповідно до закону відповідає за повноту та достовірність даних, зазначених у поданій ним декларації. 19 січня 2011 року набрав чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення відповідальності та вдосконалення державного регулювання у сфері містобудівної діяльності» № 4220, який передбачає нові підходи стосовно притягнення до відповідальності юридичних осіб та фізичних осіб.

Разом з тим, Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України розроблено проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України з питань регулювання містобудівної діяльності», яким передбачається скасування відповідних повідомлень та декларацій.

 

Заступник Голови В. Папка

 

КОМЕНТАР

 

Лист , що коментується, заслуговує на певну увагу, незважаючи на те, що відносно нової інформації в ньому не міститься.

Так, зокрема, Державна архітектурно-будівельна інспекція України (далі — ДАБІ) вже вкотре доводить до відома замовників, що процедура скасування декларації про готовність об’єкта до експлуатації, декларації про початок підготовчих (будівельних) робіт законодавством не передбачена. Це, в свою чергу, викликає певні «незручності» у замовників. І дійсно, уявімо собі таку ситуацію: замовник надсилає до відповідної інспекції державного архітектурно-будівельного контролю (далі — Інспекція) для проведення реєстрації, наприклад, декларацію про початок будівельних робіт. Нагадаємо, процес реєстрації такої декларації передбачений Порядком виконання будівельних робіт, затвердженим постановою КМУ «Деякі питання виконання підготовчих і будівельних робіт» від 13.04.2011 р. № 466 (далі — Порядок). Декларацію надіслано, але, наприклад, у той же день замовник розуміє, що помилився й зазначив у декларації відомості з помилкою.

Як відомо, згідно з п. 10 Порядку Інспекція протягом п’яти робочих днів з дня надходження декларації має перевірити повноту даних, зазначених у декларації, та зареєструвати її. При цьому в п. 11 Порядку зазначено, що коли декларація подана чи оформлена з порушенням установлених вимог, Інспекція повертає її замовнику з обґрунтуванням причин повернення у строк, передбачений для її реєстрації. Можливості ж для замовника «відкликати», наприклад, декларацію у зв’язку з виявленими згодом помилками, не передбачено.

А тепер нагадаємо про підстави для проведення позапланових перевірок ДАБІ. Однією з них є необхідність проведення перевірки достовірності даних, наведених у повідомленні та декларації про початок виконання підготовчих робіт, повідомленні та декларації про початок виконання будівельних робіт, декларації про готовність об’єкта до експлуатації, протягом трьох місяців з дня подання зазначених документів (абз. 4 п. 7 постанови КМУ «Про затвердження Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю» від 23.05.2011 р. № 553).

Тобто виникає така ситуація:

— замовник знає, що він помилився і навів в декларації не ті відомості, які можуть бути розцінені як недостовірні;

— у відповідної інспекції виникає необхідність перевірити достовірність даних, наведених у декларації.

Результат: штрафні санкції для замовника, передбачені ст. 96 Кодексу України про адміністративні правопорушення (детально про це див. у нашому коментарі до листа ДАБІ від 30.01.2012 р. № 40-17-484// «Будівельна бухгалтерія», 2012, № 4, с. 5).

Отже, на сьогодні існує необхідність унесення змін до відповідних нормативно-правових актів, аби надати можливість замовникам вчасно виправляти «помилки» в поданих деклараціях, щоб уникнути небажаних фінансових санкцій. Подібна проблема існує і з поданням повідомлень.

Але, про що зазначено у листі, що коментується, можна сподіватися — ситуація зміниться в найближчий час. Так, ДАБІ повідомляє, що Мінірегіоном розроблено проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України з питань регулювання містобудівної діяльності», яким передбачається скасування відповідних повідомлень та декларацій.

Зокрема, запропонованими змінами передбачається доповнити Закон України «Про регулювання містобудівної діяльності» від 17.02.11 р. № 3038-VI ст. 391, яка передбачить можливість скасування повідомлень та декларацій.

Так, відповідно до нової статті у разі, якщо:

— замовник самостійно виявляє помилки, що містяться у направленому повідомленні про початок виконання підготовчих чи будівельних робіт, зареєстрованій декларації про початок виконання підготовчих чи будівельних робіт або про готовність об’єкта до експлуатації;

— у разі виявлення Інспекцією недостовірних даних, наведених у направленому повідомленні чи зареєстрованій декларації,

таке повідомлення або декларація підлягають скасуванню Інспекцією із внесенням відповідних відомостей до Реєстру.

При цьому після скасування відповідного повідомлення або декларації замовник буде мати право повторно подати (направити) повідомлення або подати декларацію згідно з вимогами, встановленими Законом № 3038 для виконання підготовчих і будівельних робіт та прийняття об’єкта в експлуатацію.

Звертаємо увагу, що якщо ч. 3 ст. 391 набуде-таки чинності, то до замовника, який самостійно визначить факт допущеної помилки шляхом подання відповідної заяви, штрафні санкції за подання недостовірних даних не будуть застосовуватися.

 

Яна Брусенцова

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі